PDA

Se fuld version : Mærkevarer

Zuzan
04-07-08, 14:09
Denne eventuelle nye lov giver mig altså gåsehud.:snøft

Det overvejes at gøre det ulovligt at købe kopivarer.

Straffen skal være konfiskation OG bøde for køb af kopivarer.

Jeg kan selvfølgelig godt se, at fabrikanten har haft udgifter til design, forskning osv. osv. Og at kvaliteten selvfølgelig kan være - men er ikke nødvendigvis - bedre.

Men hvad skal "stakkels mig" gøre?

Står jeg på et marked - kræmmermarked - som kunde og ser noget, jeg kan lide, så ved jeg IKKE altid, OM det er et mærkevare eller ej.:hvad?:

Ser jeg et par sokker, jeg kan lide, og hvis jeg har råd til den, men så risikerer jeg at gøre noget kriminelt UDEN at vide det.chok1

Det er ikke nemt at være forbruger.

Var det ikke Føtex, der engang solgte kopivarer?

Risikerer jeg at blive kriminel, hvis jeg handler i Føtex?

Tigeren har vist også en sag kørende om kopivarer i skrivende stund.

Min mening er, at vi som forbrugere er nødt til at have tillid til, at dem, vi handler med, har handlet med den "rigtige" leverandør.

Det har vi som forbrugere ikke en chance for at vide noget om... og da slet ikke, når kopiernes kvalitet er så svære at skelne fra originalerne.

Og HVORNÅR er det mærkevarer eller ej?

Det aner jeg ikke... i mange tilfælde.

Jeg kan godt regne ud, at en Gucci-taske til 100,- nok er en kopi, men hvad med alle andre mulige og umulige tasker?

Men læs her:

HVIS DU NÆSTE sommer efter en ferie i udlandet vender hjem med en efterligning af en polotrøje fra Lacoste, en kopi af en Gucci-taske eller en falsk Adidas-kasket, risikerer du ikke blot at få varen konfiskeret. Du får en klækkelig bøde oven i hatten.

I hvert fald hvis det står til Venstre. Den idé er ikke ret god.

:smi004

Zuzan
04-07-08, 14:10
Ups... glemte link.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article1029163.ece

Anina
04-07-08, 14:24
Bare rolig... flertallet er smuldret. Pia har været efter lille Morten og vil ikke støtte forslaget... http://www.berlingske.dk/article/20080703/politik/807030391/

Men alene at man kunne finde på at bruge tid på bagateller som denne, tyder på at landspolitikere øjensynligt ikke har nok at lave.... http://www.berlingske.dk/article/20080703/politik/807030391/ :smt039

Anne
04-07-08, 20:57
Så er der da vist dømt agurketid - har de kære venstrepolitikere ikke vigtigere ting, der skal løses, siden de bruger tid på sådan noget latterligt vås? #-o

Hvis jeg fandt et pænt stykke tøj eller en sød taske i udlandet, så ville jeg i mange tilfælde da ikke ane, om det var kopivarer eller ej!

Men ok - fornuften (for en gangs skyld Pia Kjærsgaard) sejrede så åbenbart alligevel.

Zuzan
04-07-08, 21:31
Det er vist også en "uløselig" opgave at sikre producenterne af mærkevarerne.:smi008

Tænk på Kina, hvor meget de producerer af den slags.
Det er helt vildt.:-k

Måske mærkevarernes tid er ved at dø ud.:smi304

Anina
04-07-08, 23:20
Måske mærkevarernes tid er ved at dø ud.:smi304
Ikke så længe der er snobber nok til at eftertragte dem.... eller bare wannabes.

Det er helt i orden at stille krav til formen, kvaliteten, materialer, forarbejdning osv. Men at mangedoble prisen alene for et varemærke.... blot for... hvad? At vise sig? Uha, hvilken ringe selvfølelse og selvværd disse mennesker må have, siden begge kan løftes ved blot at skaffe sig en mærkevare eller to, så hele verden kan betragte og beundre... dem? Jamen, denne beundring vil kun komme fra andre, der ligner dem. Men det er måske det, der er "meningen". :-k

Zuzan
05-07-08, 03:44
Hvis Kina eller andre kopierer i stor stil, er det måske ikke længere "interessant" at have nogle specielle sko eller tasker at vise frem.

Det er måske heller ikke længere interessant at bruge mange penge på fremstilling, udvikling, markedsføring osv., hvis det kopieres dagen efter, så er det ikke noget "særligt" længere.

Derfor uddør det måske med tiden... forhåbentlig.:smi008

35.000 kroner for en kuffert er for vildt.chok1

Helle
05-07-08, 08:24
Jeg er så kriminel :D
En bekendt er på ferie i Thailand og jeg har bedt ham købe en "gucci" til min datter, jeg har ikke råd til at give så mange penge for en taske :shock: og hun er ligeglad med om den er ægte, hun syntes bare de er flotte. Og når man er 13 år så er en "gucci" altså en "gucci"
Hun har også arvet en del LV tasker fra sine kusiner og jeg har det fint med det er "fake" som det hedder på teenagersprog :lol: det har hun også selv.