Se fuld version : "Fordelen ved at være introvert"
Jeg har lånt denne bog af en kærlig veninde:
"Fordelen ved at være introvert"
forfatter: Marti Olsen Laney
forlag: Borgens Bogklub
Her er lidt oplysninger fra omslaget:
"Forsvinder du helst, hvis der foregår for meget?
Får du energi af at tilbringe tid alene?
Føler du dig ind imellem som en skildpadde omgivet af harer?
Foretrækker du mindre sammenkomster frem for en stor fest?"
"Den gode nyhed er, at du er indadvendt, og at dit temperaments særlige kvaliteter er enestående og værdifulde i en stadig mere udadvendt verden"
"Fordelen ved at være indadvendt viser de indre styrker i det introverte temperamnet og giver aha-oplevelser for de mange, som har følt sig misforstået både hjemme og på arbejdspladsen".
Hvilken type mon du -overvejende- er? :smt031
KH Sissan
Hej Sissan
Jeg er vist begge dele - til tider er jeg ikke særlig social - gider ikke ringe til nogen, selvom jeg burde.
Andre dage kan jeg ringe og snakke i timevis.
Da jeg elsker at danse, så vil jeg også gerne til fest når det byder sig, men små sammenkomster er de mest hyggelige.
Så hvilken type - ja bedøm selv :smt102
Kærlig hilsen Sine
Jeg har lånt denne bog af en kærlig veninde:
"Fordelen ved at være introvert"
forfatter: Marti Olsen Laney
forlag: Borgens Bogklub
Her er lidt oplysninger fra omslaget:
"Forsvinder du helst, hvis der foregår for meget?
Får du energi af at tilbringe tid alene?
Føler du dig ind imellem som en skildpadde omgivet af harer?
Foretrækker du mindre sammenkomster frem for en stor fest?"
"Den gode nyhed er, at du er indadvendt, og at dit temperaments særlige kvaliteter er enestående og værdifulde i en stadig mere udadvendt verden"
"Fordelen ved at være indadvendt viser de indre styrker i det introverte temperamnet og giver aha-oplevelser for de mange, som har følt sig misforstået både hjemme og på arbejdspladsen".
Hvilken type mon du -overvejende- er? :smt031
KH Sissan
Kære Sissan
Hvordan besvarer man bedst det spørgsmål?
Jeg holder af at være alene - men ikke af at føle mig alene i et selskab.
Jeg kan lide at være sammen med andre, når jeg kan koncentrere mig kun om dem.
Jeg føler mig ofte usikker i andres selskab - specielt hvis jeg ikke kender dem - samtidig med at jeg har en indre "skråt op", som siger at de sgu må tage mig som jeg er.
Jeg tror, at jeg trives bedst sammen med mennesker, som ikke er overfladiske og falske.. :)
KH
Sally
Hej Sine.
Tjahh... også jeg eeelsker at danse...kan slet ikke stå stille, når der kommer et nummer der er lige til min rytme. Og jeg er ofte et meget livligt menneske.
Det er ikke som sådan aktivitetsniveauet, det handler om, når man diskuterer introverthed. Mere vores basiske temperament.
KH Sissan
Kære Sissan
Hvordan besvarer man bedst det spørgsmål?
Hej Sally.
Nu var mit spørgsmål mest ment som "vil du vide mere om det, så er der en bog om emnet her". Jeg tror ikke man skal besvare spørgsmålene, det er de vist for omfattende til, men mere til refleksion.
Og så er de en del af en test til brug for en selv, hvis man vil finde ud af hvilken type man er.
KH Sissan