PDA

Se fuld version : Astrologi

Helle
12-04-08, 08:53
Jeg var jo hos astrolog Karl Aage Jensen i går. Det var godt nok noget af en oplevelse :shock:

Jeg havde for et stykke tid siden skrevet til ham og fået et svar som viste sig at holde, så jeg skrev til ham at han fik ret, vi skrev så lidt frem og tilbage om jeg ville være med i en artikel i bladet Horoskop og det ville jeg jo gerne, så i går havde vi en aftale, jeg var meget spændt på det, jeg har aldrig været ved sådan en fætter før.

Det var faktisk lidt uhyggeligt :)
Først snakkede vi bare om horoskoper og stjernetegn, så begyndte han at fortælle mig om forskellige år i min fortid som har være turbulente, bla 83 (min mand døde) og 93 (jeg flyttede fra min lejlighed og kæreste pga vold)
Også år 2000 snakkede vi om og han lavede et operations horoskop for min datter og kunne se at lige den dag hvor hun fik fjernet mandler skulle hun bestemt IKKE have været under kniven, ifølge stjernerne var det en rigtig dum dag, han kunne også fortælle at vi alle 3 (søn, datter og mig) havde problemer med halsen, og datteren skulle passe på ikke at overbelaste halsen, så drømmen om berømt sangerinde er nok ikke lige den der går i opfyldelse :)

Men hun har kunstneriske evner så hun skulle nok komme frem.
Han kunne også fortælle mig at hun frem til august ville være meget utålmodig (ved jeg ALT om)

Mht mig fortalte han en del ang mit helbred, og gav mig nogle råd ang feks healing, han kunne også fortælle hvad år jeg fik psoriasis :shock: og at i 2004 havde jeg fået en kronisk sygdom. Jeg ville få et heldigt år det næste år, både økonomisk og generelt.

Vi snakkede også om den 6. sans og jeg fortalte at da jeg skulle giftes i 1982 havde blomsterhandleren hørt forkert så i stedet for at lave en brudebuket havde hun lavet en bårebuket.... min mand døde 11 måneder efter... der fik han kuldegysninger :D

Så vi var vidt omkring, fik snakket en masse, jeg havde regnet med det tog en lille times tid, vi snakkede i over 1½ time.
Så fik jeg mit årshoroskop og han vil så sende artiklen til mig inden den kommer i bladet.
Nu skal jeg så nærlæse mit horoskop, det har jeg kun lige kigget igennem, men glæder mig til at smide mig i mit hjørne og rigtig læse det....
Men en meget spændende oplevelse!!

Yvette
12-04-08, 13:50
Hei Helle. :smi054

For mange år siden var jeg levende opptatt av stjernetegn og horoskoper. Jeg syntes spesielt at personlighetsanalysene var spennende, da jeg kjente igjen både meg selv, min sønn, flere familiemedlemmer og venner i beskrivelsen av stjernetegnene.

Jeg ringte sykehuset hvor jeg ble født og fikk vite klokkeslett. Min mor husket selvfølgelig ikke det! Selv husker jeg fra fødselen på minuttet da min sønn ble født. Vel - jeg sendte inn...husker ikke hvor...og fikk tilbake et horoskop. Jeg har glemt det meste, finner det ikke igjen, men det jeg vet er at jeg er vannmann med acsendant i Løven - hva nå det enn sier om meg... Så joda - jeg har hatt min runde med dette. :smi039

Jeg husker jeg også leste om hvilke stjernetegn som passet sammen - enda jeg ikke ville ha noen partner. :smi071

Lykke til! Blir spennende å høre fra deg. :august23

Zuzan
12-04-08, 14:07
Jeg har også været turen igennem med at være hos astrolog... faktisk også hos Karl Aage for mange år siden.

Meget af det, han sagde var korrekt, men... han sagde, jeg ikke ville få børn, men jeg var gravid, mens jeg var hos ham.:hvad?:

Så mit råd til dig, Helle, er, at du må IKKE leve dit liv efter det, han har sagt, selvom så mange ting har ramt plet.

Brug det som et redskab til personlig udvikling, hvilket astrologien efter min mening er det, den er bedst til.

Mange af de ting, der står skrevet i horoskoper - især i ugebladene - er formuleret så generelt, at ENHVER vil kunne genkende sig selv i det skrevne.

På den anden side mener jeg også, at astrologien rummer mange sandheder, som også har fået mig til at bliver overrasket.chok1

Vær kritisk... lov mig det. Please...:august17

:smi004

Anina
12-04-08, 14:11
Jeg husker jeg også leste om hvilke stjernetegn som passet sammen - enda jeg ikke ville ha noen partner. :smi071
Uha Yvette :oktober15:

Det står meget værre til med mig. Iflg. den kinesiske astrologi er jeg født i tegnet Dragen og dermed ville det blive overordentlig svært for mig at finde en livsledsager idet kineserne påstår, at det er for stærkt et tegn til alle andre (tegn) og kun andre "Drager" kan vove pelsen når og hvis. Eftertiden (fortiden) har til fulde bekræftet de kinesiske astrologers påstand. :smi021

Yvette
12-04-08, 14:32
Uha Yvette :oktober15:

Det står meget værre til med mig. Iflg. den kinesiske astrologi er jeg født i tegnet Dragen og dermed ville det blive overordentlig svært for mig at finde en livsledsager idet kineserne påstår, at det er for stærkt et tegn til alle andre (tegn) og kun andre "Drager" kan vove pelsen når og hvis. Eftertiden (fortiden) har til fulde bekræftet de kinesiske astrologers påstand. :smi021

chok1 Jeg tror deg. :smt058

Mon tro om det kinesiske horoskopet danner et riktigere bilde? Jeg aner ikke stjernetegnet mitt der, men det skal jeg jammen google frem! Kan få meg en overraskelse....:smi059

Anina
12-04-08, 14:41
Yvette :smt039

Prøv lige dette link: http://www.netspirit.dk/new/?page=237

Zuzan
12-04-08, 14:46
:smi010

Jeg er Abe og passer sammen med Dragen.:august12... og Rotten.

:august32:

Yvette
12-04-08, 14:48
Ape?? :shock: Det er mye som stemmer her! :shock: Men ikke alt da dere...Noen andre som tør å avsløre seg? :wink:

http://www.netspirit.dk/od/k_astrologi/astrologi_k_beskrivelse_9_abe.htm

Takk for linken Anina! :smi001

Zuzan
12-04-08, 14:52
Er du også Abe, Yvette?

Meget fra Aben passer på mig.:august17

Faktisk næsten alt.:august15

Yvette
12-04-08, 14:58
Er du også Abe, Yvette?

Jeps! Er visst slik ja...:august12

Meget fra Aben passer på mig.:august17

Faktisk næsten alt.:august15

Her også...Fniser selv. :august15

Anina
12-04-08, 14:59
Meget fra Aben passer på mig. :august17

Faktisk næsten alt. :august15

Aben. En person født i abens år er intelligent, opfindsom og humoristisk. Aben er ambiøs i pengesager, magt og succes. Den er Indrettet til nyskabelse og løsning af svære opgaver og problemstillinger. Da aben er overbevisende optimist, stærkt intelligent og samtidig praktisk anlagt, vil aben ikke spilde tid og ressourcer på malplacerede foretagender. Aber er fødte strateger og er velanset for deres kompetance, alsidighed og karisma.

Aber er sociale og nemme at kommunikere med - aber elsker at tale. De er gode samtalepartnere og kan bidrage til de fleste diskussioner, da de er hurtige til at lære nye ting og samtidig meget reflekterende. Aber kan besidde de fleste jobs, men bliver en smule restløse, hvis de kun beskæftiger sig med rutinearbejde. Også i det sociale liv ønsker Aben at have det sjovt, være i aktivitet og blive stimuleret. Aber er glade for at feste og kan ofte ses svinge fra én gruppe af venner til en anden. Med deres energiske festlige natur er de populære i deres cirkler.

Den store livslyst, som Aben har, gør, at den kan være ustabil i parforhold og dens begrænsede selvkontrol kan lede den ud i problemer med uhæmmet brug af mad, alkohol, stoffer og andet misbrug. Når Aben dog har kontrol over sig selv, vil dens store livs- og eventyrlyst give den spændene og interessante oplevelser. Abens motto kan siges at være, at "alt skal prøves mindst en gang". For at få et virkeligt harmonisk og godt liv skal Aber lære, at verden ikke altid kun centrerer sig om dem, og de skal lære - sommetider - at sætte andres behov på linie med deres egne.

Bedste partnermatch er Rotten eller Dragen.
Det tilsvarende tegn i vestlig astrologi er Løvens tegn.
Zuzan og Yvette chok1 Så kan jeg nu meget bedre forstå, at I kan holde mig ud :oops:

Netspirit.dk (http://www.netspirit.dk) ER faktisk, med god grund, min foretrukne "hekse-site".... Værd at oprette sig på, tror jeg :-k

Yvette
12-04-08, 15:13
Zuzan og Yvette chok1 Så kan jeg nu meget bedre forstå, at I kan holde mig ud :oops:

Og motsatt også kanskje? Hehe :smi054

Min sønn er også Ape! :shock:

Netspirit.dk (http://www.netspirit.dk) ER faktisk, med god grund, min foretrukne "hekse-site".... Værd at oprette sig på, tror jeg :-k

Skal kikke nærmere....morsomt dette! :D

Bea
12-04-08, 15:15
Jeg er ged. Det undrer mig at der står det svarer til krebsens tegn. Jeg er nemlig født en af de sidste dag i tvillingens. Det er nok fordi det ligger så tæt op af hinanden? Det der står under geden passer også bedre til mig end det der står under hesten som svarer til tvillingens tegn.

Så ved jeg altså det. Der er ikke grænser for, hvad jeg kan lære herinde :)

Bea :august1

Zuzan
12-04-08, 15:23
Jeg skal vist "stå tidligt op".chok1

Min datter er Drage.:august15

Anina
12-04-08, 15:27
Hmm... hvad mon Helle vil sige til, at vi har kidnappet hendes tråd.... :smi071

Zuzan
12-04-08, 15:30
Undskyld, Helle... :smi066

:smi067

Karl Aage er jo ikke kinesisk astrolog.

Helle
12-04-08, 16:36
Hmm... hvad mon Helle vil sige til, at vi har kidnappet hendes tråd.... :smi071

Ja det ved jeg nu ikke :smt102
Det syntes jeg faktisk kun er sjov....
Jeg er okse og passer med hanen og slangen :shock: Lea er hund :lol: og der er da nogle ting der ikke passer... bla. med oprydning :lol:

Zuzan... nej jeg ligger ikke mere i det end jeg syntes det er spændende, og kan jeg bruge noget fra horoskopet så gør jeg det, kan jeg ikke er det fint nok, men det var en spændende oplevelse :D

Anne
12-04-08, 19:31
Herlig tråd! :august23

Jeg er ged ligesom Bea, og mit bedste partnermatch er grisen og haren. Det skulle svare til krebsen i den vestlige astrologi, og da min mand er krebs, har jeg åbenbart ikke valgt helt forkert! :smi003

Når jeg så går ind og kigger på hans tegn, så er han hund. Hans partnermatch er tigeren og hesten, som i vestlig astrologi svarer til vædderen. Han har dermed valgt den forkerte partner, for jeg er fisk - hmm, tankevækkende! :-k

Anne :smi0055

Bea
12-04-08, 20:04
Herlig tråd! :august23

Jeg er ged ligesom Bea, og mit bedste partnermatch er grisen og haren. Det skulle svare til krebsen i den vestlige astrologi, og da min mand er krebs, har jeg åbenbart ikke valgt helt forkert! :smi003

Når jeg så går ind og kigger på hans tegn, så er han hund. Hans partnermatch er tigeren og hesten, som i vestlig astrologi svarer til vædderen. Han har dermed valgt den forkerte partner, for jeg er fisk - hmm, tankevækkende! :-k

Anne :smi0055

Hej Anne

Det er tankevækkende, gad vide hvordan de i grunden laver disse beregninger? Må indrømme at beskrivelsen af geden passer mere på mig end e andre jeg har læst, selv om jeg tager det med et smil på læben.

Jeg synes også det er herligt med denne tråd. Det er godt at Helle og synes det er sjovt.

Bea:august1

Helle
12-04-08, 20:22
Jeg synes også det er herligt med denne tråd. Det er godt at Helle og synes det er sjovt.

Bea:august1

Ja det viser jo at astrologi er mange ting :lol: og kan være sjovt glad1

Jeg syntes tråden har udviklet sig i en hyggelig retning, så det er fint med mig :smi001

Berit
16-04-08, 10:34
Ja nu har jeg så også været inde og prøve. Og jeg må nok tilstå at jeg ikke helt ved om jeg tror på det.

Der er nogle ting jeg ikke forstår. Mit tegn er løven (vetsligt tegn) men når jeg taster min dato ind siger den lige pludeslig at jeg er krebsen??? Hvorfor siger den det?? Er der nogen der har en forklaring på det???

For det andet vil jeg sige at der godt nok er meget der ikke lige passer på mig. Der står jeg elsker opmærksomhed. Øhhhhh mega nej. Jeg har været gift 2 gange. Begge gange i hemmelighed fordi jeg ikke ville være i centrum. Jeg har fundet på temmelig mærkelige undskyldninger for ikke at holde runde fødselsdage o.s.v. Og sådan kan jeg sige om mange ting i det der står.

Men når det så er sagt. Så vil jeg sige at jeg tror på der er mere mellem himmel og jord end lige netop det øjet kan få øje på. Jeg tror på engle og at der er nogen der passer på os og vejleder os. Og mange andre ting. Alt er ikke lige til at tage og føle på. Og nu har jeg så glemt hvor jeg ville hen med dette. Øvøvøvøv.