Se fuld version : Jordskjelvet
Yvette, Off topic det her og, men kjente du jordskjelvet i går? Sikkert en kjempeforferdelig opplevelse. Tenkte på deg :smi003 !
Yvette, Off topic det her og, men kjente du jordskjelvet i går? Sikkert en kjempeforferdelig opplevelse. Tenkte på deg :smi003 !
Gjett om! :shock: Ting og tang flyttet på seg i huset.....
Skummelt....det buldret og ristet noe helt forferdelig...
Stina/udmeldt
23-01-07, 02:05
Jeg også - tenkte på Yvette :shock:
Stakkars deg, må ha vært skremmende :smi002
Ikke helt hverdagskost nei. Jeg satt i stua når det hele startet, og buldring og risting og bilder som svingte på veggen, samt klirr fra glass som i hyllene - summen gjorde at jeg faktisk skjønte at det var et jordskjelv...satt i åndenød og ventet på at det skulle ta slutt. Det ble lange sekunder.... 8-[
Takk for omtanken da :smt060
Ja, det må ha vært noen skremmende og lange sekunder. Hvor lenge varte det??
Jordskjelv som eget tema her. Ikke verst! :wink: Snakk om at vi greier å surre i trådene...
Hvor lenge det varte vet jeg sannelig ikke. Selve skjelvet varte visst i nesten 5 min, men så lenge merket vi det ikke her....
Godt det er lenge mellom hver gang. 8-[
Stina/udmeldt
23-01-07, 20:25
Har du opplevd det før?
Har du opplevd det før?
Jepp! For noen år siden. Husker jeg satt på jobb og lurte på hvor i alle dager min sønn var! :shock: Er det ikke jordskjelv der du/dere bor?
Det er jeg som surrer i trådene. Fy, fy :razz: !
Det må være en ekkel opplevelse å ikke vite hvor noen en er glad i er under sånne omstendigheter, men heldigvis har det gått bra =D> !
Hadde et kraftig jordskjelv i Oslo-området i 1904, men da var heldigvis ikke jeg født :lol: !
Stina/udmeldt
24-01-07, 00:36
Er det ikke jordskjelv der du/dere bor?
Æ'du gal? Da hadde jeg nok bæsjet i buksene :shock:
Er det ikke jordskjelv der du/dere bor?
Æ'du gal? Da hadde jeg nok bæsjet i buksene :shock:
Holder på å le meg i hjel av deg, Stina :smi010
Stina/udmeldt
24-01-07, 19:30
ADA [-(
Tror du det er SÅÅ gøy å gå rundt stiv i blikket og bløt i buksen? :smi057
Neheei.. Vi får nok håpe på at det ikke blir noe jordskjelv på meg, så det så... http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/ekelig/a018.gif
Tror du det er SÅÅ gøy å gå rundt stiv i blikket og bløt i buksen? :smi057
Nei, det tror jeg nok ikke, kjære Stina :wink: ! Hadde nok gjort det selv om jeg hadde opplevd noe lignende. Håper ingen av oss gjør det, og at du Yvette slipper unna med disse gangene :smi060 .
Glad i dere, jenter :smt060 !
Stina/udmeldt
26-01-07, 17:03
Gla' i dæ, å! :smt060
(Neida, Anina - det er ikke kinesisk. Det er Sørlandsk :wink: )
Hei Stina!
Leste nettopp på nettavisen at det har vært jordskjelv hos deg også... :shock:
Har du merket det?
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/01/28/490216.html
Skumle greier? Blir det flere...??
Klem :smi001
Ja, jeg leste det samme og tenkte på deg, Stina! Håper det var for langt vekk til at du kjente det!
De sier at det var tilfeldig at det var to jordskjelv på rad, heldigvis. Dette var ute i sjøen....
:smi0012
Stina/udmeldt
28-01-07, 23:24
Kjære dere :smt100
Nei, jeg hørte det her til kvelden på radioen at det hadde vært jordskjelv fra Farsund og litt oppover kysten. Men jeg var i Lyngdal i kveld, og noen som bodde på heia der, hadde kjent det. Så det har jo vært nært. (Jeg våknet kl 12.00 - lurer på om det var før det, kanskje derfor jeg ikke merket noe?) Jeg synes det er rart, jeg liker det ikke. Vi har jo allerede ødelagt så mye av balansen i naturen og miljøet pga forurensning og menneskers innblanding i ting de skulle holdt seg vekk fra. Har de nå også framkaldt jordskjelv pga temperaturforandringer og/eller radioaktivt avfall som de lagrer på havbunnen?
Ja, det ER skumle greier.
Kom og hold rundt meg, ich habe angst (ånei, jeg kan jo ikke tysk nei, stemmer det). :smi004
:smi002 Var det ikke like før kl 12? Synes jeg leste det.
Tror du ikke det kan være pga oljeboringa? En av mange teorier...
:roll:
Jeg holder gjerne rundt deg, Stina :smi003!
Stina/udmeldt
30-01-07, 00:35
Takk, Ada 8-[
:smi008
:smi003