PDA

Se fuld version : Marineret kyllingefilet - superhurtigt måltid!

Anne
19-06-08, 10:28
Kyllingsbrysterne marineres i krydder-marinade et par timer.

Steges i halogenovnen ved 200 grader i ca. 20 minutter og skæres i skrå skiver.

Kog en portion ris og server med sursød sauce (færdigkøbt glas fra Føtex - den med "fyld" i af bambusskud mm.)

Jeg er ellers stor tilhænger af selv at lave saucen, men har man travlt, og samtidig mangler en masse ingredienser, er det rart at have et glas færdiglavet sauce i skabet.

Under alle omstændigheder smager det skønt.

Velbekomme! :madglad:

Helle
19-06-08, 10:56
Det lyder godt nok lækkert, jeg er glad for jeg lige kigget ind inden jeg skal handle, jeg har faktisk taget kyllingfilet ud af fryseren i går :) plejer bare at smide det i et fad med nogle grøntsager og så i ovnen, men forandring fryder :madglad:

Anne
21-09-08, 23:00
Jeg har lavet den samme ret i dag, bortset fra, at tilbehøret blev kinesiske nudler med et stænk af sød chilisauce i stedet for ris, samt en lynstegt wokblanding grønsager.

Det kan bestemt også varmt anbefales, når man enten har travlt eller bare ikke er oplagt til de helt store gastronomiske udfoldelser!

Både min mand og jeg er enige om, at kyllingefileter normalt godt kan virke en smule tørre, men tilberedt i Halogenovnen er de utroligt saftige og lækre.

Anne :smi055

Helga
23-09-08, 17:58
Efter at jeg har fået (købt) halogenovnen, laver jeg ALTID kyggingbryst i den og det bliver nemlig dejlig saftige. Drysser dem barbeque, mums og så er der altid bagte rodfrugter til, krydret med timian, rosmarin og HVIDLØG.
Godt, nemt og billigt. :razz: (har tit grøntrester med hjem)