PDA

Se fuld version : Skinkesteaks med halve bagte kartofler

Zuzan
17-03-08, 22:39
YES... det lykkes mig at lave noget spiseligt. Måske det var begynderheld.:august34:

Min opskrift er, som følger:

Skinkesteak, Antonius, cirka 1 cm tyk
Små kartofler skåret i halve
Krydret bearnaise

De små kartofler skar jeg i halve og penslede med olie, salt, peber og paprika.

De blev lagt i ovnen - ikke forvarmet - på 200 grader i 20 minutter på den mellemste rist.

Skinkesteak blev også penslet med olie, salt og peber.

Den kom i ovnen på nederste rille i cirka 8 minutter og var fine og gennemstegte.

Bearnaise fra Knorr laver jeg (næsten) altid fedtfattig... dvs. UDEN det fedtstof, der står på pakken, der skal i. Jeg bruger KUN minimælk eller skummetmælk, og det smager naturligvis lidt anderledes, men det vænner man sig til - især når man ved, der slet ikke er fedt i.

Det var dejligt nemt.

Jeg kan anbefale, at I pensler ristene med olie, som en udendørs grill, så er rengøringen endnu nemmere.

Hvor er det dejlig nemt. Jeg glæder mig til næste ret. Dagens ret var en lyn-improvisation, så nu skal der planlægges lidt mere og bedre før næste ret.

:smi004

Anne
17-03-08, 23:53
Jeg tror sørme, at denne ret også skal være min debut, når jeg skal i gang! :smi043

Jeg er vild med den slags kartofler - laver dem selv ret ofte i min alm. ovn. En velstegt skinkesteak er heller ikke foragte! :august33:

Knorr saucer bruger jeg på samme måde som du gør, Zuzan - til en pakke ( uanset hvilken slags) bruger jeg ca. ½ l minimælk, og så jævner jeg med en smule Mazena rørt op i vand. Så rækker den længere, og selv bernaisen smager ganske udmærket.

Anne :smi0055

Zuzan
17-03-08, 23:57
God ide med ekstra mælk og Maizena. Det havde jeg ikke tænkt på.

Tak for tippet.:smi054

Jamen, det kan da også anbefales. Og tænk at slippe for at gøre komfur rent pga. spruttende stegefedt, en stegepande, en ovn.

Her er det KUN Halogen-ovnen og en lille gryde til sovs.

Nemmere kan det ikke gøres... og så fungerer den som radiator OG lyskilde samtidig.:august12

:smi004