Se fuld version : Den overgangsalder
Det er bare for skidt i dag - jeg kan slet ikke komme op igen :(
Hedeture, manglende nattesøvn, stress over alle de ting jeg IKKE når, om som jeg SKAL nå, inden min datter kommer i næste uge.
Håndværkere der udebliver - andre, som efterlader halvgjort arbejde - ny venten - når alt med lidt organisation og velvilje kunne have været gjort på to uger og ikke to måneder.
Jeg sidder her og kan ikke tage mig sammen til en snus. Ligner noget katten har slæbt med ind og føler mig lige sådan :cry:
Jeg skal ud med hunden, men har ikke lyst til at vise omgivelserne mit grimme fjæs...
Men det er jo nok kuren - hanke op i hunden, komme lidt væk fra lejligheden og se om ikke det gode vejr kan hjælpe lidt på det.
Ak, ja...
KH
Sally
Søde Sally!
Op med næsen!
Jeg kender også de dage, og jeg forstår dig så udmærket. Det er absolut ikke altid til at hive sig selv op ved hårrødderne.
Jeg har købt noget Gerimax - Ginseng (flydende), og det har faktisk hjulpet mig særdeles godt, så jeg efter få dage begyndte at mærke, at energien blev meget bedre. Det kan købes i Matas eller på Apoteket.
Knus fra Linda.
Søde Sally!
Op med næsen!
Jeg kender også de dage, og jeg forstår dig så udmærket. Det er absolut ikke altid til at hive sig selv op ved hårrødderne.
Jeg har købt noget Gerimax - Ginseng (flydende), og det har faktisk hjulpet mig særdeles godt, så jeg efter få dage begyndte at mærke, at energien blev meget bedre. Det kan købes i Matas eller på Apoteket.
Knus fra Linda.
Kære Linda!
Tak for tippet - ginseng kan jeg også købe her!
Og min svigerinde har anbefalet Salvie.
Og Anina codimagnyl, som skulle hjælpe på hedeturene om natten.
Og så er der progesteroncremen...
Så der skulle være lys forude :idea:
KH
Sally
Hej Sally.
Det er bare for skidt i dag - jeg kan slet ikke komme op igen
Æv, kender godt de dage. Men som du selv skriver: kuren er at komme i gang med det, man ikke kan komme igang med :roll: Sådan virker det for mig og sikkert også for andre.
Der skal godt nok trækkes gevaldigt i hårrødderne, når man har det sådan. Men på med de positive tanker, så vender kræfterne og overskuddet forhåbentlig tilbage :)
Hej Linda og I andre.
Jeg har også i for trætte perioder brugt Ginseng, som er virkelig effektivt, som kur at betragte.
Men ind imellem må man nok også gribe fat i, hvorfor man er så træt. Det kunne være, at man sidder fast i et mønster, der engang var godt for en, men som er blevet en vane, der ville være god at bryde. Det sluger meget energi.
Men ja og ak og æv... de hedeture og hormonsvingninger har stor indflydelse på os alle i o.a. Og vi ved ikke engang altid, hvad der aktuelt er hvad. Er jeg nu i skidt humør, fordi jeg har hormonsvingninger...eller er det noget andet jeg skulle se på? 8-[
KH Sissan
Hej Sissan!
Ja, du har ret - det er ikke altid til at vide, hvad der er hvad! :?
Men det letter faktisk at "møde" så mange søde piger her, som er parate til at lukke op for posen.
Tak for det! :D
Knus, Linda.
Hej Sally.
Det er bare for skidt i dag - jeg kan slet ikke komme op igen
Æv, kender godt de dage. Men som du selv skriver: kuren er at komme i gang med det, man ikke kan komme igang med :roll: Sådan virker det for mig og sikkert også for andre.
Der skal godt nok trækkes gevaldigt i hårrødderne, når man har det sådan. Men på med de positive tanker, så vender kræfterne og overskuddet forhåbentlig tilbage :)
Hej Linda og I andre.
Jeg har også i for trætte perioder brugt Ginseng, som er virkelig effektivt, som kur at betragte.
Men ind imellem må man nok også gribe fat i, hvorfor man er så træt. Det kunne være, at man sidder fast i et mønster, der engang var godt for en, men som er blevet en vane, der ville være god at bryde. Det sluger meget energi.
Men ja og ak og æv... de hedeture og hormonsvingninger har stor indflydelse på os alle i o.a. Og vi ved ikke engang altid, hvad der aktuelt er hvad. Er jeg nu i skidt humør, fordi jeg har hormonsvingninger...eller er det noget andet jeg skulle se på? 8-[
KH Sissan
Kære Sissan
Tak for kommentaren.
Omkring rutiner, så er jeg enig med dig - der er intet så dæbende for den kreative energi som rutinen :)
Jeg fik købt mere maling og venter på, at vaskemaskinen bliver færdig. Der er een bestemt skjorte, min mand vil have på til et vigtigt møde i morgen. Heldigvis er vejret med mig - den tørrer på en halv time, så jeg kan stryge den.
Jeg tror snart, at jeg skal have tilføjet oplysninger under min profil :D
KH
Sally
P.S Vaskemaskinen kører ikke kun med een skjorte - den var bare undskyldningen for at sætte den i gang. Har læst i Jyllandsposten, hvordan de unge bruger alt for meget varmt vand og elektricitet.. :D
Hej Sally
Jeg kender godt til at gå i rod - vi har sat 2 huse istand - men vi er selv "håndværkerne" :)
Det er sjældent vi har brug for en håndværker.
Jeg maler selv, og så er tiden med rodet ikke så lang.
Det er jo ingen trøst for dig, og min kusine var også tæt på et nervesammenbrud da de fik nyt køkken, de gik i rod i flere uger.
Det vil hjælpe når du når så langt (håndværkerne) at du kan begynde at "muge ud" efter dem, jeg tror det værste er at vente på andre skal blive færdige.
Op med humøret, alt får en ende =D>
Kærlig hilsen Sine
Kære Sally.
Jeg tror snart, at jeg skal have tilføjet oplysninger under min profil
Ups, håber ikke du misforstår mine spørgsmål. Jeg er ikke nyfigen, men almindeligt nysgerrig på dig og din person. Og det er jo spændende at du bor i Italien. Der er jo det, at jeg ikke ved, om jeg ville kunne lide at bo i et andet land...men jeg synes altså at det er interessant at du gør det :wink:
Du må sige til, hvis jeg spørger for meget.
KH Sissan
Kære Sally.
Jeg tror snart, at jeg skal have tilføjet oplysninger under min profil
Ups, håber ikke du misforstår mine spørgsmål. Jeg er ikke nyfigen, men almindeligt nysgerrig på dig og din person. Og det er jo spændende at du bor i Italien. Der er jo det, at jeg ikke ved, om jeg ville kunne lide at bo i et andet land...men jeg synes altså at det er interessant at du gør det :wink:
Du må sige til, hvis jeg spørger for meget.
KH Sissan
Nej, nej, kære Sissan..
Du skal opfatte det således, at hvis I vidste lidt mere om mig på forhånd, så var det nemmere for alle parter.. :D
Jeg har på fornemmelsen, at du er god til at give de rigtige råd :D
KH
Sally
Hej Sally!
Så forstår jeg bedre... altså at du skrev " Ginseng kan jeg også få hernede".
:-k Jeg var ikke klar over, at du bor i Spanien, hvilket jeg lige har læst i Sissans besked!
Jamen, og du får din datter ned til dig på mandag - hvor dejligt! :D
Kh
Linda
Hov - det er jo Italien, du bor i! :?
Undskyld!
Jeg er vist lidt fredagskuldret... og jeg har lige fået rodbehandlet en tand, så...
Kh
Linda
Hej Sally!
Så forstår jeg bedre... altså at du skrev " Ginseng kan jeg også få hernede".
