Se fuld version : Det norske flag - info
Dette fine norske flag, der er blevet fundet til Yvettes fødselsdagstråd - har jeg nu tilføjet til "Se flere smilies". Bare så I ved det, hvis vi skulle kommet til at fejre noget "norsk" her igen :smi314
:smi054
Vakkert Anina! :smt057
Det var sterkt å se de vaiende norske flaggene på bursdagshilsenen! Til og med min sønn ble imponert. :D
Så hvem er den neste som skal feires?
:smi055
Ja, det er fint å se!
Neste blir kanskje meg det, 14. februar, kjærlighetsdagen :smt049 :razz: . Er vannmann, akkurat som deg, Yvette.
Og når skal dere andre to feires :smt052 ?
Sov godt, jenter! :smi017
Så artig Ada! :D
Har du bursdag den 14. februar altså? Vannmann du også da...Fått stilt horoskopet ditt? Jeg gjorde det for lenge siden. Fikk vite at jeg har acsendant i Løven, men noe utover det husker jeg ikke...
Skal tenke på deg :smi054
Takk, kjære Yvette :razz: ! Jeg har nok ikke fått stilt horoskopet mitt.....
Jeg har nok ikke fått stilt horoskopet mitt.....
Kanksje like greitt - selv om jeg i sin tid syntes det var interessant.. :smi054
Hvordan skal du feire da? Er det Valentin-dag? Jeg husker aldri sånt jeg..Du får pleie kjærligheten med din kjære Stig da.. :smi313
Så artig Ada! :D
Har du bursdag den 14. februar altså? Vannmann du også da...Fått stilt horoskopet ditt? Jeg gjorde det for lenge siden. Fikk vite at jeg har acsendant i Løven, men noe utover det husker jeg ikke...
Skal tenke på deg :smi054
Sikken en fin beskrivelse.... passer den med hvad I selv mener om tegnet?
Vannmannen
(21.01 - 19.02)
Når vi går inn i Vannmannens tegn begynner dagene for alvor å bli lengre - og Vannmannen er da også et menneske som ofte har "sett lyset" i overført betydning. Vannmannen er faktisk den store budbringer og fornyer. En Vannmann er ofte høyt begavet og er samtidig full av energi. Dessuten er Vannmannen full av ideer og planer, så det er ikke noe å si på at de kan bli litt utålmodige i forhold til deres langsommere medmennesker som kjører i et lavere gir.
Vannmannen tenker nemlig stort. Her er det virkelig "høyt under taket". Stjernetegnet er et lufttegn og personer født i dette tegnet vil ofte leve og ånde i begrepenes verden, men det er ikke noen snever teoretisk verden. Vannmannens interesse i begreper er ikke noen skrivebordsinteresse innenfor et begrenset felt. Den visjonære Vannmann sikter høyere og forestiller seg intet mindre enn at hans/hennes ideer skal tjene menneskehetens interesser på lengre sikt. På denne måten ønsker Vannmannen å forene vitenskap og humanisme.
Derfor er Vannmannen ofte politisk interessert og engasjert. Det er likevel ikke det dagligdagse politiske som trekker. Vannmannens samfunnsmessige engasjement er meget idealistisk og bygger snarere på en visjon eller utopi om et fremtidens samfunn hvor mennesker lever på en helt annen måte enn i dag. Ifølge astrologien lever vi i overgangen til Vannmannens tidsalder som ikke er redd for samfunnsendringer.
Vannmannen kalles da også for stjernetegnenes bohem, for dette mennesket kan gjerne finne på å innrette seg på utradisjonelt vis ved å leve i rasemessige blandede ekteskap, i homoseksuelle parforhold eller i eksperimenterende kollektiver og andre usedvanlige samlivsformer. Den personlige relasjon som Vannmannen befinner seg best i er imidlertid ikke et intenst kjærlighetsforhold, men derimot et vennskap. Især et vennskap som kan by på intellektuelt motspill - og kanskje også på litt drilleri i forhold til den eksperimenterende Vannmann som er så oppsatt på samfunnsmessige forandringer, men likevel har en pussig forkjærlighet for rutiner i hverdagen.
OJ! :shock: Her var mye som jeg kan gjenkjenne meg i....Hva med deg Ada? :D
Artig Anina :smt045
Kendte Vandmænd (hmm... hvorfor "mænd"... måske skulle tegnet heddet "Vandfolket" i stedet :wink: )
Abraham Lincoln
Alice Cooper
Burt Reynolds
Charles Darwin
Charles Dickens
Christian Dior
David Lynch
Eva Braun
Franklin D. Roosevelt
Franz Schubert
Humphrey Bogart
John Belushi
John Travolta
Jules Verne
Paul Newman
Placido Domingo
Ronald Reagan
Tom Selleck
Virginia Wolff
Wayne Gretsky
Wolfgang Amadeus Mozart
Hvad sagde jeg 8) - kun to kvinder på listen: Eva Braun og Virginia Wolff... hvor er resten ? :smi304
Jeg kjenner meg igjen i noe. Jeg har ihvertfall hatt mye energi, og den kommer, og kjører ihvertfall i ganske mye høyere gir enn mange jeg kjenner. Er kjent for det, så jeg må forsøke roe meg litt ned :wink: !
Her var det mange kjente Vannmenn, og noen få damer. Har en kjent til, Leif Juster :lol: !
Dagen, som er på Valentin dag, skal feires med min kjære Stig. Han skal varte meg opp med god mat og god drikke hvis jeg tør da. Har såå problemer med fordøyelsen, men jeg tar sjansen på litt utskeielser innimellom :razz: !
Når skal du feires, Anina??
Dagen, som er på Valentin dag, skal feires med min kjære Stig. Han skal varte meg opp med god mat og god drikke hvis jeg tør da. Har såå problemer med fordøyelsen, men jeg tar sjansen på litt utskeielser innimellom :razz: !
Tillykke med dagen - Ada :smt039
http://www.overgangsalderen.net/kvindesnak/viewtopic.php?t=3994