Se fuld version : Problemer med at kunne sove igennem (Avalon).
Kopieret fra "Overgangsalder og syntetiske hormoner"
Så .....er der nogen der kender, udover proge...cremen noget der også afhjælper søvnløshed, de mange opvågnener om natten???? :!: :!:
Knus fra jasmin :D
Hej Jasmin :D
Man kan også udvilke en "dårlig" vane i sit "indsøvningsritual" d.v.s. når den "negative spiral" får lov til at vokse og "næres" af hver en ny dårlig søvnoplevelse - bliver den styrket og fortsætter.
Jeg ved ikke om dette også er tilfælde med dig, måske i kombination med de reelle hormonelle forstyrrelser - men i mit tilfælde, dengang også jeg kunne beskrive mine søvnmønstre som du gør - har jeg bedt lægen om et indsøvningspræparat, som jeg brugte sporadisk når jeg kunne mærke særligt udtalt, at denne nat forbliver jeg nok mere vågen end min næste dag har godt af. Og selv om jeg fortsat vågnede i utide om natten - vågnede jeg færre gange og havde nemmere i at falde i søvn igen. Det var trods alt en lettelse alligevel.
Når det er sagt, så kan jeg lige fortælle om et kosttilskud, der i dag virker så udtalt søvndyssende på mig, at jeg nu kun indtager det før sengetid. Jeg har også anbefalet dette middel for Sissan, men har ikke hørt om også hun har oplevet de samme gode (bi)virkninger som jeg har.
Midlet hedder "StressPlus With Valerian Root" (jo, jeg husker at du brugte baldrian uden effekt, men her er det kun tilstede sammen med andet).
"StressPlus" indeholder pr 1 tabl.(dagligt):
Vit.C 500 mg; Thiamine (vit. B1) 30 mg; Riboflavin (vit. B2) 30 mg; Niacin (vit. B3) 150 mg; Pyridoksine (vit. B6) 30 mg; Folinsyre 400 mcg; Vit. B12 50 mcg; Biotin 300 mcg; Panthotensyre 150 mg; Magnesium (oxid) 100 mg; PABA 40 mg; Choline 150 mg; Inositol 150 mg; baldrianrod 200 mg.
Den skal indtages sammen med et halvt stykke mad og (i mit tilfælde) så tæt på dynetid som muligt. Det er en enormt stor tablet som jeg plejer at indtage i to halve med ikke mindre end et glas vand til. Og de nætter vågner jeg enten kun lidt eller slet ikke...
Under alle omstændigheder får man på denne måde også et komplet tilskud af B-vitaminer - så måske er det umagen værd at forsøge? Hvis du vil prøve, vil jeg svare med et link næste gang.
Hilsen - Anina :D
ann-vibeke
10-08-05, 16:44
Hvor er det lige man kan købe 'StressPlus With Valerian Root' ?
- og hvor meget koster det?
mvh/ann-vibeke
Hvor er det lige man kan købe 'StressPlus With Valerian Root' ?
- og hvor meget koster det?
mvh/ann-vibeke
Hej Ann-Vibeke :)
Du kan ringe på 44 85 23 20 i dagtimerne og bede om at tale med Elsebeth. Det er bedst hvis du beder hende om at sende et katalog til dig først. Du kan nemlig handle 5 vareenheder for indkøbspris + moms. Køber du en enkel "ting" - betaler du vejl. udsalgspris. Det kan godt betale sig, at bestille disse fem stykker af hvad du vælger, men først skal du jo vide hvad de har på hylderne.
Jeg mener selv, at det er det bedste sted at købe kosttilskud og vitaminer. Prøv selv at studere sortimentet når du når så langt.
Du får tilsendt varene vedlagt et girokort.
Vil gerne høre om hvordan det går og hvis du kommer i tvivl om noget - kan du bare skrive.
Knus. Anina :smt039
ann-vibeke
10-08-05, 17:28
Tusind tak for hurtigt svar Anina...jeg vil ringe nå jeg kommer fra job i morgen...
