Side 1 af 4 1234 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 31
    Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    58

Standard Carmens kamp mod overflødige kilo ;o)

En stor del af mit voksne liv har jeg kæmpet med og mod for mange kiloer. Som så mange andre har jeg i perioder tabt mig og kommet ned på en normal vægt i forhold til højde, og lige så hurtigt er den igen steget til vejrs som en elevator.

I mange år har jeg forsøgt at leve med det, så at sige acceptere at min krop altså vil være stor, uanset at min hjerne og mit sind helst ser mig som en slank til normalvægtig.

Jeg er ikke til søde sager, forstået på den måde, at jeg dog sagtens kan lide et stykke kage til kaffen. Men det spiser jeg så også kun når vi enten har gæster ( har vi sjældent, og heller ikke altid vi serverer noget særligt til kaffen når vi har ) eller hvis vi er inviteret ud.

Jeg har det ikke som andre, der ikke kan gå forbi en slikbutik eller bagerbutik. Ej heller drikker hverken jeg eller Claus øl, eller sodavand i dagligdagen. Vi drikker hovedsagligt vand, og kaffe/te uden sukker og mælk.

Det mest usunde hos os, er vores alt for ustabile og sene spisetider. Og for mit vedkommende at jeg har den dårlige vane at putte alt i munden når jeg tilberede mad. Så måske er det en forkert branche jeg har valgt Lever af at lave mad til andre. På den anden side, så er det at lave mad, noget af det jeg er allerbedst til ( ikke så meget jantelov der

Og ja, vi er så heller ikke dem der dyrker specielt meget motion, ihvertfald ikke regelmæssigt.

Som de fleste ved jeg godt hvad der er sundt og hvad der ikke er så sundt, ikke mindst pga min uddannelse inden for hotel og restauration, og mit arbejde både i restaurationskøkkender, men også i institutions køkkener på f.eks plejehjem.

Jeg ved godt at en hurtig kur ikke virker andet end nu og her. Jeg ved godt at det er en grundlæggende kostomlægning, og de dårlige vaner der skal arbejdes på at ændre. Og så kræver det selvfølgelig motivation. Den har jeg manglet i flere år. Den er ved at komme, men ikke så meget at jeg utvetydigt kan sige SÅ, NU skal det være. Ikke uden hjælp ihvertfald.

Og her er det så at jeg prøver noget alternativt som jeg ikke har prøvet før, nemlig hypnoterapi. Jeg har bestilt tid den 13/3 og ja, så er jeg meget spændt på, dels hvad det går ud på, og hvordan jeg reagerer på det. Det er så vidt jeg har forstået ikke dyb hypnose, men alligevel en eller anden teknik der forhåbentlig kan gå ind og påvirke positivt på min underbevidsthed, så jeg måske får nogle redskaber til at bekæmpe de vaner som jeg godt ved er uhensigtsmæssige og forkerte. Jeg ved jo ikke om det er noget fra min, ellers i øvrigt trygge barndom, som jeg ubevidst forsøger at undertrykke eller protestere i mod.

Så når jeg har fået min første behandling den 13/3 så vender jeg tilbage med hvad det gik ud på, og om det er noget jeg føler kan bruges til noget konstruktivt og effektivt. Ved i øvrigt ikke om en behandling er nok, eller der skal mere til. Ofte kan man nok ikke udlede noget, ud fra et enkelt forsøg.

Ud over at være alt for overvægtig, ja så er jeg, ihvertflad endnu, rimeligt sund og rask, med normalt blodtryk, normalt kolesteroltal, normalt blodsukker etc etc. Men jeg kan naturligvis mærke det på i sær mine knæ, at overvægten tynger. Og jeg ved også godt, at selvom jeg er rimeligt sund og rask nu, så er det ikke sikkert at jeg er det om et år eller 5, hvis jeg ikke får gjort noget ved vægtproblemet.

Så 2008 håber jeg på, kan blive året hvor det skal lykkes, ikke kun at smide kiloerne, men osgå at holde vægten når den engang er kommet ned.

Kærlig hilsen
    Carmen

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    75

Standard Re: Carmens kamp mod overflødige kilo ;o)

Hvor spændende, Carmen!

Jeg ønsker dig, af hele mit hjerte, held og lykke med projektet

Hvorfor pokker skal det være så svært? Jeg vil spændt følge med!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    Tenna55 Gæst

Hej Carmen
    Ja, hvor er det svært.
    Tidligere kunne jeg sagtens tage mig sammen, når jeg vejede de der farlige fem kilo for meget, men nu de seneste år, er det blevet ubehageligt svært... Er også tilbøjelig til at tænke. OK, så er min "normalvægt" lige blevet et par kilo højere. Det er jo et skråplan, men på den anden side, så behøver man vel ikke være så tynd, når man er 55... Ja der er "udflugter" nok.
    Jeg er også spændt på, hvordan det går efter den 13/3...

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

Hej Carmen
    Velkommen i klubben Jeg hører også til de overvægtige, og har altid været "stor" nu har jeg så fået følgeskab af diabetes 2, og mit blodsukker er for tiden min værste fjende
    I går sad jeg og læste de forskellige tråde og faldt over den her....

http://www.overgangsalderen.net/foru...ead.php?t=7156

Det prøvede jeg til morgen, og vil hver morgen et stykke tid tage "en snak" med mig selv jeg tror ikke på mirakler, men tror alligevel at jeg kan "overbevise" mig selv om at lave om.

Glæder mig til at hører hvordan det går d 13/3

Rigtig god weekend
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    58

Spændende indlæg Helle, det med tankens kraf, og den lille samtale med sig selv hver morgen

Det kan da ikke skade at prøve.

Kærlig hilsen
    Carmen
    Husk, når du sender kærlighed ud, at ramme dig selv først.

Guest avatar
    Bea Gæst

Jeg slæber også rundt med for mange kilo. Lige nu går jeg rundt og er stolt af at jeg har tabbt fem kilo. Jeg taber mig utroligt langsomt ved for det meste at udelade hvidt brød og hvidt sukker. Jeg tager d - tox - spa behandlinger hver uge, hvilket jeg også tror hjælpe på vægten. ( Se under tråden sundhed i Beas d - tox - dagbog). Jeg har bare ikke skrevet så meget om vægten, men det kommer senere, hvis det bliver ved med at gå godt.

Jeg glæder mig tilat høre om dine erfaringer carmen. jeg tænker også alternativt og har både gode og knap så gode erfaringer. Jeg har dog aldrig prøvet det du skal i gang med, så held og lykke med projektet.

Du ønskes en god weekend og jeg glæde mig til at læere dig at kende.

Vi ses

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    58

Hejsa

Bliver bare lige kort lige nu ( rejser på miniferie i morgen og er først hjemme Onsdag )

Men det var spændende i går, og overvældende. Overvældende er nok det ord der lige nu rammer bedst synes jeg.

Det tog længere tid end hun normalt beregner. Det tog ca 2 timer og 3 kvarter hvoraf jeg var i trance 1 time.

Hun brugte meget tid på inden at forberede og afmystificere.

Lige nu har jeg svært ved at sætte ord på, har været træt og tung i hovedet det meste af dagen.

Det var overvældende fordi en form for "panser" blev brudt ned og jeg bare græd og græd hvor jeg normalt ville have ventet med at græde til jeg var alene eller sammen med Claus. Gør det aldrig ellers - vil så hellere bare undertrykke.

Men positiv oplevelse ellers. Jeg tror på det kommer til at virke. En hel dag - den første uden at putte i munden uden for måltiderne

Kærlig hilsen
    Carmen

Guest avatar
    Bea Gæst

Hej carmen

Det lyder spændende og det lyder som om du har fået åbnet op for noget. Måske er det blokeringer af noget indeni din krop, der har gjort at du spiser for meget og at du har svært ved at tabe dig. Det psykologiske betyder også en masse, når det handler om at spise. Jeg ved at jeg trøstespiser, når der er noget der går mig på.

Det handler om at få lavet et tankemønster der gå ud på at vi sagtens kan leve uden for meget mad. jeg er slet ikke i tvivl om at overvægt handler om en psykologisk proces. Jeg kan bare ikke give noget bud på, hvordan vi får lavet dette tankemønster om. Jeg tror lige som Helle, at visualisering betyder noget. jeg har selv prøvet at sige til mig selv hver morgen at jeg er sund slank og glad. jeg mener også det hjlp mig, men jeg glemte bare at blive ved med min øvelse og så hjælper det jo ikke.

Nu er jeg spændt på at høre fra dig igen. det er altid spændende at følge et sådan forløb. Har du tænkt på at skrive dagbog/notater om hvad der sker med din krop og dine tanker? Jeg ved af erfaring, at jeg tror jeg kan huske hvad der sker og hvornår, men pludselig kan jeg ikke huske det alligevel. Måske husker du bedre end jeg?

Fortsat held og lykke med projektet.

Knus Bea

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    63

Citer Oprindeligt indsendt af Bea Se indlæg
    jeg er slet ikke i tvivl om at overvægt handler om en psykologisk proces.
    Hei Bea og Carmen

For ikke å glemme det pokkers stoffskiftet!

Jeg nevner det bare siden jeg selv ble rammet av det...og økte i vekt...Men her er jo masse stoff om denne problematikken her på forumet....

Lykke til Carmen. Høres spennende ut det du holder på med.

Knus Yvette
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    58

God ide med dagbog. Jeg tror ikke jeg husker bedre end andre. Jeg har det også med at glemme.

Det hun gjorde, var at få finde det tidspunkt i mit liv hvor min underbevidsthed har taget over og besluttet at spise mere end jeg har brug for. Altså finde den oplevelse der har udløst problemet hvis man kan sige det sådan. Og så afkoder hun ved at påvirke underbevidstheden med positive tanker i stedet for. Altså for at bryde de gamle dårlige vaner og opbygge nogle nye og bedre.

Jeg ved ikke om der er flere oplevelser i min bagage som kan være medvirkende, men det der kom frem var åbenbart savnet af min mormor. Jeg har altid været bevidst om at jeg savnede hende, men også tænkt at tiden læger alle sår, eller man lærer at leve med det, og har minderne. Men oplevelsen af, ikke at få lov at sige farvel til hende, og først var med ved bisættelsen, har åbenbart sat nogle spor i min underbevidsthed dengang, som jeg bare har fortrængt.

Det tager selvfølgelig tid at få indarbejdet de gode vaner, og det var hårdt at føle sig som barn igen på den måde, så ulykkelig, men jeg tror på det virker, for underbevidstheden husker alt, også det man i sin bevidste tanker "glemmer" eller undertrykker og fortrænger.

Hun fik fat i nogle glemte og fortrængte følelser som så fik lov at komme ud, hvilket var det mest overvældende rent følelsesmæssigt.

Og så giver hun nogle værktøjer til selvhypnose så jeg selv kan arbejde videre med at påvirke positivt.

Kærlig hilsen
    Carmen, der nu vil lukke ned. Vi "ses" igen på Onsdag. Måske kigger jeg lige hurtigt ind i morgen inden vi tager afsted. Kommer an på så meget.

Side 1 af 4 1234 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg