Se fuld version : Hilsen fra Norge
Skrevet af admin: Jeg har en del af de slettede tråde liggende på det gamle forum. Disse vil jeg overføre ved at poste dem her i samme rækkefølge, de var postet dengang... Det vil tage hundrede år, men jeg gør det alligevel mellem 1-4 tråde hver dag fremover og indtil de alle er her, gældende til den dato vi flyttede forum. #-o Det er selvfølgelig "tilladt" at kommentere, selv om det er gamle tråde.....
Skrevet af Yvette: Fre Dec 01, 2006 1:36
Hei jenter! :smt039
Jeg heter Yvette, kommer fra Norge, og er så heldig å ha funnet dette forumet. Jeg håper dere forstår mitt norske språk. Jeg har lest i mange av trådene her, og jeg håper jeg får lov til å være her sammen med dere. Det ville glede meg veldig da jeg synes her er kjempekoselig!
Kort om meg selv. Jeg er 50 år. Kommet i overgangsalderen og fikk konstatert hypothyreose for 2 år siden. Har gått på den norske thyroxin som heter Levaxin. Har forstått at det er den samme varianten av deres danske syntetiske. Jeg har ikke hatt god hjelp av den og importerte derfor Armour, som er biologisk og inneholder bådet T3 og T4. Jeg har gått på denne i 3 1/2 måned bare så jeg kan ikke referere til noen revolusjonerende resultater ennå, men jeg er spent. Bør kanskje skrive mer om dette i stoffskifterelaterte temaer.
Ellers trimmer jeg masse. Har gjort det i mange år. Jeg har vært aerobicinstruktør i over 20 år, og insturerer nå step. Ellers lemper jeg spinningsykkelen min ut på altanen og tråkker i vei i frisk luft! Fantastisk! :D Jeg har nydelig utsikt til havet og til fjellene. Har tråkket mange mange skritt i disse vakre fjellene jeg er omkranset av. Jogger litt. Måtte redusere pga slitasje i knær. Derfor mer sykkel.
Jeg er singel, bor i mit hus sammen med min flotte sønn på 26 år! Jeg har jobbet som konsulent og saksbehandler i Skatteetaten, men er nå uføretrygdet. Sliter med søvn, men har håp om at det skal bedre seg.
Her er så mye knus og kram så jeg kommer med min norske KLEM :smi001
Så litt fra meg i en sen nattetime....Håper å bli kjent med dere! :smi0055
Skrevet af Anne: Fre Dec 01, 2006 10:44
Hej Yvette!
Rigtig hjertelig velkommen her! Jeg håber, du bliver lige så glad for at være her som jeg er. Det er nogle fantastiske piger, du møder her, og så længe vi ikke er så mange, har vi endda muligheden for at lære hinanden rigtig godt at kende.
Det er dejligt, at en norsk pige har fundet vej her til! Sproget er ikke noget problem (her kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv), så jeg glæder mig meget til at lære dig at kende.
Jeg bliver helt misundelig, når jeg læser, i hvilke smukke omgivelser, du lever! Mine besøg i Norge begrænser sig desværre til Oslo, men jeg håber en gang at få muligheden for at besøge dit skønne land og opleve den facinerende natur.
Klem til dig også! :smi001
Anne
Skrevet af Anina: Fre Dec 01, 2006 11:07
Kort om meg selv. Jeg er 50 år. Kommet i overgangsalderen og fikk konstatert hypothyreose for 2 år siden. Har gått på den norske thyroxin som heter Levaxin. Har forstått at det er den samme varianten av deres danske syntetiske. Jeg har ikke hatt god hjelp av den og importerte derfor Armour, som er biologisk og inneholder bådet T3 og T4. Jeg har gått på denne i 3 1/2 måned bare så jeg kan ikke referere til noen revolusjonerende resultater ennå, men jeg er spent. Bør kanskje skrive mer om dette i stoffskifterelaterte temaer.
He, he... der er nok ingen, der kan være i tvivl om, hvordan (eller hvorfor) Yvette og jeg har mødt hinanden :wink: .... Tænk bare, at så skidt en sygdom alligevel kan bringe noget helt andet og godt med sig.... så en norsk jente ser sig om her på forummet og bliver fristet til at komme med i flokken....
Velkommen Yvette :smi003
Ellers trimmer jeg masse. Har gjort det i mange år. Jeg har vært aerobicinstruktør i over 20 år, og insturerer nå step. Ellers lemper jeg spinningsykkelen min ut på altanen og tråkker i vei i frisk luft! Fantastisk! :D Jeg har nydelig utsikt til havet og til fjellene. Har tråkket mange mange skritt i disse vakre fjellene jeg er omkranset av. Jogger litt. Måtte redusere pga slitasje i knær. Derfor mer sykkel.
Med den udsigt du beskriver - ville jeg ikke have noget imod at sidde på den cykel på altanen hele dagen 8)
Jeg tror, at det kun er Biddi, der kan prale med noget lige så smukt på Bornholm.... jeg kan ikke gøre for det.... så snart jeg ser en stor sten - vil jeg straks bestille flyttekasser :? (Godt man ikke kan se misundelsens grønne fjæs (mit) her i indlægget :mrgreen: )
Jeg er singel, bor i mit hus sammen med min flotte sønn på 26 år! Jeg har jobbet som konsulent, men er nå uføretrygdet. Sliter med søvn, men har håp om at det skal bedre seg.
Når vi regner dem, der lige pt ikke er aktive.... er vi faktisk ret så mange singler med sønner.... Sisse, Lynico, Louise... hmmm.... der ER flere, men jeg kan ikke lige pt huske hvem...
Anne og Biddi har "kun" sønner.... men de er heller ikke single :smi029 og resten af os, der er her nu har både drenge og piger.... Jeg har virkelig prøvet, men jeg kan altså ikke forestille mig at have en datter.... Det må være noget heeeelt andet, end at have et drengebarn susende omkring sig dagen lang...
"Uføretrygdet" må betyde noget i retning af "sygemeldt" eller "førtidspensioneret"? Her i Danmark er det i hvert fald ikke en dans på roser.... At man er syg betyder ikke at man får fred til at blive rask, eller bare fred til at have en rimelig hverdag... Håber at i Norge er det anderledes :?
Vores Hejdien driver et storforum for førtidspensionister og flexjobbere (folk der arbejder på nedsat tid og med skånehensyn)... og på Hejdiens site www.k10.dk kan man læse hårrejsende historier folk skriver om deres liv med "systemet".... Yvette - du skal ikke kigge over på hejdiens site før du skal sove.... for så kommer du ikke til at sove foreløbigt. Stoffet derinde kan være så tungt, så hvert menneske med hjertet på rette sted vil ikke bare kunne lægge sig til at sove bagefter. Og med dine søvnproblemer vil den bedste tid at besøge Hejdiens K10.dk være altså midt på dagen.
Her er så mye knus og kram så jeg kommer med min norske KLEM :smi001
O.K. .... Klem igen :jul04
Skrevet af Yvette: Fre Dec 01, 2006 13:54
Tusen takk for velkomsthilsener! :smt049
Det betyr utrolig mye for meg å møte så mange gode ord. :D Bare disse ordene fra meg nå. Jeg kommer sterkere tilbake. Skal i 50 årslag i morgen, og må style meg litt. Jeg har mange venninner som har fylt 50 dette året. Gamle skolevenninner. Jeg var den første. I Februar. Vannmann - om det er noen som har horoskopiske interesser. :wink:
Sees senere jenter. :smt039 Ønsker dere en fin dag!
