PDA

Se fuld version : Lammekølle med hvidløg

Helle
02-04-08, 07:19
Jeg er overrasket!! En lammekølle på 1600 g, som jeg normalt giver 3 timer på 170 tog 2 timer på 200 grader i hallogenovnen, og blev fantastisk!!
Godt spækket med hvidløg, salt og peber, på den lave rist, jeg vendte den efter en time men det tror jeg ikke er nødvendigt, kartoffelskiver med fløde, hvidløg og persille i den alm ovn i 40 min, det var godt!!

Anina
02-04-08, 11:03
Jeg er sørme glad for, at du havde overvundet dine betænkeligheder og havde satset en hel lammekølle på højkant =D> Og jeg er ikke spor overrasket over din succes med forsøget.... har nemlig læst på udenlandske foraer "højlydte" begejstringsudråb omkring netop den slags mad, selv om det meste dog handler om (ude i verden) at denne ovn har givet de småtspisende (syge eller travle) madlysten tilbage.

Jeg har selv liggende to flotte mørbrad sønnen havde slæbt med fra Sverige og har tænkt mig i dag eller i morgen marinere dem og så stege i Halogen Ovnen sammen med "garnitùre" til sidst.... Og jeg er ikke det mindste usikker over hvad det ender med... :smi043