Se fuld version : Biddi
men strømmen holdt og juleaften gik fantatisk.
Hej Biddi :smt058
Vil det så sige, at du ikke alene har forberedt det hele, men ovenikøbet havde kræfterne tilovers til at nyde bordets glæder sammen med dine gæster :shock: .... Hvis ja, er det sørme meget mere end jeg nogensinde kunne præstere.... så det er jeg holdt op med. Og nu er det sådan, at enten skal vi have fondue eller må gæsterne komme med hvert deres fad... ellers står jeg af, desværre.
Jeps, det med strømmen fik mig straks til at tænke på dig i tide og utide. Jeg er endda begyndt at holde øje med nyheder på denne konto. Man kunne jo ikke, i tilfælde af et totalt nedbrudt få gang i sin computer heller.... så den stod på telepati.... hele Julen igennem. Du har dog ikke "kaldt", så måtte det jo nok være i orden.
Og ham, naboen med det udvendige lys under el-krisen.... han skulle tvangssættes på en dynamo-cykel og få lov til at træde på pedalerne helt til Nytårsaften... hmm.... så kunne han lære det... kunne han :smt018
Et eller andet sted håber jeg også, at tingene vender nok til, at vi få lidt mere glæde af at "lytte" til dig end tilfældet var her i december http://www.langkawi.dk/midis/58.gif .... specielt håber jeg, at du gider skrive "fast" om dine tandlægebesøg... hvis emnet ikke er for trælst for dig at tænke på :smt056 . Hvorom alt er, kan det fra nu af kun gå fremad og det nytter ikke at se sig tilbage og tænke på, hvad der evt. allerede er sket.... Kræfterne skal bruges på at komme sig og ikke på ærgrelser, synes jeg. Vi er alle meget forskellige og dømme ud fra dit humør og dit fine væsen - er du sikkert en af dem, hvis organisme har formået at håndtere alle plomberne og minimere den uønskede effekt på kroppen.
Vi snakkes Sveske... knus :smt058
Anina :smt039
Kære Anina
Det med en dynamodrevet cykel til naboen :smi071 den morede jeg mig ekstra over, du må være synsk for han er stærkt overvægtig :lol: desuden er han taxavognmand, så han får ikke siddet meget på en cykel :) :) men din ide er glimrende.
Jeg klarede juleaften, som sagt strømmen holdt og ænderne fantastiske, ungerne dejlige, gaverne elefantøse,ja der var ikke noget, der kunne være bedre. Vores 2 drenge går meget højt op i at give, de gør meget ud af det. :o Den lille, ja så lille er han ikke længere, men titlen beholder han alligevel, men han har altid tjent sine penge selv og selv kørt i byen og købt julegaver til hele familien. Han går så højt op i det, at han på et tidspunkt næsten altid får fortalt hvad tingene har kostet, jeg tror han nok skal komme langt engang for pengene bliver ikke givet ud så let. Men han havde købt en dejlig bradepande til mig og en fin trøje til sin far, og storebror fik en dejlig varm hue med pels i, den er rigtig god idag, hvor sneen er faldet i store mængder. :D
Du har ret i, at min tilstedeværelse i december var lidt ringe, men jeg kan vel indhente det forsømte i det nye år. Desværre fik jeg nogle kedelige dage med migræne i dagene fra d. 22 og 3 - 4 frem, så det satte skår i glæden, når sådan en benspænder også ville være med, men det kender du selv alt for godt :twisted:
Det lød som om i også havde hygget jer hinsidans, du og din søn :lol: i kommer ialtfald nemmere og billigere over end vi gør :roll: vi måtte give 318 kr. pr voksen retur på vores indkøbstur til Ystad, det er sådan at min søster stadigvæk er helt bleg :shock: før i tiden , ja det var da jeg var barn tog vi tit til Ystad og handlede, da kostede en 10er, men de tider er forbi.
Du kan tro, jeg skal nok berette om mine tandlægebesøg, og nej de er ikke for kedeligt, men jeg vil huske at tage en snaps, som du sagde før hver behandling :roll: Min tandlæge nævnte sjovt nok ikke den del af sagen, men hun er bornholmer, og vil vel ikke dramatisere tingene 8) men jeg har den holdning, at man ligeså godt kan forebygge, hvis det er muligt.
Rigtig mange knus
Biddi :D
Du kan tro ,jeg skal nok berette om mine tandlæge besøg, og nej de er ikke for kedeligt, men jeg vil huske at tage en snaps, som du sagde før hver behandling :roll: Min tandlæge nævnte sjovt nok ikke den del af sagen, men hun er bornholmer, og vil vel ikke dramatisere tingene 8) men jeg har den holdning, at man ligeså godt kan forebygge, hvis det er muligt.
Rigtig mange knus
Biddi :D
Rigtig mange knus også til dig :smt058
Du må ikke tage det ilde op, men jeg kæmper med en ubændig trang til at samle 2-3 forskellige kosttilskud til dig, som kan gøre den løbende afgiftning nemmere og sikrere, foruden at det gavner også i all almindelighed.... jeg er ret sikker på, at hvis jeg nu beslutter mig for "ikke alt blande mig" og "at lade være" - vil jeg tabe denne indre kamp med mere end et kæmpe brag og derfor håber jeg, at du kan nemmere tilgive mig end jeg kan holde igen :cry: .....
Jow, det er en del nemmere (læs: billigere) at komme over Sundet herfra. med en Brobizz i forruden koster det (vist nok) 125 kr hver vej, og det er vel at mærke med op til 5 personer i bilen... så ja, det er en del billigere end at fragte sig selv til Ystad og tilbage fra Bornholm. Det burde det Ystadske handelsfolk få gjort noget ved.... jeg kan forestille mig den omsætning de så kunne få, hvis Bornholmerne kunne nemmere komme over og tilbage.
Din yngste dreng er godt nok pevidst om pengenes værdi, men lyder absolut ikke påholdende når det kommer til at bruge penge på sin kære... det lyder sådan omtrænt som min... Da han var helt lille, har jeg indført begrebet "lommepenge" meget tidligere end hans jævnaldrende. Jeg fik også læst og påskrevet for det af de andre forældre...
.... men som jeg sagde til dem dengang - kan jeg lige så godt gentage i dag... hvordan skal ungerne ellers lære at omgås penge på den rigtige måde - hvis de aldrig har penge "nok" mellem henderne? Jeg spørger bare... Godt nok har også min søn snoldet det hele væk på kort tid.... de første par gange. Men så fik han derved lært af det og efterfølgende fik han altid pengene til at strække, uden vel at mærke er blevet til en afskyelig gnier i processen. Så ja, jeg vil holde på, at man kan kun lære børnene at håndtere penge hvis man også kan betro dem nogle.... også selv om og specielt hvis man i forvejen ikke har for mange. Så er det ekstra vigtigt, at ungerne lærer at få pengene til at strække og gerne også - til at yngle...
Jeg er ked af din migræne i juledagene. Vil det sige, at du ikke bruger anfaldsmedicin (triptaner) ? Godt nok bliver man ikke kvik af dem igen, men smerterne bliver i det mindste jaget på flugt og i. de seneste nyheder på migræne-fronten, er det altså bedst at få disse anfald afbrudt, inden de forårsager en skade...
Mange knus :smt057
Anina :smt039
Kære Anina
Det lyder spændende med den kur, du påtænker i min afgiftnings proces :roll: jeg afventer spændt :)
Desværre nej, jeg har en gang prøvet imigran til min migræne, men det virkede ikke på mig, så nu får jeg stikpiller, samt et middel som heller ikke er det mest virksomme, det hedder migea 200 mg, men det slemmeste lige nu er kulden, jeg elsker mine daglige ture langs stranden, men jeg tror jeg spænder for meget og kulden gør mine symptomer endnu værre,ligenu ville sydens sol være en langt bedre løsning på alverdens problemer :lol: men den går bare ikke :)
Du har ret ,den politik der føres færgemæssigt er en dødssynd, men vores trafikminister kan ikke lide os, jeg tror faktisk helst han så vi sank i havet :evil:
hvorfor skal vi straffes fordi vi bor på en ø :roll: nå men lade os glemme ham for en stund, selv om det er svært #-o
Nu håber jeg du får et rigtig godt og lykkebringende nytår :smt049 og ikke mindst tusind tak for det forgangne år.
Mange nytårs knus
Biddi :smt039
Kære Anina
Det lyder spændende med den kur, du påtænker i min afgiftnings proces :roll: jeg afventer spændt :)
Det tager jeg for et "ja".... Hurrah!! Hvis du nu går på: http://www.mayday-info.dk/445.0.html og skrøller ned til "amalgam-emnerne" kan det være, at du kan finde endnu flere praktiske oplysninger om "stadset" før og efter en sanering.
Desværre nej,jeg har en gang prøvet imigran til min migræne, men det virkede ikke på mig, så nu får jeg stikpiller, samt et middel som heller ikke er det mest virksomme, det hedder migea 200 mg
Biddi :smt058
Jeg vil gerne bede dig om at prøve Imigran igen... og denne gang sørg for at Imigran enten bliver taget på næsten tom mave ingen PROTEIN tak! eller mindst 3-4 timer efter sidste måltid. Imigran "kan ikke lide" at konkurrere med aminosyreholdige næringsmidler, da den selv ligger molekylært meget tæt op ad aminosyrer/protein og hvis man indtager den f.eks. efter at man har drukket et glas mælk eller spist en pølse først - vil Imigran ikke virke.... og det er sikkert som amen i kirken.... prøv så igen.... så er du sød :smt045 .
...men det slemmeste ligenu er kulden, jeg elsker mine daglige ture langs stranden, men jeg tror jeg spænder for meget og kulden gør mine symptomer endnu værre, ligenu ville sydens sol være en langt bedre løsning på alverdens problemer :lol: men den går bare ikke :)
Selv om jeg ved, at det kun er en halvløsning vil jeg spørge alligevel... har du nogensinde prøvet at være klædt på SÅ lunt, at ingen kulde kunne trænge igennem? Min søn lod sig lige overtale til at købe en parka fra NorthFace og siden.... har han været fuld af lovord om, hvor lunt, tæt og alligevel ikke klamt han nu har det, når han drager ud på gåben eller cykel, og dette uanset vejr.... Måske har du ikke sørget godt nok for dig selv hvad angår de rigtige klæder til de lange traveture? Det er rigtigt synd, ikke at kunne fortsætte når de nu giver dig så megen glæde...
Nu håber jeg du får et rigtig godt og lykkebringende nytår :smt074 og ikke mindst tusind tak for hvad du har gjort og givet i det forgangne år, du er ikke som de fleste, og heldigvis for det :smt046
Mange nytårs knus
Biddi :smt039 :D
Tak og i lige måde Biddi :smt058
Jeg vil ønske dig, at du kommer igennem det nye år og at det vil bringe dig mange gode forandringer og god bedring med helbredet... det er det vigtigste. Og tak for at have døjet med all min indblanding, råd og opfordringer.... alt dette som ville have fået de mindre rare til at stille mig en stol for døren forlængst... Tak for din tålmodighed og åbenhed... hmm... bornholmer.... siger du.... er du nu helt sikker på det :D ?
Vi "ses" til næste år og ha`nu en god aften og nat jul09