Se fuld version : Lidt om jordstråler
Lidt om jordstråler
Er Jordstråler eller vandårer skadelige for ens helbred og gigt - bliver man belastet af jordstråler?:
Jordstråler er et i den traditionelle danske videnskab meget kontroversielt emne, men der er ingen tvivl om, at der findes elektromagnetisk stråling i jordoverfladen, og at strømmende vand har en udstråling til overfladen. Det ved enhver blikkenslager og entreprenør, når de skal søge efter vandledninger.
De bruger et par pinde med håndtag på og holder pindene løst og parallelle, når de går henover et stykke jord, hvor der skal være en vandledning. Det kræver en vis øvelse, men når pindene krydser, er de over vandledningen.
Lærer Ingwersen fra Ribe har livet igennem fundet vand over hele verden, selv i Saudiarabiens ørkener ved hjælp af pilekviste. Man skal kunne koncentrere sig 100% for at lære det, og nogen er bedre end andre, men de fleste kan det.
I landene omkring os er der forsket i jordstråling, og der uddannes på et videnskabeligt plan, så de samme fund kan gentages igen og igen. Der er mange klamphuggere, der kalder sig jordstråleeksperter, og der var i TV engang en udsendelse, hvor man bad flere af dem om at finde jordstråler i et hus, og de fandt dem alle mulige steder uden at finde de samme.
Man kan opmåle strålerne, der ligger i to slags usynlige krydsgitre i jorden - Hartmann-gitre og Curry-gitre, opkaldt efter de to videnskabsmænd, der opdagede dem. Der er også betydelig stråling fra vandårer, især hvis de krydser hinanden nede i jorden. Strålerne kommer op i søjler, der går lodret op.
De symptomer, som tilskrives jordstråling, er fx gigt, hovedpine, kolde ben, kræft mm. og immunsystemet påvirkes. Det siges, at hunde ikke vil sove, hvor der er jordstråler, mens katte elsker dem. Men der siges så meget. Jeg har personligt haft adskillige patienter, der har fået det meget bedre eller er blevet raske, efter at de flyttede deres seng. Og det var ikke kun troen, for de havde prøvet alt muligt andet uden effekt. Men det er dog ikke noget videnskabeligt bevis.
Vi mennesker er forskelligt følsomme for elektromagnetisk stråling af alle arter.
Der findes mange gode bøger om jordstråling, også kaldet geopatisk stress. Fx den engelske bog "Geopathic Stress. How earth energies affect our lives" af Jane Thurnell-Read, der er kinesiolog, og der findes på biblioteket gode bøger på dansk.
Forfatter:
Læge Carsten Vagn-Hansen
Hej Joanna
Jeg kan kun give dig ret med hensyn til jordstråler :shock:
Da vi som nygifte flyttede i et nybygget hus,gik der et lille stykke tid, så kunne jeg ikke sove i min egen seng længere, mit hjerte hamrede og jeg fik meget uro i kroppen.
Så gik jeg ind og sov i gæsteværelset, og her var der ingen problemer.
Helbredsmæssigt havde jeg det ikke så godt, jeg blev opereret ustandseligt.
Tilfældigvislæste jeg om en kvinde der havde det nøjagtigt ligesådan :shock:
Jeg ringede til en opmåler, og han kom kun lige over dørtærsklen til soveværelset ,så slog hans måleudstyr voldsomt ud.
Han frarådede os at sove i rummet da der gik en vandåre hen over brystet på både min mand og mig :?
Der gik ikke lang tid, så ventede jeg mig :P
Men jeg havde det dårligt ved ikke at sige noget til de nye ejere om problemet :(
Det var fejt synes jeg ,men vi ville gerne have det solgt :roll:
Knus Biddi :D
Kære Biddi
Jordstråling f.eks. fra vand, det være sig i undergrunden eller i store vandrør under
sengen eller et andet sted i hjemmet eller på arbejdspladsen, er skadeligt, det er videnskabeligt bevidst… Kraftfelter og stråling fra jorden og rummet er noget vi mennesker altid har levet med, men man kan jo godt undre sig over det ikke tages
mere alvorligt ang. vandstråling i nybyggeri – i hvert fald skulle der efter min mening i stuelejligheder eller huse oplyses om i tilfælde af at vandrør krydser hinanden under gulvet, så beboere ikke indretter soveværelse eller arbejdsplads på dette sted…
At i solgte jeres hus uden at oplyse om denne stråling i havde, ja måske ikke så godt,
men alle mennesker er ikke lige påvirkelige af stråling, kan du måske trøste dig lidt med…og ja sådan er der jo så meget, men som du siger i havde brug for at sælge huset….
Min ældste søster bor i en stuelejlighed. Da hendes yngste boede hjemme, ville hun
helst sove på en sofa inde i stuen, påstod altid at hun ikke kunne sove i sin seng inde på sit værelse, at hun sov dårligt og aldrig var udhvilet… Dette er en del år siden, da min niece er flyttet hjemmefra for længst.
Dette værelse har min søster i nogle år brugt som ”depot rum” for alverdens ting, opmagasinering af møbler og andet gods som hun alligevel ikke har kunnet nænne at skille sig af med…
Så sker der det, at min søster rydder op i dette rum, og vil flytte fra sit soveværelse ind
og indrette sig der, da dette værelse vender ud mod gården, og dermed jo må være et mere roligt sted af sove, end ud til gaden med støj og trafik, og en nyåbnet udendørs café lige ved siden af. Så hun flytter seng og hele molevitten ind i det gamle pigeværelse… Men ak…hun kan ikke sove, begynder at få hovedpine, og skranter gennem længere tid. Går til sidst til lægen, som mener at det nok bare er noget der går i sig selv igen eller at hun måske har malet med noget maling der indeholder kemiske stoffer…nej det havde hun ikke, og møbler og resten af tingene i det nye soveværelse var jo de samme som fra værelsets der vendte ud gaden.
Nede under min søsters soveværelse nede i kælderen, er der et stort lager, med vinduer der vender ud til gården, dog skal man kravle ned i en stor lyskasse for at kigge ind. Desværre er der altid mørkt derinde, og det er sjældent at der er nogen mennesker i kælderen, ejerne af dette rum kommer sjældent. Nåh, men vi kunne ikke se hvad der var i dette rum gennem vinduerne nede i denne lyskasse, og da jeg var overbevidst om at hun sov oven på ”vand” – fik vi fat i viceværten. Han fortalte at der ganske rigtigt
løb nogle store vandrør gennem kælderrummet. Han fik skaffet en nøgle til rummet, og ejerens tilladelse til at vi kunne besigtige lageret og disse vandrør. Store fjernvarmerør krydsede hinanden lige under min søsters seng, og ikke nok med det, der hvor hun havde placeret sin seng, var stort set på samme sted som hendes datters seng stod i sin tid…
Enden på det hele blev at min søster opgav dette værelse, flyttede seng og hele molevitten tilbage i værelset med støj til gaden, og få dage efter kunne hun mærke en almen bedring af sit helbred, og hovedpinen slap hun af med…
Kærlig hilsen
Joanna
Der er mange alternative ting jeg ikke tror på - men også nogle jeg tror på. Med jordstråler har jeg altid haft lidt skepsis- og det er jo nok fordi der også har været fidusmagere i den branche.
Jeg har før læst mange indlæg af Carsten Vagn Hansen - og så hørt ham i radioen. Jeg synes han er en fornuftig mand og samtidig åben overfor andet end det der er bevist.
Jeg står stadig på vippen med jordstråler. :D Knus Fleur
Kære Joanna :D
Jeg har ike så dårlig samvittighed vedrørende det gamle hus længere :oops:
Fordi jeg talte forleden med de mennesker,der købte det ,de havde lige solgt det videre :lol:
Jeg spurgte til om de havde bemærket noget i soveværelset, det havde de ikke og var ikke kede af ,at vi ikke havde sagt noget :P
Men som du siger, det er nok forskelligt med hvor følsomme, vi er :)
Knus Biddi :D
Kære Fleur
I dag er jordstråler ikke ”alternativ tankegang” – de kan måles, fordi gennem længere tid har
udstyret været fremme, mange ingeniørfirmaer er i besiddelse af udstyr til måling af jordstråler. Det der kan være usikkerhed om, er disse stråler gode eller dårlige at være udsat for? eksempelvis have sit soveværelse beliggende over en kraftig udstråling….
Kærlig hilsen
Joanna
Hej Allesammen
Med hensyn til jordstrålers skadelige virkninger på Mennesker så har jeg beskæftiget mig med den slags i mange År. En anden ting der er lige så farligt er at installere Magnetlamper i børneværelser og soveværelse. Gør du det alligevel, så kan du være helt sikker på at du indenfor 1 År vil opdage at du vil pådrage dig en masse sygdomme du aldrig har drømt om.
Til dem der ikke tror på den slags, så vil jeg bare sige, at de så sandelig skulle prøve, at sove sådan et sted så ville de blive meget klogere. Jeg kunne fortælle om mange sådanne oplevelser, man skal aldrig afvise den slags som Humbug uden videre.
Hvorfor er der så mange syge i dette Land? Det er da fordi de plejer deres Bil bedre end dem selv. Hvordan skal celler kunne fornyes når de ikke får det materiale de skal bruge? Folk elsker deres læge, de stoler mere på Lægen og alt hvad han giver dem spiser de med glæde, og beklager sig bagefter. Jeg ser det hver dag hos de kunder som jeg pudser vinduer for. De kunne have det så godt, uden smerter hvis de bare gad at lytte. Husk på at folk sparer selv op til deres sygdommegennem hele deres liv.
Jeg kan fortælle jer om min oplevelse da jeg fik en blodprop i hjertet den 7 april i år. Jeg blev indlagt og fik sat en stent ind i højre hjertekranspulsåre. Jeg var indlagt i 5 dage i alt. Var hjemme i 14 dage så begyndte jeg at pudse vinduer igen. Jeg fik noget medicin der hed Plavix samt en hjertemagnyl. Plavix droppede jeg for 4 måneder siden, så begyndte jeg at tage mine egne produkter som jeg sælger. Jeg har aldrig haft det så godt, jeg kan gå op på 5 sal uden problemer.
Jeg står op kl.04:00 hver morgen og kl.=4:30 kører jeg til København, der er jeg klokken 6 morgen, hvorefter jeg sover lidt til jeg har den første Kunde kl 8. Dette er kun en ting jeg beskæftiger mig med en masse andre ting, det er ikke noget problem for mig, jeg er lige blevet 71 år. Når bare man tør tage et ansvar for sin egen krop, og ikke lægge det over på lægen. For han er nemlig ikke spor interesseret i at gøre dig rask, det må du endelig ikke tro. Ja jeg kunne fortælle mange af den slags historier.
Kan I have det så godt og Glædelig Jul til jer alle, også dem der slet ikke tror på noget som helst.
Hilsen Børge #-o 8) :D
En anden ting der er lige så farligt er at installere Magnetlamper i børneværelser og soveværelse.
Hej Børge :)
Hvad er "Magnetlampe"? Er det lamper med lysstofsrør eller sparepærer? Eller noget helt andet?
Knus :D
Anina
Jeg mener disse lamper var meget fremme i 70'erne...
men er ved at blive "in" igen.... blandt unge, der dyrker 70 stil....
Kærlig hilsen
Joanna
Hej Anina
Magnetlamper er en rund tingest med utrolig kraftig magneteffekt,opsat på væggen enten i et soveværelse så vil du kunne måle magnet effekten 2 meter på den anden side af væggen
Lamperne var meget populære da de kunne drejes i alle retninger så de ikke forstyrede den der ville sove,så kunne den anden part læse,
de var også populære i et sengemiljø.beklædt med fløjl,i midten var der monteret en en radio der lignede en Bilradio,i hver sin side var der monteret en Magnetlampe,som var indbygget,Tro mig dem der sov sådan et sted ville have gevaldige problemer inden der var gået et År,Til glæde for medicinal inddustrien
Hilsen Børge :roll: :wink: :P :lol:
Jeg tror, at man også kan læse en del om emnet på Miljø- og jordstråleforeningen i Danmark - hjemmeside: http://www.mj-danmark.dk/