PDA

Se fuld version : Lorte land

Hejdien
03-10-08, 11:34
Hvad fanden er det dog der sker i det her samfund og snorksover alle mennesker eller er man bare ligeglad … ??

Nu ved jeg ikke lige om det er mig der er sortseer eller om det er mig der er paranoid (skal jo snart til fib undersøgelser og det er jo ondt i live og psykisk :D )

Men helt ærligt , jeg bliver sgi da så sur negativ og i dårligt humør når jeg læser nyhederne og at mange gange så syntes folk det er en genial ide og ingen gør noget for alle har nok i sig selv og deres eget …

Jeg kan nævne sådanne ting som armbånd til psykisk syge …

HELT ÆRLIGT COME ON, SYNTES MAN DET ER I ORDEN ?

Nej vel ? Men hvorfor er det så, at man kan læse om det i de små aviser , man hører ikke noget om det i nyhederne, man læser ikke om det på nettet alle steder og ikke mindst ingen råber vagt i gevær.

Jeg for min del kan kun komme i tanke om en gang før i historien hvor man syntes, at man skulle mærke en gruppe mennesker, så alle vidste hvem de var , og det var sqi da ikke en køn tid, det kan vi vel godt blive enige om, ikke ?

Hvordan retfærdiggører man over for sig selv, at det er ok at mærke psykisk syge og til hvilket formål ? At det er for at beskytte os andre den køber jeg altså ikke, for hvis de er så farlige at de behøver at mærkes, hvad er det så lige de laver på vores gader og stræder ? Hvad det er for sindsyge mennesker, der leder det her land? Det fremgår tydeligt, at det faktum, at det er sundhedsstyrelsen der har fået den geniale ide at mærke de psykisk syge , men hvis I ikke allerede har læst om det så kan i læse det her http://www.nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2c2943459%2c5%2c3 og så selv beslutte om det bare er mig, der hidser mig unødig op.

Bliver humøret så bedre af at stå op i dag og høre om Karen Jespersen (afskyelige grå madamme) og hendes nyeste tiltag, nu skal man give meget mere magt til boligselskaberne, sådan at de selv kan sammensætte beboer potentiale, for på den måde at forhindre ghettoer med muslimer.

Er den danske befolkning snotdumme eller snorksover de, mens politikkerne kan hver dag fjerne en lille bitte bid af vores retssikkerhed , de skal blot sætte ordet muslim og islam foran hver ændring i lovgivningen…

Allerede i dag har vi ordninger sådan at bestemte mennesker går forud for andre, da man ifølge verdenssamfundet ikke må forskel behandle pga race, så tager man bare og laver det om for revl og krat. Det vil sige, at man i Danmark rammer alle der har en lav indkomst og det hvad enten det er fordi man er på overførelses indkomst eller fordi man er eneforsørger.

Hvad forestiller man sig selv, at et boligselskab der får lov til selv at sammensætte deres beboermasse går efter ? Er der nogen, som i deres vildeste fantasi tror, at de husker at tage den enlige forældre med ind i deres betragtninger, eller familien på kontanthjælp ?

Vel gør de ej , man vil stoppe ghettoer, men hvor er det så lige man vil have at alle de mennesker skal bo, som man ikke vil have i de boligselskaber? Se bare på det forslag boligselskaberne var ude med for små 14 dage siden, hvor de foreslår at boligselskaberne skal udveksle informationer sådan, at en familie der bliver sat ud af en lejlighed ikke bare har mulighed for at søge over i et andet boligselskab, for har de ikke råd til en lejlighed, så har de heller ikke råd til en anden lejlighed, jamen så er spørgsmålet hvor skal de bo …

Kan man virkelig ikke se længere end til den næste krone i DK .. ?

Hvorfor er det at min lille lejlighed koster lige så meget om måneden som nabovejens store hus ? Hvorfor er det, at vores boligmasse på lejeområdet er så dyr, at man ikke kan bo der med en indtægt? Hvorfor er det, at der er 2000 tilbage om måneden af min ledighedsydelse når huslejen er betalt ?

Mon ikke hellere, at de kære politikere skulle se på det område i stedet for , ville vi ikke helt af os selv få delt ghettoerne, hvis alle havde mulighed for at betale en lejlighed uden at skulle sidde og sutte på pap resten af måneden …

Og ikke mindst hvordan kan det være at S syntes det er en genial ide at lægge magten ud til boligselskaberne? Jeg fatter ikke en fis af det hele.

