Viser resultater 1 til 6 af 6
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard TERM-modellen og "fink"

TERM-modellen og en "fink" ?

Hmm... det ser ud til, at Per Fink er ved at blive ophøjet til en varebetegnelse på linie med f.eks. Hoover = en hoover..... Per Fink = en fink

På Nettet i dag (ND) fandt jeg et forslag til indførelse af fink-varebetegnelse - en fink.

En "Fink" er en patienthistorie, der starter med en "somatisering-misdiagnose", hvor patienten enten når at blive udredt for en alvorlig sygdom, lige på falderebet eller - dør af en sygdom - enten konstateret for sent eller konstateret først på obduktionsbordet.

Det er en "Fink".

Har du en "Fink" at fortælle?
    Har du en fink - skriv den ned og send den til os via email-linket i signaturen lige ned under dette indlæg. Anonymitet garanteres.
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: TERM-modellen og en "fink"

Læs meget mere om TERM-modellen -> HER!

Registreringsdato
    Feb 2005

Citer Oprindeligt indsendt af admin Se indlæg

Hmm... det ser ud til, at Per Fink er ved at blive ophøjet til en varebetegnelse på linie med f.eks. Hoover = en hoover..... Per Fink = en fink

På Nettet i dag (ND) fandt jeg et forslag til indførelse af fink-varebetegnelse - en fink.
    En "Fink" er en patienthistorie, der starter med en "somatisering-misdiagnose", hvor patienten enten når at blive udredt for en alvorlig sygdom, lige på falderebet eller - dør af en sygdom - enten konstateret for sent eller konstateret først på obduktionsbordet.

Det er en "Fink".

Har du en fink - skriv den ned og send den til os via email-linket i signaturen lige ned under dette indlæg. Anonymitet garanteres.
    Hmm... jeg støder på Nettet, rundt på flere hjemmesider - på indlæg der appellerer til omverden, sendes direkte til politikere.... Man argumenterer det bedste man har lært og går hver gang ud fra, at de mennesker man henvender sig til - er modtagelige over for gode argumenter, logisk og enkelt sammensat "bevisførelse".... at de mennesker, man henvender sig til - er lige så gode mennesker, med retfærdighedssans og menneskesyn, der så må nødvendigvis ligne ens eget....

Hvorfor virker det så ikke?

Fordi de fleste, der gerne vil udrette noget her - benytter de selvsamme "teknikker" beslutningstagere er i den grad trænede i at overhøre... Man argumenterer ikke med dem, hvis levebrød det er netop at hælde vand ud af ørerne og dermed også "ikke-høre" som om alle andre gjorde det samme....

"Man" lytter ikke! Man har altid andre, "højere" hensyn at tage til.... alting. Man kan ikke gå ind i enkeltsager. Man er for fornem, og vigtig og for betydningsfuld til at lytte til "rotterne" på gulvet.... De (rotterne) skal bare holde kæft og betale skat uden at kny.... Så bliver deres surt tjente skattekroner brugt til at udvikle nye..... nej, nej - ikke nye behandlingsmetoder, når rotterne bliver slidte og syge.... i statens tjeneste. Nope! Skatterotternes skattepenge bliver anvendt til "forskning" i og udvikling af nye "videnskabelige" metoder til netop at få gjort skatterotterne raske ved at få dem til at tro på at de ikke er syge, men kun bilder det sig ind.

Hmm... hvad så med sygdomme? Hjertesygdomme? Cancer? Stofskiftesygdomme? Organsygdomme? Blodsygdomme? Vil de bøje sig også for den hjemmelavede kognitive terapi udført af middelmådige, udygtige læger med 30 timers kursus i bagagen?

Sikkert ikke. Sygdommene fortsætter uanfægtet med at tære, og dræne, og ødelægge deres værtskroppe, mens disse sidder skoleret hos lægen, der i stedet for gøre sit arbejde - læner sig tilbage, "kognitiverer" og producerer "funktionelle lidelser" på samlebånd.... hvor de før ikke fandtes...

