Se fuld version : Babeltårnet :-)
Jeg holder så meget at den kinesiske talemåde:
'Man kan ikke forhindre sorgens fugle i at flyve over sit hoved
- men man kan forhindre dem i at bygge rede i sit hår'
Der er også en kinesisk talemåde, som (for)følger mig livet igennem og jeg funderer seriøst over, om den skal ikke majsles i min gravsten...
"Blot fordi en kat kan svømme, betyder det langt fra, at den kan lide det"
...jeg omskriver talemåden så, så den passer til livets forskellige genvordigheder og den hyppigste (min) omskrivning lyder således:
"Bliv venligst ikke ved med at smide katten i vandet, blot fordi den kan svømme".
Og nu skal jeg ud og pleje min stakkels, forpinte migræneknop med en håndklædeturban og mørke briller på :cry: ....
Knus :smt058
Anina ](*,)
ann-vibeke
03-08-05, 18:29
Jeg tror, at du har helt ret i spørgsmålet om mening - det er blot ikke altid, at vi får lov til at se den indledningsvis, selv om vi ville ønske det.
Sally
Det er rigtigt Sally, hvis bare vi alle ku' lære at se prøvelserne som vækst- og udviklingsmuligheder, i stedet for at skyde efter andre og andet, for det må jo, alt andet lige, skabe en stilstand...
"Blot fordi en kat kan svømme, betyder det langt fra, at den kan lide det"
og "Bliv venligst ikke ved med at smide katten i vandet, blot fordi den kan svømme". Anina
Næææ...den talemåde har jeg aldrig hørt...(tro'de jeg havde hørt dem alle - haha)
...jeg vil overveje at skifte min nuværende ud med din omskrivning ;-)
mvh/ann-vibeke
ann-vibeke
03-08-05, 18:31
Og nu skal jeg ud og pleje min stakkels, forpinte migræneknop med en håndklædeturban og mørke briller på
Er det, det eneste du gør, når du har migræne Anina?
God bedring/ann-vibeke
Næææ...den talemåde har jeg aldrig hørt...(tro'de jeg havde hørt dem alle - haha)
Hmm....der eksisterer vist nok et par tusind af dem (talemåder), men netop dèn med katten beskylder man Konfutse for at have forfattet...
Skulle jeg omskrive "din", så det passede bedre til min temperament - ville jeg nok foretrække "gå udenom" istedet....hader at krybe, så hellere en omvej... lige meget hvor lang...
Kram. http://www.langkawi.dk/midis/163.gif
Anina http://www.langkawi.dk/smileys/a1193.gif
Er det, det eneste du gør, når du har migræne Anina?
Nææ....jeg hænger også sammen med triptanerne, men helst ikke mere end een pr anfald....http://www.langkawi.dk/smileys/a1143.gif
:cry: Anina
ann-vibeke
03-08-05, 18:47
Lidt sjov, som man lægger noget forskelligt i ordene...(og det er jo da osse blevet sagt (i biblen tror jeg) at vi alle skal tale forbi hinanden)
Jeg tolker 'min' derhen, at man ikke skal gi' op, fordi man møder modstand, der er (næsten) altid andre muligheder...
mvh/ann-vibeke
ann-vibeke
03-08-05, 18:49
Jeg bruger imigran, som er hammer-dyr...
- men det er triptan vel osse?!
Har du fundet et mønster i dine migræneanfald?
mvh/ann-vibeke
Kære piger :D
"Dortetråden" er blevet delt, da den bevægede sig bort fra trådstarteren.
God fornøjelse :D
mvh/ann-vibeke
Imigran ER triptan...så vi bruger det samme....jeg har en del mere, jeg kan fortælle om det, men det må vente til jeg er tilbage en gang i aften. Migræne eller ej - er man freelance ...skal man passe sine kunder ØV + VRÆÆÆÆL!
Vi "ses" lidt senere
Anina
ann-vibeke
03-08-05, 19:16
Dortetråden" er blevet delt, da den bevægede sig bort fra trådstarteren. Streng - men retfærdigt ;-)
mvh/ann-vibeke
Kære Anina
Vi "ses" igen, når du er blevet klar i migræneknoppen :?
Af erfaring ved jeg, at du fungerer som et overjordisk menneske, når du ikke har migræne og som os andre, når du har det...din stakkel!
KH og god bedring
Sally
Af erfaring ved jeg, at du fungerer som et overjordisk menneske, når du ikke har migræne og som os andre, når du har det...din stakkel!
Hmm... "overjordisk".... gider du lige at udpensle? Mit migænebefængt hoved funker endnu ikke alt for godt....
Knus. Anina :?
mvh/ann-vibeke
Hej Ann-Vibeke
Jeg må blive et svar skyldig lidt endnu. Mit hoved er som i skruestik, on and off lige siden.
Knus. Anina