Side 2 af 3 Første 123 Sidste
Viser resultater 11 til 20 af 27
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: Plapre, plapre, plapre....

Skrevet af Anina: Lør Feb 24, 2007 1:54

Citer Oprindeligt indsendt af Berlingske Tidende d. 14. februar 2007
    Influenza-epidemi er på vej

Du kan godt finde næsekludene frem. Influenzaen hærger omkring os og ventes til Danmark i løbet af to uger.

Influenza-lamperne lyser gult i det meste af Europa. Herhjemme lander epedemien formentlig i løbet af de næste to uger, vurderer Statens Seruminstitut over for morgenavisen dato.

»Der er influenza i landene omkring os lige nu, så det ville ikke undre mig, hvis den snart kommer til Danmark,« siger overlæge Lars Peter Nielsen fra Virulogisk Afdeling til dato.

Mod nord er Norge hårdt ramt af influenza, og ifølge lægerne har patienterne værre symptomer end normalt.

Syd for Danmark er influenzaen udbredt i såvel Polen, Holland som Sydeuropa. Også her er influenzaen ofte af type A - en virus, der ifølge Statens Seruminstituter er kompliceret at komme af med.

»Hvis Danmark bliver ramt af en epidemi i denne sæson, forventer jeg, at den kommer i løbet af de næste to uger,« siger overlæge Lars Peter Nielsen.

Hvis du bliver ramt af influenza, er det vigtigt at få ro, søvn - og masser af vand. Før influenzaen rammer kan eventuelt blive vaccineret. Den mulighed brugte 180.000 danskere sidste år.

Kilde: Dato
    Lagt på www.berlingske.dk af Jan Bjarke Nielsen
    Hmm.... det lader til at de fleste her enten har eller er i gang med at skrante for tiden.... og det ser ud til, at dette er ikke engang den "rigtige" influenza-epidemi (med undtagelse af Yvettes )...

Faktisk er det velkendt, at man skal helst skåne sig selv psykisk og fysisk - i perioden hvor ens immunitet skal bruges til at bekæmpe en udefrakommende smitte, som tilfældet er i influenzaq-perioden. Og hvis man i denne periode udsætter sig for større, energikrævende sysler eller biologiske shocks - kan det resultere i at man bukker under hvor man ellers kunne have en chance for at modstå skidtet....

Men den indre ro er nu det vigtigste middel til at understøtte kroppens immunitet, så det faktisk ikke nytter stort, hvis man oveni den sygdom man i forvejen har - også er utålmodig og selvbebrejdende...

Yvette - jeg tror at nu når du er nødt til at holde med at træne lige så meget som før - kan du komme til at opleve visse abstinenser, der udspringer fra at du ikke (over)producerer endorfiner i samme grad som før, når du trænede flere timer hver dag. Og dette endorfin-underskud kan faktisk give dig depressionslignende symptomer, indtil kroppen igen kommer i en tilstand hvor endorfindannelsen igen genoptages, denne gang uden en "tilskyndelse" fra den fysiske (over)udfoldelse. Bare du ikke fortvivler og tror er det er verdens ende, mens det står på.... Dette fænomen er velkendt indenfor sporten på eliteplan, hvor der trænes fuldtids og med kun få "fridage".

For alle, der er faldet for en infektion som dette års influenza - gælder det, at den selv-pleje man yder sig selv EFTER sygdommen er VIGTIGERE en det man gør under selve sygdommen. Der kan gå op til et par måneder inden vejrtrækningen bliver genoprettet fuldt og hosten forsvinder.... og derfor er tålmodighed og mest muligt hygge - det bedste man kan gøre for sig selv og det bedste for at forkorte rekonvalescensen.

Desuden er den nyeste influenza rigtig slem til tilbagefald.... så uanset hvad, slipper man ikke for at skulle være god ved sig selv..... Ellers vanker der tilbagefald og den samme tur forfra igen.

