Se fuld version : Barbaras bud på verdens bedste tandpasta
Også jeg er gået over til en ny type tandpasta. Men jeg kan desværre ikke præstere en produktbeskrivelse som den Anina kommer med her.
Men jeg har købt den af min nabo, som sælger det som home-party fra et firma der hedder AMWAY. Og tandpastaen hedder "Glister"
Jeg var engang med til et af disse parties, hvor der blev demonstreret alt indenfor såvel hudpleje - men især rengøringsmidler. 100% biologisk nedbrydeligt og kun baseret på naturlige ingredienser.
Nå, det lyder ikke særlig velargumenteret, men det korte af det lange med denne tandpasta især er, at der er flere og flere tandlæger, der begynder at anbefale den, da den kan forbygge tandsten.
Og med al den mavesyre og galde jeg producerer for tiden, er det jo lige mig.
Måske kan du Anina finde produktet et eller andet sted på nettet.
En tube tandpasta af denne salgs på 150 ml koster 48 kr og var flere måneder for en hel familie.
KH
Barbara
Måske kan Anina finde produktet et eller andet sted på nettet.
....skal nok Søde Svedske :smt058
....om lidt, når jeg har fået min morgenkaffe nr. 3 http://www.langkawi.dk/midis/125.gif
....lidt senere...
Hmm.... Barbara... ikke rigtigt noget på den danske del af Nettet. Masser af oplysninger om forretningskoncept men kun meget lidt egentlige produktbeskrivelser... i hvert fald kan jeg ikke finde varedeklarationer nogen steder: http://www.amway.dk/default.asp?zone=AmwayBrands&lan=dk&num=1
.... jeg prøver lige udenlands...
GLISTER Fluoride Toothpaste - 200g
http://img492.imageshack.us/img492/6648/glister6tt.jpg (http://imageshack.us)
GLISTER Toothpaste, is a refreshingly minty toothpaste in a family-sized tube that polishes teeth with a unique polishing agent called LS928. LS928 has smooth, uniform particles that gently polish teeth without scratching. Sugar-free and clinically proven to reduce plaque & aid in the prevention of gum disease. Mint flavour leaves you with fresh breath. 200g.
VS184
RRP $ 14.62
Quantity
Features & Benefits
bgcolor="#E1FF9D">
Features: Glister Fluoride toothpaste is the only toothpaste in the world with the unique LS928 forumla > LS928 particles provide high polishing without excessive harshness to your tooth enamel, and gently polishes teeth without scratching
Features: The exclusive polishing agent LS928 gentle removes surface stains and discolouration > Which means a white, brighter smile
Features: Helps strengthen tooth enamel > Builds resistance to the acids that break down tooth enamel and lead to tooth decay
Features: Reduces Plaque > Less plaque means less chance of tooth decay
Features: Cool mint taste > Leaves your mouth feeling fresh and clean
Features: Sugar free > Aids in the prevention of gum disease
Active Ingredients: Sodium Fluoride, 0.22%.
Usage Guide: The average family of four will go through eight 200g tubes per year.
http://www.a2k.com.au/servlet/a2k?page=productDetail&vsNumber=184&categoryId=208
Dette var en enkel online-forhandler, men som sagt - ingen rigtige varedeklaration.... og....desværre.... tandpastaen indeholder fluor! Og fluor er netop en af de ingredienser jeg helst selv ønsker at undgå....
Hilsen :)
Anina
Hej
Øv - jeg troede lige at jeg havde fundet et godt produkt. Jeg er sq så nem at få til at hoppe på noget.
Nu vil jeg så fremover, - når jeg har brugt denne typetube jeg har begynde at købe din. Og den er da også meget billigere og så får man mere fra pengene.
Men rengøringsmidlerne er gode fra firmaet - og meget drøje.
KH
Barbara
Hej
Øv - jeg troede lige at jeg havde fundet et godt produkt. Jeg er sq så nem at få til at hoppe på noget.
Nu vil jeg så fremover, - når jeg har brugt denne typetube jeg har begynde at købe din. Og den er da også meget billigere og så får man mere for pengene.
Men rengøringsmidlerne er gode fra firmaet - og meget drøje.
KH
Barbara
Selv ØV :cry: Barbara
Jeg får sååååådan en dårlig samvittighed over, at den indeholder denne hersens fluor.... og at du "troede lige...". Men i dette tilfælde havde produktet jo selv "fundet" dig og du kunne jo ikke vide, at fluor faktisk er meget skadelig på sigt.... det er der kun de færreste, som aner noget om - bare fordi tandlægerne pladderer for det.... men det gjorde de også (og gør fortsat!!! :evil: ) vedr. amalgam i tænderne, og får folk til, i årevis at går rundt og ånde kviksølvsdampe ind i sig selv OG til omgivelserne.... Meeeen, når en tandlæge skal til at reparerere en gammel (kvik)"sølv"plombe, eller blander en ny portion.... ja, så er der ikke de sikkerhedsforanstaltninger de ikke kan finde frem til dem selv.... men patienterne.....? Ja, de kan smutte ad helvede til, sålænge de betaler deres tandlægeregninger til tiden!! Føøøøøøøj!!! siger jeg bare!!
.... Først når man en gang stiller spørgsmålstegn ved det vedtagne og begynder tvivle på eksperternes ufejlbarlighed - begynder man at kunne opsnappe alternativt viden...
Jeg sige også "øv".... jeg kan nu bedst lide at bekræfte andres gode ideer... i hvert fald meget mere end det modsatte.
Knus :smt058
Anina
Kære søde Anina :D
Tandlægerne bruger faktisk ikke amalgam længere, som du skriver er det temlig farligt at arbejde med, ikke kun for patienten der skal gå rundt med det i munden, men også for personalet. De fleste er gået over til plasten.
Jeg mindes da jeg var inden for branchen fra 1973- 1988 da var vi mange klinikassistenter der var ufrivilligt barnløse? Jeg selv fik mit første barn i 1990, jeg tror selv, at det var miljøet der var en stor del af årsagen til at jeg måtte vente så længe.
Jeg startede i 1973 hos en ældre tandlæge der var meget glad for at bruge kobberamalgam især på små børn, hvor det ikke var muligt at få caviteten helt ren,så havde kobberamalgamen den positive virkning at den var bakterie dræbende. Vi skulle så bruge det her tungmetal, som fandtes som tabletter.
Materialet skulle først varmes op over en sprit flamme, og derefter over i en morter og røres sammen indtil det blev plastisk ah ahhhh ikke!
Så det er dejligt i alfald at vide at ens børn aldrig får hverken det ene eller det andet af de her materialer i munden. Mine kigger undrende når jeg gaber og spørger, hvad det er for nogen sorte ting jeg har i munden.
Længe leve teknologien =D>
Knus Biddi :D
Kære søde Anina :D
Tandlægerne bruger faktisk ikke amalgam længere, som du skriver er det temlig farligt at arbejde med, ikke kun for patienten der skal gå rundt med det i munden, men også for personalet. De fleste er gået over til plasten. (...)
Så det er dejligt i alfald at vide at ens børn aldrig får hverken det ene eller det andet af de her materialer i munden. Mine kigger undrende når jeg gaber og spørger, hvad det er for nogen sorte ting jeg har i munden.
Længe leve teknologien =D>
Hej Biddi :shock:
Går du virkelig med det stads i munden endnu?!!!
Jeg har fået mine sølvplomer fjernet så længe siden, at jeg ikke længere husker årstallet.... nok midt i firserne, i Hillerød hos Lichtenberg som dengang var Palle-alene-i-verden og hele den danske samlede tandlægestand var efter ham i alle medier incl. retsvæsenet.
Jeg skulle først afgive en hårprøve, som var sendt til USA for en analyse af hvad jeg havde i kroppen af "fremmede elementer" (tungmetalller o.l.).
Så skulle jeg aflevere en blodprøve som så også skulle udenlands for en bestemmelse af hvilke grundstoffer var forenelige eller uforenelige med min personlige kropskemi (læs: ellergener - ikke allergene) for at kunne udvælge det rigtige plasmateriale passende netop til mig (det blev så "Conquest").
Når det var på plads - fik jeg udleveret en hel kasse med forskellige vitamin/mineral/enzymstoffer - og disse skulle jeg indtage igennem en måned før udskiftningen af sølvplomber skulle påbegynde.
Dernæst blev mine sølvplomber udskiftet med en plombe hver anden måned, da udskiftningen af mange eller alle på een gang viste sig at være livsfarligt.... - kroppens "lagre" af kviksølv frigivedes på een gang som følge af en samtidig udskiftning af alle sølvplomber - og folk døde faktisk af tungmetal-forgiftning af leveren..... ja, det "ufarlige" amalgam.... goddavdu!!!
I hele perioden udskiftningen af plomberne har forløbet - skulle jeg æde disse kosttilskuds og..... aldrig havde jeg det så godt i hele mit liv, som i denne periode (med undtagelse af graviditeten). 12 plomber er blevet udskiftet. Jeg selv er blevet halvtres tusinde kroner fattigere og..... alle plomberne har holdt lige siden. Så all den snak om, at plast "ikke holder" i kindtænderne, er noget forbandet pladder - mine har nu holdt i over 20 år!
Det er ikke sikkert, at denne omstændelige procedure er nødvendig længere.... men du er jo "fagperson" Biddi - hvorfor går du med det stads i munden endnu!?! Please? http://www.langkawi.dk/midis/123.gif
Kram :smt052
Anina :smt039
P.S. Jeg kan huske min knægt havde lært en del i denne periode og da han var 8-9 år gammel og havde et hul på størrelse med et knappenålhovede (det eneste hul nogensinde :smt045 ) og tandlægen på skoleklinikken ville reparere det med "sølv" - sagde min søn højt og tydeligt "NEJ" medmindre hans mor sagde godt for det, hvilket hun så IKKE gjorde.... [-(
Kære Anina :D :D
Jeg tager mine efter hånden som der går caries i,og det er nogle store fyldninger der sidder i mine kindtænder.
Faktisk er det mere en krone der skal til ,og ikke en plastfyldning ifald de skal skiftes,fordi mine forældre havde 6 børn og datidens system var sådan,at man skulle betale hele honoraret også op på sygekassen og hente pengene bagefter.
Det var nok grunden til, at vi altfor sent så en tandlæge for første gang,og da var der rigtig meget at gøre.
flere tænder måtte exes, hovedsaglig 6årsmolarerne,og det skabte en frygt, så der skulle jeg ikke hen før de hentede mig.
Da jeg så som 16 årig kom i huset i Helsinge, kom de her kort, nu er det tid til tandeftersyn.
Jeg troede virkelig at det var sådan at nu havde systemet "opdaget " at jeg ikke havde været afsted i flere år,jeg viste kortet til de mennesker jeg arbejdede hos ,og han tog straks telefonen og fik en tid til mig.
Jeg siger dig Anina, det blev starten på en ny æra for lille mig.
Jeg havde 16 caries angreb,han gav mig en sprøjte hver gan denne tandlæge,hvilket når jeg tænker tilbage nok mest var for at tjene lidt exstra.
Men det var meget godt altsammen alligevel,for denne tandlæge var en nyuddannet fyr og det han lavede på mig har faktisk holdt rigtig godt,så derfor går jeg stadig rundt med det skidt i munden
Hvis de skal ud kan 50,000 ikke gøre det, og dog det er muligt, men jeg vælger alligevel at tage dem efterhånden, som de trænger til fornyelse.
Jeg ved heller ikke hvordan det er med plasten idag,men da jeg var i branchen kom der tit sekundær caries i forbindelse med plastfyldningerne,og derfor krævede tiere udskiftninger og sygesikringen er stadig meget nærig med tilskud
Det må der laves om på :evil:
men jeg synes det er flot at du har gjort alvor af det, så er du i alfald ud over det med at spekulere på mere på den sag,for det er da rigtig det er noget giftigt stads