PDA

Se fuld version : Overgangsalderens forløb

Sine*
24-02-05, 12:52
Hej :)
Jeg kunne godt tænke mig, at hørte om jeres overgangsalder og dennes forløb indtil i dag.
Jeg vil fortælle om min egen her :

Jeg var først i fyrrene da min mens. begyndte at blive uregelmæssig, det blev værre med årene, jeg vidste aldrig hvornår den meldte sig, og måtte altid sikre mig med med tamponer og bind i tasken.
Mange gange var den meget voldsom, det løb som fra en åben vandhane - andre gange kom der kun lidt.
Det ophørte omkring min 50 års alder, og nu begyndte et mindre "helvede" med hede/svedeture der var meget slemme, og de kom for hvert kvarter døgnet rundt, de var ledsaget af hjertebanken - snurrende kildende fornemmelse ud i arme og ben, spænding i ansigtet - en fornemmelse af nedtrykthed inden sveden brød ud - huden brændte som ild !
Samtidig begyndte min krop at svulme op med væske og ekstra kg. på sidebenene :(
Især blev min barm meget stor.
Af den grund blev jeg anbefalet Livial som ikke skulle påvirke barmen.
Jeg var sygemeldt af andre årsager : Piskesmæld og rosen på hænder og i ansigtet.
Da det år var gået, og jeg skulle ud på arbejdsmarkedet igen, sagde jeg ja tak til Livial - ellers havde jeg ikke kunnet passe et arbejde.
Efter ca. 7 år på Livial, som holdt hedeturene nede til et par stk. i døgnet, dog det sidste år på halv dosis, og følgende lidt flere hede/svedeture, blev jeg anbefalet en creme som indeholdt et naturligt progesteron.
( se evt. under Kvinder anbefaler )

Denne creme er et lille mirakel :D :D
jeg har før forsøgt at stoppe med Livial uden held, mararidtet vendte hurtigt tilbage med fuld styrke :evil:
Jeg har nu brugt cremen i snart 6 uger, og jeg får det bedre og bedre, det er kommet så langt, at jeg er ved at glemme at smøre - men det går ikke, det er jeg godt klar over, for vi kvinder mangler dette progesteron allerede inden symptomerne på overgangsalderen indtræder.
Jeg har fået en lidt mindre barm - den er blevet lidt rynket :lol: huden er jo ikke som da vi var 20 år !
Men jeg smører med en god creme, og det betyder mindre i forhold til at have en barm så stor, at det er en belastning.
Jeg håber også at smide et par kg. hen ad vejen, ikke at det er meget vigtigt for mig, at komme ned på de 50 kg igen, mindre kan gøre det, vi må gerne have lidt til at beskytte vores knogler !

Nu håber jeg at andre vil deltage med deres "historie" om overgangsalderen :)

Kærlig hilsen Sine

Anina
24-02-05, 13:52
Hej :)

Især blev min barm meget stor.

Jeg har fået en lidt mindre barm - den er blevet lidt rynket :lol: huden er jo ikke som da vi var 20 år !
Men jeg smører med en god creme, og det betyder mindre i forhold til at have en barm så stor, at det er en belastning.

Kærlig hilsen Sine

Hej Sine :D

Vil det sige, at din barm allerede er ved at blive mindre? Er du sikker på, at det ikke er et almindeligt vægtab?

Kram fra Anina

Sine*
24-02-05, 13:59
Hej Anina :D
Jeg tror det er væsken i kroppen der er aftagende, der er lidt for meget mave endnu, til at jeg tror det er et almindeligt vægttab.

Hvordan går det for dig, du har jo brugt cremen længere tid end jeg har ?

Kram Sine

Anina
24-02-05, 15:12
Hej Anina :D

Hvordan går det for dig, du har jo brugt cremen længere tid end jeg har ?

Kram Sine

Hej Søde :D

Jeg har startet en ny tråd med min beretning ("Min overgangsalder begyndte med en.....efternøler").

Vi "ses" :D
Kram fra mig