Jeg selv er rask som en havørn og influenza (stort set) bider ikke på mig af en eller anden mystisk årsag (eller netop ikke mystisk = anvender selv alle mine gode kosttilskudsråd og har gjort det i årevis)... Jeg kører ud hver dag, sne eller ikke sne :twisted: og i en bil på 2,2 tons og en stor motor lykkes det mig at sno mig mellem alle snedriver. Det kræver dog mere end sædvanligt, da min valgfrihed m.h.t. arbejdstiderne er pt suspenderet og jeg tager afsted når der er færrest problemer på vejene.... Dette gør mig mere træt end sædvanligt og derfor er jeg en del mindre bl.a. her på siden.

God bedring til alle syge og dem der endnu har "fornøjelsen" tilgode
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Hejdien: Lør Feb 24, 2007 2:11

Hmm.... det lader til at de fleste her enten har eller er i gang med at skrante for tiden.... og det ser ud til, at dette er ikke engang den "rigtige" influenza-epidemi (med undtagelse af Yvettes )...
    Nej se jeg tænkte det sgi nok, det er ikke andet end en lille fake influenza jeg har
    Men så vil jeg meget gerne frabede mig alt andet der kunne komme, migræne og voldsom hoste, det hænger bare ikke sammen, man venter hvert minut at se ens hjerne sidde oppe på væggen

Faktisk er det velkendt, at man skal helst skåne sig selv psykisk og fysisk - i perioden hvor ens immunitet skal bruges til at bekæmpe en udefrakommende smitte, som tilfældet er i influenzaq-perioden. Og hvis man i denne periode udsætter sig for større, energikrævende sysler eller biologiske shocks - kan det resultere i at man bukker under hvor man ellers kunne have en chance for at modstå skidtet....
    Hmm gad vide om det også gælder andet, min datter blev sendt hjem fra skole i uge 7 (lige inden vinterferien ) så havde hun lige et par gode dage her i ferien og nu ligger hun der igen med snot feber og ondt i halsen, bliver nok nød til at ringe til skolen og sige at det ikke er første omgang der er så slem men at det er vendt tilbage

Men den indre ro er nu det vigtigste middel til at understøtte kroppens immunitet, så det faktisk ikke nytter stort, hvis man oveni den sygdom man i forvejen har - også er utålmodig og selvbebrejdende...
    He jeg bebrejder kollegaer der går på arbejdet når de er syge og så smitter os andre

Jeg selv er rask som en havørn og influenza (stort set) bider ikke på mig af en eller anden mystisk årsag (eller netop ikke mystisk = anvender selv alle mine gode kosttilskudsråd og har gjort det i årevis)...
    Er glad for at høre at den ikke har bidt på dig du har så rigeligt at se til i forvejen så husk at passe på dig selv ;)

Og nu er jeg spændt på kosttilskud jeg har linet det hele op til i morgen tidelig med et helt brev til mig selv om hvornår og hvordan , så håber jeg at det giver gode resultater og så håber jeg også at der snart kommer noget forår..
    Jeg syntes da at jeg aldrig har været så tæt på at gå ned med flaget som de her sidste måneder af en eller anden grund, det hele vælter bare en gang i mellem , men jeg troede godt nok ikke at det lå til mig sådan noget som at gå ned med flaget så ville det vel også være sket for længe siden ;)

Den tilslutter jeg mig lige , også må du Anina passe ekstra godt på dig selv i denne tid og kør lige ordentligt ikk ;)

Knus
    Hejdien

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Yvette: Lør Feb 24, 2007 7:27

Citer Oprindeligt indsendt af Anina
    Yvette - jeg tror at nu når du er nødt til at holde med at træne lige så meget som før - kan du komme til at opleve visse abstinenser, der udspringer fra at du ikke (over)producerer endorfiner i samme grad som før, når du trænede flere timer hver dag. Og dette endorfin-underskud kan faktisk give dig depressionslignende symptomer, indtil kroppen igen kommer i en tilstand hvor endorfindannelsen igen genoptages, denne gang uden en "tilskyndelse" fra den fysiske (over)udfoldelse. Bare du ikke fortvivler og tror er det er verdens ende, mens det står på.... Dette fænomen er velkendt indenfor sporten på eliteplan, hvor der trænes fuldtids og med kun få "fridage".
    Takk! Jeg tror du har rett. Jeg er totalt utslått. Skriver mer siden. Ønsker for dere andre at dere ikke blir rammet av dette. Men jeg forstår ingenting. Har ikke vært slik syk på en mannsalder...Jeg har også tatt mine kosttilskudd og har unngått dette hvert eneste år - til tross for at min sønn må bukke under for influense med 40 i feber en gang i året...

Knus Anina for oppmuntring Sengen lokker....

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Anne: Lør Feb 24, 2007 9:18

God morgen piger!

Det er dog skrækkeligt som alle har influenza for tiden!

Det ligner heller ikke mig at skrante så længe, men nu kan jeg da mærke, energien er ved at vende tilbage, og hosten er for aftagende.

Du har ret Yvette, jeg har abstinenser! Jeg trænger så hårdt at komme i vandet igen, og jeg satser på, jeg kan starte i morgen eller i overmorgen, afhængig af vejret.

Det blæser meget kraftigt fra sydøst, og det medfører meget høje bølger, som jeg stadig ikke er helt tryg ved på grund af min brækkede storetå. Godt nok slipper vi ikke badebroen, når vejret er sådan, men den er glat, så det kan så nemt gå galt.

Om en time kommer min veninde til formiddagskaffe, og når hun igen er kørt, skal jeg i gang med at koge suppe - rigtig gammeldags klar suppe. Dvs. suppen kogte jeg i går aftes, så nu skal den gøres færdig, for vi skal have gæster i aften og har besluttet, at vi skal have god gammeldags mad: Klar suppe med kød- og melboller, oksespidsbryst med peberrodssovs og som dessert et eller andet med rabarber og marcipan (jeg skal lige først finde en opskrift).

Så skal jeg have bagt en krydderkage og nogle boller, og så må det være nok.

De venner vi skal have bsøg af, kommer fra Odense, og når vi besøger hinanden starter vi med en kop kaffe om eftermiddagen og så middag om aftenen. Så bliver det ikke så sent, og vi kan alle få vores velfortjente skønhedssøvn.

Rengøringen har min bedre halvdel lovet at tage sig af.

Nu er det kun vejret der afgør, om der i sidste øjeblik kommer afbud, for bliver der isslag igen som i går, er det alt for farligt at køre, men heldigvis kan al maden fryses ned, og så må den gemmes til de kommer.

I må alle have en rigtig dejlig weekend - I er forhåbentlig ikke sneet inde rundt omkring!

Knus, Anne

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Anina: Lør Feb 24, 2007 10:20

Citer Oprindeligt indsendt af Hejdien
    Nej se jeg tænkte det sgi nok, det er ikke andet end en lille fake influenza jeg har Men så vil jeg meget gerne frabede mig alt andet der kunne komme, migræne og voldsom hoste, det hænger bare ikke sammen, man venter hvert minut at se ens hjerne sidde oppe på væggen
    Jeg tror det er andet og mere der plager dig "under overfladen" og dræner dig for kræfterne + det er helt sikkert et wink med en vognstang, at tiden er inde til at sætte dig selv lige så højt på prioriteringslisten, som du sætter ALLE andre.

Faktisk, hvis du virkeligt har andres bedste på sinde - er den første du bør tænke på først og fremmest: dig selv! Du har en fælles interesse i at holde dig gående nogenlunde frisk og med kræfterne i behold, da du sidder i en nøgleposition dette sted, hvor de syge og nedtromlede henvender sig.... Dette varetager du bedst ved at passe på dig selv. Jo hurtigere du erkender det, jo bedre for dig og alle andre....

Hmm gad vide om det også gælder andet, min datter blev sendt hjem fra skole i uge 7 (lige inden vinterferien ) så havde hun lige et par gode dage her i ferien og nu ligger hun der igen med snot feber og ondt i halsen, bliver nok nød til at ringe til skolen og sige at det ikke er første omgang der er så slem men at det er vendt tilbage
    Jeps... det lyder so, et vaskeægte tilbagefald, men hvis din pige ser dig "negligere" dig selv - gør hun selvfølgeligt det samme. Men samtidigt ser jeg det som et lille bevis på, at her skal vi ikke "skylle" på alderen og henvise til, at vi er blevet ældre og derfor mindre modstandsdygtige overfor smitte m.m.

Bare lad hende få et par ekstra dage under dynen, på betingelse af at hun sørger for at øve sig i at slappe af, ikke mindst mentalt + giver sig selv "god tid" uden at blande "utålmodighed" og "irritation" i sin hverdag som influenzaramt.... Evnen til at bringe sig selv ind i den indre stilhed og trivsel er mere helsebringende end alverdens piller....

He jeg bebrejder kollegaer der går på arbejdet når de er syge og så smitter os andre
    Ja, det kunne jeg også finde på, men det vigtigste er ikke at undgå smitte (det kan man nemlig ikke når alt kommer til alt....), men at kunne modstå smitten (ja, ja, jeg ved at jeg lyder som en gammel og vranten tante efterhånden.... men hvad skal man gøre, når det eneste man kan gøre er for sine venner er at..... skrive, kun skrive )

Jeg selv er rask som en havørn og influenza (stort set) bider ikke på mig af en eller anden mystisk årsag (eller netop ikke mystisk = anvender selv alle mine gode kosttilskudsråd og har gjort det i årevis)...
    Er glad for at høre at den ikke har bidt på dig du har så rigeligt at se til i forvejen så husk at passe på dig selv ;)

Og nu er jeg spændt på kosttilskud jeg har linet det hele op til i morgen tidelig med et helt brev til mig selv om hvornår og hvordan , så håber jeg at det giver gode resultater og så håber jeg også at der snart kommer noget forår..
    Faktisk er jeg lidt irriteret på skæbnen over, at du ikke kunne finde kræfterne til bare at starte allerede da du fik remedierne.... vover faktisk formodningen om, at det der skete fornyligt m.h.t. at blive slået ud - i stor udstrækning ville kunne undgås... da ressourcerne ville blive styrket i stedet for yderligere brugt op...

Desuden har jeg min egen lille fordom omkring din arbejdssituation. Uanset hvor kvik, dynamisk eller energisk man er - er telefonsalg hvor man skal tjene sin egen løn ind - i min verden - ikke et job for mennesker, der har så rigeligt med andre mentale udfordringer og opgaver i tilværelsen. Du har også skrevet før om at bossen er ikke en verdensmester i rimmelighed.... og dette sammen med at man så gerne ønsker at lykkes, fordi der står så meget på spil rent personligt - giver en større belastning end godt er for et hvilket som helst menneske..... Faktisk har jeg fået den "skøre" tanke at du er meget mere værd end den anerkendelse din boss kan overhovedet præstere over for nogen som helst....

Håber faktisk, at en skønne dag (snart) kommer et andet og bedre jobtilbud forbi dig og du slipper for at skulle ligge under for præstationskrav, der overstiger dine i forvejen enorme indsatser på jobbet.

Jeg syntes da at jeg aldrig har været så tæt på at gå ned med flaget som de her sidste måneder af en eller anden grund, det hele vælter bare en gang i mellem , men jeg troede godt nok ikke at det lå til mig sådan noget som at gå ned med flaget så ville det vel også være sket for længe siden
    Lige netop "denne" kan jeg godt huske fra mig selv for efterhånden længe siden.... denne erkendelse af sin egen "dødelighed" (ledsaget af en voldsom indre protest) d.v.s. begrænsningerne man var nødt til at erkende og tilpasse sig..... Og jeg også havde påstået frejdigt, at "så ville det vel også være sket for længe siden"..... Jamen, det sker jo f.eks. ved at man bukker under for noget, der før kun var noget der overgik andre.... for hvis man ikke anerkender dette behov for og nødvendigheden af at tillade sig selv hvile og selv-omsorg - skal kroppen nok selv finde ud af at skaffe sig disse, bare på en anden måde og en meget mindre hyggelig een.

Jeg tror, at hvis man ønsker at beholde kontrollen over sit befindende - er man nødt til at tilpasse sig og holde op med at tro, at det der virkede før vil også altid blive ved med at virke.... Det gør det nemlig ALDRIG! Man skal tilpasse sig de behov kroppen og sindet meddeler èn og derved kan man faktisk forøge sin daglige præstation senere, selv om man først og umiddelbart synes (til at begynde med), at tiden på langs eller med "overflødige" hyggesysler er spildt. Det er den ikke! Tværtimod!

Men hvor godt kan vi fatte netop dette er jeg selv i tvivl om, for vi tilhører jo den generation der skulle stille sig selv bagest, når omsorgen skulle omdeles i den nærmeste personlige kreds.... Vi kunne "altid nå de senere"... Gu` gjorde vi så!. Det skal være "nu og her".... hvis det skal nytte for os selv OG alle andre der er afhængige af os!

Den tilslutter jeg mig lige , også må du Anina passe ekstra godt på dig selv i denne tid og kør lige ordentligt ikk ;)

Knus
    Hejdien
    Jeg kører aaaaltid ordentligt

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Bea: Lør Feb 24, 2007 11:03

I går havde jeg den store oplevelse at høre mit lille barnebarn sige hej mormor i telefonen. Det varmede så dejligt om hjertet. Hun kan sige mormor og farfar. Når jeg spørger kan du sige morfar siger hun nej, eller siger farfar. Det er snart fjorten dage siden jeg har set hende så så snart jeg kan komme derud for sne vil jeg ud og lege lidt med hende. Hun er så sjov og glad. Jeg elsker den spontane glæde og vrede hun viser. Tænker at jeg kan lære noget af det.

Jeg har ikke været så meget ude, jeg er bange for at falde. Jeg triller jo rundt, bare ved det mindste. I går da jeg skulle ud med hunden lokkede jeg med min mand så vi kunne følges, så kan han jo samle mig op, hvis jeg "skvatter". I dag er der kommet islag, så jeg forbliver nok forsigtig.

Vi skulle til middag hos nogle venner i aftes, men det blev også aflyst. Jeg havde glædet mig, men gad heller ikke sidde fast i en snedrive. I stedet for en god middag spejlede jeg nogle æg og vi fik rester fra i fredags. Det smagte forøvrigt rigtig godt.

Jeg er stadig doven, kan ikke tage mig sammen til noget. Jeg trænger til at komme lidt hjemmefra igen. Jeg vil læse en bog igen, kan lige så godt udnytte dovenskaben.

Vi skulle efter aftalen køre op til min far i morgen, men det ser ikke for godt ud. Jeg kan mærke far bliver skuffet, når jeg siger det til ham, men så må vi afsted næste weekend. Det kan heldigvis godt lade sig gøre. Min far har desværre dage hvor han ikke forstår så meget. Han bliver desværre mere og mere dement. Hans personlighed ændres og jeg synes det er slemt.

God bedring til Yvette og Anne. Håber I snart kan få gang i jeres sysler igen.

Jeg skal også til frisør inden længe. Jeg har haft " økonomihår" længe. Dvs at jeg lader håret vokse og sætter det op hver dag. Jeg klipper selv pandehåret. Nu skal håret klipper rigtigt. Jeg er dog nået dertil at jeg vil have hår, jeg kan sætte op. Hver gang jeg bliver klippet helt kort, så fortryder jeg bagefter. Frisøren siger ikke hvad hun mener, om den måde hvorpå jeg passer håret, men ansigtsudtrykket fortæller alt fnis.............

Nu vil jeg ind og høre vejrsituationen i Nord Jylland, så jeg kan se om vi kan køre i morgen, men inderst inde kan jeg mærke, det er dumt, hvis vi gør det, så far må leve med skuffelsen. Hans veninde kommer heller ikke i de her dage på fordi der er glat. Sidste år faldt hun og brækkede håndleddet, så far er meget alene lige nu.

