Se fuld version : Nytårsfortsætter - eller ej?
:D Godt nytår - til alle. Hvad med nytårsforsætter - det er der altid så mange delte meninger om.
Jeg har egentlig ikke nytårsforsætter, men jeg reflekterer altid meget over livet omkring nytår. Det der med at se tilbage på et år med godt og ondt - og frem på et helt ubeskrevet - det gør mig lidt tavs. Også lidt vemodig - er jeg den eneste der har det sådan? K.h. Fleur
:D Godt nytår - til alle. Hvad med nytårsforsætter - det er der altid så mange delte meninger om.
Jeg har egentlig ikke nytårsforsætter, men jeg reflekterer altid meget over livet omkring nytår. Det der med at se tilbage på et år med godt og ondt - og frem på et helt ubeskrevet - det gør mig lidt tavs. Også lidt vemodig - er jeg den eneste der har det sådan? K.h. Fleur
Hej Søde Fleur :smt058
Jeg tror mange har det som du... lidt tavst og vemodigt. Måske fordi man sjældent selv mener, at man har brugt tiden som er væk optimalt. Alle de planer man har haft og alle de ønsker man ikke har søgt opfyldt... de er nok alle samlet i en klump denne årets sidste dag - og efterlader en eller anden form for ærgelse over, at man "endnu en gang" ikke har nået alt det man ønskede sig sidste Nytår.
Vi er også "dygtige" til at tro på, at vi ene og alene samt altid er "skyld" i, at dette og hint ikke er blevet gennemført... Vi er meget "dygtige" til at glemme alle de objektive forhindringer, helbredet, hensyn til andre - som var med til at hindre os i at gennemføre alle vores fortsætter og planer.
Der er kun en måde, at gennemføre alt på og denne måde er, at se bort fra hvad hver eneste anden i vores omgivelser har brug for. Når vi respekterer andres behov i den grad vi gør - kan vi selvfølgelig ikke varetage vore egne i samme grad vi har brug for. Hvis det er enten eller - vil balancen altid være forrykket og een af parterne må lide under det.
Derfor.... er det meget vigtigt at bruge tiden på at gøre sig det klart - hvad det er man vil ofre og hvad det er man vil "beholde" .... kun på denne måde kan man både ære sig selv OG alle de andre, man sædvanligvis "plejer" at "ofre" sig for.
Tro mig.... jeg ville hverken være stolt af eller glad for, hvis f.eks. mit barn eller venner havde ofret deres hjerteblod for mig og samtidigt stod selv med tomme hænder og uforløste drømme - "bare" fordi de ville gøre mig glad... Det ville være bitre gaver at få og derfor er det meget nødvendigt, at selv trække grænserne for andres og sin egen offervilje. Og hvis det kniber for dem at "se" det - må man nøjes med selv at vide at man har selv sørget for balancen og at ingen, een selv incl. står senere på sidelinien og føler sig forfordelt...
Hmm.... det lyder lidt indviklet alt sammen, men jeg håber at budskabet alligevel kan træde ordentligt frem..... for dette "budskab" kunne netop passende blive til det vigtigste nytårsfortsæt for mange af os herinde.... tror jeg i hvert fald.
Bare modsig mig hvis du/I mener at jeg er helt galt på den. Jeg tager ikke skade af at lære mere og mere....
Mange knus til dig Fleur http://www.langkawi.dk/smileys/b191.gif og lige så mange til alle I andre skønne tøser :smt058
:oops: Hej Anina. Jamen jeg tror du har helt ret.
Specielt omkring det der med --ihvertfald for mit vedkommende----hvor meget man vil ofre. Jeg er et skarn til at vælge - jeg vil altid have det hele----og dem der vil det ender med(ofte) ikke at få så meget.
Og----jeg er ofte den der beder om hjælp, kærlighed, ømhed og så videren-----"Beggars can`t be choosers!" Altså man får smulerne. Åh, hvor er jeg dybsindig og dyster idag, det må være det årsskifte!
Og jo mere nogle føjer sig----det gælder overalt----jo flere tyranner bliver der! Ja, nu skal det ikke forståes helt direkte som gamlingen er en tyran ----men han er god til at få sin vilje, fordi jeg er så hurtig til overgivelse. Og fordi jeg synes tiden er så kostbar.
En del af vi gamles støttegrundlag for ægteskab og samvær forsvinder selvfølgelig når ungerne flytter hjemmefra, så gælder det netop om at finde ud af det sammen. -----Og det er der jeg finder ud af det ----og han gør som han plejer ---ha! (ha -i satanisk grin, Anina!)
Knus fra Fleur
Halløj..... der er kun få timer til år 2007 begynder http://img451.imageshack.us/img451/6636/godtnytr7dx1.gif (http://imageshack.us)http://img389.imageshack.us/img389/5855/godtnytr8ko2.gif (http://imageshack.us)http://img136.imageshack.us/img136/6678/godtnytr9ko4.gif (http://imageshack.us)http://img110.imageshack.us/img110/684/godtnytr10di5.gif (http://imageshack.us)
.... og tiden er inde til at finde ud af, hvad NYTÅRSFORSÆT for år 2007 skal blive denne gang.....
Jeg vil lægge beskedent ud med, at fra på tirsdag rører jeg kun de sødesager jeg bliver budt ude (he, he... det bliver så ikke det helt store, kan jeg love for :smi071 ) og at skal jeg ud og arbejde om natten - skal det ikke være p.g.a. min egen slendrian om dagen.... :smi027
Hvad er dit NYTÅRSFORSÆT i år?
Denne tråd bliver IKKE gemt væk sammen med hele julekategorien.... bare så I ved, at ingen kommer til at kunne "løbe" fra noget.....
Jeg beslutter mig hvert år for, at "det pjat med nytårsforsæt" gider jeg ikke, og alligevel så kommer der jo et i allersidste øjeblik!
Mit lyder således: ikke flere søde sager - mindre mængder mad og mere motion! De første par uger bliver det nok så som så med motionen, men resten starter NU!!! :smt045
Knus, Anne :smi038
Hmm... nytårsforsæt.... jeg sidder her en sen nattetime/ tidlig morgen, mine gæster gik omkring kl 1 og jeg har fået ryddet op, taget opvasken og "puttet" datteren, så nu er der tid til lidt tanker...
Det er nu lidt underligt, jeg kan ikke huske at jeg har oplevet tidligere at være SÅ ædru en nytårsnat at jeg har fået ryddet op efter gæsterne, jeg har en "underlig" fornemmelse at 2007 bliver et godt år for mig, jeg VIL have flere sejre!! 3 af dem kunne jo så være mine nytårsforsæt.... det ene er at mit blodsukker SKAL under kontrol, det vil jeg bruge januar på! det andet er at jeg NÅR jeg sidder her nytårsnat 2008 SKAL være røgfri!! jeg vil ikke sige at jeg stopper den og den dato, det kan jeg ikke, men jeg gider ikke ryge mere og får tanken næsten hver dag om at jeg gerne vil holde, så jeg tror på at jeg en dag slet ikke gider mere.....det gjorde min mor for 15 år siden og jeg håber jeg ligner hende på det punkt ( jeg gør på så mange andre områder ) Den 3 og nok den sværeste er at jeg SKAL tabe mig!! fra d 2/1 er det slut med at leve sådan som vi gør, jeg skal holde mine måltider og forhåbenlig begynde at rører mig mere.
Nu er klokken over 3 og jeg tror jeg vil smutte til køjs...
Godt nytår i gæve "tøser" :lol:
Hej alle sammen :smt049
Jeg har det nytårsforsæt at 2007 skal blive et bedre år for mig personligt end 2006. Det kræver en del af mig selv, men kræver også noget af nogen jeg ikke helt kan styre. Det er vist et lidt specielt nytårsforsæt, men jeg ved bare det skal blive sådan.
Det næste nytårsforsæt er, at jeg vil tabe mig igen, de 17 kg som jeg tabte og så tog på igen. Det her kan jeg lettere styre, så det er nok det mest reelle nytårsforsæt. Håbe jeg lige som Anne kan tage mig sammen og få mere motion.
Rygningen kommer nok næste år, men det orker jeg ikke ynke på nu. Jeg har holdt i fem år og jeg sagde højt og flot i aftes, da de andre drillede mig at jeg holdt, når det passede mig og jeg kunne holde når som helst, det havde jeg bevist en gang før. De kiggede lidt på mig og sagde at min selvtillid ikke fejlede noget, hvilket jeg så bekræftede højt og tydeligt. Vi havde forøvrigt en dejlig nytårsaften og vi var først hjemme godt 3. Det værste var hunden. Den fik stesolider, men var alligevel bange. Synd for dyrene med alt det skyderi.
Nu håber jeg Helle, at du får styr på dit blodsukker og får dine nytårsforsætter realiseret. Jeg er overbevist om du kan. Du er altså sej.
Håber for jer alle I får et rigtigt godt år 2007 og mange mange flere derefter.
Knus Bea :smi001
Nytårsfortsæt nej, det har jeg egentlig ikke, jeg vil være god mod mig selv, ryge når og hvis jeg vil, spise hvad jeg vil. Jeg mener selv at mit liv er tilstrækkeligt kedeligt uden jeg behøver gøre yderligere for at gøre det surt nemlig. Dog én ting, men det er det samme år for år: jeg vil aldrig mere lægge en ske, uanset art, i køkkenvasken under vandhanen. Og det er jeg vanligvis ikke så god til at lade være med, pludselig ligger den der, jeg åbner for vandet og der står en kaskade ud over det hele. Men i år... :lol:
Jeg mener selv at mit liv er tilstrækkeligt kedeligt
Hmmmmmmmmmmmmm..... af een med så "kedeligt" et liv du påstår du har - er du altså ualmindelig u-kedelig kvinde - i min optik altså.... Men o.k. Om lidt får jeg sikkert at vide, at det er på tide at få nye briller :smi021 , ikk`? :smi054
Jeg har også denne lumske mistanke, at hvis jeg havde en pæn krop som den du render med - kunne jeg også uden større hæmninger spise hvad jeg ville :smi039 .
Nytårsfortsæt nej, det har jeg egentlig ikke, jeg vil være god mod mig selv, ryge når og hvis jeg vil, spise hvad jeg vil. Jeg mener selv at mit liv er tilstrækkeligt kedeligt uden jeg behøver gøre yderligere for at gøre det surt nemlig. Dog én ting, men det er det samme år for år: jeg vil aldrig mere lægge en ske, uanset art, i køkkenvasken under vandhanen. Og det er jeg vanligvis ikke så god til at lade være med, pludselig ligger den der, jeg åbner for vandet og der står en kaskade ud over det hele. Men i år... :lol:
Lige den der glæder jeg mig til at hører om er lykkedes når vi når slutningen af året :lol: :lol:
Jeg er selv ret godt til det stunt der :oops:
Jeg har også denne lumske mistanke, at hvis jeg havde en pæn krop som den du render med - kunne jeg også uden større hæmninger spise hvad jeg ville :smi039 .
:oops: Tak skal du ellers lige have, jeg tror nu ikke dine øjne fejler noget, men man siger jo at den der flyver højest ser længst...jeg troede du havde begge ben på jorden :?: :smi010
Jooh, jeg var jo også på en skrap og ufrivillig slankekur...Jeg trives nu, og jeg er bestemt ikke så mager mere, så lidt ret har du da.
Men engang vejede jeg faktisk 88 kg. Jeg købte så Mettes månedskur, smed 10 kg, levede næsten normalt en måned og så nuppede jeg en Mettemåned igen. Af og til siden har jeg taget en Metteuge. Og bliver det nødvendigt, så gør jeg det igen. Næ, det er ikke en jo-jo kur, jeg er bare sjusket.
Derfor, men også fordi jeg engang følte bedemanden åndede mig i nakken, vil jeg ikke gå og love mig selv en masse jeg alligevel ikke vil kunne holde, og på den måde gøre livet surt for mig selv. Livet er hvad vi selv gør det til. Og jeg har mange andre og i mine øjne, sjovere og vigtigere ting at gøre :smi008
Lige den der glæder jeg mig til at hører om er lykkedes når vi når slutningen af året :lol: :lol:
Jeg er selv ret godt til det stunt der :oops:
Jamen er det ikke også irriterende, og aldrig aldrig når låger og gulv alligevel trænger til en omgang.
Det er mindst 23 år siden jeg første gang lovede mig selv at det ikke skulle gentage sig. Og mindst 23 år hvor jeg alligevel har gjort det. Det er faktisk noget alle jeg kender tager del i. Nogen vædder om hvornår, andre ønsker at opleve det live. Men grinet, det bliver der...bagefter.
Du skal nok ikke regne med at der går et helt år, det var bare det jeg ville sige :smi023
:D Godt nytår - til alle. Hvad med nytårsforsæt - det er der altid så mange delte meninger om.
Hmm... det var længe siden, vi har hørt fra Fleur og Sisse
Men deres profiler bliver altså stående her til evig tid... så er det på plads. Heldigvis er de heller ikke glemte og ej heller Fleurs, til enhver decemberafslutnings aktuelle spørgsmål vedrørende nytårsfortsæt!
Opinionsmålingsfirma ACNielsens har undersøgt nytårsfortsætter for 2007, ved at adspørge hele 25.408 respondenter fra 46 lande. Kun 33 procent af de danske løftegivere havde tænkt sig at holde alle deres nytårsfortsæt.
Er det mon gået bedre her hos os på siden i indeværende år? Og hvad lover vi os selv denne gang - for år 2008? :august26
Hmm... nytårsforsæt.... jeg sidder her en sen nattetime/ tidlig morgen, mine gæster gik omkring kl 1 og jeg har fået ryddet op, taget opvasken og "puttet" datteren, så nu er der tid til lidt tanker...
Det er nu lidt underligt, jeg kan ikke huske at jeg har oplevet tidligere at være SÅ ædru en nytårsnat at jeg har fået ryddet op efter gæsterne, jeg har en "underlig" fornemmelse at 2007 bliver et godt år for mig, jeg VIL have flere sejre!! 3 af dem kunne jo så være mine nytårsforsæt.... det ene er at mit blodsukker SKAL under kontrol, det vil jeg bruge januar på! det andet er at jeg NÅR jeg sidder her nytårsnat 2008 SKAL være røgfri!! jeg vil ikke sige at jeg stopper den og den dato, det kan jeg ikke, men jeg gider ikke ryge mere og får tanken næsten hver dag om at jeg gerne vil holde, så jeg tror på at jeg en dag slet ikke gider mere.....det gjorde min mor for 15 år siden og jeg håber jeg ligner hende på det punkt ( jeg gør på så mange andre områder ) Den 3 og nok den sværeste er at jeg SKAL tabe mig!! fra d 2/1 er det slut med at leve sådan som vi gør, jeg skal holde mine måltider og forhåbenlig begynde at rører mig mere.
Nu er klokken over 3 og jeg tror jeg vil smutte til køjs...
Godt nytår i gæve "tøser" :lol:
Og jeg syntes at det er fuldstændig fjollet at finde lige netop DEN tråd frem nu!! :lol::lol:
0 ud af 3 må man siger er godt gået :oops::oops:
:smi211
Tænk at det er et helt år siden :shock:
Jeg beslutter mig hvert år for, at "det pjat med nytårsforsæt" gider jeg ikke, og alligevel så kommer der jo et i allersidste øjeblik!
Mit lyder således: ikke flere søde sager - mindre mængder mad og mere motion! De første par uger bliver det nok så som så med motionen, men resten starter NU!!!
Så kan vi da tage hinanden i hånden, Helle! :august36:
- og så vil jeg overføre det til i år - forhåbentlig med bedre held!
Knus, Anne :smi055
0 ud af 3 må man siger er godt gået :oops: :oops:
Hmm... jeg ved nu ikke rigtig... :-k
Hvis man skulle følge den rigtige rækkefølge... kan man ikke stille ret meget op imod badevægtens luner, hvis man ikke først klarer de indre aspekter.... og netop her har du faktisk klaret det til UG i det forløbne år :smi039 . I min optik, i hvert fald. :smi013
Og følger man din sukkersyge-tråd ude på Helbredet - står det jo klart og tydeligt, at dit blodsukker har det fint, i modsætning til sidste år.... så tag nu og vær ikke så hård ved dig selv. Man har ikke bygget Rom på en dag :smi022
Hej alle sammen :smt049
Jeg har det nytårsforsæt at 2007 skal blive et bedre år for mig personligt end 2006. Det kræver en del af mig selv, men kræver også noget af nogen jeg ikke helt kan styre. Det er vist et lidt specielt nytårsforsæt, men jeg ved bare det skal blive sådan.
Det næste nytårsforsæt er, at jeg vil tabe mig igen, de 17 kg som jeg tabte og så tog på igen. Det her kan jeg lettere styre, så det er nok det mest reelle nytårsforsæt. Håbe jeg lige som Anne kan tage mig sammen og få mere motion.
Rygningen kommer nok næste år, men det orker jeg ikke ynke på nu. Jeg har holdt i fem år og jeg sagde højt og flot i aftes, da de andre drillede mig at jeg holdt, når det passede mig og jeg kunne holde når som helst, det havde jeg bevist en gang før. De kiggede lidt på mig og sagde at min selvtillid ikke fejlede noget, hvilket jeg så bekræftede højt og tydeligt. Vi havde forøvrigt en dejlig nytårsaften og vi var først hjemme godt 3. Det værste var hunden. Den fik stesolider, men var alligevel bange. Synd for dyrene med alt det skyderi.
Nu håber jeg Helle, at du får styr på dit blodsukker og får dine nytårsforsætter realiseret. Jeg er overbevist om du kan. Du er altså sej.
Håber for jer alle I får et rigtigt godt år 2007 og mange mange flere derefter.
Jeg synes det er lidt sjovt det her med at trække nytårsfortsætterne frem i lyset. Det er såmænd nok først gang jeg kan huske alt det jeg tænkte året efter.
Sjovt at læse jeres kommentarer, og jeg sidder og hygger mig med det :D
Må dog sige at mit først nytårfortsæt om at jeg personligt ville kæmpe for et bedre år er gået i opfyldelse. Dag efter dag har jeg nærmet mig mit mål og "dem" jeg ikke har kunnet styre, kan jeg stadig ikke styre, men jeg takler det meget bedre, ja, jeg tænker ikke længere så meget over det mere. På nogle områder er jeg stadig hudløs, men der skal nok " vokse nyt hud på de år der er tilbage".
Julen i år har været en glædens jul, og jeg er lykkelig for at jeg har fundet glæden igen. Jeg har søgt i hver en afkrog og har fundet lidt hist og pist. Alle disse små " brikker af ro og glæde er sat sammen og blevet til en stor del af mig". Jeg må sige at 2007 har været et helende år for mig, så jo dette nytårsfortsæt har været bæredygtigt, og det er jeg dybt taknemmeligt for. ( Du sagde det jo Anina)
Jeg har kun tabt mig mellem 3 og fem kilo, så hmm hmm. Jeg prøver igen igen. Det er ikke første år, at jeg har ´haft dette fortsæt. Hmm hmm tor jeg har mere eller mindre har haft det samme forsæt næsten hvert år efter jeg har født vores børn. Måske skulle jeg lad være med dette fortsæt og tro på at det hele nok går alligevel?
Nu må vi se om cigaretterne ryger i år, men jeg er vist ikke motiveret til det endnu. Vi må se, hvordan det går?
Det er bliver spændende at læse om jeres nye nytårsfortsætter og igen spændende at læse om dem til næste år.
Hurra for Forum. Håber det må være ved jul20
Bea :smt049
Hej Anne og Helle
Helle, jeg tilslutter mig Aninas udsagn. Du er nemlig nået rigtigt langt. At der er en lille smule af ønsket tilbage til i år er da bare helt i orden. Hvorfor skulle du være det eneste dydsmønster herinde?
Anne, sådan er det gået for mig så mange gange. Søde sager er ikke til at slippe. Jeg spiser bukkehornsfrø og crom og lige meget hjælper det fnis :jul05
Endelig vendte den vinkende nisse tilbage på smilies, så den kan vinke til os alle sammen.
Bea smi310.gif
Helle, (...) Hvorfor skulle du være det eneste dydsmønster herinde?
Nemlig! Personligt er jeg endnu ikke "kommet" mig over Helles istandsættelses-flip, der er blevet gennemført hurtigt, struktureret og konsekvent.... I modsætning til lille mig (der letsindigt lod mig "smitte") hvor...... hele hytten her ser fortsat ud, som om tsunamien havde lige været forbi og vende.... idet jeg kan bare ikke finde ud af, at blive færdig, hyyyl :smi030
Sidder lige her og læse om jeres nytårsfortsætter sidste år og tænker på at heldigvis var jeg ikke med he he
Jeg går normalt slet ikke ind for nytårsfortsætter men i år har jeg nu alligevel tænkt mig at gøre to ting som jeg har proklameret herhjemme og som jeg holder og har tænkt mig at skrive det i dagbog (kan være at jeg skal skrive det kort og godt her) så kan det være at motivationen er lidt større når jeg ved at andre end mine børn kan følge med.....
