PDA

Se fuld version : Kip havde en drøm i nat

Bea
01-02-06, 10:23
Kære Joanna

Jeg drømte en masse i nat, noget med at jeg var ansat et sted hvor de ikke kunne li`mig, men så kom det mest tydelige for mig i dag i vågen tilstand.

Jeg kom gående, trækkende med min datters røde hest. Vi går over en bro med høje gelændere. Det kommer et tog fra højre og jeg holder hesten. Hesten spriger elegant over gelænderet på skrå, så den lande på noget smukt grønt græs ved åbredden. Den står strunk og flot og kigger lige frem. Tiget er imidlertid standset for lokoføreren har set hesten springe. Jeg går og fortæller om denne episode til alle jeg møder. Jeg var meget glad for at jeg ikke sad på ryggen af heste, for så ville jeg være faldet af.

Nu vil jeg prøve at tyde drømmen som jeg tolker den ud fra hvád Joanna har fortalt mig.

Aktørerene i drømmen er substitutter for en selv. Hesten er mig selv som går over en bro til noget grønt og bedre i mit liv. Hesten er rød, og rød er en stærk farve. Jeg er på vej over en bro, tager et flot spring over en bariere og lande på noget smukt grønt. Toget symboliserer en bariere, men det stopper op for mig.

Efter denne drøm, må jeg være på vej til at overvinde nogle barierer således at jeg lander stunk og flot på den anden side. Måske sker der noget godt inden for kort tid.

Nu vil jeg spørge dig joanna, om du får det samme ud af drømmen. Jeg ved ikke hvad hest symboliserer, grønt græs.

Måske er det håb forude.

Knus Kip

Joanna
01-02-06, 11:36
Drømmesymbolet HEST

Her er lidt at kigge på....

Hesten symboliserer kraft, styrke og energi og er forbundet med seksualitet. Den vilde hest, især hingsten er en seksuelt ønskeopfyldende drømmesymbol, så du bør lægge mærke til om du har det godt med dit seksualliv for tiden. Måske er der noget du savner? Hvis hesten er dit yndlingsdyr i virkeligheden, og du måske har en hest, kan drømmen selvfølgelig være en dagsrest, men hvis dette ikke er tilfældet vil drømmen tit indikere en stærk vilje, styrken i dig selv til at komme videre, og samtidig virilitet/seksualkraft.
Drømme om "Prinsen på den hvide hest" er en myte, et eventyr - og ligesom andre eventyr symboliserer et udtryk for en trist og grå hverdag i dit vågne liv, gør drømme om prinsen det også. Drømmen kan derfor opfordre dig til at gøre nogle ting der er sjove, og som får dig ud af starthullerne, og i gang med enten et projekt eller et kærlighedsforhold, der trænger til næring. Se efter andre symboler i drømmen, hvordan optrådte hesten, hvilken farve havde den, talte den, og hvis den gjorde, hvad sagde den da. Dine følelser da du vågnede, er samtidig værd at lægge mærke til i tolkningen af drømmen.

Knus
Joanna Sol

gæst
01-02-06, 16:05
Kære Joanna

Jeg kan ikke forstå hvor mit sidste indlæg er blevet af, emn jeg ptøver igen.

Hesten er et ynglingsdyr.

Hesten talte ikke, og den var rød. Den hev sig løs, hoppede elegant over gelænderet tværs over en å og landede på noget meget grønt græs. Den stof med alle fire ben på jorden og knejsede flot med oprest hovede, den havde ørerne fremme og kiggede ligefrem. ( ligner et smukt postkrt)
Jeg var glad for at der ikke var blødt jord, hvor hesten landende.

Jeg havde positive følelser da jeg vågnede og drømmen var meget livagtig, det er den stadig.

Jeg har været inde og be mandarinen om en drøm som kan vejlede mig`i mit liv, det gjorde jeg for ca tre dage siden.

Knus Kip