Side 2 af 4 Første 1234 Sidste
Viser resultater 11 til 20 af 31
    Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Standard Re: Carmens kamp mod overflødige kilo ;o)

Carmen, det lyder som et rigtig spændede projekt, du er gået i gang med. Held og lykke med det, og rigtig god miniferie. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl, om at du vil nyde det.

Pas godt på jer selv og hinanden!

Knus Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Synes det går lidt trægt, ihvertfald med vægten. Men har lagt mærke til at det går bedre med ikke at putte i munden under tilberedningen af måltiderne. Det går også ret godt med at tage frugt eller grønt med om morgenen, og spise på vej til arbejde så jeg ikke så let får trang til at småspise inden det første rigtige måltid. Jeg møder jo så tidligt at jeg ikke spiser morgenmad hjemmefra, men bare står op, går i bad, og så styrter ud af døren.

Motionene !!! UHA, Vi var inde på at jeg måske kunne gå lidt længere ture med hunden, og så gå raskt til så pulsen kom lidt op. Men må indrømme at det stadig kniber. Fik en cykel forærende som skal sættes i stand. Lige nu står den på mit arbejde, hvor altmuligmanden har lovet at kikke på den.

Jeg har fået en ny tid den 12/4, hvor hun så også har en cd klar til mig med øvelser til selvhypnose tror jeg det er.

Kærlig hilsen
    Carmen
    Husk, når du sender kærlighed ud, at ramme dig selv først.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Måske ikke så meget, men da en start : minus 1,2 kg i morges

I morgen har jeg en ny aftale med hende hvor jeg går videre til trin 2. Jeg ved ikke lige hvad trin 2 går ud på, så det bliver spændende.

Kærlig hilsen
    Carmen

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Kære Carmen
    Det lyder triggi med hypnose, men man jo så meget andet med hypnose, så hvorfor ikke
    Jeg kan ikke lade være med at anbefale dig at prøve smoothie, det spiser jeg hver morgen, det er simpelthen det bedste og sundeste jeg kan få.

Det smager ligesom softice, men det feder ikke så meget
    Men det vigtigste ved en slankekur er motivationen, den fandt jeg personligt i motionscentret mellem en masse ligesindede,så går ligesom sport i det og jeg er et konkurrencemenneske, jeg hader at tabe
    Jeg glæder mig til at høre mere fra dig om dit projekt
    Knus Biddi

EDIT/Admin: "Smoothie-link" til Biddis "gamle" tråd tilføjet i indlægget.
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Det er nu ikke så underligt endda Biddi Det handler i bund og grund om at omprogramere underbevidstheden så man begynder at få nogle bedre vaner i stedet for de gamle dårlige.

I går var så en opfølgningssamtale, samt at jeg fik nogle flere redskaber og teknikker til selvhypnose

Kærlig hilsen
    Carmen

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Ja ja, langsomt, langsomt langsomt - men forhåbentlig sikkert, og endnu mere forhåbentlig holdbart. Minus 2,1 kg hvilket svarer til ca 1 kg om måneden. Jeg havde nok helst set at det var et kilo om ugen men ok, det er nok slet ikke sådan jeg skal tænke.

Det der selvhypnose, det synes jeg ikke helt jeg kan få til at fungere. Nok mest fordi jeg ikke synes jeg kan finde ro til det.

Nå, men solen skinner og jeg er i gang ude i haven hvilket godt kan mærkes i form af ømme muskler pga det uvandte arbejde. Måske det kan være med til at sætte lidt skub i vægttabet

Kærlig hilsen
    Carmen

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Hmm... hvis du kunne indføre en "protein-dag" om ugen dvs. en dag hvor du kun spiser kød morgen, middag og aften.... kyllingefiletter 2-3 stk til morgen; kun fisk (stegt, bagt eller dampet) ca. 300-400 gr; og så nogle cm-tykke skiver steg eller hjemmekogt skinke til aften (ikke hamburgerryg = for salt = binder vand) - bare en dag om ugen og selvfølgelig med frit valg mht. indholdet/rækkefølgen af måltiderne.... så ville du opleve en forbrændingboost der holder i mmellem 2-4 dage derefter + du ville være så mæt, at der ville ikke være spor sult eller sukkerhunger...