Hmmm her kommer det, først tager vi en præsentation af mig lidt ala den hos AA glad1
Goddag mit navn er Hejdien og jeg er afhængig af sodavand og chokolade :august13
Ups der kom den, og i aften er jeg ligeglad med maden , jeg vil drikke nogle sodavander og spise noget chokolade (som bestemt ikke er sundt for kroppen) og fra i morgen af, skal der ikke røres sodavand mere og ikke røres chokolade mere
(dog er jeg lidt bange for tiden op til menstruation for der kunne jeg dræbe for chokolade ) men jeg må gå ture i stedet for at tæve børnene når jeg bliver agressiv af abstinenser :august17
Så har jeg ikke et løfte ikke et nytårsfortsæt men noget jeg bare har tænkt og det er et halvt løfte til mig selv og jeg har ikke fortalt det til nogen fordi jeg mente at det måske var for voldsomt samtidig med at jeg stoppede sodavand og chokolade...
Men jeg røber det til jer, for jeg ved at i ikke løber med sladder ....
:smi023 jeg har købt nikotin tyggegummi ... tænk sig engang når jeg spiller singstars så kan jeg slet ikke komme ud i de lange toner , det har aldrig været et problem før og hoste er der nat og dag, så om ikke andet så vil jeg have sat mit forbrug ned, der skal ikke være en smøg med over til computeren hvergang (det er der der bliver røget flest ) heller et stykke tyggummi ...
men det er altså ikke et nytårsfortsæt.
Jeg er ikke typen der prøver at holde op med at ryge , simpelthen fordi jeg elsker mine osepinde , men jeg kan ikke lide lugten i tøjet i møbler og i gardiner , før i tiden var det første jeg skulle have når jeg åbende mine øjne en smøg , det er det ikke mere ... og det er ikke noget jeg har tænkt over...
Når jeg har spiste har jeg heller ikke den umiddelbare trang til at ryge jeg er værst når andre tænder en smøg så tænder jeg også en , pr automatik *her holdt jeg lige en pause for at tænde en smøg * *GG*
Så vil jeg arbejde for at få ryddet op i mit liv i 2008 , jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an endnu , for der er jo faktore ude fra der er med til at bestemme over mit liv pt ...
men det uheld der har det med at forfølge mig , det SKAL stoppe nu .... og tror jeg må gøre noget selv for at få det til at holde op ... hmmm ja det er noget underligt noget at skrive men det er fordi jeg ikke skriver alt herinde he he
men jeg er altså typen der kan stå op om morgen, trykke på kaffemaskinen og så siger det klik og den virker ikke mere , og så er jeg grædefærdig for så ved jeg som reglen at stimen er startet .
Så nu vil jeg selv bestemme over mit liv og min kaffemaskine og alt andet i mit liv he he
så tage kontrol , stoppe sodavand , og chokolade det må være mine tre nytårsfortsæt ...:smi013
og jeg vil have det til at lykkedes *sagde hun spagt*
Puha nu er det sagt og næste år kaster jeg så lige et blik herind og ser om det er lykkedes for mig (det er det )
Godt nytår
Hejdien
Puha nu er det sagt og næste år kaster jeg så lige et blik herind og ser om det er lykkedes for mig (det er det )
Ja, det slipper du nok ikke for, sammen med os andre.... så kommer de "pinlige" eller "sejrsfulde" tråde frem igen, som god eller dårlig samvittighed :wink:
Men hvad er der blevet af dit fortsæt fra foråret: "så tror jeg at mit fortsæt fra i morgen tidligt skal være , ros dine børn hver gang du finder den mindste anledning til det."? (ref.: http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=9414 ). Lykkedes det? (Det tror jeg :smi023 ) :smt049
Hvad er dit NYTÅRSFORSÆT i år?
Jeg har egentlig ikke nogen aftale med mig selv.... eller kan man jo kalde det for nytårsfortsæt... Det kan ikke betale sig.... min ryggrad er af regnormeslagsen :oops:
Så jeg må nøjes med at be` til Forsynet om, at i 2008 slipper jeg for mit livs fjende nr. 1 : PROCRASTINATION!!! (http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=9623) chok1
Det føles sådan, at hvis jeg slipper for dette uvæsen - er alle mine problemer med dagligdagen, rod alle vegne og ikke mindst masser af tidspilde - væk for altid. Hmm... jeg får nok brug for et helt mylder af krydsede fingre, på ubestemt tid. Lige nu føles det lige så urealistisk, som et løfte om næste sommerferie i Andromeda Galaksen :smi307
Jeg har egentlig ikke nogen aftale med mig selv.... eller kan man jo kalde det for nytårsfortsæt... Det kan ikke betale sig.... min ryggrad er af regnormeslagsen :oops:
Så jeg må nøjes med at be` til Forsynet om, at i 2008 slipper jeg for mit livs fjende nr. 1 : PROCRASTINATION!!! (http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=9623) chok1
Det føles sådan, at hvis jeg slipper for dette uvæsen - er alle mine problemer med dagligdagen, rod alle vegne og ikke mindst masser af tidspilde - væk for altid. Hmm... jeg får nok brug for et helt mylder af krydsede fingre, på ubestemt tid. Lige nu føles det lige så urealistisk, som et løfte om næste sommerferie i Andromeda Galaksen :smi307
Har været inde og læse linket, og ja, jeg kan sagtens se nogle træk hos mig selv. Har også det problem at jeg vil være færdig, så jeg kan slappe af, men jeg bliver jo aldrig færdig. Jeg skal lave jo blive ved med at lave mad og vaske tøj. Når jeg så ikke kan opnå at blive færdig, så bliver jeg så enig med mig selv om, at det også kan være lige meget for så må det rode. Er der noget jeg ikke kan klare så er det rod og være bagud med vasketøjet eller bagud med andre væsentlige ting såsom at sige min mening og sige fra. Jeg er dygtigere til det end jeg har været, men jeg mangler ved gud en masse mange overvejelser og tanker før jeg slipper for NØL.
Mit nytårsfortsæt kunne godt være det samme, for det ville gøre livet noget lettere. Man må jo prøve at få tankemønstret vendt for at komme i gang. Jeg ved jo hvordan jeg nyder at sætte mig med en god bog når jeg har ryddet op og har klarhed dagens gøremål, både de mentale og de fysiske.
Ellers forsætter jeg mit nytårsfortsæt fra sidste år samt at undgå for meget hvidt mel og sukker. Jeg er startet en sukkerfri periode fra i dag og 14 dage frem. Jeg vil også undgå hvidt mel. Jeg skal ind og se hvor jeg køber birkesød og kokosolie. Jeg vil prøve at bage noget kage til min søde tand. Der finder noget sødemiddel, der hedder Perfekt. Er der nogen der ved om det er sundt sødemiddel. Hvis man bruger det skal man heller ikke bruge så meget fedtstof.
Jeg prøver også mentalt at ruste mig til et liv uden så mange smøger, eller helt holde op.
Som i ser er mine nytårsfortsætter noget "nølende". Hmm hmm........Hvad er nu det?
Tanker Bea :august1
Jeg skal ind og se hvor jeg køber birkesød og kokosolie. Jeg vil prøve at bage noget kage til min søde tand. Der finder noget sødemiddel, der hedder Perfekt. Er der nogen der ved om det er sundt sødemiddel. Hvis man bruger det skal man heller ikke bruge så meget fedtstof.
Om Perfect Fit ( :august18 ) kan du lige læse her (det jeg mener om det) : http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=9648 Indlæg nr. 17
Kokosolie kan du købe over Nettet her: http://www.naturoghelse.dk/shop/coconut-oil-of-2661p.html - meget fin kvalitet, meget fin pris og meget drøjt fedtstof. Meget pålidelig netbutik og med rimelige priser på deres varer... Den bruger jeg. :smi039
Og Birkesød kan du få af mig, idet den billigste pris på kr. 125 for 1200 gr kan man kun opnå ved at handle mindst fem enheder ad gangen.... Det har jeg gjort.
Knæk og bræk :ny001
Om Perfect Fit ( :august18 ) kan du lige læse her (det jeg mener om det) : http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=9648 Indlæg nr. 17
Kokosolie kan du købe over Nettet her: http://www.naturoghelse.dk/shop/coconut-oil-of-2661p.html - meget fin kvalitet, meget fin pris og meget drøjt fedtstof. Meget pålidelig netbutik og med rimelige priser på deres varer... Den bruger jeg. :smi039
Og Birkesød kan du få af mig, idet den billigste pris på kr. 125 for 1200 gr kan man kun opnå ved at handle mindst fem enheder ad gangen.... Det har jeg gjort.
Knæk og bræk :ny001
Jeg vil gerne købe Birkesød af dig. Vi skal lige finde ud af noget med forsendelse. Jeg kan betale via kontooverførsel.
Jeg vil gå ind og kigge efter kokosolie.
Tusind tak for linket og det hurtige svar.
Mitt nyttårsfortsett må bli at jeg reduserer litt på treningen min, chok1....om jeg greier det da, og også at jeg reduserer bruk av PC. Ikke forumet her altså!! Men jeg har tenkt at jeg vil bruke mer tid på å reflektere....jobbe mer med "min indre reise."..:smi039
Så er jeg avhengig av Pepsi Max. :? Har redusert betraktelig, men vet at jeg bør kutte den helt ut. Kanskje også spise litt sunnere, mao lage middag iblant.
Kommer på litt av hvert her jeg sitter, men tror dette holder i første omgang. :smi205....men der er nok mer å ta tak i....Trøsten min får være at "Rom ble ikke bygget på èn dag"...
Lykke til med fortsettene til dere andre! :smi060
Ja, det slipper du nok ikke for, sammen med os andre.... så kommer de "pinlige" eller "sejrsfulde" tråde frem igen, som god eller dårlig samvittighed :wink:
Men hvad er der blevet af dit fortsæt fra foråret: "så tror jeg at mit fortsæt fra i morgen tidligt skal være , ros dine børn hver gang du finder den mindste anledning til det."? (ref.: http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=9414 ). Lykkedes det? (Det tror jeg :smi023 ) :smt049
Jamen jamen øhhh ja og ja den tråd har jeg læst og jeg har endda spurgt mine børn om de selv ved hvor gode , dygtige og kærlige de er , og svaret var altså ja...
Men sjovt nok så vidste de til en start heller ikke hvordan de skulle tage mod rosen, men de er blevet bedre til det og de er også blevet bedre til at rose andre selv :D
ang mine andre nytårfortsæt så går jeg nu igang med min tredje dag uden sodavand og søde ting ...
øhhh vidste i at man kunne blive afhængig af det stads :?:
jeg syntes det har været lidt hårdt og det troede jeg da ikke at det ville blive , ikke i den grad , men ungene syntes det var fint for jeg kastede alt det slik vi havde til overs fra jul og nytår op til dem så de kunne sidde og hygge med det på værelserne ... så kunne det ikke friste mig he he
nå ja så havde jeg også en ide om at begynde at skrive mere her og andre steder, men jeg må nok til en start erkende at man ikke kan tvinge sig selv til at skrive , energien og gejsten skal være der, for ellers bliver det ikke godt (har altid godt kunne tænke mig at prøve at skrive hele mit liv ned om ikke andet så bare som en slags udredelse) :o
øhhh vidste i at man kunne blive afhængig af det stads :?:
Jo... :smi023 - det vidste vi vist godt. Der var skrevet om det her på et tidspunkt. Noget i retning af, at sukkerafhængighed faktisk er stærkere end f.eks. afhængighed af kokain... tror jeg nok.
Indtil jeg finder "vores" egne links, kan du fordrive tiden med lige at se, hvad andre skriver om "sukker-mani" læs: afhængighed....
Sukkerslave-test... (http://www.webwitch.info/Detox/sukkerslave_test.htm)
Sukker-afhængihded (http://www.janjosefsen.dk/sukkerafhangighed.htm)
"Den søde tand" (http://www.kropogkost.dk/den%20s%C3%B8de%20tand/sukker-sukkerafh%C3%A6ngig.htm)
Vinterdepressionen gør dig syg efter sukker (http://www.sundfo.dk/sygdom_sundhed_og_velvaere/vinterdepressionen.htm)
Sukker er mere vanedannende end kokain (http://politiken.dk/videnskab/article365710.ece)
:smi001
Hmmm her kommer det, først tager vi en præsentation af mig lidt ala den hos AA glad1
Goddag mit navn er Hejdien og jeg er afhængig af sodavand og chokolade :august13
Ups der kom den, og i aften er jeg ligeglad med maden , jeg vil drikke nogle sodavander og spise noget chokolade (som bestemt ikke er sundt for kroppen) og fra i morgen af, skal der ikke røres sodavand mere og ikke røres chokolade mere
Jo HURTIGERE du stopper med sodavand (ved at du drikker den giftige slags, med syntetiske søde(dræber)stoffer - jo bedre! Så meget, meget lykke til, med dette fortsæt! :smi039
Men chokolade må du meget gerne genoverveje... Ikke hvis du mener forskellige fyldte i mælkechokolade div. praliner og bar... De skal ud. Og det kan kun gå for langsomt...
Men all ædelchokolade, specielt den bitre med et højt indhold af cacao samt diverse ægte-marcipan produkter i overtræk af en god, mørk chokolade - dem behøver du ikke være så hysterisk afholdende med, idet den slags chokolade er faktisk en god ting, forudsat at man ikke ligefrem lever af den og dermed helt fortrænger anden mad.... Specielt fordi den gode chokolade er pænt sund og tillige har kvinder brug for chokolade.... (http://users.cybercity.dk/~bbt1485/chokolade.html) :smi039
Altså i dag er det jo så en uge siden at jeg begyndte med det af holden noget :d
Og jeg indrømmer weekenden, der tillod jeg mig selv en halv liter sodavand, men her kan jeg glæde dem der ved at kunstig sødemiddel er ganske giftigt med at det var en ganske almindelig appelsinvand, altså ikke en light, og så tog jeg altså en lille smule nugat :oops:
Jamen altså for pokker det var jo weekend...
Men i dag var jeg så lige ved at glide i den gamle fælde i kender den ...
Nå nu har jeg alligevel ødelagt det hele i weekenden så jeg snupper da lige ...
MEN her lykkedes det mig at sparke mig selv ud af chokolade og sodavands afdelingen :lol:
Så første uge er gået godt nok syntes i ikk ? så er der kun 47 uger tilbage til jeg har klaret den he he ....
Anina du skriver
Men all ædelchokolade, specielt den bitre med et højt indhold af cacao samt diverse ægte-marcipan produkter i overtræk af en god, mørk chokolade - dem behøver du ikke være så hysterisk afholdende med, idet den slags chokolade er faktisk en god ting, forudsat at man ikke ligefrem lever af den og dermed helt fortrænger anden mad....
Åhh kunne du dog ikke have skrevet lys chokolade eller nougat, jeg HADER mørk chokolade fyldt chokolade er jeg ikke meget for , (skulle da lige være de runde i guld papir uuuummmmmmm)
men linket det kan du tro bliver printet ud til min kære søn som mener at han skal være min moralske vogter jeg har prøvet at fortælle ham at jeg ikke bare vil have men at jeg "trænger" ha ha ha .....
men det er altså underligt for fredags overvejede jeg helt seriøst ringe til min veninde kl meget sent og tigge hende om at køre mig til den nærmeste døgntank efter guf...
det vil jeg ikke have skal ske igen (jeg bliver ekstrem slikken på denne tid af måneden ) så jeg har købt noget og har det liggende i en nød kasse *GGG* jeg har købt en blå æske med låg og skrevet første hjælp uden på den ..
og vupti er min lækkersult forsvundet he he
Men nu er det tid til at komme væk fra den her tråd , skriver jeg om chokolade et minut mere så er jeg bange for at jeg om ti minutter sidder med munde fuld :august34:
Så første uge er gået godt nok syntes i ikk ? så er der kun 47 uger tilbage til jeg har klaret den he he ....
