Se fuld version : Mormor Dinah - part II
Det er nu 3 uger siden, jeg sidst så min dattersøn... og det varer næsten en måned endnu, før han igen kommer her med sin mor.
Lige nu er han på ferie med sin mor og far nede ved farmor og farfar.
Når han kommer her igen, er han til den tid blevet 3½ måned gammel - mon ikke han så er ENDNU dejligere???
Jeg kan næsten ikke vente!
Kære Dinah
Selvfølgelig er han det - altså endnu dejligere, den lille knægt. Hvor er du altså heldig. Glæder mig allerede til det en dag bliver min tur.
KH
Barbara
Kære Barbara!
Hi, hi!
Jeg har lige talt med min datter i telefonen... drengebarnet er ved at tabe håret, hormonknopperne florerer i hele hovedet, han har fået et par indgroede negle og trøske på tungen... Jo, han er vist en rigtig skønhedsåbenbaring!!! :lol:
Som jeg sagde: Man skulle tro, det var en gammel mand, vi talte om! Ih, hvor vi grinede, min datter og jeg! :lol:
Jeg husker med al tydelighed, da hun var præcis på den alder... Vi boede i udlandet, og min far, som var på forretningsrejse, skulle komme og besøge mig og se sit første barnebarn for første gang.
Jo tak!
Min datter var så usandsynlig grim på det tidspunkt ( ja undskyld - men det syntes jeg altså dengang! :oops: ) - nøjagtig med alle de mindre fordelagtige skavanker som hendes søn nu har.
Så jeg var ikke det mindste interesseret i, at min far skulle se hende tæt på...
Det lykkedes mig at få barnet pakket godt ned under dynen i barnevognen med myggenettet trukket ned - og hun sov!!! Længe endda! :wink:
Jeg husker ikke længere, om min far fik hende at se i vågen tilstand - men mon ikke han gjorde.
Ak ja! Jeg ville jo kun have, at han skulle synes, at jeg havde det dejligste barn i verden... Jeg var 21 år!
Knus fra den stolte mormor,
Dinah
Hej Dinah
Jeg kommer lige til at huske min førstefødte, min søn i den alder. Han var så velnæret (af brystmælk), at han var decideret fedladen. Det kunne alle andre end jeg selv se. jeg synes selvfølgelig, at han var det skønneste barn der var kommet til verden.
Så var der en der sagde, at han vel var lidt fed....chokking. Hvad bildte hun sig ind, og jeg blev smækfornærmet.
Når jeg ser ham på billeder i dag, kan jeg godt se, hvad hun mente. Han var, hvad man ville kalde grim og særdeles fed!
KH
Barbara
Kære Dinah
Lucas er sikkert stadig den smukkeste baby-dreng guds øje har set! :D
Jo, de små udvikler sig og får alle de små-skavanker der hører sig til - men de er lige dejlige :D
Hormonknopper, hårtab og deslige kan jo ikke pludseligt ændre vores kærlighed!
Når jeg tænker efter - på alderdommen - burde den heller ikke kunne - vel?! :D
KH
Sally
Kære Sally og Barbara!
Nææ... alderdommen burde heller ikke ændre på kærligheden, og det synes jeg heller ikke den gør.
Når jeg ser på mine forældre, svigerforældre eller andre kære "gamle", så føler jeg stor ømhed ved at betragte rynkerne, den ændrede kropsholdning og des lige.
Men ømheden er også blandet med smerte, fordi jeg ikke kan undgå at tænke på, at jeg ikke har dem for evigt.
Kh
Dinah
Kære Dinah
Du har selvfølgelig helt ret!
Jeg talte med min mor i går, hun er næsten 80 men stadig frisk og rørig. Dog er der ting, som hun ikke længere gør - svømmer f.eks., og det gjorde hun for blot 5 år siden.
Nej, vi har dem ikke for evigt og "generationsskiftet" er også voldsomt, for så bliver det jo vores tur næste gang, hvis du forstår hvad jeg mener.
KH
Sally
Kære Sally
Ja, jeg ved, hvad du mener. Underligt at skulle forholde sig til...
Men jeg gruer nu mest for at skulle leve videre uden de mennesker, jeg elsker - unge som gamle.
Knus,
Dinah