DF har allerede nu tilsluttet sig Karen Jespersen. Selvfølgelig har de det, for det er jo sådan, at det er noget der skal ramme muslimer, så er DF på pletten, og S støtter også op. Jamen, så har vi endnu en lov der forringer botilbuddene, ikke kun for muslimer men også for syge , og lavtlønnede og folk på overførselsindkomster.

http://politiken.dk/politik/article576858.ece

Også en ny 450 timers regel, er der lavet i stedet for en 300 timers regel igen.... Ingen siger noget, ingen gør noget for det er jo for at ramme muslimerne. Det i sig selv er strengt, men mon nogen er klar over hvor mange danskere det også kommer til at ramme, for samtidig med at man laver det om til 450 timer, så bliver det også sådan, at det også kommer til at ramme dem, hvor den ene part arbejder, det vil sige at syge mennesker på kontanthjælp nu kan få frataget deres kontanthjælp selv om deres partner render livet af sig …

Helt ærligt hvornår vågner Holger Danske ?

Så er der vore økonomiske sanktioner mod forældre. Nu skal vi sørme meget mere hårdt og konsekvent gå efter dem, der har deres børn med på ferie i deres hjemland. Ja, jeg kan godt forstå, at det ikke er smart , men hvor stort er det lige at problemet er og hvad er det vi vil med alle de økonomiske sanktioner, og hvorfor er det at der skal skydes med spredehagl … ?

Mange eneforsørgere har kun en mulighed for at lade deres børn opleve det samme som deres kammerater og det er at rejse udenfor ferie perioden. Det er det eneste tidspunkt, det er til at betale sig fra .. Men så ryger familieydelsen hvis vi skal følge det grå spøgelse (http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-10352299.html). hvad er det med den regering og alle deres økonomiske sanktioner? Jeg har personligt foreslået Bertel Haarder at han her sidst på året sender mig nogen penge, jeg har nemlig en økonomisk sanktion for alle de aflyste timer min datter oplever i sin skole. Jeg har en regning for hendes ødelagte underliv fordi hun nægter at bruge skolens toilet. Vi er så kort inde i skoleåret, men allerede er der i hendes klasse 16 timer aflyst og 8 timer med dvd i stedet for undervisning (ingen læredækning ). Gad vide hvem jeg skal sende min regning til ?

Helt ærligt er vi DIE DUMME DANE ??

Syntes sg det er så langt ude som det kan komme og kan blive helt opgivende. Jeg forstår godt dem der mener, at man lige så godt kan give op og lade være med at råbe op, for vi bliver ikke hørt. Men et eller andet sted så har jeg stadig et lille bitte håb om at jo flere der råber op jo højre de råber og jo mere stædigt de bliver ved, så er der på et tidspunkt nogen der gider at lytte de skal de …

I hvert fald bliver jeg ved med at prøve at råbe op så længe jeg kan samle mine tanker bare nogenlunde, for tror det er den eneste måde jeg kan se mig selv i spejlet på. Jeg vil ikke sidde med hænderne passivt i skødet og vente og håbe på at, det hele bliver bedre, for helt ærligt, det bliver kun værre og værre for hver gang en minister åbner munden!

PUHA så fik jeg luft.. tak til dem der følger mig endnu he he det blev langt det her

http://www.youtube.com/watch?v=JQTEf2dMfUs

http://www.appellen.dk/

Anina
03-10-08, 14:56
Syntes sg det er så langt ude som det kan komme og kan blive helt opgivende jeg forstår godt dem der mener at man lige så godt kan give op og lade være med at råbe op, for vi bliver ikke hørt ,men et eller andet sted så har jeg stadig et lille bitte håb om at jo flere der råber op jo højre de råber og jo mere stædigt de bliver ved, så er der på et tidspunkt nogen der gider at lytte de skal de …

I hvert fald bliver jeg ved med at prøve at råbe op så længe jeg kan samle mine tanker bare nogenlunde, for tror det er den eneste måde jeg kan se mig selv i spejlet på, jeg vil ikke sidde med hænderne passivt i skødet og vente og håbe på at det hele bliver bedre for helt ærligt det bliver kun værre og værre for hver gang en minister åbner munden.
Jeg har det præcis på samme måde og jeg bliver også ved med at råbe, selv om det meste af tiden, føles det som om jeg råber i skoven.... Hmm... hvilket jeg nok også gør, siden nærmest ingen svarer... :-k

Specielt er jeg drøn-skuffet over vores medsøstre. Mænd, ved jeg i forvejen, mest er interesserede i deres egen næsetip...egoet, den anden "tip" og ellers er socialt- og politisk bevidste til den grænse, der hedder "egennytte". Bevares... der ER jo undtagelser, men fandme om jeg kan tælle dem på en hånd, i min egen bekendskabskreds. Hmm... man kan altid påstå, at jeg bevæger mig i de forkerte kredse, men det tror jeg nu ikke, at jeg gør...

Næ, det er andre kvinder, jeg ikke begriber - tør lade deres børn drive ind i det uvise og tænker ikke på, at også deres børnebørn, oldebørn osv. de skulle også gerne have en fremtid og et liv uden trusler om socialt derut, lige så snart lykken vender for en stund eller for længere tid. Nåh, men det har jeg allerede "råbt" om lige her: http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=10896 og ingen grund til at gentage sig.... Jo, at råbe i skoven er jeg god til. Synd blot at kun træer og fuglene lytter. :snøft

Hvis du gerne vil lige finde ud af, hvad er det for nogle mennesketyper, som bærer den aktuelle politik igennem, kan du lige smutte over på en anden tråd her: http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=10654 - Indlæg nr. 2 - hvor de kloge giver deres bud på, hvem det er, som saver over den gren, de selv sidder på, og stemmer på den aktuelle politik, som ofrer dem, lige så snart andre politiske vinde begynder at blæse, og det bliver dem, der kommer til at aflevere "tilbage" hvad deres valgsstemmer hidtil har været købt og betalt med - friværdier og billig gældsstiftelse.

http://www.appellen.dk/
Det er sørme skægt, det her... Bagmanden er den samme mand, som har produceret den film - Sandhedens Time, som Linda har opfordret os alle til at se og tænke over... http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=10909 . Jo, det er den samme mand. Desuden har vi allerede links til hans sider, her på vores forside.... under Favorit-sites :wink:

:smi001

Hejdien
04-10-08, 00:43
Jeg har det præcis på samme måde og jeg bliver også ved med at råbe, selv om det meste af tiden, føles det som om jeg råber i skoven.... Hmm... hvilket jeg nok også gør, siden nærmest ingen svarer... :-k

Så kan det måske være dig en lille trøst at jeg læser alt hvad du skriver ,men nogen gange så er det sådan at man ikke ved hvad man skal svare :)

eller også er det bare sådan at du skriver det så veltalt og så godt og man er 100% enig i det du skriver (og er jeg det ikke så høre du det he he )

Specielt er jeg drøn-skuffet over vores medsøstre. Mænd, ved jeg i forvejen, mest er interesserede i deres egen næsetip...egoet, den anden "tip" og ellers er socialt- og politisk bevidste til den grænse, der hedder "egennytte". Bevares... der ER jo undtagelser, men fandme om jeg kan tælle dem på en hånd, i min egen bekendskabskreds. Hmm... man kan altid påstå, at jeg bevæger mig i de forkerte kredse, men det tror jeg nu ikke, at jeg gør...

Det har du desværre ret i , jeg for min del har brugt hele dagen til at skumme over sass Larsen der udtaler at det er en genial ide som Karen Jespersen er kommet med omkring bolig situationen , det er som om de glemmer at der mange gange er grunde til at folk ter sig som de gør.

Og tænker de over de langvarige konsekvenser og hvad det kommer til at betyde, en mand mere som har skuffet mig er altså Villy søvndal og hans parti gør nu heller ikke noget for min nattesøvn ,hvor hulen er de henne i spørgsmålet om borgense retssikkerhed ...

Næ, det er andre kvinder, jeg ikke begriber - tør lade deres børn drive ind i det uvise og tænker ikke på, at også deres børnebørn, oldebørn osv. de skulle også gerne have en fremtid og et liv uden trusler om socialt derut, lige så snart lykken vender for en stund eller for længere tid. Nåh, men det har jeg allerede "råbt" om lige her: http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=10896 og ingen grund til at gentage sig.... Jo, at råbe i skoven er jeg god til. Synd blot at kun træer og fuglene lytter. :snøft

Jeg har i dag lige snakket med en venide kort nede i brugsen (jeg hev sødetabeletter ud af hånden på hende da jeg så hende, er du stolt he he he ) og jeg prøvede at forklare hende om det, men svaret var ,jamen vi dør jo alle sammen af alt hvad vi putter i munden, du tager det nok for tungt ...

Hmmm ja og så meget for min mission (men nu skal jeg også tale et par alvorsord med hende, hun sendte en sms da hun kom hjem og spurgte ind til sit damp barn og tilsætningsstoffer så har lige overdænget hende med artikler , så et eller andet er måske alligevel dæmmet man har lov at håbe )

Og nej sveske du taler ikke for døve øre og det er ikke kun fugle og træer der lytter det er vi mange der gør og vi er mange der læser med :ny012

Hvis du gerne vil lige finde ud af, hvad er det for nogle mennesketyper, som bærer den aktuelle politik igennem, kan du lige smutte over på en anden tråd her: http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=10654 - Indlæg nr. 2 - hvor de kloge giver deres bud på, hvem det er, som saver over den gren, de selv sidder på, og stemmer på den aktuelle politik, som ofrer dem, lige så snart andre politiske vinde begynder at blæse, og det bliver dem, der kommer til at aflevere "tilbage" hvad deres valgsstemmer hidtil har været købt og betalt med - friværdier og billig gældsstiftelse.