:-k Jeg var ikke klar over, at du bor i Spanien, hvilket jeg lige har læst i Sissans besked!
Jamen, og du får din datter ned til dig på mandag - hvor dejligt! :D
Kh
Linda
Hi hi, Linda....nej...Italien og det er meget bedre :D , for hernede har de ikke organiseret dyreplageri, som de har i Spanien ( tyrefægtning, ophængning af levende hunde i træerne, så de lige kan nå jorden med bagpoterne. De trættes ud og hænger sig selv til sidst. Kyllinger bliver gravet levende ned og stenet som kvinden i Afghanistan, levende geder bliver smidt ud fra kirketårne m.m.)
Nej, Spanien sætter jeg ikke mine ben i! :evil:
KH
Sally
Uha da :shock: !! Jeg anede ikke, at de var så grusomme i Spanien :evil:
Italien er et skønt land - vi holder ofte vores sommerferie der (vi har campingvogn). Skal også derned i år :D .
Kh
Linda
Uha da :shock: !! Jeg anede ikke, at de var så grusomme i Spanien :evil:
Italien er et skønt land - vi holder ofte vores sommerferie der (vi har campingvogn). Skal også derned i år :D .
Kh
Linda
Kære Linda!
Nej, desværre ved mange danskere ikke, at den slags ting foregår i Spanien, for så holdt de sig sikkert væk.
Man kan finde meget information på nettet, og bl.a. tyrefægtning er velsignet af regeringen.
Hvis du søger på nettet, finder du ud af hvordan de forbereder tyren:
Den får mælk som eneste føde i flere måneder inden den skal kæmpe.
Det udvikler blodmangel og svækker tyren.
Før selve kampen bruger de forskellige metoder til at stresse den. De kan indhælde cement eller gibs i endetarmen, som størkner og ikke kan presses ud. De binder stramme snører om testiklerne.
Svækket og næsten sindssyg af smerter overlader de den til sin skæbne, hvor den langsomt torteres ihjæl - toreadoren er en vældig karl :evil:
Hundene bliver brugt til jagt. Når de er udmattede, eller hvis de ikke har gjort det godt nok, bliver de hængt op i træer, som jeg har beskrevet.
Gederne i forbindelse med religiøse festdage og kun i en bestemt region af Spanien.
Kyllingerne til almindelig underholdning i landsbyen.
Italien er et dejligt og dyrevenligt land. Der findes hundekampe, men de er forbudte og straffen prompte.
Det eneste minus er, at der ikke er mange steder, hvor man må have sin hund med på stranden! :(
Men der findes dog specielle hundestrande.
Nok for nu.. vi "snakkes"
KH
Sally
Hej Sally.
Jeg har på fornemmelsen, at du er god til at give de rigtige råd
Mnjahh, gør bare mit bedste, ligesom alle I andre :)
Hundene bliver brugt til jagt. Når de er udmattede, eller hvis de ikke har gjort det godt nok, bliver de hængt op i træer, som jeg har beskrevet.
Fy for en klam...hvorfor i ALVERDEN gør de det? De kunne jo blive hurtigere færdig med hunden, hvis de aflivede den humant!!
Jeg kan altså ikke have det!!! ..tanken om disse menneskers grusomheder mod dyr, der ikke kan kæmpe imod, er bare så inderligt modbydelig og strenge straffe burde falde så hurtigt som et svirp med en hundepisk på hunden.
Fy føj siger jeg bare :evil: :evil: :evil: :evil:
KH Sissan
Kære Sally!
Ja, der blev jeg klogere...
Underligt, at EU ikke har blandet sig i den slags i stedet for at bruge så meget krudt på mange ligegyldige ting.
Hvad du fortæller, lyder helt utroligt babarisk! :(
Ikke desto mindre må du have en rigtig god week-end :)
Kh
Linda.
Hurtigt svar:
http://www.sosgalgos.com/uk/uk-stop.htm
http://www.animalsvoice.com/PAGES/features/bull4.html
Og der er mange, mange flere :cry:
KH
Sally