PDA

Se fuld version : Helle: diabetes OG lavt stofskifte? Eller...?

Anina
13-08-07, 23:22
Helle? Er du nogensinde blevet udredt for stofskifte? Og jeg mener ikke bare den almindelig standard-screening for TSH og T4, men den fulde udredning via blodprøvene?

Din beskrivelse kunne nemlig fint passe med hals/stemmeproblemer man får ved ubehandlet, længeværende lavt stofskifte, hvor man får "kramper" i halsen, det føles som om man går med en klump, og i tillæg mister man sin sangstemme og den almindelige stemme bliver tiltagende mere og mere ru og dyb... Stemmelæberne bliver fortykkede og stive, og man kan godt komme til at lyde som man var dranker.... Dette er nemlig en af de klokkeklare symptomer/tegn på lavt stofskifte...
Hej Helle :?

Da jeg skal på arbejde kl. 04 :shock: - er jeg nødt til at dykke under dynen nu, men kommer frygtelig tilbage med en nærmere udredning af, hvorfor jeg mener at du bør thyro-udredes ordentligt (ikke bare TSH og T4 ) OG, at hvis denne (seriøse) udredning skal overhovedet kunne nytte, SKAL den gentages 2 gange til med rimelig korte mellemrum. Det kan altså nytte NADA, hvis man bygger noget som helst på en enkel blodtest-omgang, specielt i tilfælde af mere diffuse indikationer (hvilket er mere reglen end undtagelsen netop i forbindelse med stofskifteproblemer).

Jeg vender tilbage i morgen :smi039

Helle
14-08-07, 07:14
Hej Anina
God arbejdslyst :?
Jeg er spændt på at se hvad du finder, jeg har selv læst rundt omkring og flere ting passer på stofskiftet, men måske griber jeg bare efter et halmstrå for jeg er ved at være noget så træt af det her, og så at der ikke er nogen der gør noget for at finde grunden til min lammelse :cry: sådan føler jeg ihvertfald.... At de glor mig i halsen med en kikkert 6-7 gange for bare at sige "jeps det er det samme kom igen om en månedes tid".... :twisted: Nu er der gået 3 måneder siden det begyndte og jeg er TRÆT af det, og selvfølgelig også nervøs for at det skal ende kronisk fordi lægerne er så langsomme med at udrede mig.

Helle
14-08-07, 13:36
Hmm... Sendt videre til en masse blodprøver... bla. thyreoide screening, det må vel næsten have noget med stofskiftet at gøre?? Der ville komme svar på torsdag og så tager vi den derfra, det var sgu næsten helt underligt at blive taget alvorlig, og lægen kunne selv se at jeg er noget hævet på den ene side af halsen, det havde ørelægen bare overhørt da jeg sagde det :evil: Så nu må jeg se på torsdag hvad prøverne viser.

Anina
14-08-07, 13:45
Hmm... har du allerede afleveret blodprøvene? Blodprøvetagningen til Thyreoidea-screeningen skal helst foregå tidligt om morgenen idet senere på dagen er værdierne upålidelige.... :?

Helle
14-08-07, 13:59
Ja han sagde at jeg skulle gå derover nu.... og jeg kunne lige nå det inden de lukkede, det burde han jo have sagt så jeg kunne vente til i morgen tidlig :shock: Nå der er vel ikke meget andet at gøre end at vente og se svarene på torsdag :roll:

Bea
14-08-07, 14:49
Hej Helle

Nu håber jeg altså, de får dig undersøgt ordentligt, og får det gjort i en fart. Jeg kan godt forstå du bliver trist af den fornemmelse, at de ikke gør noget ved det, og at de ikke hører hvad du siger. Det er så irriterende at lægerne går i deres egen verden og kun svarer overfladisk på, det man spørger om og det man fortæller dem. Du må være vedholdende, når du taler med dem, ellers får du intet at vide. Jeg ved godt at lægerne ofte bliver irriterede hvis man er vedholdende og spørger for meget, men hellere det end slet ikke at vide noget.

Håber du snart er i bedring, og at dine profetier angående at sygdommen bliver kronisk ikke går i opfyldelse.

Knus Bea :smt056

Helle
17-08-07, 08:01
Stofskifteprøven var normal..... et eller andet sted er det ØV... jeg havde vist håbet at det var DET så der var en forklaring, de andre prøver var der ikke kommet svar på.
På den anden side så HVIS de stofskifteprøver ikke er til at regne med når og hvis de ikke bliver taget om morgen så ved jeg ikke helt hvad jeg skal tro.
Det værste er næsten fornemmelsen af at lægerne IKKE tager mig alvorlig, og havde de ikke kunne se at min stemmelæbe er lam ville de såmænd nok ikke tro mig, jeg føler virkelig at de IKKE gør noget for at finde ud af HVORFOR :twisted: