Se fuld version : Lauras drøm
Hej Joanna :D jeg havde en drøm hvor jeg kører på cykel over noget græs i en park hvorpå en parkbetjent siger at det må jeg ikke og vil give mig en bøde !jeg siger derpå til ham at jeg har set at han selv har kørt over græsset fem gange så han skal også have fem bøder!! og så vågner jeg ?tror du at du engang vil prøve at tyde den knus Laura :smt061
Kære Laura
Du "overtræder" et forbud mod at færdes/benytte den grønne hjerte-farve (græsset) - og staks får du at vide, at der vanker en bøde!
Du forsvarer dig - du har selv oplevet, at betjenten har overtrådt reglerne mange flere gange.... og følgelig burde straffes lige så mange gange!
Jeg kommer til at tænke på den anstrengte situation, du befinder dig i med din mand.
"Straffer" han dig, når du prøver at komme ind over hans følelser?
Og føler du, at det sandelig er HAM, der burde "straffes", fordi han er den, der langt oftere har overskredet DINE følelser?
Hvis det ikke siger dig noget, søde Laura, så bare glem dette igen! :D
Kh
Linda/?
Hej Linda, Laura og alle der har lyst....
Lige en lille hurtig herfra.
Jeg synes det er så dejligt du kommer med et bud på Lauras drøm,
måske der er andre der har lyst til at komme med deres tolkning?
Hva' med Sallys drøm? Nogen der har et bud?
Kærlig hilsen
Joanna Sol
Hej Linda :D nej det er ikke sådan det hænger sammen, men nogen gange kan jeg godt føle at mine føelser bliver overskredet knus laura :smt061
Kære Laura
Nu har jeg kigget på din drøm, og dette er mit bud.
Om at drømme:
Drømme er kommunikationen mellem hjernens bevidste og ubevidste del.
Denne kommunikation mellem disse to bevidsthedsplaner, foregår ofte i symbolsprog.
Udviklings drømme:
Er drømme hvor du gennem symbol-sproget oplever følelser og adfærdsmønstre fra tidligere og nuværende situationer. Personer der optræder i disse drømme er ofte substitutter for vore egne del-
personligheder…altså forskellige dele af vores samlede personlighed.
Lidt om nogle af symbolerne i drømmen - og deres betydning:
Cykel: symbolisere fremdrift (udvikling, bevægelse)
Græs: Græs er grønt, og symbolisere håbets farve, er desuden hjertechakra farven
Park: symbolisere frihed, fristed, fred i sindet
Parkbetjent: Symbolisere den ”autoritære” del af dig
Bøde: symboliserer ”straf”
Sådan tolker jeg din drøm:
Du har en indre ”kamp” med dig selv, du forsøger at få mere frihed, plads til dig selv, da du ved dette er en nødvendighed, for at udvikle dig i den retning du føler du må gå. Du længes og håber,
at du kan få denne frihed, og dermed fred i sindet. Din ”autoritære” del af dig, står i vejen, vil ikke
lade dig (køre over græsset i parken) – bremser dig - og truer med ”straf.” – Men dit håb og den udvikling du står i lige nu, lader sig ikke bremse så nemt, heldigvis. Din ”autoritære” del bliver nu sat plads!
Kærlig hilsen
Joanna Sol
hej Joanna :D tak for din tydning ,den sætter jeg meget pris på!!! =D> og på en eller mærkelig måde føler jeg mig som den person du beskriver i min drøm knus Laura :smt061 Ps hvad betyder hjertechakra faven for noget?
Kære Laura
Ganske lidt om chakra:
Chakra er betegnelse for syv energicentre der udspringer langs rygraden og i hovedet og udmunder på kroppens forside. De tre nederste står for det ubevidste, det dyriske, de står for følelserne og den indre verden. De tre øverste står for det bevidste, det instinktive og den ydre verden. Det midterste hjerte chakra står for balance og for at skulle forene det ubevidste med det bevidste
1 Krone chakra (gylden, hvid, lilla)
2 Pande chakra, tredje øje (indigo-blå)
3 Hals chakra (blå)
4 Hjerte chakra (grøn)
5 Solar Plexus (gul)
6 Hara chakra – lige under navlen (orange)
7 Rod chakra – i mellemkødet (rød)
Kærlig hilsen
Joanna Sol
hej joanna :D tak for det knus laura :smt061 meget spændende!!
hej Johanna jeg har haft endbu en drøm i nat og den handlede om to flyver den ene var landet mens den anden var landet og tippet over på siden, men piloten satte sig bare over på den anden side og fik rettet flyveren op hvorpå han igen kunne flyve :D har du et bud på den knus laura :smt061
Hejsa Laura...
Jeg har lige lagt en PB til dig...
Din drøm kigger jeg på sent i nat eller i morgen...
Min fornemmelse siger mig at du godt ved hvad denne drøm betyder...
men bare gerne vil have det bekræftet...
Så lige i din profil, du bor jo her i københavn...
Hva' skal du lave d. 1. Dec???
Hvis du har lyst - og kan komme hjemmefra, så vil jeg gerne invitere dig til
en god gang reggae, - gode vibs og danse glade mennesker...
Kærlig hilsen
Joanna Sol
Hej Johanna :D først vil jeg sige tak for din syn ,nu vil jeg prøve at komme vidre herfra .Jeg vil også sige at jeg tror at der er ramt plet ! at jeg også bedre vil kunne komme videre på den måde som du beskriver angående med at tænke , vil du lige takke dine hjælpere? Angående drømmen har jeg selv et bud på det ,men du har helt ret i at jeg bare vil have det bekræftet.Hmm Hmm det lyder da ikke helt dårlig med noget reggae 8) , jeg tror bare ikke at jeg kan komme væk hjemmefra :( ,men man ved aldrig!!Tak for din invitation knus Laura og tak for din hjælp :smt061
Hej igen laura
Jeg bruger ingen hjælpere... men jeg sender takken afsted...
Kærlig hilsen
Joanna Sol
Om at drømme:
Drømme er kommunikationen mellem hjernens bevidste og ubevidste del.
Denne kommunikation mellem disse to bevidsthedsplaner, foregår ofte i symbolsprog.
Udviklings drømme:
Er drømme hvor du gennem symbol-sproget oplever følelser og adfærdsmønstre fra tidligere og nuværende situationer. Personer der optræder i disse drømme er ofte substitutter for vore egne del-
personligheder…altså forskellige dele af vores samlede personlighed.
Lidt om nogle af symbolerne i drømmen - og deres betydning:
Fly - (landet, står på jorden) i denne drøm, repræsenterer flyet, fortiden, det der er sket, hvad du har lagt bag dig.
Fly - (landet, men tipper, vælter, har slagside) Dette fly repræsenterer nutiden, den situation du står i lige nu.
Pilot - Piloten er DIG, symboliserer her i drømmen styring, problemløsning og ansvar for eget
liv.
Jeg har valgt at tolke således: Din underbevidsthed forsøger at fortælle dig gennem symboler,
at du skal lade fortiden ligge, den er overstået, sket er sket - (flyet er landet) - altså ikke bekymre dig så meget om gamle hændelser, da de er er overstået kapitel. Du har nok at se til i din nutid, dette fly er også landet, sket er sket, og flyet tipper, har slagside. Din underbevidsthed fortæller meget klart, at den eneste der kan ”løse dette problem” er piloten, nemlig DIG, ved at
sætte dig over i den anden side af flyet, derved rettes det op, og flyet kan gå i luften. Du skal gribe
dine problemer an på en lidt anden måde, og det er dig selv der har løsningen, du har styringen.
Det at kunne flyve, at flyet igen kan lette, betyder at du vil få overblik, frihed, og igen have styr på tingene når du har grebet nogle ting an i dit liv på en lidt anden måde end du sædvanligvis har gjort.
Kærlig hilsen
Joanna Sol
Hej Johanna :D tak for din tolkning, det var ikke helt det jeg selv var kommet til (og dog !!) i min tydning forstod jeg at det er ok at tilde engang imellem , men at jeg vil kunne komme vidre igen hvis jeg bare valgte en anden side af mig selv !! (det ligner alligevel din version kan jeg se når jeg samligner!! )Tusind tak for at du giver så meget af dig selv og gerne vil hjælpe knus Laura god weekend til dig :smt061
Hej Laura
Vores tolkninger er faktisk meget ens, vi bruger bare forskellige ord. Men husk altid, at dét du føler indeni, som "rammer" - og som vinder genklang.... er den
rette tolkning. Dette er DIN drøm, og KUN din... og indeholder budskab til DIG.
Jeg er bare den der forsøger at formidle budskaberne.
Jeg bliver kun glad, når nogen f.eks. dig skriver lidt i Sol eller under alternativ,
det er rart at vide nogen "kigger forbi" - så sker der lidt... så det er kun dejligt at
du spørger om dine drømme...
God weekend til dig.
Kærlig hilsen
Joanna Sol
Hej Joanna :D hvad betyder det når man drømmer om en hvid slange der bider en ?,men i drømmen var jeg ikke bange , der var også nogen i drømmen, der sagde at den ikke var giftig ?? Jeg drømte også dagen efter at mit barnebarn døde og at jeg stod og trøstede min datter!! hvorpå jeg finder ud af at der var to der var døde?? er det bare ren volapyk ?eller kan jeg bruge det til noget ? jeg har svært ved at få noget som helst ud af disse drømme. Håber at du får tid til at give et bud knus laura :? :smt061
Hej Laura...
Hvem døde i drømmen??? du skriver 2?
Hvem var den anden person?
Kærlig hilsen
Joanna
Hej Johanna :D jeg tror nok at det var min egen lille datter som, er på alder med min store datters (altså mit barnebarn) knus laura :smt061 Ps bliv ikke forvirrret,men min datter og jeg ventede os samtidddig.
Hej igen Laura
Jeg prøver at kigge på din drøm i morgen sent om aftenen, men så meget kan jeg da sige: at drømme om en hvid slange, er et meget kraftigt og (positivt)drømmesymbol....
Kærlig hilsen
Joanna Sol
Tak Johanna :D jeg venter spændt knus laura :smt061
Hej Laura
Nu har jeg kigget lidt på din drøm/drømme, du skriver ikke så meget, og for at give dig en mere præcis og ”saglig” tolkning burde du sidde overfor mig, så jeg havde mulighed for at spørge ind til dine følelser under og efter drømmen… Det er nogle stærke drømmesymboler der optræder i drømmene, som fortæller at du er i kraftig udvikling, rent følelsesmæssigt, arbejder du meget med dig selv…
1. drøm
Slangen i drømmen repræsenter forvandling/transformation, i drømmen får du at vide den ikke er giftig (altså ikke farlig, og du kan være helt tryg) - ydermere er denne slange hvid,
farven hvid symboliserer blandt andet uskyld, renhed, og fred.
2. drøm.
Her optræder døden, som symboliserer, ny begyndelse (nyt liv) dit barn og barnebarn dør, og du trøster…
Sammenholder jeg disse to drømme, forsøger din underbevidsthed at kommunikere til dig at du er under udvikling, og du skal ikke frygte dette, du vil få mere fred = overskud, og igen hvis jeg sammenholder dette med symbolet død = ny begyndelse i din anden drøm, fortæller drømmen dig, at du vil få mere overskud til at tage dig af dine nærmeste (du trøster)
Håber du kan bruge dette? Ingen drømme er det rene volapyk, og som jeg ser din drøm,
er den både en meget positiv og på alle måder kraftig tilkendegivelse af du er på rette vej…
Kærlig hilsen
Joanna Sol
Hej Joanna det er glædelig at jeg er på rette vej knus laura :D
Sikken en fin drøm at drømme og en lysende fortolkning af den =D>
Man føler sig helt velkommen :D
Knuzer fra Kirsten :D
Hej joanna :D jeg har drømt at min mors mand sagde ,at nu gider han ikke mere,hvorpå han lagde sig til at dø og bagefter tog jeg solbriller på ??? hvad kan sådan en drøm fortælle?? for et par dage før drømte jeg at jeg kiggede ind i et rødt øje??? jeg syntes at det er nogle underlige drømme :? Knus Laura :smt061 :smt015
Hej du dejlige Laura
Jeg vender tilbage senere.... det er okay drømme... der er "knald" på dig!!! =D>
Knus
Joanna
Hej Joanna :D Hvad betyder det når man drømmer at man arbejder i en slikbutik og spiser masser af slik i drømmen?? Jeg var der sammen med en ældre dame. Hun sage at jeg endelig skulle tage noget mere ?? Underlig drøm knus laura
Hej Laura...
Næh... det er ikke en "underlig" drøm...
Her er lidt at læse omkring at smage...
Hvem var den ældre dame tror du?
At smage..
Hvis du har en drøm hvor du tydeligt mærker en bestemt smag, henviser drømmen sandsynligvis til nogle begivenheder i dit vågne liv. Var smagen bittersød: Da henviser drømmen til en side af dig der både er sød men også er bitter, nogle erfaringer du har som har sat sine spor. Er smagen sur: Henviser smagen til dit solar plexuxchakra, hvor der muligvis er opstået en ubalance. Hvis smagen er rent sød: indikerer smagen, at du har tendens til at efterleve den "søde pige/dreng-rolle" i dit vågne liv, og at du bør stoppe med dette og indtage din egen position. Osv. Så find ud af hvordan smagen var i drømmen, og hvordan du smagte den? Hvilken føde eller drik indtog du der gav dig smagen?
Drømmen kan også symbolisere at du for tiden smager på noget, altså lige tænker dig lidt om, inden du træffer en større afgørelse/beslutning. Søg så mange symboler i drømmen og kæd dem sammen for at få den optimale tolkning, men læg mærke til om du rent faktisk har denne smag i munden da du vågnede. Læg også mærke til din sindsstemning og dine følelser omkring drømmen, når du vågner.
Joanna Sol
hej Joanna :D jeg smagte både sødt og lakridsagtig :roll: den ældre dame ved jeg ikke rigtig hvem er knus laura
Hej Laura...
Næh... det er ikke en "underlig" drøm...
Her er lidt at læse omkring at smage...
Hvem var den ældre dame tror du?
At smage..
Hvis du har en drøm hvor du tydeligt mærker en bestemt smag, henviser drømmen sandsynligvis til nogle begivenheder i dit vågne liv. Var smagen bittersød: Da henviser drømmen til en side af dig der både er sød men også er bitter, nogle erfaringer du har som har sat sine spor. Er smagen sur: Henviser smagen til dit solar plexuxchakra, hvor der muligvis er opstået en ubalance. Hvis smagen er rent sød: indikerer smagen, at du har tendens til at efterleve den "søde pige/dreng-rolle" i dit vågne liv, og at du bør stoppe med dette og indtage din egen position. Osv. Så find ud af hvordan smagen var i drømmen, og hvordan du smagte den? Hvilken føde eller drik indtog du der gav dig smagen?
Drømmen kan også symbolisere at du for tiden smager på noget, altså lige tænker dig lidt om, inden du træffer en større afgørelse/beslutning. Søg så mange symboler i drømmen og kæd dem sammen for at få den optimale tolkning, men læg mærke til om du rent faktisk har denne smag i munden da du vågnede. Læg også mærke til din sindsstemning og dine følelser omkring drømmen, når du vågner.
Joanna Sol
Kære Laura
Jeg gætter på den ældre dame er dig selv.
Knus Kip
Kære drømmedamer...
Ja, Laura, jeg vil tro det er dig selv... en delperson, som det kaldes i "drømmesprog"....
Kan i få jeres drømme til at hænge sammen ud fra det jeg har indsat???
Mærk efter i jer selv... i er de "nærmeste" til at tolke jeres drømme på rette vis...
ellers hjælper jeg gerne så godt jeg kan...
Knus
Joanna :D