...det er nu kun en bedre søvn jeg vil opnå...
Kun i min graviditet har jeg taget vitaminer og kalkpiller...
Jeg lader høre fra mig ;-)
mvh/ann-vibeke
ann-vibeke
11-08-05, 14:46
Kære Anina
Nu har jeg ringet og bestilt nogle blomsterkapsler, som Elsebeth talte varmt for...
Den sku' virke hurtigt, så lisså snart jeg har modtaget dem, prøver jeg de 2 anbefalede kapsler og bringer resultatet den næste dag ;-)
Man sku' i øvrigt osse ku' tabe sig...og holde op med at ryge (øv) på samme kapsel ;-)
mvh/ann-vibeke
Kære Ann-Vibeke
Skal vi nu til at læse om antirøg igen - jeg har lige tændt mig en "fedtfattig" - øv, den internetforbindelse vil bare ikke i dag - jeg connecter hele tiden og den bliver afbrudt bæsten lige så hurtigt! :roll:
KH
Sally
Undskyld men der var ikke tid til at forklare, at jeg bare pjattede... :mrgreen:
KH
Sally
Kære Anina
Nu har jeg ringet og bestilt nogle blomsterkapsler, som Elsebeth talte varmt for...
Det er bedst hvis du beder hende om at sende et katalog til dig først.
Hmm...Ann-Vibeke...jeg troede, at du var noget mere hårdtkogt. Derfor skyndte jeg mig ikke med at "advare" dig....Elsebeth kan, når hun vil....sælge sand i Sahara....
Når det er sagt, så står jeg gerne selv inde for mange af deres varer.... hvis du går på: www.nowfoods.com vil Alladins hule af gode alternative midler åbne sig for dine øjne. De fleste produkter du kan få gennem Elsebeth er NOW`s .
Jeg er spændt på at høre om "blomsterkapslerne". Jeg både ryger og vejer for meget, så det ville falde på et tørt sted hvis det holdt stik.
"Ses" :smt052
Anina
Nu har jeg også ringet og snakket med Elsebeth. :)
Hun lovede at sende mig forskelligt - kataloger og brochurer. Så må jeg jo se om der er noget for mig.
Vi fik også lige en lille snak om vores voksne børn og var også lige omkring Anina, som fik roser og respekt :)
Knus til jer alle fra Bodil. :smt055
ann-vibeke
16-08-05, 20:50
I går aftes snuppede jeg to blomsterkapsler...og det gik fint med at falde i søvn...
Natten forinden havde jeg kun sovet 3½ time...
Jeg havde passet mit arbejde...
Jeg havde haft min søn og svigerdatter til middag, hvor jeg var meget 'på'
...så jeg var grundig træt...
Om kapslerne er vanddrivende ved jeg ikke...
jeg havde ikke drukket noget særligt (en ½ liter vand fra kl 14 - til jeg sku' i seng ved 22-tiden) - men jeg vågnede mit på natten, med kriminelt blæreindhold og ku' efterfølgende ikke flde i søvn...
Kapsæerne får en ny chance...jeg har taget de to anbefalede...og venter nu på døsigheden... ;-)
mvh/ann-vibeke
Om kapslerne er vanddrivende ved jeg ikke...
jeg havde ikke drukket noget særligt (en ½ liter vand fra kl 14 - til jeg sku' i seng ved 22-tiden) - men jeg vågnede mit på natten, med kriminelt blæreindhold og ku' efterfølgende ikke falde i søvn...
Kapslerne får en ny chance...jeg har taget de to anbefalede...og venter nu på døsigheden... ;-)
Hej ann-vibeke :)
Det er jo kun godt, hvis de er det....(vanddrivende)
Kapsler eller ej - hvis du skal udvikle et nyt søvnmønster, er du nødt til at give det tid og før du vænner dig til at sove "rigtigt" - vil gamle "standarder" nok holde stand lidt endnu, som når du skulle op midt om natten....sikke en masse vand du er kommet af med....misundelsesværdigt, hulk, snøft ! (:D)
Knus. Admina :smt039
ann-vibeke
16-08-05, 21:27
Jaaa...det er sikkert meget godt med vanddrivende der virker...
Men det er ikke godt at ta' vanddrivende til natten...
...og så lovede Elsebeth, at de ville virke med det samme...
Jeg har tænkt mig at gi' det chancen alle 60 kapsler...30 dage...
Og er der ikke en mærkbar forskel på min søvn-kvalitet, er det bare ikke det præparat jeg skal bruge...
...måske slet ikke noget ;-)
mvh/ann-vibeke
Kære Ann-Vibeke
Måske er det bare alderen :o
I hvert fald er det ved at være flere år siden, at jeg har haft en nat uden opvågning - uanset hvor træt jeg er.
Nu har hedeturene en del af skylden og jeg har lagt mærke til, at de optræder hyppigere efter klokken 4 om morgenen. Mellem klokken 24 og klokken 4 har jeg kuns et par stykker.
I disse dage føler jeg et konstant søvnunderskud - vågner ofte om natten og har ikke mulighed (indre ro) til at tage en lur om dagen. Så er der fjernsynet, der kører, hunden der er urolig og telefonen der kimer...
KH
Sally
ann-vibeke
17-08-05, 06:23
Heller ikke denne nat har givet mig følelsen af at ha' sovet godt...
- men jeg var ikke oppe pga toiletbesøg, så kapslerne er nok ikke vanddrivende.
Kære Sally.
Et eller andet sted, har jeg indstillet mig på, at jeg ikke skal sove igennem...
De fleste nætter vågner jeg ret præcist efter 4 timer...uanset, hvad tid jeg er faldet i søvn og jeg gad nok vide, hvad der vækker mig....
Nå...
Jeg har i flere år antaget at grunden til at man skal sove, er fordi sjælen har brug for at slappe af...at rejse lidt og opleve noget andet...at lade op...
Så det har trøstet mig, at min sjæl åbenbart ikke har det behov...at jeg nærmest forsøger at jage den væk, når jeg tvinger mig til at sove...og det er da synd, når nu den er tilfreds, hvor den er ;-)
Så kan jeg ikke udelukke, at mit søvncenter er blevet påvirket af alle mine år som nattevagt...(men jeg kan bedst li' 'sjæl-versionen')
mvh/ann-vibeke
Jeg er ikke i overgangsalder-alderen (er midt i 30'erne), men har længe haft det sådan under min mens. at jeg om natten sveder tran og vågner mange gange - gennemblødt af sved.
Så holdt jeg helt op med at drikke kaffe - af andre årsager. Drak vel 4-5 kopper i løbet af dagen.
Efter det, stoppede svederiet om natten, så nu er jeg gået over til te - drikker kun kaffe ved særlige lejligheder.
Så måske var det værd at prøve i nogle dage?
ann-vibeke
17-08-05, 11:51
Ingen kaffe!!!! ups....
Det tror jeg ikke at jeg ar parat til ;-) ...jeg drikker et par kander om dagen...men sjældent kaffe efter kl 17...
Jeg ville få abstinenser og en dundrende hovedpine...min fordøjelse ville gå i baglås...
Når jeg er udenlands prøver jeg noget der ligner minus-kaffe-dage...det kan næppe kaldes kaffe det man får uden for dk-grænsen...
Der siges ellers at te er lisså 'skadeligt' her hedder det uhensigtsmæssige stof bare tein i stedet for kofein...
Men tak avalon116...du har leveret en idé som jeg vil gi' nogle tanker...
...og nu sidder jeg godt nok og blir kaffetørstig ;-)
mvh/ann-vibeke
man kan nu godt få te uden eller med et meget lavt tein-indhold.
På "tips og ideer"-siden smider jeg lige et link til en rigtig god te-butik på nettet