PDA

Se fuld version : Middelklassens kommende sammenbrud!

Anina
02-12-08, 18:56
Hmm.. kommende og kommende? I det land vi plejer arve skidt og kanel fra - USA - sidder allerede midelklassens familier i New York (og i resten af landet), som ikke længere har råd til tre daglige måltider.... Bushvilles (http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=10339) skyder op som padehatte efter regnen... Så hvor "kommende", iflg. Elizabeth Warren middelklassens kollaps er - er svært at sige, idet der er så mange tegn på det bebudede "kollaps", at jeg vil vove påstanden, at den er der allerede og er, i fugleflugtlinje , på vej direkte mod os...

Elizabeth Warrens foredrag om middelklassens kommende kollaps fandt sted i marts 2007. Der trækkes paralleler mellem 50-60'erne og nu, med udgangspunkt i nogle enslydende scenarier, såsom sygdom og arbejdsløshed, hvorved hun på overbevisende måde præsenterer sin påstand om at middelklassen i dag er langt mindre robust over for "katastrofer" end tidligere.

akVL7QY0S8A

Hmm... bl.a. giver hun et utilsigtet bud på en af rigtig gode grunde til fedmeepidemiens eksplosion - med grafer og tal påviser Elizabeth Warren - at pasta har erstattet protein i næringen. Hvorfor? Man spiser det man har råd til. Kulhydrat-junk er altså billigere end godt protein! Så enkelt er det vist nok.

Hvis man vil slippe for Berkeley dekanens introduktion og gå direkte over til foredraget - spol frem ca. 5 min. Elizabeth Warren er ansat ved Harward Law School. Godt nok tager hun et udgangspunkt i amerikanske forhold, så forsigtighed er tilrådelig, når der skal trækkes paralleler til danske forhold, og dog.... Der så meget efterhånden (de sidste 7-8 år) som er direkte kopieret fra de amerikanske modeller ("reformer" m.v.), at man nok alligevel kan drage vidtrækkende sammenligninger - mener jeg.

Lyt til Elizabeth Warren idet det hun beretter om, kan meget hurtigt blive vores egen virkelighed. En retning vi allerede er på vej imod.... Foredrag er på engelsk og varer over 50 minutter - en tid, som er godt givet ud, hvis man er seriøst interesseret i vores egne livsbetingelser.