PDA

Se fuld version : Problemer med at kunne sove igennem (Jasmin).

Anina
05-05-05, 14:25
Kopieret fra "Overgangsalder og syntetiske hormoner"

Så .....er der nogen der kender, udover proge...cremen noget der også afhjælper søvnløshed, de mange opvågnener om natten???? :!: :!:
Knus fra jasmin :D
Hej Jasmin :D

Man kan også udvilke en "dårlig" vane i sit "indsøvningsritual" d.v.s. når den "negative spiral" får lov til at vokse og "næres" af hver en ny dårlig søvnoplevelse - bliver den styrket og fortsætter.

Jeg ved ikke om dette også er tilfælde med dig, måske i kombination med de reelle hormonelle forstyrrelser - men i mit tilfælde, dengang også jeg kunne beskrive mine søvnmønstre som du gør - har jeg bedt lægen om et indsøvningspræparat, som jeg brugte osporadisk når jeg kunne mærke særligt udtalt, at denne nat forbliver jeg nok mere vågen end min næste dag har godt af. Og selv om jeg fortsat vågnede i utide om natten - vågnede jeg færre gange og havde nemmere i at falde i søvn igen. Det var trods alt en lettelse alligevel.

Når det er sagt, så kan jeg lige fortælle om et kosttilskud, der i dag virker så udtalt søvndyssende på mig, at jeg nu kun indtager det før sengetid. Jeg har også anbefalet dette middel for Sissan, men har ikke hørt om også hun har oplevet de samme gode (bi)virkninger som jeg har.

Midlet hedder "StressPlus With Valerian Root" (jo, jeg husker at du brugte baldrian uden effekt, men her er det kun tilstede sammen med andet).

"StressPlus" indeholder pr 1 tabl.(dagligt):
Vit.C 500 mg; Thiamine (vit. B1) 30 mg; Riboflavin (vit. B2) 30 mg; Niacin (vit. B3) 150 mg; Pyridoksine (vit. B6) 30 mg; Folinsyre 400 mcg; Vit. B12 50 mcg; Biotin 300 mcg; Panthotensyre 150 mg; Magnesium (oxid) 100 mg; PABA 40 mg; Choline 150 mg; Inositol 150 mg; baldrianrod 200 mg.

Den skal indtages sammen med et halvt stykke mad og (i mit tilfælde) så tæt på dynetid som muligt. Det er en enormt stor tablet som jeg plejer at indtage i to halve med ikke mindre end et glas vand til. Og de nætter vågner jeg enten kun lidt eller slet ikke...

Under alle omstændigheder får man på denne måde også et komplet tilskud af B-vitaminer - så måske er det umagen værd at forsøge? Hvis du vil prøve, vil jeg svare med et link næste gang.

Hilsen - Anina :D