Se fuld version : Kender nogen her Carsten Vagn-Hansen?
Er der nogen af jer der kender til ham her Carsten Vagn-Hansen
Læge, sundhedskonsulent Han er på noget der hedder dsgnet http://www.dsgnet.dk/
Derud over har jeg fået at vide fra hospitalet at han også vil være med indeover min sag , men jeg har så også læst og forstået at der har kørt retssager om ham og at mange mener at han får penge fra kosttilskudsindustrien, han kender mig ikke (endnu) så derfor prøvede jeg via hans hjemmeside at beskrive mine symptomer for ham og se om han kunne finde en rød tråd som jeg ikke har hørt om mere
(det er det jeg siger der er gået en detektiv tabt i mig ) :lol: og jeg har nu fået et svar fra ham af og ganske rigtigt foreslår han mig kosttilskud (men det gør egen læge jo også ) og han har sendt mig et par yderst interessante artikler om borrelia (som der også står enormt meget om på dsgnet også ting som jeg ikke andede selv om jeg er medlem af borrelia foreningen ) dertil har han sendt mig noget om fib (som jeg også ved at min læge vil i gang med at tjekke op for og til sidst har han så sendt (hvad jeg syntes er den mest interessante artikel ) noget om utæt tarm...
Jeg vil gerne sætte artiklerne på her hvis der er nogen der vil læse dem, men da de er lange og jeg ikke lige ved hvor jeg skal sætte dem ville jeg spørge Admin først :wink:
Og ikke mindst ville jeg høre om nogen af jer kender noget til ham ud over det jeg har hørt som er negativt men det syntes jeg så altid det er når en læge går ind for det lidt alternative :)
Nå ja han har anbefalet mig læger som evt kunne hjælpe mig på mere utraditionelle måder (er klar til snart alt for at komme til at virke normalt igen) men da meget af det kost omlægning , natur medicin osv koster en bondegår vil jeg lige tjekke de forskellige ud først inden jeg evt gør mig til bankrøver :lol::lol:
han skriver sådan her i sin mail til mig
Vedr. læger, der kan hjælpe dig med.opklaring og.naturlig behandling kan jeg anbefale lægerne på Institut for Ortomolekylær Medciin, Lyngby Hovedgade 37, 2800 Kgs. Lyngby. Tlf. 4588 0900.
nogen der kender noget til dem inden jeg begynder at søge højt og lavt ???
Nå men ved i hvad jeg er her jo slet ikke det er jul ...ville bare lige have skrevet det her mens det er nogenlunde frisk i erindingen og god jul :ny012
Hejdien
Er der nogen af jer der kender til ham her Carsten Vagn-Hansen
Læge, sundhedskonsulent Han er på noget der hedder dsgnet http://www.dsgnet.dk/
Ho, ho, ho.... :smi008
Joh... ham kender vi godt... en søgning på indlæg indeholdende navnet Carsten Vagn Hansen.... giver over 600 hits her på forummet =D>
Se selv: http://www.overgangsalderen.net/forum/search.php?searchid=672 :smi009
Du kan rolig sætte dit lid til denne mand. Han er forhadt af lægestanden, der sidder dybt i lommen på lægemiddelindustri fra nær og fjern. Han prædiker selvhjælp, håb, selvkontrol og først og fremmest - forventer, at patienterne tager ansvaret for dem selv og deres helbred ved at stille krav og kræve respekt fra sagkundskaben! Selvfølgelig er de ikke begejstrede for den slags læge, der "undergraver" deres autoritet.
Hvad angår beskyldninger om at være sponsoreret af "kosttilskud-industri"... giver jeg ikke en disse for disse :wink: Manden har allerede for mange år siden startet en bevidstgørelse af de syge.... og man kunne også fristes til, i stedet at spørge - hvad er bedre: en mand, der har en vision og arbejder for den - eller - nærmest den samlede lægestand, der modtager dagligt tonsvis af reklamer fra lægemiddelindustri.... der inviteres på "konferencer" på klodens smukkeste turiststeder (med ægtefæller og alt betalt)... eller "sponsorater" af forskellig art, der alle har til formål at fange lægernes opmærksomhed og benytte talrige lægemidler, der ikke engang er færdigtestet, før de sendes ud til lægerne, der så fortsætter hvor lægemiddelindustrien slap.... som f.eks. med kolesterolmidler statiner, hvor der slet ikke foreligger en tilstrækkelig dokumentation og langtidseffekter er overhovedet ikke kendte og som tømmer de stakkels mennesker for kolesterol, også det gavnlige - så de fandme vil krepere før tid, uden at vide hvorfor... og jeg kunne blive ved og ved...
Så jow, Carsten Vang Hansen behøver du ikke spilde tiden på at bekymre dig om. Spar hellere på kræfterne og vær på agt over de konventionelle læger, der ikke kan finde på at slipe luft, uden at der er en medicingigant på spring til at betale dem for!
han skriver sådan her i sin mail til mig
Vedr. læger, der kan hjælpe dig med.opklaring og.naturlig behandling kan jeg anbefale lægerne på Institut for Ortomolekylær Medciin, Lyngby Hovedgade 37, 2800 Kgs. Lyngby. Tlf. 4588 0900.
Hej Hejdien :smt039
Du kan også lige kigge her: http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=9146 - hvor der findes flere breve fra Vitalrådet, der deler adressen med IFOM i Lyngby. På deres hjemmeside vil du finde oceaner af Nyhedsbreve og artikler om masser af de emner, der er værd at se på, for at finde ud af, hvilken type læger er her tale om....