Alfa og omega er, at man ikke "supplerer" med andet (faktisk får man ikke lyst til så meget kan jeg hilse og sige) og derudover er det vigtigt ikke at falde for fristelsen for sukker, for så får man en regulær "febrilsk" kick, der ikke er særlig behageligt.

Vand, te eller kaffe ad libitum. Meget gerne lidt vin, men nul øl og nul sodavand, uanset om det er med eller uden sukker....

Det med selvhypnose og ro til, er faktisk ikke en betingelse. Du kunne jo skrive nogle sedler med den mantra du ønsker at "programmere" dig med og så anbringe disse sedler de steder du alligevel oftest ser på + en i lommen. Gentag mantraen for dig selv 5-6 gange hver gang du kommer i tanker om den og du vil efterhånden opdage, at det faktisk virker. Nøgleordet er kun konsekvens og ikke andet.

En lille ekstrafordel af at have mantra-sedler hængende på eksponerede steder er, at også andre læser dem. Så lad dem bare drille.... bare det er kærligt Men i og med at også andre læser dem - selv om det ikke er "med vilje" - vil dette også påvirke lidt deres egen "madlyst" (havde du ikke skrevet engang, at også din mand er rimelig stor? ).... for hver enkel gang man kommer til at læse mantraen (affirmationen) vil det bundfælde sig en smule mere og så fremdeles.... Derfor er det overordentlig vigtigt, at man forfatter mantraen med omhu og sådan, at det har en mening (virkning) for flere end en selv....

Ikke for at blande mig.... men dette er forslag, jeg ved, virker. Blot man IKKE sætter tidsfrister for sig selv, er tålmodig i stil med "det kommer når det kommer" og tager det fuldstændig afslappet, uden at stille krav til sig selv, der i længden ikke kan (over)holdes og dette for at undgå nye nederlag. Desuden plejer kroppen holde på "ressourcerne" (depoterne) når man er stresset. Selv om dette stres så absolut ikke behøver at være febrilsk og nervøst. Det er sørme nok at man hele tiden presser sig til f.eks. madafholdenhed.... Det er faktisk nok til at kroppen slår back og "ikke vil have det". Så hellere passive mantraer gentaget i eget tempo og hyppighed + en "protein-dag" ugentligt.... og så kan man se løjerne.... hvis man er heldig - tidligere end man regner med - men ellers "kommer-det-når-det-kommer" og dette med garanti

Dertil skal siges, at det er meget vigtigere at leve "sukkerfrit" end "fedtfrit" og hvis man også kan få sig selv til at forsage det meste, der indeholder hvidt hvedemel andre dage end "proteindage" - får man sig en overraskelse + hvis dette bliver gjort til en permanent måde at spise på - bliver vægtrimning også permanent.

Håber du ikke tager min indblanding ilde op og at du kan bruge den til noget (godt)
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

glemte lige at skrive, at desværre virker planteproteiner (bønner, kikærter) ikke på samme "stærke" måde + man kan risikere blot at få oppustet mave af dem. Derimod på "almindelige" dage er det helt oki at have dem med i måltiderne....

Noget andet jeg ved også hjælper, selv om det er omvendt end vi altid (også som børn) fik ørerne tudet fulde af er - at spise "efter tur" af tallerkenen: f.eks. først spise grøntsager, så kartofler/ris og så spise kød/fisk (hvis det er på menùen). Hvis man spiser grøntsagerne til sidst: vil de gære i tarmene og man vil kunne mærke det.

Spiser man derimod kartofler/ris eller kød til sidst - vil tarme/mave holde sig i ro.

Jo, jeg ved godt at det lyder skørt, men det er faktisk anbefalet af skøre madammer som jeg + efterprøvet gennem mange herrens år.

At blande alle ingredienser på tallerkenen (i munden) sammen, er faktisk ikke så fordøjelses-venligt som man skulle tro. At spise "efter tur" derimod - er meget nemmere for tarme at håndtere.

Hmm... jeg er selv ikke alt for slank, men tør påstå alligevel - at taget min stofskiftesygdom sammen med overgangsalderen - i betragtning - ville jeg i dag veje meget mere, hvis jeg ikke gjorde som her beskrevet (DET ved jeg, fordi jeg var jo faldet af til frisktbagt mmums-brød og hjemmebagte kager eller bare en god gang spagetti bologneze - og vupti.... røg der 5-6 af de forkerte på, på bare nogle dage... ).

Da jeg var barn, pige og teenager - vejede jeg altid mega-meget. 108 kg som 18-årig. Alle ovennævnte "råd" fik jeg fra diætister og læger på et 3-måneders kurophold hvor jeg skulle tabe mig.

Det gjorde jeg nu ikke desværre mens jeg var der (genetik, skjoldbruskkirtel m.m.), men i løbet af efterfølgende fire år i dette "regime" havde jeg altså tabt i alt 60 kg og disse holdt sig væk i de efterfølgende 25 år, indtil jeg kom i overgangsalderen

Men uanset hvad - tager jeg altså ikke på mere (takket være ovenstående beskrivelse) og dette i sig selv er et kæmpe plus.... Tænk at (igen) ende på 108 eller værre.... og jeg er jo ikke mere end sølle 160 cm høj, så det ville være lige til at skyde sig!

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    59

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg

Håber du ikke tager min indblanding ilde op og at du kan bruge den til noget (godt)

Nej da Jeg tager det jeg føler at kunne bruge, og resten smider jeg efter bussen ( for nu at bruge et udtryk vi bruger på jobbet når vi ryder op og ud i køleskabene om morgenen inden vi går i gang )

Jeg ved at vores kost er ok. Den er varieret, og den er jævn fedtreduceret uden at vi er fanatiske. og den er vældig meget sukkerfri, da ingen af os har en særlig sød tand. Sukkerholdige mad og drikker tiltrækker mig ikke på samme måde som mad og drikke med salt smag eller bitter smag. Vi drikker en del kaffe og te uden sukker. Af og til et glas vin, men det er mest mig der holder af vin. Øl og sodavand har vi aldrig i huset, med mindre vi har haft gæster der drikker den slags.

Det største problem som i hvertfald jeg har haft ( er nemlig blevet bedre til det efter hypnosen ) er at jeg gerne har villet putte i munden under tilberedning af stort set alle måltider, både på jobbet og hjemme. Og det betyder jo reelt at jeg stille og roligt igennem en dag, har spist mere end godt er. Og der kan jeg mærke at jeg er blevet bedre til ikke at putte i munden eller "smage" hele tiden.

Og ja, så motionen. Ingen af os er særlig motions mindede. Dog rør jeg mig mere end Claus gør, da jeg går meget på arbejdet, om end det er de samme små strækninger frem og tilbage. Men jeg tager altid trapperne op og ned, og bruger kun elevatoren når jeg skal have rulleborde eller bure med varer med. der kan jeg også godt finde på at sætte dette i elevatoren og så selv tage trappen.

Claus får endnu mindre motion, da han kører taxi, og derfor sidder meget ned.

Så hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg, ud over at få indkodet disse små positive mantraer som en naturlig ting, at så er mere motion en væsentlig faktor.

Men da ingen af os gider at løbe en tur uden mål og med, eller for den sags skyld gå i motionscenter, ja så må vi finde andre metoder, hvor vi samtidig kan se et formål med at gøre det ( ud over altså målet med at tabe sig ) og da er havearbejde jo da en glimrende ting synes jeg. I sær med vores have, for der handler det ikke om smånusserier, men hårdt arbejde for at komme til bunds i urskoven og vildnisset af ukrudt.

Men det med at hænge de små mantraer op rundt omkring, det synes jeg lyder som en god ide, der sagtens kunne passe til mit temperament.

Jeg har såmænd heller ikke noget mål hvad angår tid. det må som du siger tage den tid det tager hvis det også skal holde i længden når idealvægten er nået. Og med en overvægt på i hvertfald 40 kg så siger det sig selv at det tager sin tid, i sær hvis huden og alt det skal følge med. Jeg sætter mig nogle små del mål da det så er mere overskueligt. Og ja, selvom man måske godt kunne sige at et kilo om ugen ville være relt, så er jeg glad bare jeg kan se ar vægtnålen går den rette vej, samt at jeg kan mærke at den nederdel jeg mest har gået med på det sidste, at den er blevet lidt løsere

Kærlig hilsen
    Carmen

Side 2 af 4 Første 1234 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg