Viser resultater 1 til 4 af 4
    Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard Slørets kvinder

Slørets kvinder
    af Barbara Wood

Dette er en spændende bog, man bliver underholdt, og samtidig lever man sig ind i en helt anden kvindeverden, hvor undertrykkelse og ydmygelse er hverdagskost bare fordi man er født kvinde… Bogen indeholder desuden alle de elementer man kan ønske sig, hvis man kan lide en god fortælling om kærlighed og had.

Jeg har ikke rigtigt kunnet finde nogen udtalelser om bogen på nettet, udover det nedenstående. Måske den ikke kan købes mere, men lånes kan den sikkert på ethvert bibliotek.

Jasmine og Camelia er børn i Kairo i tresserne i en rig, egyptisk familie. De to piger lever en ørkesløs tilværelse i det store hus med mange tjenestefolk. Camelia vil gerne være danserinde, og Jasmine vil være læge som sin far. Men det er ikke så let at blive i dette samfund, der ikke tillader kvinder noget, som ikke har et ord for børn, og som fordømmer den pige, der ikke er jomfru på sin bryllupsdag.

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard Re: Slørets kvinder

Citer Oprindeligt indsendt af Joanna Se indlæg
    Slørets kvinder
    af Barbara Wood
    Måske er det den næste bog jeg skal læse. Jeg er ikke god til at finde bøger, men læser ofte bøger som andre anbefaler. Engang imellem er det godt med lidt aktion istedet for kun at læse biografier. Jeg skal i gang med en biografi af Helle Thorning.

Bea

Registreringsdato
    Jun 2007

Joanna skrev:

Jeg har ikke rigtigt kunnet finde nogen udtalelser om bogen på nettet, udover det nedenstående. Måske den ikke kan købes mere, men lånes kan den sikkert på ethvert bibliotek.
    Jeg blev nysgerrig, da jeg læste din anmeldelse af bogen og tænkte, jeg ville google lidt.

Mon ikke det er den her?

Virgins of Paradise by Barbara Wood (Paperback - Dec 1994)
    Jeg fandt den på amazon.com, men den er jo på engelsk.
    Der står en masse anmeldelser af bogen.

http://www.amazon.com/review/product...owViewpoints=1

Lige et tip... Post Danmark har sat prisen VOLDSOMT i vejret fra 2008 på eks. bøger, man får sendt fra amazon.com.

Det er altid spændende at læse om andre kulturer.

Guest avatar
    Joanna Gæst

Hej Zuzan

Jo, det er bogen jeg har læst...

Tak for din søgning...

Jeg læser en del bøger, og mange af dem omhandler fremmed kultur og levevis, bogen af Barbara Wood er ikke en "dybsindig" bog, men af den slags, man ikke kan lægge fra sig, før man har fået slutningen...en rigtig god fortælling...

Kh.
    Joanna

Bookmarks

Regler for indlæg