PDA

Se fuld version : Psykiater Eva Blach angriber hjemmeside

admin
22-07-08, 06:23
Psykiater Eva Blach angriber hjemmeside

Den "berømte" psykiater fra Ålborg - Eva Blach - angriber hjemmesiden for Flesjob & Førtidspension for at give spalteplads og husly til Eva Blachs tidligere patienter. Speciel de patienter, der er tvangshenvist til Eva Blach af diverse kommuner, som led i behandling af sygedagpengesager og pensionssager.

At psykiateren Eva Blach er langt mere populær hos kommunerne end hun er hos "sine" patienter - siger godt nok ikke så lidt.

Webmaster på hjemmesiden K10 - Flexjob & Førtidspension har modtaget følgende henvendelse fra Eva Blach og som han også ganske rigtigt bemærker i sit svar: svarer "stilen" i Eva Blachs henvendelse til de mange kritikpunkter, patienterne fremlægger i Eva Blach-tråden på K10.dk

Eva Blach skriver:

Jeg er bekendt med at der foregår en hel del anonym netchikane via jer på mit navn.
Jeg insisterer på at få det stoppet og fjernet straks, da det faktisk går ud over en hel del andre klienter end de tilsyneladende utilfredse.
Jeg overvejer at politianmelde - og kender flere navne bag udtalelserne.

M.v.h.
Eva Blach

Webmaster på K10 svarer Eva Blach:

Hej Eva ;-)

Jeg er lidt rystet over at du ser det der forgår på K10 som netchikane...da det bestemt ikke er sådan jeg hverken ser det...eller oplever det...

Jeg ser det mere som nogle mennesker der har haft en rigtig dårlig oplevelse hos dig og efterfølgende hos deres kommune....og som har brug for at diskutere det med andre som står i samme situation...

De efterlyser endda mennesker som har haft en god oplevelse hos dig...

Det faktum at folk er nød til at være anonyme...ja det er desværre nødvendigt i disse tider...da vi har eksempler på at folk bliver "straffet" af deres kommuner....hvis kommunerne finder ud af at de skriver på K10...

Det er sørgeligt at det forholder sig sådan...men da det er tilfældet....så har vi sørget for at man kan optræde anonymt på K10...da vi mener at fok skal have lov til at fortælle deres historier uden at de skal "straffes" af deres kommune...

Nu kender jeg dig ikke personligt men jeg er dybt chokeret over din måde at kontakte mig på...

Ikke så meget som et HEJ JEG HEDDER EVA....eller en forklaring på tingene...nææ du kaster bare trusler afsted...

Du skriver:
Citat start

Jeg overvejer at politianmelde - og kender flere navne bag udtalelserne.
Citat slut.

Dette opfatter jeg som en direkte trussel imod mig selv og mine brugere og det bryder jeg mig ikke om...så jeg vil herefter gøre mit yderste for at beskytte mig selv og mine brugere på K10...imod folk som dig...og skal det betyde en retsag...ja så må det være sådan...

Hvis jeg mente at det ville føre nogle steder....ja så burde jeg kraftigt overveje at melde dig til politiet for trusler...men det får jeg sikkert intet ud af...og jeg har desværre heller ikke energien til det da jeg selv er syg...

Men måske du fremover skulle overveje hvilken måde det er du kontakter folk på...man skulle mene at du i kraft af din uddannelse kunne finde en lidt mere intelligent måde at gøre det på...

Du skriver at du vil have "det" stoppet og fjernet....og så er det jeg spørger dig....hvad er "det" du vil have stoppet og fjernet....
Mener du at jeg skal fjerne hele tråden og sørge for at de ikke snakker om dig eller hvad er det du vil have jeg skal gøre...

Hvis du mener at K10 bryder gældende dansk lov...så må du være meget mere specifik og fortælle hvad det er du mener der bryder dansk lov...

K10...som er min helt egen private hjemmeside...betalt og lavet af mig selv...den er oprettet med det formål at folk kan få et talerør ud til "verden" om alle de uretfærdige ting som vi alle ved forgår ude i kommunerne...og det vil jo være helt imod ånden på K10...hvis jeg skulle bede folk om at lade være med at tale om bestemte personer eller emner.....så det har jeg ikke tænkt mig at gøre medmindre vi bryder en gældende dansk lov ved det...

Nu er jeg ikke jurist....men som jeg ser det....så kan jeg ikke se at disse mennesker bryder nogen lov...

De bruger et forum til at "snakke" om nogle meget dårlige oplevelser...som har haft en rigtig dårlig indvirkning på deres liv...og det kan jeg bestemt ikke se at der skulle være noget galt i....men jeg kan se at du er af en anden mening...da du åbenbart helst ser at folk skal holde deres mund...

Som jeg ser det....så bruger de deres grundlovsfæstet ret til at ytre sig og det er vel ikke imod nogen dansk lov...eller ??

Du bruger jo også din ret til at ytre dig forskellige steder har jeg set....og du ville formentlig heller ikke bryde dig om at der kom nogen og fjernede den ret...

Så hvis du mener at K10 eller K10´s brugere bryder gældende dansk lov...ja så bør du politianmelde det..så vi kan få en opklaring på hvad det er som vi evt gør galt...hvis noget...

Så vidt angår navne, IPer på brugere af K10....ja så er det ikke noget jeg har tænkt mig at udlevere...da jeg har lovet mine brugere at de kan være helt anonyme på siden...og det løfte har jeg ikke tænkt mig at bryde...

Så jeg ser frem til at du får politiet til at fremvise en dommerkendelse på at jeg som ejer af K10 eller mine brugere har brudt gældende dansk lov og med hvad vi har brudt loven med....

Jeg som privat person kan nemlig ikke se at der er nogen lov som er overtrådt...men skulle det alligevel være tilfældet...ja så vil jeg selvfølgelig slette de ting som en dommer finder frem til...

For jeg og mine brugere er selvfølgelig interesseret i at overholde gældende dansk lov...

Med venlig hilsen

Webmaster og ejer af www.k10.dk

Hele denne emnetråd postet af Eva Blachs tidligere patienter kan læses HER! På K10.dk (http://www.k10.dk/showthread.php?t=4823&page=7) tillige med en anden tråd samme sted: Psykiater Eva Blach nægter bisidder adgang! (http://www.k10.dk/showthread.php?t=5184)

Jeg følger op på dette emne senere. Jeg vil også rette en henvendelse til webmasters på andre hjemmesider med offentlige forums tilknyttet, for at høre om de havde lignende problemer med utilfredse IRL, og i givet fald - hvordan disse er blevet løst. Følg med :vink1

Helle
22-07-08, 07:51
Gad vide om konen er begyndt at kunne mærke at hun bliver omtalt? Tråden startede i april, og først over 3 måneder senere vil hun have den fjernet, er hendes patienter begyndt at sige fra og nægter at gå hos hende? Eller har hun bare sommerferie og har tid til at sidde på nettet for at se sig selv omtalt... :lol:
Nu har jeg læst hele tråden på K10 og hun lyder bestemt ikke som en jeg kunne tænke mig at møde i mit forløb :shock:

admin
19-09-08, 13:28
Psykiater Eva Blach angriber hjemmeside

Den "berømte" psykiater fra Ålborg - Eva Blach - angriber hjemmesiden for Flesjob & Førtidspension for at give spalteplads og husly til Eva Blachs tidligere patienter. Speciel de patienter, der er tvangshenvist til Eva Blach af diverse kommuner, som led i behandling af sygedagpengesager og pensionssager.

At psykiateren Eva Blach er langt mere populær hos kommunerne end hun er hos "sine" patienter - siger godt nok ikke så lidt.
JKH skriver på K10.dk (http://www.k10.dk):

Uha... Eva Blach; der afslørede du vist dit sande jeg. Tænk at true sagesløse mennesker, som er henvist til din behandling af kommunen, med en politianmeldelse fordi de tillader sig at skrive om deres oplevelser hos dig. Jah, hvem tror vi egentlig vi er? Eller skal jeg spørge dig om du tror du er hævet over andre, siden du tror du kan ophæve folks grundlovssikrede ytringfrihed.

Jeg er en af disse tilsyneladende utilfredse klienter og har ikke tidligere skrevet her på K10, men nu må jeg bare fortælle hvad du udsatte mig for, og jeg ser med sindsro frem til en politianmeldelse. Jeg er desværre bange for politiet ikke tager dig alvorlig grundet travlhed, men der er vist mange som håber det bliver til noget med dine trusler.

Jeg har efter mit besøgt i dit smukke sommerhus forsøgt at klage over dig, men det er jo ret kompliceret, da du ikke har overenskomst med sygesikringen. Så er det næsten umuligt at få en klage igennem. Ikke fordi instanserne ikke ser din behandling af mig som grotesk, men fordi der er en manglende mulighed for at klage over en behandlers opførsel. Jeg kan dog klage over din såkaldte speciallægeerklæring, som du heldigvis har lavet en del faktuelle fejl i, så den er sendt og godtaget af Patientklagenævnet. Desværre har de ret travlt, for du er åbentbart ikke alene om at blive klaget over, så ventetiden er mere end et år. Din personlige opførsel overfor mig, forsøger jeg stadig at klage over til Regionerne.

Du føler dig angrebet af nogle tidligere klienter. Det er da beklageligt, men jeg må så fortælle dig her i det offentlige rum, at jeg ikke bare følte mig angrebet af dig som en autoritet; du fik mig til at føle mig nedgjort, overgrebet og krænket af din nedladende behandling af min person. Jeg kørte grædende fra dig og var på randen af selvmord. Jeg forventer ikke du på nogen måde kan forstå hvilken skade din behandling medførte, for jeg følte aldrig nogensinde jeg blev hørt eller taget seriøst. Jeg følte du havde skrevet erklæringen længe for du stod ansigt til ansigt med mig. Jeg opdagede at du ikke havde styr på tidsforløbet i mit liv, selv om du havde fået tilsendt en bunke papirer, så du kunne forberede dig, men jeg havde da ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at du kendte alle svarende for mig. Du sad jo og stillede spørgsmålene og hvis jeg ikke svarede som du ville så var jeg forkert på den. Det finder jeg svært at tage alvorligt. Desværre mener min kommune at rapporten er lægefagligt ansvarligt. Jeg kan ikke vide om du havde skrevet det meste i forvejen, men jeg må indrømme at jeg sidder tilbage med en følelse af det. Jeg sad med en følelse af at være til besvær og at jeg spildte både din og min tid.

Jeg kan ærgre mig over ikke at have optaget mødet på dvd. For jeg kan desværre ikke skrive samtalen, da det aldrig blev en samtale men mere en diktat fra din side. Da jeg blev berørt af forløbet fik jeg besked på at lade være med at have ondt af mig selv og komme tilbage til emnet. Jeg vil også gerne fortælle andre om de meget nedsættende ting du sagde til mig. Noget af det første du sagde til mig var, at du ikke kunne forstå hvorfor sådan en som jeg skulle havde pension, for jeg havde jo begge arme og ben. ( Jeg er trafikskadet i nakke og ryg) Du fortsatte med at nedgøre mig; " hvorfor jeg ikke havde fået arbejde i et cirkus, det plejede sådan nogle som jeg jo at have". ( Jeg har hypermobile led) Du fortsatte; " om jeg bare ikke kunne finde ud af at køre bil" ( Jeg er blevet påkørt bagfra ved flere ulykker, så jeg mener ikke man kan klandre mig for at holde for rødt eller andet stop) Du blev ved med at påstå jeg havde været indlagt i 1970 fordi jeg havde slået hovedet. Jeg fortalte det var min bror som havde haft hjernerhindebetændelse, men ikke desto mindre blev jeg irettesat. Jeg havde været indlagt, basta. Du påstod mine trafikulykker var sket på et andet tidspunkt end det jeg huskede og du gjorde dig ikke engang ulejlighed med at kigge i papirene. Så på et tidspunkt måtte jeg bare resignere og håbe på det bedste. Det skal dog retfærdigvis fortælles, at du havde fået rettet dette punkt i rapporten til de rigtige tidspunkter.

Da jeg fortalte dig om mine problemer med angst, og fortalte om en konkret situation med en vindueskigger latterliggjorde du min angst og fortalte mig at det da ikke var noget at være bange for. Jeg ved at angst er en af mine problemer, men da det ikke var for at gå i butikker og den slags ting, så følte jeg ikke et gran af forståelse fra dig.

Desværre havde jeg heller ikke nogen bisidder med, men jeg har jo senere erfaret at det respekterer du hellere ikke man har. Jeg synes det er lidt tankevækkende, da jeg er indkaldt til et nyt møde i psykiatrien hvor de anbefaler mig at tage en ven med som bisidder. Er det kun dig som ikke kender klienternes rettigheder eller er det fordi du så ikke kan behandle dem som det passer dig? Jeg sidder ikke og tolker, men stiller dig et konkret spørgsmål.

Jeg vil fortælle dig, Eva Blach, inden du svarer må mit indlæg, at jeg ikke har respekt for mennesker, som er så magtsyge at de tror sig hævet over loven. Min erfaring siger mig desværre ofte at sådanne mennesker i bund og grund er nogle stakler som man mere skal havde ondt af end at frygte. De plejer oftest af være mennesker med lav selvværd og manglende selvforståelse. Men jeg skal for godt ordens skyld skrive, at jeg absolut ikke kan udtale mig om din personlighed. Jeg kan kun udtale mig om mine generelle erfaringer.

Til alle andre læsere vil jeg afslutningsvis fortælle, at jeg har en fantastisk praktiserende læge som har hjulpet mig med at klage og som forsøge at finde en alternativ måde at få en ny speciallægeerklæring på. Jeg har en dejlig psykolog som rådede mig til at klage omgående over den behandling jeg havde fået, for det var simpelthen groft. Jeg har nogle gode støtter i vores såkaldte Eva Blach gruppe, hvor vi få mange aha oplevelser når vi udveksler oplevelser. Når en af os er nede er der altid en anden som er stærk og holder os fast i vores kamp for en anstændig behandling af systemet. Jeg har en fantastisk kæreste ( som Eva Blach eller anbefaldede mig at droppe). Uden ham havde jeg ikke siddet her og skrivet mit indlæg. Han anbefalede mig at google hende efter mit besøgt og jeg fortrød jeg ikke havde gjort det tidligere. Han har holdt mit humør oppe og har hjulpet mig når alt så sortest ud. Han har hjulpet med min klage over Eva Blach og givet mig troen på at vi alle har ret til en anstændig og værdig behandling. Det skal siges, at han i lang tid af vores forhold havde svært ved ar acceptere min funktionsniveau på grund af mine ulykker, men efter 5 års forhold, hvor han har set hvor meget jeg kæmper for at holde mig selv ovenvande har måttet medgive, at mit liv ikke er er misundelsesværdig. Han er højtuddannet og meget fysisk aktiv, så det at han stadig er mig kæreste bekræfter mig i at han elsker og støtter mig i min kamp sammen med andre for retfærdighed.

Kilde: K10.dk (http://www.k10.dk/showthread.php?t=5424)