God bedring :smt039
Takker for svarene så ved jeg hvad jeg skal give mig til når der falder ro på i morgen (lige nu vil jeg skynde mig over på sofaen inden min datter kommer hjem er fæææærdig ) :)
Men jeg skal klart have læst noget om ham, og så kan jeg hilse at sige at min læge og lægen jeg skal tilses af på køge sygehus er dem der har anbefalet mig ham Carsten Vagn, så kan det mon være der er håb for den traditionelle lægestand efterhånden , kan det tænkes at de er ved at finde ud af at det ikke kun er dem der ved bedst ..... :D
Man kan kun håbe ;)
Og he he jeg glemte vist at søge på den her side , søgte kun i google og der er meget negativt om ham :D
Bibliotekaren
23-12-07, 19:08
Takker for svarene så ved jeg hvad jeg skal give mig til når der falder ro på i morgen
Du kan også lige kaste et blik på Biblioteket herinde: http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=9553 - hvor bøger af Carsten Vagn Hansens er listet op og omtalt eller næsten (tiden slår ikke altid til det hele :oops: )
Vi har alle disse bøger her på sitet, så det gælder kun om at få fingeren ud og gå i gang med at anmelde.... Du er sgu meget heldig, at han er "indblandet" i din case. Meget heldig :smi039
Manden turnerer med foredrag, men mest optræder han sammen med sin kone, hvor de begge afholder "livskvalitets-arangementer" med sang og snak.... de er jo begge ældre mennesker. Så er der jo også hans bøger og biblioteksafgifter... Han er så uafhængig, som man kan være, hvis nogen spørger mig. Helt uden sammenligning og absolut modsat den promotion-target -> lægestanden er for lægemiddelindustrien.
Ja, da. Ham "kender" jeg godt.
Han er vært på tv-kanalen DK4... den med det røde flag som symbol.
Han har mange interessante udsendelser og er absolut værd at bruge tid på.
Folkets doktor
Carsten Vagn-Hansen er læge og sundhedskonsulent, og kendt af snart sagt hver en dansk radiolytter efter sine mange år som Radiodoktor hos DR. På dk4 vil Carsten Vagn-Hansen i sin sædvanlige kontante og informative stil tage fat om konkrete sygdomsforløb, og belyse hvordan man kan komme sygdommens årsager til livs.
Carsten Vagn-Hansen betragtes af mange læger som kontroversiel, fordi han hellere fokuserer på sygdommens rod frem for at ordinere medicin i lange baner.
Brug for hjælp?
Sundhedskonsulenten er klar til at hjælpe, hvis du står over for et sygdomsforløb som ikke er endt tilfredsstillende.
Har du brug for hjælp så kan Carsten Vagn-Hansen måske hjælpe dig, hvis du henvender dig til programmet.
Sundhedskonsulenten vil så sammen med dig prøve at finde årsagen til at du ikke har det godt, og se på hvad du kan gøre ved det. Din opgave, hvis Du vil deltage i en af udsendelserne, vil i første omgang være at sende en god og gerne lang beskrivelse af dine sundhedsproblemer og symptomer, hvad du selv mener er årsagen, hvilke undersøgelser der er foretaget, hvilke behandlinger der er givet, hvilke lægemidler, naturmedicin, kosttilskud, og andet, der er forsøgt.
Blandt de indsendte beskrivelser vil Carsten Vagn-Hansen udvælge de der skal medvirke i programmerne og dermed være med til at hjælpe andre med deres problemer.
Beskrivelserne med kopier af bilag som for eksempel journaler, undersøgelsesrapporter og andet sendes til:
dk4
Rådmandsgade 55
2200 København N
Mrk: Sundhedskonsulenten
Du kan på linket her søge lidt mere info om ham.
http://www.dk4.dk/?p=plug-side-item;id=1499
:smi001
Man bliver lykkelig af at hjælpe andre
Carsten Vagn-Hansen stoppede for mange år siden som praktiserende læge, men den del af arbejdet, der handler om at rådgive folk om sygdom og sundhed og om, hvordan de ved egen hjælp kan få et bedre liv, er han slet ikke færdig med.
Carsten Vagn-Hansen mærker ikke meget til alderen, ud ver at han er blevet lidt mere stiv i det. – Jeg har heller ikke det samme overskud til at arbejde fra morgen til aften, som jeg har gjort hele livet. Nu stopper jeg et par timer før klokken 22, så jeg også får set tv-nyheder og læst aviser, siger Carsten Vagn-Hansen. (...)
– Under krigen, hvor man på grund af fødevaremangel måtte leve af det, man selv kunne dyrke, så man ikke meget til læger. Folk levede sundere. Og på landet var der kloge mænd og koner. Vi havde et nabopar, som kunne helbrede med magnetiske strygninger – det man i dag kalder for healing – og de kunne hjælpe vores karle, når de havde ondt i ryggen og maven og havde forstuvninger. Det har ligget som en ballast, at naturen er en stor læge. Jeg plejer at sige, at de tre store læger er Vorherre, tiden og naturen. 95 procent bliver raske af sig selv i løbet af 14 dage, men man skal selvfølgelig gå til læge, hvis der er noget alvorligt i vejen.
Læs mere på Kristeligt Dagblad (http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/295260:Liv---Sjael--Man-bliver-lykkelig-af-at-hjaelpe-andre)
Meget fin artikel, men jeg er jo også "partisk", ikk`? :smi022
Tante Ana.... Linket i din signatur virker desværre ikke.:smi008
www.carsten-vagn-hansen.dk
:smi004
Tante Ana.... Linket i din signatur virker desværre ikke.:smi008
www.carsten-vagn-hansen.dk
:smi004
Det sker med mellemrum, at CVH ændrer urlen til sin hjemmeside. Aner ikke hvorfor. Men nu er Tante Anas signature link rettet, så det peger på den rette hjemmeside :oktober51: