PDA

Se fuld version : Efterlysning af "økologiske" tandlæger på Bornholm

admin
16-01-06, 18:59
Jeg har d.d. sendt en e-mail til formanden for Dansk Selskab for for Orthomolekylær Medicin ("økologisk medicin"):

Kære dr. Hancke

Kan De være behjælpelig med at henvise til en rette tandlæge på Bornholm, der kan påtage sig forsvarligt at udskifte sølvplomber.

En forhenværende klinikassistent, der tilhører gruppen af sandsynligvis skadede under deres ansættelser på div. tandlægeklinikker - er fast besluttet på at få alle sine (mange) plomber udskiftet. Jeg har selv fået mit sølv væk hos Lichtenberg for mange år siden - og derfor ved jeg, at man skal ikke overlade opgaven til en tandlæge, som mener at en enkel kofferdam er beskyttelse nok. Min ven har nu fået den første (tilfældige!!) plombe fjernet, men jeg er ikke tryg, da denne og senere udskiftniger skal foretages af en tandlæge, som (endnu) ikke er helt overbevidst om sandheden bag kviksølv-amalgam.

Er der overhovedet "økologiske" tandlæger at finde på Bornholm?

Med venlig hilsen

admin
21-01-06, 12:59
Jeg har i dag modtaget et svar med en oplysning om, at der IKKE findes "amalgamfrie" tandlæger på Bornholm.... Personligt mener jeg, at det ville klæde een eller to af bornholmtandlægerne - at enten uddanne sig videre til at kunne imodese dette behov eller.... at indgå et samarbejde med en amalgamfri klinik og få en amalgamfri tandlæge til at holde klinik på Bornholm en gang ugentligt eller et par gange om måneden....

Jeps.... det ville afgjort klæde dem at tænke videre og få gjort noget ved det...

Kære xxxxxx
Jeg kender desværre ikke en amalgamfri tandlæge på Bornholm, men jeg
vedhæfter her nogle retningslinier, som en gang blev vedtaget af en gruppe tandlæger i Dansk Selskab for Orthomolekylær Medicin.

Det kan du tage med til den tandlæge, som skal fjerne kviksølvfyldningerne.

Venlig hilsen
Claus Hancke
Speciallæge i Almen Medicin
Institut for Orthomolekylær Medicin
Lyngby Hovedgade 37
2800 - Kgs.Lyngby
www.iom.dk

Du er vel tilmeldt Vitalrådets mailingliste?
http://www.vitalraadet.dk/16.0.html

Det omtalte regelsæt ("retningslinier") om fremgangsmåde ved udskiftning af amalgamplomber - findes allerede her på siden og du kan finde den HER (http://www.overgangsalderen.net/kvindesnak/viewtopic.php?t=2528l)

Biddi
23-01-06, 10:46
Kære Admina
Du har helt ret, men det er det sædvanlige med øen, vi hinker altid langt bagefter, men jeg skal opfordre min tandlæge til at gå igang, når jeg skal derned næste gang.
Knus Biddi :D