PDA

Se fuld version : Migræne ved ægløsning og menstruation

Asap*
11-01-06, 14:29
Efter fødslen af mit 3. barn som 36 årig, begyndte jeg at få migræne ved ægløsning og menstruation. Jeg har i årene siden, prøvet mange ting for at lindre smerterne, som udover migræne er ørepine, ondt i ryggen, uoplagthed, dårlig koncentrationsevne:

-Hormonbehandling (stoppede da jeg fik ny læge, der ikke ville have at jeg tog dem selvom det hjalp noget.
-Akupunktur - ikke rigtig nogen virkning
-Massage og zoneterapi - ikke rigtig nogen virkning
-Diverse migrænepiller, som jeg ikke brød mig om at tage

Nu tager jeg så p-piller uden at holde pause og kan på de dårlige dage holde hovedpinen nede med hovedpinetabletter, så det er selvfølgelig en klar bedring, men jeg vil høre om der er nogen der har lignede problemer og deres løsning på det. Ser frem til at høre fra Jer.

ASAP

admin
12-01-06, 00:24
Kære Asap

Dejligt at høre fra dig, selv om jeg slet ikke kan snakke med om migræne. Jeg kan snakke med om smerter og smertelindring.

Det jeg har haft mest effekt ud af, er akupunktur. Dog tror jeg det hat stor betydning, at det er den rigtige akupunktør, man opsøger. Det er jo svært, hvis man ikke lige kender nogen der har prøvet.

Jeg tror der er andre herinde, der ved meget mere om naturmedicin og den slags end jeg gør.

Vi er ikke så mange skrivende herinde nu, så det er dejligt, når der dukker nye op.

Vi ses. Knus Bea
Hej Asap :smt039

Jeg har flyttet dit indlæg hertil, hvor snakken om andet end en velkomst udvikler sig lidt nemmere.

Vi er flere migrænikere herinde og hver klarer sig på bedste beskub. Jeg tror nok, at Biddi har fået en kommentar eller to om Imigran.

Du kan også gå helt op og klikke på "Søg", skrive ordet migræne i øverste felt og klikke på "Søg". Efter at par sekunder burde der komme alle indlæg frem, hvor ordet migræne forekommer. Derudover kommer der nok flere kommentarer hen ad vejen... Hvor gammel er du - og hvad har inspireret dig til valg af brugernavn? Men vigtigst... hvorfor ønsker du ikke bruge anfaldsmedicin? Jeg kender mange, mig selv inkl. - disse nye midler har hjulpet som intet kunne før...

Vi "ses" :smt045
Admin

Pipaluk
12-01-06, 13:05
Ja, jeg tager også anfaldsmedicin, som hjælper mig til at have en tålelig tilværelse. Jeg tager Maxalt.

Der er jo kommet nyt frem - f.eks. at man kan få hjerneskade af migræneanfald. Derfor synes jeg, det er vigtigt, at tage medicinen, for samtidig med at det hjælper, forhindrer det også hjerneskader.

Men jeg tror også, at det er vigtigt at huske at hvile sig, selvom man tager medicin, for for mit vedkommende er anfaldene tit fremprovokeret af stress.

Hilsen Pipaluk som osse har migræne.