Den tror jeg at jeg har været inde på og har glemt den igen (det gør jeg tit selv om jeg vil komme tilbage og kommentere ) men nu får den lige et kig mere i morgen når jeg er stået op og har sendt min datter (som fandeme er så uuuuuhhhhh )

Det er sørme skægt, det her... Bagmanden er den samme mand, som har produceret den film - Sandhedens Time, som Linda har opfordret os alle til at se og tænke over... http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=10909 . Jo, det er den samme mand. Desuden har vi allerede links til hans sider, her på vores forside.... under Favorit-sites :wink:

YES Sweete jeg havde godt læst noget af det og havde også set linkene , men da jeg så i forbindelse med mit lorte land humør lige faldt over linket i en john Mogensens sang ja så syntes jeg lige jeg ville kigge på det igen, og hold da op mit lorte land humør blev værre og jeg blev mere paranoid og jeg havde det helt af h til .. syntes man er så ekstrem magtesløs engang i mellem og mit humør er bare under 0 ...

Så jeg blev så gal at jeg tænkte HUL i det og så flyttede jeg om i min stue , så tænker man ikke så meget , så gør det bare ondt men bagefter har man det dejligt (og ondt ) så kæresten sidder derhjemme og kan ikke bevæge sig for han var jo lige som nød til at hjælpe he he

men nu er her altså vinter møbleret drønede så ned i brugsen og købet 5 nye fyrfads stager og nogen planter (havde ikke råd men altså noget måtte gøres ) nogen fyrfadslys og så hjem og støvsuge og tørre støv af prøvede min damp maskine endnu engang for tænkte at der måtte være noget galt med mig siden jeg ikke kan hitte ud af at tænde den men men stadig ikke noget liv i den ,da jeg var færdig med det hele tændte jeg levende lys over det hele og ligge på sofaen og se medium og ikke lave noget som helst ... så kan man bevare forstanden lidt endnu

Og nå ja drønede ned i brugesen betød for mig at jeg havde så ondt over det hele og ikke kunne have så meget på cyklen og slet ikke turde tænke på at bære poser hjem , så jeg lånte kærestens el -scooter he he he .. det er altså ikke lige mig at køre på sådan en ...

er ved at søge en el cykel som hjælpemiddel men men nu får vi at se ...

Nå sidespor og jeg kan vist ikke holde fokus , så nu vil jeg gå i seng og i morgen vil jeg kommentere noget af alt det jeg hele tiden tænker på at jeg skal kommenterne
:smi001

Anina
05-10-08, 11:31
Syntes sg det er så langt ude som det kan komme og kan blive helt opgivende. Jeg forstår godt dem der mener, at man lige så godt kan give op og lade være med at råbe op, for vi bliver ikke hørt.
Ja, lige netop det er nok ikke et nyt, moderne fænomen - men har vist eksisteret til alle tider... Erik Haaest , en journalist jeg ikke er helt vild med, citerede sin far for at have sagt, at "de første 40 år af sit liv gør man erfaringer. De resterende år skal man passe på ikke at blive en sur gammel støder over, at ingen gider høre på dem". Og det var immervæk længe før AFR & Co. Så mon ikke det samtidigt, alligevel rummer lidt håb et eller andet sted - at når historiens hjul altid passerer bestemte tilstande om og om igen - at også de "lydhøre" tider kommer igen. Selv om det nok blive i en anden forklædning og først når vores børnebørn, igen gør oprør, som det skete i 68. For det kommer. Det er så sikkert som amen i kirken. Bare synd, at vi er nok to meter under jorden til den tid. :-k

Men det vi "råber" i dag, husker vores børn i morgen - så hold endelig ikke op med at råbe :smt049

Anina
07-10-08, 18:20
Men det vi "råber" i dag, husker vores børn i morgen - så hold endelig ikke op med at råbe :smt049

She would never say where she came from.
Yesterday don't matter if it's gone.
While the sun is bright
Or in the darkest night,
No one knows
She comes and goes.

Good bye, Ruby Tuesday,
Who could hang a name on you?
When you change with every new day,
Still I'm gonna miss you.

Don't question why she needs to be so free.
She'll tell you it's the only way to be.
She just can't be chained
To a life where nothing's gained
And nothing's lost
At such a cost.

http://www.youtube.com/watch?v=bqoDXhO3MxI

Good bye, Ruby Tuesday,

"There's no time to lose," I hear her say.
Cash your dreams before they slip away.
Dying all the time
Lose your dreams and you
Will lose your mind.
Ain't life unkind?

Good bye, Ruby Tuesday,

:smi003