Skrevet af Laura: Lør Dec 02, 2006 11:09
Hej Yvette :D dejligt at have en fra norge her i dette forum. =D> Hvor lyder det dog bare dejligt men de norske fjelde og den dejlige natur ,jeg bliver helt misundelig :mrgreen: . Du er en af de heldige der nok har det vi danskere kalder en hvid jul på selve juleaften (HELDIGE DIG !). http://www.langkawi.dk/smileys/j6.gif Jeg glæder mig til at høre mere fra dig du må have en god Weekend knus laura :smt061
Skrevet af Anina: Lør Dec 02, 2006 12:53
Skal i 50 årslag i morgen, og må style meg litt. Jeg har mange venninner som har fylt 50 dette året. Gamle skolevenninner. Jeg var den første. I Februar. Vannmann - om det er noen som har horoskopiske interesser. :wink:
Ha`en rigtig god dag i dag - Yvette :smi039 - i selskab med dine mange gamle venner :smi061 i dagens anledning. Det er en sjældenhed efterhånden, at man får lov til at beholde sine bånd fra fortiden via gode barndomsvenner.... tillykke med det :smi054
Horoskopet HER (http://www.overgangsalderen.net/kvindesnak/viewtopic.php?t=3130) siger om Vandmand følgende for i dag:
"Vandbærer 20/01-19/02
Sandsynligheden for at du får forkerte oplysninger, som fører til, at du og din arbejdsgiver kommer til at gå fejl af hinanden, kan komme til at præge denne uge. Visse arbejdsopgaver må derfor gøres om og det er selvfølgelig irriterende for alle parter. Der er en tendens til, at det andre siger ikke er det de mener – så derfor er det klogt, at være lidt forsigtig, for at undgå direkte skuffelser. Romantik og venskab går fint sammen i weekenden!"
Hmm.... nu passer det jo ikke helt med de angivne omgivelser - en arbejdsplads.... men måske lidt bedre med selve festen, der også er en slags forsamling. Og hvor der mødes mange mennesker - kan der også ske misforståelser... Jeg håber dog, at I er alle så tæt på med hinanden, at der ikke er plads til den slags....
Dette med romantikken skriver jeg derimod stort under på :wink:
Skrevet af Yvette: Lør Dec 02, 2006 14:26
SÅ snille dere er her inne! Tusen takk for hilsener :smi004
Jeg gleder meg masse til festen i kveld og ønsker dere alle ein fin week-end. Jeg gleder meg også til å bli bedre kjent med dere alle sammen - etter hvert som jeg får tid til både å lese og skrive.
Tid er heldigvis noe som kommer, og ikke noe som går. :wink: Føler ofte det motsatte, men minner meg selv på denne sannhet!
:smt057 hilsen fra meg inntil jeg kommer tilbake....
Skrevet af Admin: Søn Dec 03, 2006 12:04
Jeg gleder meg masse til festen i kveld
Håber at festen var vidunderlig og at du strålede hele aftenen :smi039 . Det kan enhver have godt af og du har endda "hele klassen" at fejre snart, en efter en... Du kommer nok meget til fest i det kommende år - tror jeg :smi041 .
Tid er heldigvis noe som kommer, og ikke noe som går. :wink: Føler ofte det motsatte, men minner meg selv på denne sannhet!
Godt formuleret.... sådan har jeg det også selv (alt for ofte) og føler at tiden går, istedet for at tiden kommer... tak for påmindelsen...
Vi har fået et par nye smilies, hvis du skulle få trang til at flage lidt... :norge1 :smi314 :norge3 :norge4
Vi "ses". Håber det ikke tager flere dage, at komme dig efter festen :smi008
Skrevet af Yvette: Søn Dec 03, 2006 12:56
[Vi har fået et par nye smilies, hvis du skulle få trang til at flage lidt... :norge1 :smi314 :norge3 :norge4
Vi "ses". Håber det ikke tager flere dage, at komme dig efter festen :smi008
Jeg flagger aldri ut herfra! Har hatt en fortreffelig aften, men ettervirkningen gjør at jeg må innta horisontalen litt til. Beklager medsøstre, men dette skjer ikke så ofte..... :?
Vi "sees". Knus :wink:
Skrevet af Bea: Man Dec 04, 2006 13:22
Hej Yvette :smt060
Hjertelig velkommen på forum, som er et dejligt sted for os modne kvinder.
Desværre er jeg helt bagud, så jeg har ikke været så meget på, på det sidste. Det skal nok komme igen, når jeg får flere kræfter igen.
Jeg glæder mig til at lære dig at kende.
Knus Bea
Skrevet af Yvette: Man Dec 04, 2006 15:39
Hei igjen dere flotte damer, og takk til deg også Bea for velkomstord :norge1
Så ble det mandag og jeg er i fin form igjen. Det var fin stemning på festen og jubilanten var en feiende flott 50-åring med ny kjæreste og derfor stormende forelsket. :wink: Jeg har en på lur selv, men han bor så langt unna...
Så i dag har jeg syklet i nesten 2 timer på altanen min, og jeg nyter slike dager. Det er så fantastisk med frisk luft og det å kjenne at det er liv i en "gammel" kropp! Jeg skal ha min stepgruppe i kveld - hvor jeg er instruktør, så da får jeg ennå en porsjon med trim. Hardkjør i 1 time og jeg tåler det. Tenker på hvor heldig jeg er som får lov til å holde på med det jeg liker best. :smt026
Forteller bare litt om hverdagen min så dere kan bli litt kjent med meg. Jeg har lest litt hos dere og finner så mye godhet og omsorg for hverandre. Jeg gleder meg veldig til tiden fremover her hos dere.
Kan også fortelle at jeg leser i boken til Viktor Frankl, Psykoterapi og eksistens, som er anbefalt på forumet her. Den tar mye av tiden min akkurat nå og jeg er umettelig. Får stadig vekk åpenbaringer som må fordøyes.
Jeg fortalte tidligere at jeg er uføretrygdet. Det betyr at jeg ikke trenger jobbe mer - hvis jeg ikke vil eller kan da. 100% pensjon altså. Dette fikk jeg innvilget pga årelange søvnproblemer, som gjorde at jeg ikke greidde en kl 8 - 16 jobb. Det høres kanskje underlig ut at jeg trimmer så mye og ikke greier å jobbe, men det er fordi jeg kan velge selv når jeg kan stå opp og når jeg kan trimme. Om kvelden er jeg bestandig våken! :shock: Men jeg sliter med å komme meg opp om morgenen - også pga sovemedisiner.
Når jeg forteller dette så er det en forklaring på hvorfor jeg leser Frankl. Og så får vi se da hva jeg rapporterer etter hvert. :wink:
Ha en strålende aften. Klem fra meg :smt058
Desværre er jeg helt bagud, så jeg har ikke været så meget på, på det sidste. Det skal nok komme igen, når jeg får flere kræfter igen.
Jeg glæder mig til at lære dig at kende.
Knus Bea
God bedring Bea :smt056 Jeg gleder mig også at lære dig at kende. :wink: (prøver meg på litt dansk).
Skrevet af Bea: Man Dec 04, 2006 19:55
Kære Yvette
Tusind tak Yvette. Jeg er ikke meget syg, men min ryg og nakke gør ondt når jeg bliver træt. Jeg bruger alle mine kræfter på at være hjemmefra hele dagen. Det plejer jeg ikke at være.
Det er flot du prøver at skrive dansk, jeg tror altså ikke jeg kan skrive på Norsk. Jeg kan heldigvis godt forstå og læse en del Norsk.
Jeg kan også godt li`formuleringen om " tiden der kommer", jeg har ikke tænkt sådan før.
Det er dejligt for dig at du har fået din pension og selv kan vælge hvornår du bedst har mulighed for at motionere, læse og hvad du ellers har lyst til ( det ville selvfølgelig være bedre hvis du var rask). Det er da noget værre noget med dine søvnproblemer :smi052 , men det lyder heldigvis som om du har styr på det. Kan du godt sove om dagen, hvis du glemmer at sætte vækkeuret til? Eller har du store problemer med at sove generelt?
Det er lidt underligt for jeg synes selv jeg sover for meget lige i tiden. Sådan er der så meget så meget, vi ikke selv er herre over.
Kan du have det godt, til vi ses igen.
Knus Bea :smi002