God weekend til alle.

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Anina: Lør Feb 24, 2007 11:03

Citer Oprindeligt indsendt af Anne
    ....skal jeg i gang med at koge suppe - rigtig gammeldags klar suppe. Dvs. suppen kogte jeg i går aftes, så nu skal den gøres færdig, for vi skal have gæster i aften og har besluttet, at vi skal have god gammeldags mad: Klar suppe med kød- og melboller,
    Godmorgen.... ehmmm .... god formiddag Anne og alle andre vidunderlige tøser

En god, gammeldags suppe er en bedrift i disse tider.... og jeg har et lille trick, der giver klarsuppe et ekstra smagsløft: et par skrællede løg skæres over på midten i et lige snit med en skarp kniv, så snitfladen er helt lige.

Man lægger de overskårede løg med snitfladen ned på en varm kogeplade, så det bliver "brændt" sort (!).

Disse "brændte" løg lægges efterfølgende i suppen (før den sies clean når det er klarsuppe) og småkoger med i nogle minutter eller længere.

"Brændte" løg i suppefonden giver to fordele: 1. ekstra smag; 2. klarer de suppen/fonden så den bliver endnu mere klar og perlende når den er færdig..... Virker hver gang

Her hjemme står den også på suppe i dag.... en god, gammeldags Majs-chowder jeg allerede i går havde kogt fonden til på en fin, sprængt nakkekam. Sådan en fond får lov til at stå på køl natten over og så kan fedtet bare brækkes af og smides væk.... Sådan en "tør-kogt" nakkekam er bare en oplevelse og rigtig god ved maven, hvilket er ret så vigtigt for mig på det sidste....

En gryde majs-chowder til weekenden er næsten lige så dejligt et spise som klar suppe med tilbehør.... selv om den ikke kan fryses, hvis man gerne vil bevare "biddet" i ingredienserne.... Sig til, hvis nogen ønsker en opskrift.... Majs-chovder kan sagtens tilberedes uden fond der er kogt på forhånd og smager lige så herligt.

Nu er det kun vejret der afgør, om der i sidste øjeblik kommer afbud, for bliver der isslag igen som i går, er det alt for farligt at køre....
    Hmm... på Trafikken.dk "siger" de at der er isslag på hele Fyn (og andre steder for den sagsskyld... Det er ikke umuligt at køre på, hvis man kan holde sig fra gaspedalen og lader bilret klare det meste.... men det er nok også lidt afhængigt af den personlige mod på at køre under usikre trafikforhold....

Men uanset hvad det bliver til - har din bedre "bedre halvdel" taget rengøringstjansen til den tid, så mon I alligevel ikke får en herlig lørdag - gæster eller ikke gæster....

I må alle have en rigtig dejlig weekend - I er forhåbentlig ikke sneet inde rundt omkring!
    Mange tak og i lige måde.... Jeg skal afsted om lidt og det ser ikke ud til at natten havde bragt det helt store, nye snefald over os her på Vestegnen... Så mon jeg ikke kan klare at komme hjem igen i et stykke alligevel

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Anina: Lør Feb 24, 2007 11:31

Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    I går havde jeg den store oplevelse at høre mit lille barnebarn sige hej mormor i telefonen. Det varmede så dejligt om hjertet. Hun kan sige mormor og farfar. Når jeg spørger kan du sige morfar siger hun nej, eller siger farfar. Det er snart fjorten dage siden jeg har set hende så så snart jeg kan komme derud for sne vil jeg ud og lege lidt med hende. Hun er så sjov og glad. Jeg elsker den spontane glæde og vrede hun viser. Tænker at jeg kan lære noget af det.
    Det kan man godt.... lære af småbørn. Det har jeg selv opdaget og gjorde en del ved. Mener selv, at det faktisk er lykkedes meget fint....

