PDA

Se fuld version : Halogen Oven - Opfølgning

Anne
03-06-08, 23:19
Det er snart et stykke tid siden, nogen har skrevet noget om halogenovnen, så jeg vil da lige følge op på mine egne oplevelser med dyret! :madglad:

Jeg bruger den rigtig meget til kartofler! Tidligere stod den for det meste på kogte kartofler, men nu får vi ofte ovnstegte kartofler - både Hasselbach, bagte, kartoffelbåde, pommes frites og hvad man nu ellers kan finde på. Det er vi begge meget begejstrede for.

Mindre godt går det med kødstegning - dvs. når jeg skal stege marineret kød, f.eks. kyllingsbryst, så steger jeg det gerne i halogenovnen, og det bliver supergodt, men min kære husbond VIL altså ikke undvære sine pandestegte frikadeller og de rugmelspanerede koteletter, så derfor foregår meget af kødstegningen stadig på stegepanden samtidig med, at kartoflerne står og hygger sig i halogenovnen!

Jeg har ikke turdet eksperimentere med bagning endnu. Er der nogle, der har gjort nogle erfaringer med det? I bekræftende fald, hvad har I så bagt?

Anne :smi055

Zuzan
05-06-08, 21:01
Jeg kan da også bidrage med lidt.

Jeg bruger næsten ikke min ovn mere (vist kun en enkelt gang, siden jeg fik ovnen).

Jeg har også lavet hjemmelavede pomfritter. Mums.

Jeg prøvede at bage boller... den oplevelse kan jeg bare beskrive sådan her:

:bwadr:

De blev bagt ovenpå, men var slet ikke bagt på undersiden.:smi010

Men nu er jeg altså heller ikke den store kok, så det er måske derfor.:smi008

:smi004

Zuzan
05-06-08, 21:03
Jeg bruger næsten ikke min ovn mere (vist kun en enkelt gang, siden jeg fik ovnen).

Der skulle have stået den gammeldags ovn.:smi066

Helle
05-06-08, 23:07
Vi bruger ikke ovnen for tiden, jeg kan slet ikke finde ud af at lave mad i den her varme, så det er mest på grill i gården eller noget meget nemt på panden og så salat :oops:

Anne
06-06-08, 00:05
Helle - pt. er det på samme måde hos os. Der bliver ikke lavet ret meget mad i øjeblikket - måske en gang koldskål, et stykke rugbrød eller lidt hurtig mad fra fryseren.

Zuzan - jeg gloede da også en ekstra gang, da jeg læste, du slet ikke brugte ovnen mere - hehe! :smi071

Anne :smi055

Anina
06-06-08, 11:17
De blev bagt ovenpå, men var slet ikke bagt på undersiden. :smi010
:-k har du haft dine boller anbragt på en rist, den høje, den lave eller på bunden af ovnen? :-k

Anina
06-06-08, 11:18
Jeg har ikke turdet eksperimentere med bagning endnu. Er der nogle, der har gjort nogle erfaringer med det? I bekræftende fald, hvad har I så bagt?
Jeg tror fuldt og fast på, at Hejdien har bagt kager i Halogen Ovnen.... kigger lige efter et link... :smt058

Og Helle har bagt gulerødsbrød her: http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=10294

Helle
06-06-08, 11:21
Jeg har bagt gulerodsbrød i form i ovnen, det gik fint :D
Nu er bagning sat på hold ligesom ALT andet der kræver varme :lol::lol:
Jeg er og bliver altså IKKE sommermenneske :bad:

Anina
06-06-08, 11:25
Jeg tror fuldt og fast på, at Hejdien har bagt kager i Halogen Ovnen.... kigger lige efter et link... :smt058
Jeps, men det var vist en kage bagt af en færdigblandning.... ved ikke om det er sværere eller nemmere, end hvis man selv blander dejen....

Hejdien skrev:
Nå men man har altså ikke en oven som den uden at prøve at bage noget af det usunde :oops:

Og her bagte jeg en sandkage af færdig mix den skulle være i en bradepande lille, men den kunne altså ikke være i ovnen (den er jo rund ) i stedet for puttede jeg den i en brødform og gav den 7 min længere end der stod på pakken og den blev helt fin... :D
http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=10228 = indlæg nr. 9

Zuzan
06-06-08, 11:57
:-k har du haft dine boller anbragt på en rist, den høje, den lave eller på bunden af ovnen? :-k

Det kan jeg ikke huske nu, men skal nok tjekke her, FØR jeg prøver igen, for jeg vil prøve igen. Jeg har endnu ikke udviklet "bage-fobi".:smi024