Se fuld version : Info til de tilmeldte og gæster
Overgangsalderen.net er under ombygning indtil videre.
Findes der energiske kvindesjæle med overskud og lyst til at være stabile tovholdere på og et ønske om at fylde liv i en Internetside for modne kvinder – Kontakt admin(at)overgangsalderen.dk
:smt057
Vred Bedste
30-09-06, 10:30
Dav med jer, I sløve damer på denne side :( Jeg har tilmeldt mig for nogen tid siden men har ikke fået lov til at komme ind. I stedet har jeg fået en flad besked på mail, at denne siden er lukke og at jeg får besked når den bliver åbnet igen. Så hellere lukke hele lortet ned helt så man ikke bliver lokket på falske forudsætninger. Man skulle tro at der er masser af gamle kvinder, der sovser ind i deres eget sløve liv uden at have nogen at tale med. Men nej, Her er nok som alle andre steder at I kryber langs murene og når der endeligt viser sig en mulighed ved I ikke hvad I skal stille op med det og bare lader alting forfalde omkring og så brokker I jer i det uendelige bare inde i tankerne og til ingen verdens nytte. Og du admin kan bare stikke din mail hvor solen aldrig skinner. Jeg gider ikke komme tilbage her hvor i ikke kan finde ud fa at ryste op med lidt energi og god vilje til at der er noget at komme efter for i selv og andre. Der er nok nogen sandhed i når folk siger at gamle kvinder ikke ikke dur til en skid og vil helst passe sine hedeture og nedture istedet for at åbne øjne og leve et liv! jamen så tag og snak med bedemanden istedet for at snakke med hverandre!!!! :(
Dav med jer, I sløve damer på denne side :( Jeg har tilmeldt mig for nogen tid siden men har ikke fået lov til at komme ind. I stedet har jeg fået en flad besked på mail, at denne siden er lukke og at jeg får besked når den bliver åbnet igen. Så hellere lukke hele lortet ned helt så man ikke bliver lokket på falske forudsætninger. Man skulle tro at der er masser af gamle kvinder, der sovser ind i deres eget sløve liv uden at have nogen at tale med. Men nej, Her er nok som alle andre steder at I kryber langs murene og når der endeligt viser sig en mulighed ved I ikke hvad I skal stille op med det og bare lader alting forfalde omkring og så brokker I jer i det uendelige bare inde i tankerne og til ingen verdens nytte. Og du admin kan bare stikke din mail hvor solen aldrig skinner. Jeg gider ikke komme tilbage her hvor i ikke kan finde ud fa at ryste op med lidt energi og god vilje til at der er noget at komme efter for i selv og andre. Der er nok nogen sandhed i når folk siger at gamle kvinder ikke ikke dur til en skid og vil helst passe sine hedeture og nedture istedet for at åbne øjne og leve et liv! jamen så tag og snak med bedemanden istedet for at snakke med hverandre!!!! :(
Wooow! Sikken en opsang at få #-o
Du har selvfølgelig ret til din mening og sikkert også ret i, at det kan føles ejendommeligt, at en kvindeside ikke ud-/benyttes i højere grad end tilfældet er, medmindre den er spammet med div. fitness-, menstruations- og/eller livsstilsreklamer, som tilfældet er mange steder i Cyberspace....
En af mine venner har fornylig kommenteret samme problematik sålædes:
....Jeg er ikke tvivl om, at en kvindeportal vil være rigtig godt, men jeg tror bestemt ikke, det vil blive nemt. Når jeg sådan ser ud over de kvinder, jeg har kendskab til, så kan jeg kategorisere dem i tre grupper. I den første er der INGEN, der interesserer sig for Internettet, og slet ikke at være deltager i et forum - uanset, hvad det handler om. De kan dårligt nok betjene en computer, og det vildeste, de kan finde på, er at sende en mail og læse forsiden på Eniro!
Den anden gruppe, er kvinder, der KAN bruge en computer, men som enten har så begrænset med tid på grund af mand, børn, arbejde - you name it - at de slet ikke TØR bevæge sig ud i cyberspace, med mindre de skal bestille togbilletter og den slags!
Den tredie gruppe er de kvinder, som er alt for dårlige til at formulere sig skriftligt, og som derfor er bange for at dumme sig - og dem tror jeg, der er rigtig mange af! Jeg kender i hvert fald en del! De ville ikke kunne skrive 3 sammenhængende sætninger, som andre vil kunne forstå!
