Se fuld version : Kosttilskud og blodsukker?
Efter jeg er begyndt på forskelligt kosttilskud er mit blodsukker steget noget igen, og jeg skal igang med at finde synderen.
Jeg var ellers kommet ned på omkring 9-10 stykker, men nu har det de sidste dage været om kring 12 igen, særlig søndag morgen var det HØJT helt på 15 nu har jeg så haft det omkring de 12-13 stykker i 2 dage, jeg har skrevet ALT ned jeg spiser og kan ikke finde synderen der, så jeg må prøve mig frem med kosttilskudet, det er jeg så ked af for jeg har mærket en posetiv virkning og har ingen ide om hvad det kan være, jeg håber lidt det kun er en overgang, og har i første omgang skåret ned på Scanalka fra 6 til 3 om dagen og forsætter med det en uges tid
Jeg tager så nu 1 D vitamin, 1 C vitamin, 1 Q10 med selen, 1 multivitamin, 1 B complex, 3 scanalka Senior mineral, 1 B12, 2 hvidløg og 4 ingefær og 2 fiskeolie. det er jo fordelt over dagen, de sidste tager jeg omkring kl 17.30.
Det vil jeg så prøve med i en uges tid og så se om mit blodsukker falder.
Lige da jeg startede havde jeg bare sådan kvalme, men det fandt jeg så ud af var fordi jeg tog nogle af dem sammen med mine morgenpiller altså INDEN morgenmad, og det er en dum ide :lol: Så nu tager jeg mine sukkersyge piller, spiser lidt morgenmad og så kosttilskud, og det hjalp :oops:
Jeg er også begyndt at svede en del mere, ikke ubehagelig over hele kroppen, men pludselig får jeg en dejlig varm fornemmelse i overarme, skulder og hoved og så sveder jeg, det går over i løbet af et par minutter, men kommer flere gange om dagen :?: og får jeg ikke svedt ignnem om dagen så tager jeg natten til hjælp :lol:
Det kan selvfølgelig også skyldes at overgangsalderen kigger frem igen, jeg har ellers kunne holde den på et plan jeg har kunne leve med, men der vil jeg nu nok lige op og have taget en blodprøve, sidst jeg fik taget den var der noget der kunne pege på overgangsalderen, men det kunne ikke påvises 100 %, så det kan det måske nu, det ville jo hjælpe på det hvis jeg kunne putte mine svedeturer i DEN kasse :lol:
Øv øv Helle, nu går et lige så godt. Desværre kan jeg ikke hjælpe dig så meget med det. Anina ved noget mere, det ved jeg.
Jeg tager selv en masse kosttilskud og jeg får en amsse luft i maven. Som du ved gik jeg og skød med skarpt i 14 dage. Det har så været næsten væk, men i går var det helt vildt igen. Jeg har en ide om jeg spiser for mange bolcher med xylitol, så jeg er holdt lidt med at drikke the med xylitol. Jeg synes lige jeg havde fundt ngle bolsher, jeg kunne spise, men jeg tror desværre jeg må finde på noget andet til min søde tand. Heldigvis har jeg ikke ondt i maven længere, det havde jeg i starten. Nu holder jeg lidt igen med d tox behandlingerne. Jeg var behyndt igen med en intensiv kur, efter at jeg fornemmede at det går ind på andre områder af kroppen,når jeg står op. det er spændende alt det vi er ude i. Som Anina skrev er det nok godt at vente med d tox til du har prøvet det andet af, som har gang i nu. Jeg fik selv den samme tanker, men Anina kom mig i forkøbet. Jeg synes også det er dyrt bare at prøve, så du må nok hellere vente, til du hasr mulighed for at prøve det rigitgt af. jeg har selv den erfaring at jeg skullehave flere behandlinger, inden jeg rigitg kunne mærke en effekt.
Jeg går og tumler med tanker om at holde op med at ryge, men kan ikke komme i gang. Er bange for vægten og hvordan jeg skal klare mig uden mine smøger.
Vi ses.
Knus Bea :august1
.... jeg har skrevet ALT ned jeg spiser og kan ikke finde synderen der,
Hmm... hvis du skriver alt ned... skriver du også ca. hvor meget ca. du spiser i gram? Hvis du noterer din kost på computeren - kunne du ikke kopiere dine kost-notater fra de sidste 14 dage her? :-k
Hvis det "kun" var kosten, der var afgørende for om man udvikler eller ikke udvikler sukkersyge - havde der nok ikke været diabetikere til, med undtagelse af de mennesker, der vitterlige er ligeglade og bare spiser hvad der passer dem...
Det kunne jo også være at idet den gammel stimulans (hvidt sukker) er helt væk... forsøger din krop at danne den mængde insulin den er "vant til" ved at tage af af en anden "kilde". Spiser du slavisk efter glykæmisk index eller er det så som så med det?
I det hele taget, er det jo påfaldende, at du har ændret din "livsstil" på det sidste, hvilket sikker medfører også behovet for kroppens indre tilpasninger til de nye udfordringer... Måske sidder du ned mindre end før, eller foretager dig noget anderledes i hverdagen (i sammenligning med før), måsek cykler du og går mere end før... Alt dette (og mere til) kan medføre en overstimulering indtil tingene stabiliserer sig på det nye "rigtige" niveauet, hvad angår interationen hormonerne imellem.
Alt i alt ville det, under alle omstændigheder være nyttigt hvis du kunne screenes for hormonstatus i kroppen, men vent gerne en lille uge eller to, for at se om det ikke vil stabilisere sig "af sig selv".
Når man tænker på overgangsalderen, er det ikke kun østrogen, der falder.... Progesteronet forsvinder helt og ind træder binyrebarkhormonerne for, i overgangstid at udligne "underskuddet". Dette kan også have en enorm spredningseffekt på alle kroppens hormoner inkl. insulinet.... Det ville være godt at vide, hvilken stadie af overgangsalderen du befinder dig nu.
Hvad angår vitaminer m.v. tror jeg ikke, at disse kan have den slags virkning, selv om jeg kender bedst til de "orange" og ser, at du bruger det blandede. Hele omsætning i kroppen ændrer sig nu fordi du ellers ikke før havde fået tilført det nødvendige på denne måde og det kunne tænkes, at alt dette er en overgang, hvorefter tingene retter sig ud igen, og denne gang bliver det så godt som permanent.
Man siger i den alternative verden, at når tilskud eller naturmedicinen begynder at virke - kan der ske et opblussen af den sygdom man havde i forvejen.... for efterhånden at falde til ro. Hvis det var mig, ville jeg lige se tiden an... :smt058
Uha nej da.... jeg har kun skrevet ned de sidste 3 dage :oops: og kun hvad jeg har spist ikke gram og lign
Ja jeg har meget mere energi efter jeg er begyndt på kosttilskud, og sidder ikke ret meget ved computeren, jeg går lidt mere ned jeg har gjort længe, men det burde jo virke modsat, at min bs ville falde jo mere jeg rør mig :roll:
Men jeg har nu tænkt mig at forsætte, jeg har fået det SÅ godt med kosttilskud at jeg unger ingen omstændigheder vil miste den fornemmelse, blodsukker eller ej!
I går flyttede jeg om hjemme hele dagen, bagefter gik jeg over til pap, flyttede 2 sofaer, smed den ene ned til storskrald, skildte min hjørnesofa og fik soteret noget tøj, og jeg har det strålende i dag!! for bare et ½ år siden ville jeg have ondt over det hele dagen efter bare ved at have lavet ½ delen af det, så jeg forsætter!!
Jeg TROR måske at "synderen" er Selen, det har jeg jo ALDRIG taget, og så springer jeg ud med at tage 6 scanalka senior hvor der er ekstra selen i + en alm vitamin og Q10 med selen, så måske har kroppen fået et "selenchock" nu har jeg sat det lidt ned, og ser tiden an.
I morges var det 12.3 MEN jeg spiste også en isvaffel i går aftes :oops::oops: havde jeg ikke gjort det ville det nok have været omkring 10 , men jeg syntes jeg fortjente en is :smt055 men alligevel bagefter er jeg SUR over det :lol:
Jamen så synes jeg, at du bør tage 2 uger alene på kost med lave GI-værdier og holde det slavisk, uden undtagelser.... For jeg tror nemlig, at den bedre appettit, der følger med øgning af aktivitetsniveau sagtens kan medføre en insulinreaktion ikke kun p.g.a. den mad man får i sig, men også mængden af den ad gangen...
Gør det selv om du ikke gider :wink: For diabetes undslipper man ikke, uanset hvad og så er det jo sprøjten i den sidste ende... Det er afgjort umagen værd at gennemføre (lavt GI) ... også for livskvaliteten senere i livet, når den plejer "naturligt" at kræve mere vedligeholdelse end i de unge år.
Og jov, husk at le og grine så meget du kan (http://elsebeth.hansen.homepage.dk/latter.html) .... glad1
Jeg TROR måske at "synderen" er Selen, det har jeg jo ALDRIG taget, og så springer jeg ud med at tage 6 scanalka senior hvor der er ekstra selen i + en alm vitamin og Q10 med selen, så måske har kroppen fået et "selenchock" nu har jeg sat det lidt ned, og ser tiden an.
Ja, jeg har hørt om, at "man" havde forsket i selen i forhold til diabetes.... Nu ved jeg, hvilken selenforbindelse er i Q10 kapsler, men aner ikke hvilken selenforbindelse indeholder Scanalka. Der var talt meget om, før i tiden, at uorganiske forbindelser kunne give overdosering.
I gamle dage har der været advarsler mod overdosering med selen.... men senere indførtes organiske selenforbindelser i det gode kosttilskud.... Når du nu har blandet de forskellige tilskud, de gamle og de nye så meget og udeladt nogle andre - kan jeg ikke rigtig bedømme det generelt :-k
En god artikel (http://www.vitalraadet.dk/304+M5f54edf91e6.0.html) med kommentarer til selen, diabetes og kræft. Personligt ville jeg ikke være bekymret så meget omkring selen idet vi i DK i forvejen er i underskud af dette mineral og medmindre du hver dag spiser mere end en paranød - kan du umuligt have så meget selen i dig i forvejen, at et kosttiskud kan skabe en overdosering, hvis man altså ikke får Scanalka med i den i forvejen afbalancerede kosttilskud-sæt du bruger.
I scanalka seniore er det netop org. selen og det der svarer til 303 % ADT efter hvad der står på bøtten.
Og i Q10 er der det der svarer til 100 % ADT, jeg ved det ikke, men fra i morgen gør jeg som "min kloge kone" har sagt :smi313 :)
Og sætter de andre væk.
Nu har jeg i nogle dage taget True Balance Multivitamin, B-100 B-vitaminer, Q10 med selen, B12, Full Spectrum Minerals, D-vitamin, C og fiskeolie Det er et helt måltid :lol: Jeg forsætter med mine ingefær og hvidløgspiller, og de scanalka + B complex jeg havde købt gemmer jeg lidt så jeg kun tager en slags/mærke så jeg ikke blander for meget, nu er jeg dækket ind og glæder mig til at se hvad der sker, jeg håber bare jeg vænner mig til størrelsen på pillerne :shock: de er kæmpe store :august34:
Mit blodsukker er stadig lidt højt, men jeg tror det er på vej ned, min måler var ikke helt til at stole på, så jeg fik en ny fra Bayer, og den måler mere præcist, og hurtigere :)
God dag derude :smi001
Mit blodsukker er stadig rigtig ustabilt og højt.... den sidste uges tid har det svævet omkring 15 om morgen og jeg har bare ikke kunne finde synderen, først troede jeg det var fordi jeg var begyndt på kosttilskud, men efter at have målt BS inden jeg tog mine piller og igen en ½ time og 1 time efter så er det IKKE det, så gik jeg på jagt igen, kiggede på min mad og jeg kan bare ikke finde ud af hvad det er der giver det høje tal.... måske er det overgangsalderen der driller, jeg har fået flere hedeture om dagen (heldigvis er det sjældent at det genere om natten) men det kan jo også skyldtes mit høje sukkertal at jeg sveder :shock: Så nu skal jeg lige have taget en blodprøve der kan fortælle hvor "langt" jeg er, om jeg er i overgangsalderen, så kan jeg om ikke andet "sætte" hedeturene ind under det.
Jeg skal først til kontrol på "sukkersygefabrikken" i slutningen af april og syntes det er længe hvis ikke mit BS falder, så er det ikke faldet inden onsdag er jeg nok nødt til at ringe der over for at få en tidligere tid, så jeg kan komme på insulin.
Efter jeg er begyndt på kosttilskud har jeg lagt mærke til at min(e) søde tænder er faldet ud :lol: jeg kan holde mig fra sødt, og har tabt næsten 1½ kg siden midten af febuar glad1