Zuzan
04-07-08, 14:09
Denne eventuelle nye lov giver mig altså gåsehud.:snøft
Det overvejes at gøre det ulovligt at købe kopivarer.
Straffen skal være konfiskation OG bøde for køb af kopivarer.
Jeg kan selvfølgelig godt se, at fabrikanten har haft udgifter til design, forskning osv. osv. Og at kvaliteten selvfølgelig kan være - men er ikke nødvendigvis - bedre.
Men hvad skal "stakkels mig" gøre?
Står jeg på et marked - kræmmermarked - som kunde og ser noget, jeg kan lide, så ved jeg IKKE altid, OM det er et mærkevare eller ej.:hvad?:
Ser jeg et par sokker, jeg kan lide, og hvis jeg har råd til den, men så risikerer jeg at gøre noget kriminelt UDEN at vide det.chok1
Det er ikke nemt at være forbruger.
Var det ikke Føtex, der engang solgte kopivarer?
Risikerer jeg at blive kriminel, hvis jeg handler i Føtex?
Tigeren har vist også en sag kørende om kopivarer i skrivende stund.
Min mening er, at vi som forbrugere er nødt til at have tillid til, at dem, vi handler med, har handlet med den "rigtige" leverandør.
Det har vi som forbrugere ikke en chance for at vide noget om... og da slet ikke, når kopiernes kvalitet er så svære at skelne fra originalerne.
Og HVORNÅR er det mærkevarer eller ej?
Det aner jeg ikke... i mange tilfælde.
Jeg kan godt regne ud, at en Gucci-taske til 100,- nok er en kopi, men hvad med alle andre mulige og umulige tasker?
Men læs her:
HVIS DU NÆSTE sommer efter en ferie i udlandet vender hjem med en efterligning af en polotrøje fra Lacoste, en kopi af en Gucci-taske eller en falsk Adidas-kasket, risikerer du ikke blot at få varen konfiskeret. Du får en klækkelig bøde oven i hatten.
I hvert fald hvis det står til Venstre. Den idé er ikke ret god.
:smi004
Det overvejes at gøre det ulovligt at købe kopivarer.
Straffen skal være konfiskation OG bøde for køb af kopivarer.
Jeg kan selvfølgelig godt se, at fabrikanten har haft udgifter til design, forskning osv. osv. Og at kvaliteten selvfølgelig kan være - men er ikke nødvendigvis - bedre.
Men hvad skal "stakkels mig" gøre?
Står jeg på et marked - kræmmermarked - som kunde og ser noget, jeg kan lide, så ved jeg IKKE altid, OM det er et mærkevare eller ej.:hvad?:
Ser jeg et par sokker, jeg kan lide, og hvis jeg har råd til den, men så risikerer jeg at gøre noget kriminelt UDEN at vide det.chok1
Det er ikke nemt at være forbruger.
Var det ikke Føtex, der engang solgte kopivarer?
Risikerer jeg at blive kriminel, hvis jeg handler i Føtex?
Tigeren har vist også en sag kørende om kopivarer i skrivende stund.
Min mening er, at vi som forbrugere er nødt til at have tillid til, at dem, vi handler med, har handlet med den "rigtige" leverandør.
Det har vi som forbrugere ikke en chance for at vide noget om... og da slet ikke, når kopiernes kvalitet er så svære at skelne fra originalerne.
Og HVORNÅR er det mærkevarer eller ej?
Det aner jeg ikke... i mange tilfælde.
Jeg kan godt regne ud, at en Gucci-taske til 100,- nok er en kopi, men hvad med alle andre mulige og umulige tasker?
Men læs her:
HVIS DU NÆSTE sommer efter en ferie i udlandet vender hjem med en efterligning af en polotrøje fra Lacoste, en kopi af en Gucci-taske eller en falsk Adidas-kasket, risikerer du ikke blot at få varen konfiskeret. Du får en klækkelig bøde oven i hatten.
I hvert fald hvis det står til Venstre. Den idé er ikke ret god.
:smi004