Måske er tiden ikke moden, eller måske skal der bare en kæmpe tålmodighed til....
.... og det er ret sandsynligt, at hun har ret i sine formodninger.... Hvis man derudover tager det som det ofte viser sig - at kvinder drager ud på Nettet for at finde svarene på de problemer, der plager dem i hverdagen - er der ikke noget at sige til, at når/hvis de finder disse svar/støtte/info - vender de blot tilbage til deres trommerum og fortsætter "deres" indtil evt. den næste krise indtræffer.....
Jeg mener afgjort at denne type af aktiviteter også har deres eksistensberettigelse, men på den anden side er jeg godt klar over, at man kan ikke sikre hverken stabilitet eller community ved ikke at have en flok almindelige brugere, der er her fordi det er godt, men kun eller bare overvejende fordi det går (dem) skidt.... lige "pt".
Jeg mener nu, Vrede Bedste - at du ikke skal lade det blive ved vreden alene, men når den tid kommer, at denne side bliver genstartet - helt sikkert med nogle ændringer der skal sikre en bredere kontaktflade til flere kvinder, også dem med hjertesager, der ikke altid skal udspringe fra personlige kriser - at du alligevel vil lade dig lokke og medvirke til, at din kritik kan måske mindskes eller sættes i arbejde - så denne side kan udvikles ud over den aktuelle profil du er utilfreds med.
Den tredie gruppe er de kvinder, som er alt for dårlige til at formulere sig skriftligt, og som derfor er bange for at dumme sig - og dem tror jeg, der er rigtig mange af! Jeg kender i hvert fald en del! De ville ikke kunne skrive 3 sammenhængende sætninger, som andre vil kunne forstå!
Personligt er jeg ikke 100% enig med min Ven i, at det er håbløst for mange - at formulere sig på skrift. Tværtimod har jeg oplevet mere end ofte, at de fleste skal blot ophøre med at "gøre sig umage" - og at deres indlæg med èt bliver meget nemmere for andre at opfatte og forstå..... Meget af den manglende tro på at kunne formulere sig ordentligt - stammer fra egen brist i selvtilliden, der "farver" ens bedømmelse af det man skriver. Der er vitterligt mange kvinder, der skriver et fint indlæg om det, der optager dem - og som alligevel udelader at poste det, da de bliver overmandet af sit indre mistillid til, at de i det hele taget kan skrive noget, der kan interessere andre end dem selv. Specielt mange ældre, gifte koner har hørt til bevidstløshed derhjemme, at de ikke aner noget som helst om noget som helst og derfor skal ikke stikke næsen frem, med påstande eller meninger "andre" skal belemres med, ene og alene fordi de helst skal koncentrere sig om deres gryder og overlade "tænkning" til dem, der "kan"....
Gad vide hvor mange af de "tænkende" kunne overhovedet "tænke" hvis der ikke var de usynlige og nedgjorte "koner" i deres baggland, der sørgede for, at de "kloge" kunne læse den daglige avis eller beskæftige sig med andet end den daglige "logistik" derhjemme..... Men istedet for en tak - får man bare besked på at man ikke dur og så er der intet under i, at de ikke liggefremt sprudler af selvtillid og en tiltro til, at deres inderste tanker og drømme faktisk godt kan respekteres og ønskes af andre mennesker.... i modsætning til hjemmets almægtige herskere og autoriteter.
Hvis disse kvinder ikke lige straks kan overvinde deres ringe selvværd - vil jeg ikke være den, der stiller "umulige" krav til dem og vil istedet nøjes med, at de blot ved at kigge forbi og læse med kan opleve, at det behøver ikke være sådan, som de tror og at de med tiden (måske) kan få mere mod på at kommunikere med andre alligevel....
Overgangsalderen.net er under ombygning indtil videre.
Findes der energiske kvindesjæle med overskud og lyst til at være stabile tovholdere på og et ønske om at fylde liv i en Internetside for modne kvinder – Kontakt admin(at)overgangsalderen.dk
:smt057
Overgangsalderen.net er nu genåbnet.
Læs venligst supplerende info lige HER.... (http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=9334) og særligt, hvis du overvejer en tilmelding.
Velkommen :oktober15: