PDA

Se fuld version : Alle mormødre og farmødre anbefales....

Anina
07-06-05, 00:27
Alle mormødre og farmødre anbefales at videregive følgende til deres døtre og svigerdøtre......

Under og efter veloverstået graviditet ser den nybagte mor ofte ned på sin mave og blive ked af hvad hun ser af hudsprængt maveskind i overskud i forhold til før. At begynde med at trøste og sige, at det ikke gør noget, at det nok bliver bedre og pænere - er som regel som at slå i en dyne....tøsen er og bliver ked af det i varierende grad fremover.

Der findes dog et godt husråd, som måske ikke tryller det gamle maveskind frem igen, men hjælper en del mere end hvis man blot lader naturen råde.

Et godt kar- eller brusebad om morgenen med en hamphandske (må ikke gøre ondt!), træd ud og frottèr med et håndklæde, læg dig på sengen og massèr rosmarin massageolie gerne med en ekstra dråbe eller to af æterisk rosmarinolie tilsat - roligt ind i maveskindet. Gentag ved middags tid igen.

Om aftenen gentager man igen "mavebadet" , men denne gang masserer man en perikonolie ind i det rene og frotterede maveskind samt en gang til (denne gang uden ad bade) lige før man skal sove.

Rosmarin æteriske olie stimulerer hudens regenereringsevne gennem at forøge blodgennemstrømningen, næring og bortskaffelse af affaldstoffer.

De æteriske olier i pålidelig kvalitet og til gode priser kan købes (jeg gør helst) hos www.urtegården.dk

Perikonolie virker direkte helende på de skadede hudfibre, og er ekstremt regenerende. Hvis man f.eks. smører friske skrammer eller ar med denne olie - vil disse hele hurtigere og pænere samt give glatte ardannelser. Smører man perikonolien på friske brændemærker/brandsår (i mindre omfang) - vil der IKKE komme vabler i 8 ud af 10 tilfælde og selv om smerten ikke forsvinder med det samme - forsvinder den allerede efter nogle minutter.

Bemærk! Man skal IKKE gå ud i solen med den bare hud behandlet med perikonolien og man skal også have hænderne vasket før man går evt. ud. Den perikonoliebehandlede hud er meget lysfølsom og man kan nemt bliver solskoldet på de behandlede hudpartier - BRUG ALDRIG OLIEN I ANSIGTET! (af samme årsag).

Perikonolien kan købes gennem matas- og div. helsekostforretninger fra www.natur-drogeriet.dk Hvis det er en nyligt gravide mave som skal behandles - må man hellere købe et par flasker (små) ekstra, da der kan være en vis leveringstid.

Dinah
07-06-05, 23:44
Kære Anina! :D

Jeg vil fluks rende til Matas og indkøbe de dyrebare dråber inden mit næste besøg hos datteren...

Stort knus
Linda

Anina
09-06-05, 10:25
Kære Anina! :D

Jeg vil fluks rende til Matas og indkøbe de dyrebare dråber inden mit næste besøg hos datteren...

Stort knus
Linda
Stort knus selv ! :smt039

Jeg tvivler dog, om du kan få disse sager ved disken i forretningen. Men der er intet til hinder for, at I hjemmefra hos din pige - kan bestille tingene hos urtegården.dk og om lørdagen kan man bestille perikonolien i den nærmeste Matas, helsam eller anden helsekostbutik.

Ha` en god dag :D
Anina