PDA

Se fuld version : ved ikke hvornår

engelhardt*
24-02-05, 19:38
jeg ved ikke rigtig hvornår at jeg går i overgangsalder, fordi jeg har fået fjernet min livmoder, og ene æggestok for 10 år siden, jeg kan ikke se det på mine menstrationer, da jeg jo ikke har haft nogen i 10 år, er der nogen der ved om det føles anderledes for mig, når jeg ikke har haft min livmoder og ene æggestok. hilsen engelhardt.

Sine*
24-02-05, 19:54
Hej Engelhardt
Jeg kan fortælle dig, at min mor fik fjernet livmoder og æggestokke omkring 50 års alderen, og de mente at hun nu var i overgangsalderen.
De tilbød hende med det samme at få stikpiller for ikke at lide af skedetørhed, men dem brugte hun kun i kort tid, det var ikke nødvendigt, men modsat mig, så fik hun aldrig hede/svedeture, så måske slipper du helt for de symptomer, det er der jo trods alt mange der gør :D

Kærlig hilsen Sine

engelhardt*
25-02-05, 15:49
ja jeg vil da også håbe at jeg ikke kommer til at mærke noget, men er barer lidt nervøs, da min mor og hendes 3 søskende,har haft en slem overgangsalder.og samtidig fik en depression, og jeg ved jo ikke om det er arveligt, hvad jeg ikke håber, for det var ikke særligt rart at se min mor gå alt det igennem. hilsen engelhardt

Anina
25-02-05, 21:09
ja jeg vil da også håbe at jeg ikke kommer til at mærke noget, men er barer lidt nervøs, da min mor og hendes 3 søskende,har haft en slem overgangsalder.og samtidig fik en depression, og jeg ved jo ikke om det er arveligt, hvad jeg ikke håber, for det var ikke særligt rart at se min mor gå alt det igennem. hilsen engelhardt

Hej Engelhardt :D

Hvis du kan finde ud af, hvordan din farmor har/har haft med overgangsalderen - kan det være et godt fingerpeg hen imod, hvordan du også kan have det. Jeg ved, at man normalt siger, at "som mor, så datteren", men i. arvelighedens love arver man de biologiske anlæg mest på tværs af kønnene. D.v.s. du arver flest af din fars anlæg han igen har overtaget af sin mor o.s.v.

Derfor kan det sagtens ske, at din mors anlæg er gået videre til dig, men det er mest sandsynligt, at det er din søn der bringer dem videre til din datter. Det er en indviklet regnestykke og der er intet uden undtagelser, men et slag på tasken er, at hvis du ikke allerede har oplevet noget i retning af den overgangsalderforløb der ligner din mors og hendes søskende - har du nok arvet din farmors gener på det punkt.

I øvrigt, når du har overlevet hidtil på en æggestok og ikke har mærket det store til ubehagene o.l. så har dit hormonniveau haft chancen for en blidere "nedtrapning" over lang tid og du bliver nok forskånet mod alt for voldsomt forløb. Spild ikke tiden på at "frygte", bare nød freden :D :D :D Det er mit bud. Det kan være andre kan bidrage med andet og mere.

"Ses" Anina :D