Da min knægt var helt lille og jeg begyndte at se ham vokse og udvikle sig - spurgte jeg ofte mig selv, hvorfor det umiddelbare, spontane og ikke mindst - ærlige i den grad forsvinder når vi bliver til store børn og senere også voksne.

Faktisk blev jeg (dengang) så vred over, at de bedste egenskaber, der gør det hele værd at leve for - bare bliver "taget fra os" i opdragelsens hellige navn - at det havde påvirket mit liv efterfølgende.... efter at min søn var blevet født havde jeg faktisk lært mindst lige så meget af ham, som han lærte af mig.... Det har jeg aldrig fortrudt.... og er faktisk fortsat i gang med at følge denne "linie" fra den gang. Og lader mig ikke byde mindre end "godt" - så er det bare sagt

Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    Jeg har ikke været så meget ude, jeg er bange for at falde. Jeg triller jo rundt, bare ved det mindste. I går da jeg skulle ud med hunden lokkede jeg med min mand så vi kunne følges, så kan han jo samle mig op, hvis jeg "skvatter". I dag er der kommet islag, så jeg forbliver nok forsigtig.
    Hvis du kunne skaffe dig vinterstøvler der skal bindes stramt med snorebånd hele vejen op - ville du opleve en meget større tryghed ved at gå på "usikker grund".... Men ellers kan gode ankelstøtter købt hos bandagisten eller i sportsforretningen - gøre underværker... Det ved jeg fordi jeg har hypermobile led, der kan finde på at give efter, også selv om jeg går på et lige og skridtsikkert underlag.... lige når man allermindst venter det - har man skvattet fordi ankelen ikke lige gider at sidde ordentligt fast i leddet

I kunne måske prøve lige at tænke på at få jeres computerudstyr opdateret lidt med et webcam? Så kunne I se hinanden, når I ellers sludrer med barnebarnet og din datters familie til hver dag.... De bor jo ikke lige i nabolaget og selv om vejret arter sig o.k. det meste af tiden - kunne du også se din øjesten når hun kalder på dig med dit mormor-navn...

Du er sådant et rart menneske - Bea - du mangler bare at lære, at hvile og fornøjelse er IKKE dovenskab eller slendrian, men en nødvendig investering i fremtiden, så du også rent faktisk får kræfter til at leve og nyde det liv du så hårdt og altid havde kæmpet for

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Anina: Lør Feb 24, 2007 11:41

Citer Oprindeligt indsendt af Yvette
    Jeg er totalt utslått. Skriver mer siden. Ønsker for dere andre at dere ikke blir rammet av dette. Men jeg forstår ingenting. Har ikke vært slik syk på en mannsalder...Jeg har også tatt mine kosttilskudd og har unngått dette hvert eneste år - til tross for at min sønn må bukke under for influense med 40 i feber en gang i året...

Knus Anina for oppmuntring Sengen lokker....
    Selv-knus Yvette

Måske glemmer du lidt, at du havde gæst/gæster fra gamle dage på besøg og den slags kan, specielt hvis man ikke har set hinanden længe i mellemtiden - koste så mange ekstra kræfter, at dette kan resultere i at man bukker under for sygdommen meget mere end sædvanligt....

Det kunne være, at den gode kødsauce du har købt ind til kan faktisk løfte dig lidt mere op end kosttilskuddene alene, nu når behovet for ekstra energi er større.....

Krydser fingrene for en rigtig god bedring

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Anina: Lør Feb 24, 2007 11:55

Citer Oprindeligt indsendt af Sisse
    Hvordan dagen er gået? fint. Jeg har ligget en del på langs i den sidste tid, haft naboer til at handle for mig, så det var første gang i mere end en uge jeg var oppe og købe ind.
    Citer Oprindeligt indsendt af Sisse
    Mjaa, jeg regner da med at møde på arbejde på fredag...
    Det var så i går - Sisse
    Håber meget at du ikke er kommet for tidligt ud af fjerene.... også selv om Lolland-Falster befandt sig på den rigtige side af grænsen mellem vejret og uvejret.... eller gjorde det ?

Side 2 af 3 Første 123 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg