Jeg kan lige så godt lægge allerede nu ud med, at hjemme hos os bliver der ikke mange synlige Julepynt, sammenkomster og andet Julestads..... ikke i år. Men vent lige med at spændere de mange trøstende ord I sikkert vil komme med hen ad vejen.....
....det er helt i orden med os.... i år har jeg været ude og handlet isenkram til køkkenet nok til mange års julegaver.... junioren flytter under eget tag og i denne anledning har hver eneste december dag været en "Juleaften". Jeg har ikke haft spænder-bukserne på i den grad i meget lang tid - om nogensinde....
....og om lidt pakker vi bilen og futter afsted til sønnike`s nye lejlighed hvor jeg vil hjælpe ham med at pakke ud, få sikkert på puklen for alle disse "unødvendige" anskaffelser og vende hjem i aften til den skinkesteg, som sat i ovnen med timer på - burde give os en steg med timian-svær og masser af god fond til årets bedste brunsovs. Med hasselbak-kartofler og en god klat af tyttebærsyltetøj - venter vi os et fyrsteligt måltid nå vi er tilbage engang i aften.
Af samme årsag er også julegaverne suspenderet i år.... men bare vent til 2006... så bliver Julen (igen) til et helt specielt højdepunkt i december og en anledning til, helt sikkert at kunne skrive om meget mere end i år.
Hvordan kommer det til at gå i de andre hjem i aften? Glæder mig til at læse alle beretninger - hvis I ønsker altså at skrive om det her :-k
Det håber jeg jul07
Mange kram fra Anina :smt039
Sagde nogen...."Forbudssverige" ?
Hej alle :D
Vi var tilbage fra juleaftenstur til Sverige sent i går aftes.... en del klogere, må jeg indrømme. Stegen var allerede kold og svær blødt.
For det første var alle forretninger åbne, og derfor kunne vi købe 1/2 vidunderlig, stegt kalkun med "hjem" til sønnens nye lejlighed, hvor vi spiste denne herlige spise med tilbehør på paptallerkener og med plastbestik... Det var heeeeeelt uventet, da vi ingen planer havde om at spise på stedet. Vi troede ganske enkelt at alt var lukket og slukket i går som det jo er i DK.
Derudover fandt vi ud af, at priserne i Sverige er ukristeligt lave og man kan få alt sådan set 20-25% billigere end her hos os og.... vinterudsalget starter.... i dag! Godt nok er der en del forretninger lukkede i dag og i morgen, men andre holder åbent i dag 08:00 - 16:00 og andre 09:00 - 18:00 . Jeg skal afsted igen senere i dag og snupper en bærbar computer jeg længe havde brug for, men nu kan få for 2/3 del af den pris jeg ellers skal betale i DK....
Vejen over Broen var nem og hurtig.... vi smuttede bare igennem begge veje med en Brobizz i forruden, ingen kø, ingen forhindringer og lys over motorvejen hele vejen fra Malmö på vejen tilbage, men allerede efter Tårnby på den danske side gik motorvejen i sort og det var bælgmørkt hele vejen hjem...
Jeg havde min DAB-radio med, som ikke kunne "fange" mere end kun to stationer og tænk..... i denne nye lejlighed fungerede DAB-radioen 100%... så gæt hvem der skal have lov til at beholde den :wink: .
I det hele taget var det en behagelig oplevelse.... selve bebyggelse var pyntet i lysnet over det hele, i alle vinduer (!) så man Julestager med lys på, såvel i lavt som højt byggeri. Opgangen var superfin, superren og der var lift!!! til kørestole og bagage, så man kunne få sine ting nemt med op til repos med elevator.... Der var potteplanter og troldehasselpynt i trappeopgangen og luften var lige så "let" som lige efter at man havde luftet ud... og alt dette er standard.... d.v.s. selve bebyggelsen er bygget til almindelige mennesker hvor alle - fra pensionister til almindelige børnefamilier bor side om side. Helt utroligt hvor velsoignerede de indre og de ydre omgivelser er.... ikke mindst i sammenligning med DK desværre. Skulle man have lyst til at lade bilen stå og tage de offentlige transportmuligheder - koster et månedskort til hele busnettet kr. ..... 55!!!! Så undrer man sig meget mindre over, at der er så meget gang i denne by.... også selv om den ikke er et hovedstad.
Efter vi har spist denne halve kalkun og fik en ti kopper ekspresso oveni samt en julekage vi ligeledes snuppede "med hjem" på vejen dertil - fik vi testet det nytilsluttet Internet, kabel-tv og telefon. Vi fik også pakket ud nogle af kasserne, i hvert fald nogle af den som "drengen" ikke vidste noget om og hvor hans nye køkkenværktøj var pakket ind af mig.... så jeg fik også "lidt" læst og påskrevet om "at det var bare for meget" og dernæst fik jeg en kram.... og en til.... og en til :D .
Selv om det var meningen, at det kun skulle være et hurtigt smut over Sundet - endte det med, så enormt hyggeligt var det, at vi først var hjemme i DK igen så sent på natten, at jeg kun med nød og næppe nåede at være med til at afslutte Julekalenderen.... nu alle andre var optaget andet sted...
.... det manglede bare nu Joanna, Kip og Laura lagde så meget arbejde i det alle de andre dage.... men derfor vil jeg helst ikke have det fulde ansvar for indholdet... jeg var lidt for træt til at studere hele Julekalenderen fra begyndelsen og derfor er jeg sikker på, at der er adskillige "løse ender" - hvilke nok kan opfanges og samles i en Efterskrift, hvis man gerne vil.... jeg selv er meget blank, sikkert fordi jeg måtte virkelig tage mig i nakken.... jeg kunne hverken tænke eller digte, så fuld af andre indtryk og træt jeg var. Alligevel lykkedes det at brygge noget sammen og hvis man mener at det kunne være bedre - fat tasterne og skriv en Efterskrift.
Med mange tak for det gode selskab nu i december og før.... og med en glad forventnig om den tid som kommer - skal I alle have en stor hilsen og et stort knus.... til vi "ses" igen http://www.langkawi.dk/midis/163.gif
...Men, men....men..... hvordan gik dagen hos Jer i går.... om jeg må be`? (Hmm... sikkert en del mere "autoriseret" end hos os :wink: )
Mange tanker http://www.langkawi.dk/midis/77.gif
Anina :smt039