Snyd!!!!... alle vi andrer har 52 uger vi skal kæmpe for at få nytårsfarsætterne til at lykkes, og du har kun 48?? Har du indlagt ferie ? :august34:
Her er jeg slet ikke begyndt endnu, vi tager det ikke så seriøst inden vi har overstået vores fødselsdage, selvom at jeg ikke holder noget så har jeg jo en undskyldning for IKKE at gøre noget :oops:
:smi010 Helle syntes nok at det så forkert ud *GGG* okay så , jeg snupper den samme mængde uger som dig :smi071
Jeg håber at jeg kan blive lidt sundere det er den ene ting der motivere den anden ting er at jeg skal på ferie til september med min datter (første gang hun skal uden for landets grænser ) og jeg håber på at jeg kan tabe bare et kg om måneden indtil da , så vil jeg være glad ..
jeg bliver aldrig en sylfide men altså tre bukse størrelser på 5 år det er for meget, dem kunne jeg godt tænke mig at komme ned med bare to buksestørrelser så ville jeg være glad ...glad1
Hejdien...
Vi må hjælpe og støtte hinanden lidt så vi kan få smidt de forbandet kg!! Det er så svært når man nu er indrettet sådan at man elsker at leve livet med lidt mundgodt 8)
Jeg kunne godt tænke mig at oprette en slankeblog, men ved ikke helt om det ikke forpligter for meget :lol:
Hvor skal i hen på ferie?
:smi051 Nå MÅ jeg bare spørre Hejdien: Hva betyr *GGG*???:?: Jeg har lurt på dette siden jeg entret forumet? :oops: :oops: :oops:....hvis det er noe jeg bør forstå...:oops: Er det noe kryptisk dansk? Eller også norsk??
Sorry at jeg kuppet tråden. :oops:
Yvette.... man griner
der er en masse små forkortelser som man kan bruge når man skriver sammen på nettet, jeg kan ikke huske ret mange, men *GG* grin og *S* smiler, dem kan jeg da endnu :lol:
Takk Helle! :smt058
Jeg er visst ikke helt innviet i disse forkortelsene. :smi071 Jeg spør en evt neste gang også jeg - hvis ikke oversettelsen kommer umiddelbart. :wink:
:smi003
Hejdien...
Vi må hjælpe og støtte hinanden lidt så vi kan få smidt de forbandet kg!! Det er så svært når man nu er indrettet sådan at man elsker at leve livet med lidt mundgodt 8)
Jeg kunne godt tænke mig at oprette en slankeblog, men ved ikke helt om det ikke forpligter for meget :lol:
Hvor skal i hen på ferie?
Helle jeg syntes da at det ville være en god ide med en blog og det forpligter ikke mere end du selv gør det til :)
Jeg må indrømme at jeg ikke ejer en vægt og ikke har gjort det i mange år, så jeg aner ikke hvad jeg vejer , men jeg ved at jeg i løbet af 3 år er gået 3 buksestørrelser op og dem vil jeg ned igen på den ene eller den anden måde :shock:
Jeg ved ikke helt hvor det bliver til, det er derfor at det blive i sep min søster er mester i at finde overskudsrejser hvor man rejser et par dage efter man har købt rejsen...
hun har en evne til at ende i Grækenland så mon ikke også det bliver deromkring..
Min datter (som jeg blev alene med da hun var 4 ) har aldrig været ude og rejse mens de to store har rejst meget , så nu skal det være og så må hun være væk fra skolen den uge, for det er den eneste måde vi kan få råd til det....
men tror nu også at hendes skole er forstående overfor det , der plejer ikke at være noget problem ...
Min søster rejste sidst i sep 07 hun kom af med 2500 kr og hun har lovet at få mig og datteren afsted for 3500 kr for os begge og lykkedes det ikke så betaler hun resten he he
Så vi glæder os kan jeg love dig for ... så lige nu arbejder min datter på liv og lyst og fedter penge fra alle og hele familien er så glad på hendes vegne at hun da skal have lidt ekstra penge med fra dem når hun rejser, hun har snart flere lommepenge end min søster og jeg kan mobilisere til sammen *GG*
Og Yvette ja der var en *GG* igen det er fordi at admin har reduceret mine smilyer til 9 så dem skal jeg jo spare lidt på :august34:
og så tror jeg det er en miljø skade fra min tid tilbage som chatter at det kommer helt naturligt ud af mine fingere , normalt sletter jeg det igen, men dovenskaben tager over..
og ganske rigtigt så er *GG* griner og *SS* (som man kan mange steder på nettet ) betyder smiler sødt og et enkelt *S* er bare et smil .. der findes hele ordbøger over forkortelser så der er rigtig mange af dem chok1
Jeg er også grim til at bruge dem i mail og kan engang imellem få mail tilbage fra folk der især aldrig har chattet som spørger hvad hulen jeg mener :ny008