Sygdommene fortsætter.... Nogle syge dør af manglende behandling, underbehandling, fejlbehandling eller for sen behandling! Andre bliver svært invaliderede. Endnu andre sygner psykisk hen - ikke fordi de var psykisk skrøbelige da de først blev syge af en fysisk sygdom - men af det efterfølgende TERM-forløb, de massivt blev udsat for.... Deres familier lider med!

De syge og deres familier!! Hvem kærer sig om dem?!

Vi har brug for patientberetninger! Vi har brug for sygehistorier, der bekræfter TERM-modellens egentlige virkning og konsekvenser.

Vi har brug for det, politikere ikke er øvede i at overhøre og argumentere imod med henvisning til "fornuften"

Vi har brug for et helt hav af
    "finke" = patienthistorier, der starter med en "somatisering-misdiagnose", hvor patienten enten når at blive udredt for en alvorlig sygdom, lige på falderebet ofte med et livsvarigt invaliditet til følge - eller - dør af en sygdom - enten konstateret for sent eller konstateret først på obduktionsbordet.

Hvor er din historie? Hvorfor har du ikke skrevet den endnu? Hvorfor nøjes du blot med at surfe og læse.... i stedet for at bidrage til, at indsigelserne mod TERM-modellen styrkes og bekræftes også med din beretning?

Det kan kun gå for langsomt!

Skriv din historie og send den hertil - eller tig stille og hold op med at brokke dig over TERM-modellen, idet uden dit bidrag - kommer TERM-modellen for at blive!

Registreringsdato
    Jun 2007

Jeg tror, årsagen til, at der ikke er så mange, der fortæller deres FINK-historie, er, at man efter årelange fysiske lidelser med slagsmål med egen læge, speciallæger, hospitaler samtidig med slagsmål med kommune, dårlig økonomi, hensygnende parforhold osv., som alt sammen er BIVIRKNINGER af TERM-behandlingen, kun kan overgive sig til resignation.

Det er jo voldsomme kræfter, man kæmper imod... et helt system lige fra regering til regioner og kommuner plus forsikringsselskaber/pensionsselskaber osv.

Det handler om mange, mange milliarder, og det er jo David mod Goliat.

De politiske partier prøver at råbe op, men bliver jo ikke hørt, selvom det har voldsomme konsekvenser for borgerne. De mødes af "sort snak, socialdarwinisme og trusler".

Dette svar kom fra regeringen så sent som i dag om psykisk syge på starthjælp:

En blanding af sort snak, trusler og socialdarwinisme. Så enkelt kan man desværre beskrive beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksens svar til arbejdsmarkeds- og socialudvalget i dag om, hvordan han vil udbedre diskriminationen mellem unge psykisk syge på starthjælp og på kontanthjælp.

Begge grupper lider under massive problemer, og en økonomi, der gør, at de ikke er sikre på at have råd til mad, medicin og husleje har gjort mange endnu sygere - ja så syge, at nogle unge opgav behandlingen og derfor havnede i endnu sværere psykiske lidelser. Der blev rettet lidt op på problemet for kontanthjælpsmodtagere, der fik et ekstra tillæg, men de unge på starthjælp har ingen hjælp fået.

Til dette svarede beskæftigelsesminister, at hvis man mente det var diskrimination, kunne vi jo fjerne hjælpen for de unge på kontanthjælp. Fordi, sagde ministeren: Jeg vil ikke acceptere et system, hvor man stiger i ydelser, når man er syg, og falder i ydelser, når man er rask.

Spørgsmålet er bare: Hvad i alverden skulle man ellers gøre? Skal vi fjerne invalidepensionerne og putte folk på dagpenge indtil de bliver raske? Skal vi fjerne sygedagpenge? Er det ikke netop når man er syg, man har brug for ydelser? Når man er rask skal man vel i princippet tjene sit brød selv?

Er ministeren virkelig så darwinistisk anlagt, at vi skal hen imod et system, hvor det er de stærke, der overlever og de syge, der må bukke under?
    http://www.sf.dk/index.php?article=16125

Når man nu ved, at Hjort Frederiksen er chefstrateg for regeringen, og når han kan komme med så kynisk et svar, så har jeg misten troen på "et bedre liv", så længe denne regering er ved magten.

Denne regering har jo også besluttet, at den SELV vil bestemme, HVAD der skal forskes i, og da Fink og co. har fået voldsomt mange forskningsmidler til TERM og afledte projekter, så tvivler jeg på, at nok så mange "FINKER" ændrer noget som helst. (Ja, jeg er godt nok "sort" i dag.)

Det har godt nok rystet mig i mine grundvolde at læse sådan et svar fra Hjorten.

Han mener åbenbart, at man bliver arbejdsmarkedsklar, hvis man bare gøres fattig nok - uanset sygdom.

Og endnu mere dystert bliver det da, når man tænker på, at TERM netop er "designet" til rundhåndet at uddele endnu flere psykiske diagnoser.

Jeg har kun følgende kommentarer lige nu....
    "Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: TERM-modellen og "fink"

Citer Oprindeligt indsendt af admin Se indlæg

Det er en "Fink".

Finn Svanlundh, Mia Tjelum Nielsen, Niels Saxtrup og Klaus Hasager Boss er navne på de praktiserende læger i Svaneke på Bornholm iflg. De Gule Sider.

Hvilken af disse læger mon - behandlede lungekræft med energidrikke og lykkepiller?

Forkert diagnose i fire år

20. maj 2008 15:15

En fejldiagnose gennem fire år kostede i maj måned en bornholmer livet.
    Gennem fire år gik Børge Hansen til lægen for at få lykkepiller, imod det både han selv og lægen mente var en depression.

Først lige før han døde, blev han undersøgt af en anden læge. Her opdagede man den rigtige grund til, at han var holdt op med at spise. Børge Hansen havde lungekræft i et stadie, så lægerne kun kunne smertelindre.

Kilde: TV2/Bornholm
    Dette er det eneste sted i medierne, jeg kunne finde denne oplysning på.... helt i overensstemmelse med vores andet emne her på sitet: TERM-modellen og pressefrihed.....

Havde det ikke været for en lokalafdeling af en landsdækkende TV-station - havde vi end ikke fået denne korte oplysning - ingen andre - hverken aviser eller andre tv-stationer er fulgt op på.....

Er der nogen der ved mere om Børge Hansens kranke skæbne - skriv til os

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    62

Standard Re: TERM-modellen og "fink"

Kære Admin

Ja det er en meget trist historie, jeg kender kun til det, der har været fremme via

tv2 bornholm, så det er ikke mere end det du allerede ved, desværre

Det er forfærdeligt, at det kan forekomme. Men som du skriver, hvem er det, der

kan tage så grueligt fejl : jeg ved at Børge Hansen boede i Østermarie, men

den læge, der har praksis i den by har været ude og pointere at han intet havde

med sagen, at gøre. Det var ellers ham, jeg straks tænkte på.

Hans ry har aldrig været for godt.

Svaneke lægerne er nogle meget dygtige og kompetente mennesker , men

selvfølgelig kan de da også tage fejl, men som sagt, det er kun gisninger ikke

noget jeg kender ret meget til.

Sagen er blevet dysset ned her på øen synes jeg.

Børge Hansen er iøvrigt også navnet på en meget berømt maler i Svaneke, men

han lever i bedste velgående, så vidt jeg ved. Forvekslingen med navnene kan

være lidt farligt, men de to byer ligger også kun med en afstand på 7-8 kilometer

Kan du have en rigtig god weekend, de lover sol og sommer og jeg har fri

weekend, herligt..........

Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Bookmarks

Regler for indlæg