Se fuld version : Hvad skal vi have til aftensmad? :-)
Vi kunne jo inspirere hinanden! :-)
Til i aften har jeg købt friske asparges, som vi spiser til forret med hollandaise-sovs. Derefter en "pastasciuta" - pasta med peberfrugtsalsa og dertil kyllingefileter panerede i en blanding af fuldkornsrasp blandet med finthakket hvidløg, finthakket persille og revet parmesan-ost - stegt på panden.
Hvad skal I have? :-)
Jeg er bange for, at min aftensmad hører absolut ikke under denne kategori - jeg skal have DagensRet i Bistroen før jeg futter videre på job. Jeg ved ikke engang hvad det er, bare det fylder nok og rækker til nogle timer. Jeg er en typisk repræsentant for typen, der spiser for at leve og ikke omvendt....selv om det er godt nok kedeligt...de fleste gange :evil:
Kram - Anina :D
Jeg gør begge dele, spiser for at leve og lever for at spise. Selvfølgelig mest det første :wink:
Men jeg er NYDER! Elsker mad, kaffe, kage...hygge.
Jeg spiser sundt, overvejende :roll: ....og gerne farverigt. Jeg afskyr ensfarvet mad. Jeg kan godt lide at lave mad, men ikke til mange, det gør mig så uendeligt irriterende stresset. Planlægger 100 år i forvejen.
KH Sissan
Jeg gør begge dele, spiser for at leve og lever for at spise. Selvfølgelig mest det første :wink:
Men jeg er NYDER! Elsker mad, kaffe, kage...hygge.
Jeg spiser sundt, overvejende :roll: ....og gerne farverigt. Jeg afskyr ensfarvet mad. Jeg kan godt lide at lave mad, men ikke til mange, det gør mig så uendeligt irriterende stresset. Planlægger 100 år i forvejen.
KH Sissan
Kære Sissan..
Jeg er også slem til at skulle planlægge i al for god tid - men jeg har lært mig at forberede en masse, proppe det i fryseren og så kun lave det, der SKAL laves på selve dagen. Jeg oplever ofte uanmeldte gæster og så virker strategien dobbelt.
Og så kan jeg lide den italienske måde: masser af brød på bordet, salat og frisk frugt og måske en pølse at skære af. :-)
Og så kan jeg lide den italienske måde: masser af brød på bordet, salat og frisk frugt og måske en pølse at skære af. :-)
Hej Sally.
Jamen, det lyder også både lækkert og afslappet. Det kunne være en god ide at tage op, når jeg får gæster en dag.
KH Sissan
Marias schnitzler ( ægte italiensk - min svigermors)
Du skal bruge tynde skiver kalvefilet eller tilsvarende kyllingebryst skåret i filetter.
Filetterne trækker i "pisket æg med få dråber citronsaft og en anelse salt" i et par timer - ikke i køleskab.
Vendes i rasp blandet med 2 spsk. fintrevet parmesan-ost, masser af hakket persille, 1 fed finthakket hvidløg.
Steges gyldne i fedtstof - jeg bruger olivenolie.
Din gæst drypper selv frisk citronsaft på..
Velbekomme!
KH
Sally
Hej Sally.
Nammm, den vil jeg prøve en dag.
Og kom så lige i tanke om, at jeg er sulten :)
KH Sissan
Det er jeg også - har kun spist et stykke rugbrød med røget makrel i dag..
Skidt - jeg skal alligevel i seng :D
KH
Sally
Vi har fået pasta med champigon - godt sjasket til i fløde. Til dessert fik vi en slags hjemmelavet "sorbetis" også med flødeskum :oops:
Vi har fået pasta med champigon - godt sjasket til i fløde. Til dessert fik vi en slags hjemmelavet "sorbetis" også med flødeskum :oops:Øv Tilje m.fl. :(
Jeg arbejder altid i weekenderne og midt i travlheden er det umuligt at komme i nærheden af en gourmetoplevelse....som regel er det blodsukkeret der jager mig til den nærmeste tankstation og hvis jeg er heldig, kan jeg købe en dagsgammel klapsammen.
Det eneste lyspunkt er, at når jeg er ude - kan jeg ikke læse her hvad I andre har fornøjet Jer med ved middagsbordet :)
Kærlig hilsen - Anina
Hej.
Vi skal i dag have tynde skiver røget laks, som jeg har marineret i olivenolie, lime og citron og et lille drys peber. Dertil grøn pasta og en lille smule græsk yoghurt rørt op med limesaft og peber.
Laksen skæres i skiver, lægges ovenpå den hede nykogte pasta sammen med dressingen og et hav af kvarte cherrytomater samt et godt drys frisk basilikum.
KH Sissan
Hej.
Vi skal i dag have tynde skiver røget laks, som jeg har marineret i olivenolie, lime og citron og et lille drys peber. Dertil grøn pasta og en lille smule græsk yoghurt rørt op med limesaft og peber.
Laksen skæres i skiver, lægges ovenpå den hede nykogte pasta sammen med dressingen og et hav af kvarte cherrytomater samt et godt drys frisk basilikum.
KH SissanHvor bor du :smt038
Mums!
Vi har fået pasta med champigon - godt sjasket til i fløde. Til dessert fik vi en slags hjemmelavet "sorbetis" også med flødeskum :oops:Øv Tilje m.fl. :(
Jeg arbejder altid i weekenderne og midt i travlheden er det umuligt at komme i nærheden af en gourmetoplevelse....som regel er det blodsukkeret der jager mig til den nærmeste tankstation og hvis jeg er heldig, kan jeg købe en dagsgammel klapsammen.
Det eneste lyspunkt er, at når jeg er ude - kan jeg ikke læse her hvad I andre har fornøjet Jer med ved middagsbordet :)
Kærlig hilsen - Anina
Stakkels Anina :)
Nu jeg er i det madglade hjørne ( gad vide om resultatet snart viser sig og jeg kan sætte livremmen en tak ind? - jeg er i hvert fald hele tiden sulten :D ), skal I lige have en italiensk variation over temaet osso buco.
Kuriositet: osso betyder ben (kun hos dyr - hos mennesker hedder det ossa) og buco betyder hul... :D
Osso buco'erne vendes i mel blandet med peber - ingen salt, det trækker kødsaften ud.
Brunes i smør ved kraftig varme og tilsættes et groftsnittet løg. Derpå hældes vand ved, så det lige dækker. Bringes i kog og koger for okse ca. halvanden time, kalv en times tid. Tilsæt en bouillonterning.
Imens tilberedes det gulgrønne drys: fintrevet skal af en citron, et fed finthakket hvidløg, et finthakket bundt frisk persille. Blandes og tilsættes, koges sammen med kødet i 5 minutter. Sovsen smages til med salt.
Husk at vende kødet undervejs og spæd med vand, hvis sovsen bliver for tyk.
Buon appetito!
KH
Sally
Hej Sally :)
Din opskrift fik mig til at tænke tilbage på en svunden tid :lol: , dengang var det en ret vi var mange der brugte, og nu sidder jeg og får lyst til at lave den igen og efter din opskrift.
Kuriositet: osso betyder ben (kun hos dyr - hos mennesker hedder det ossa) og buco betyder hul...
Jeg er dog glad for at du bruger osso og ikke ossa i din dejlige ret :wink: :lol: :lol:
Ha' en god dag - her skal vi huske regntøjet i dag.
Knus JS
Din opskrift fik mig til at tænke tilbage på en svunden tid :lol: , dengang var det en ret vi var mange der brugte, og nu sidder jeg og får lyst til at lave den igen og efter din opskrift.
Kuriositet: osso betyder ben (kun hos dyr - hos mennesker hedder det ossa) og buco betyder hul...
Jeg er dog glad for at du bruger osso og ikke ossa i din dejlige ret :wink: :lol: :lol:
Knus JS
Kære JS
Du får lige 5 grader af vores 25 :D
Husk lige at skære hinderne igennem et par steder så osso buco'en ikke "krøller"/trækker sig sammen under stegningen. :)
KH
Sally
Knus JS
Kære JS
Du får lige 5 grader af vores 25 :D
Husk lige at skære hinderne igennem et par steder så osso buco'en ikke "krøller"/trækker sig sammen under stegningen. :)
KH
Sally
Hejsa.
Vi har fået hjemmelavet pitza mums. Knuzz Jeanne :P