PDA

Se fuld version : 24pakker eller hvor galt en reklame kan gå....?

admin
08-09-07, 11:27
24pakker eller hvor galt en velment reklame kan gå....?

Julestemning i oktober.... 2007 :smi310.gif

Vi har hentet dette forum (Julestads) fra "lageret" allerede fordi det lader til, at nogle af os godt kunne finde på at finde gode idèer, tips eller "kloge" juleopskrifter... før tampen brænder og det ender med, at vi både ligge som strandede hvaler og vejer mere end vi lykkedes at "spare op til" året igennem....

Så hvis nogen mener, at vi er skøre fordi vi indleder "julehysteriet" så tidligt på efteråret.... ja, så lærer vi bare at leve med det. Bare det "virker" :jul05

EDIT/ADMIN: Dette indlæg er blevet redigeret d. 18. september 2007.

Årsagen til redigering: lørdag d. 8. september 2007 kom jeg forbi et websted, hvor jeg er blevet mindet om et fint privat initiativ, der går ud på at samle til og sende pakkekalendere til børn, der lever i beskedne kår, hvorfor det ikke altid er muligt for forældrene at handle ind til pakkekalendere til deres børn.

Omtrent samtidigt har en bruger her hos os postet et hurra-indlæg om den kommende jul, hvor hun skrev bl.a. om, at hun havde modtaget en pakkekalender fra den (senere) initiativtager til 24pakker.dk

Hvorfor ikke - tænkte jeg og postede så denne trådstart i et juleforum, jeg hentede frem fra "lageret".... Godt nok er det kun september, men hvis der er nogen, der allerede tænker på Julen - er der intet til hinder for, at dette jule-tips-forum skulle op igen.

Jeg har benyttet dele af vores brugers indlæg til at markere initiativet/hjemmesiden 24pakker.dk ekstra stærkt og der var ellers ikke andet end lovord og ros i de efterfølgende svar.

Desværre viser det sig senere, at min henvisning til 24pakker.dk sat i forbindelse med den beretning om pakkekalenderen brugeren havde skrevet - er faldet Tina Andersen, indehaveren af 24pakker.dk for brystet og hun sendte mig en mail derom.

Hvis det bare endte her, hvor vores dialog kunne fortsætte i ro og fordragelighed - vill Tina Andersen hurtigt blive oplyst om, at brugerens indlæg var "kun" en anledning.... et "påskud" til at fremhæve initiativet: 24pakker.dk - altså en positiv og uforbeholden reklame for Tina Andersens pakke-projektet. Men Tina Andersen valgte anderledes....

Tina Andersen valgte - i stedet for at fortsætte vores dialog hun selv ellers havde taget initiativ til - ja, hun valgte i stedet at benytte sin blog på en anden hjemmeside under overskriften: "Jeg er godt nok SUR! (24pakker)" til at hænge vores bruger ud i en offentlig gabestok og der blev ikke sparet på stærke ord som: løgne, snyd, sur, gal, rasende, "snyderne" m.v.

Jeg har derfor valgt at slette ethvert spor efter reklamer for 24pakker.dk fra denne trådstart og fra alle steder på vores hjemmeside.

Anne
08-09-07, 17:25
Kalendergaveindsamling - sikke et godt initiativ!

Tænk, hvad vi går og smider ud af den slags, som vi ikke regner for noget. Jeg vil fluks starte med at oprette en kasse til den slags ting.

Hurra, hvor er det godt, der er folk, der får sådanne ideer. =D>

Knus, Anne :smi055

Hejdien
08-09-07, 23:51
JUL :smi030 :smi030 :smi059 :smi213 :smi067

Åh gisp det mener I ikke :august28 så skal der jo laves hovderengøring og jeg skal komme efter dig , og hjælp det er mig der skal holde julen for ungerne i år ... og endnu mere :oops: :oops:

Jeg har en hel pose liggende med gaver til 24 pakker , gaver min datter har samlet sammen i løbet af året til dem, det er hendes godgørende projekt og jeg har glemt at sende dem http://www.pckaos.dk/fotoalbum/msn/thumbs/broeler.jpg

Nå men nu må I så hjælpe mig , det kan være jeres julegave til mig ,,, spark mig :smt021 nu kommer i frem hvis I skriver et indlæg her og tirsdag kommer jeg tilbage og siger at nu har jeg husket at sende de pakker og har jeg ikke det så er det bare at sparke eller gokke mig i hovdet (man skal søge gaver gennem dem i oktober , så de skal have dem nu hvis de skal vide at de er der ) :roll:

Nå men ved I hvad , for at det ikke skal være løgn så elsker jeg faktisk julen, da ungerne var små startede jeg allerede med at pynte op i november , nærmere den 1 november :)

For med tre børn og tre stykker pynt hver dag , så er man ved at være færdig med at pynte op den første dag i december når de andre starter :)

Vi har plastik juletræ herhjemme det plejer at afsted komme et hyl fra andre voksen og jubel hos deres børn ...

Vi tager nemlig træet ind den 1 december og så begynder gavene at komme under træet , de kommer så løbende i hele december måned så ungerne kan se på at det vokser .. Nu er vi en meget lille familie og vi bliver underligt nok mindre og mindre for hvert år der går :cry:

Jeg har lige meldt min mor og min bror ud af min familie kreds , så jeg er bange for at jeg bruger alt for mange penge på mine unger , sådan at der kan komme gaver under træet :)

Men men det klarer vi nok, jeg elsker at købe gaver og da mine unger er så store at de ønsker sig tøj for det meste , så er det jo meget nemt. Det kræver bare at der er et stykke tøj i hver pakke så ser det ud af lidt :D

Og der er en fordel mere ved vores plastik juletræ... min søn behøver ikke at tage benadryl hele julemånenden .. dem er han på fra feb til okt .. så tager gerne et plastik træ for at give hans krop lidt ro :)

Så alt mit skrigeri kommer altså af at jeg har glemt at sende de pakker til 24 gaver .. men nu gør jeg det ja jeg gør så :lol:

GOD JUL til jer alle sammen :lol: :lol: :lol:

Yvette
09-09-07, 00:43
Jeg elsket julen som barn. :jul10 Juleforberedelsene og bakingen foregikk hos min mormor. Den startet tidlig i november tror jeg....og fortsatte dag for dag helt til julaften var et faktum.

Hele familien med foreldre, besteforeldre, søsken, tanter og onkler var samlet julaften hos min mormor og morfar...og alle var snille den dagen. Det bugnet av julepresanger, men først var det julemiddagen, så gikk vi rundt juletreet og sang alle julesangene...og til sist kom nissen og delte ut alle gavene. I alle år så frydet jeg meg over bøkene jeg fikk. Resten av julen var reddet....for da var jeg fordypet i disse... :D

Senere ble det foreldrene mine som overtok julaftenfeiringen....Det ble aldri det samme, men jeg ble jo også eldre med årene, så det er naturlig. Jeg er bare så takknemlig for at min sønn fikk opplve å feire hos mine besteforeldre! Det var spesielt pga deres barnslige fryd over julen...

Etter at jeg fikk min sønn var det bare så deilig å forberede seg til jul. Jeg vasket, jeg bakte kaker og boller og brød, pyntet juletre sammen med ham....det var vidunderlig. Jeg tror vi spilte julesanger helt fra 1. desember, og lysene i øynene til den lille gutten var mer intense enn lysene på juletreet.

Så deilig det er å ha forventninsfulle barn som får drømmene og ønskene sine oppfylte. Så deilig med barn som slukner i armene med et smil om munnen, og med en tillit og kjærlighet til mamma...som får tårene frem i øynene av ren og skjær takknemlighet til livet.... :smi037 ...da, men også akkurat nå....

Jeg ble tankefull og mimrende.... :jul04 ...pga dere...

Jeg vil så gjerne delta i dette prosjektet kalenderinnsamling. Jeg skal undersøke om det finnes noe i Norge....så blir det enklere...Plutselig så blir man minnet på at der finnes barn der lyset i øynene har sluknet. Det er vår fordømte plikt å gjøre det vi kan for å tenne glede i disse barnas hjerter...og når gleden og håpet er tent....ja så skinner det i glade barneøyne....Og finnes det noe vakrere....? :smi055

Jeg sitter også og vurderer om jeg skal delta på julaften i Frivillighetssentralen - der de hjemløse og ensomme kommer hvert år. Jeg vil snakke med min sønn om det og høre om han vil være med. Hvis ikke - så kan jeg dele meg litt...

Jeg sitter med en ømhet i hjertet - både for min sønn...for disse fattige barna, men også disse hjemløse og ensomme... :smi055 Jeg tror det blir en annerledes jul hos oss i år...en rikere og mer meningsfull jul... :smi208

Nå har dere satt tanker i hodet på meg. Knus Yvette :august2

Anina
11-09-07, 15:25
Nå men nu må I så hjælpe mig , det kan være jeres julegave til mig ,,, spark mig :smt021 nu kommer i frem hvis I skriver et indlæg her og tirsdag kommer jeg tilbage og siger at nu har jeg husket at sende de pakker og har jeg ikke det så er det bare at sparke eller gokke mig i hovdet (man skal søge gaver gennem dem i oktober , så de skal have dem nu hvis de skal vide at de er der ) :roll:
Hmm... det ER tirsdag i dag :smi021

Hejdien? Skal der vanke den her? http://www.langkawi.dk/midis/141.gif ? Eller denne? :smi0012 ?

Anina
11-09-07, 15:37
Jeg ble tankefull og mimrende.... :jul04 ...pga dere...

Jeg vil så gjerne delta i dette prosjektet kalenderinnsamling. Jeg skal undersøke om det finnes noe i Norge....så blir det enklere...Plutselig så blir man minnet på at der finnes barn der lyset i øynene har sluknet. Det er vår fordømte plikt å gjøre det vi kan for å tenne glede i disse barnas hjerter...og når gleden og håpet er tent....ja så skinner det i glade barneøyne....Og finnes det noe vakrere....? :smi055
Og jeg...pga dere :smt111

Jeg tror, at det er lidt for sent i år, at starte med at samle og sende.... Men til næste år og man kan sende hele året jo. Hvad med at finde et par andre ildsjæle og sætte noget tilsvarende i gang i Norge også? Så ville du slet ikke sove af alle de barneøjne der kiggede ind i dine, i tankerne og med en glad glød :jul04

Jo, jeg tror også at det bliver en bedre højtid i år, end den længe har været.... Men så må du lægge planer, og helst på skrift.... så det ikke ender med at alt på en gang og så vil man allerhelst gemme sig under sin dyne Julen igennem.... af bare stress :smt056

Hejdien
11-09-07, 15:52
Hmm... det ER tirsdag i dag :smi021

Hejdien? Skal der vanke den her? http://www.langkawi.dk/midis/141.gif ? Eller denne? :smi0012 ?

Jamen jamen jeg løber nu , jeg ordner det nu ... posthuset er ikke lukket pyhh heldigvis ... skriver senere når det er afsendt he he he

Hejdien
11-09-07, 20:22
:smi009 :smi069 :smi069 så blev det tommlen op alligevel :D

Jeg fik sørme sendt pakkerne til 24 pakker nu tror jeg så bare lige at jeg vil skrive til Tina og skrive at de kommer fra min datter , for altså jeg nåede ikke noget som helst jeg skulle skynde mig :D

Helle
11-09-07, 20:37
Hejdien

=D> :smi0012

admin
25-09-07, 06:21
Bemærk venligst: navnet på den hjemmeside hvorpå indehaveren af 24pakker.dk havde oprettet sin "lynchnings-blog" er hermed redigered bort fra denne tråd.

Husk venligst - tråden er låst og kan ikke besvares.