Side 1 af 2 12 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 14
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Min søns fylder 31 år i denne uge.

Skrevet af admin: Jeg har en del af de slettede tråde liggende på det gamle forum. Disse vil jeg overføre ved at poste dem her i samme rækkefølge, de var postet dengang... Det vil tage hundrede år, men jeg gør det alligevel mellem 1-4 tråde hver dag fremover og indtil de alle er her, gældende til den dato vi flyttede forum. Det er selvfølgelig "tilladt" at kommentere, selv om det er gamle tråde.....
    Skrevet af Anina: Fre Dec 08, 2006 20:18

Sidste år var der en storfest jeg forberedte i 3 måneder i forvejen, med mange gæster fra hans barndom og frem til det voksne liv. Et par børnehavevenner var med, en yndlingspædagog fra den gang også; hans yndlingsklasselærere fra folkeskolen og nogle skolekammerater; nogle fra gymnasiet og nogle studiekammeratter fra hans studier inkl. 2 yndlignsprofessorer og - en del af hans private venner. Mange mennesker....

Jeg har lejet et stemningsfyldt lokale i en fredet bygning midt i København. Maden er blevet leveret af min søns barndomsven, der er en gourmet-kok og som også var med til festen; og min søn fik et stort shock, der han kom ind.... han vidste ingenting og var blevet noget så svimmel over de mange mennesker, der gemte sig i skyggen og brusede pludselig frem med sang og lykønskninger.... stakkels knægt

Der var unge og ældre, alle slags mennesker man "normalt" ikke ser samlet til fælles sysler... og når de ikke spiste af den gode mad og drak af de gode vine - spillede de klaver og sang gamle og nye sange sammen - uanset hvor forskellige de var... De holdt taler for fødselaren og spiste, drak og sang igen.... fra kl. 17:30 lørdag til brunch er blevet serveret og spist langt op ad formiddagen om søndagen. Og ingen gik hjem forinden.... ikke engang de ældste .

Selv nu, et år efter - ser min søn fortsat noget chokeret ud ved tanken om festen sidste år - og den store tilslutning den havde fået fra så mange og så forskellige mennesker....

I år bliver det kun os selv, men ellers vil der være en reception ude i hans netværk, hvor de vil fejre både julefrokost og min søn.... med det er planlagt, så ikke flere overraskelser i år.

Begge mine forældre døde af cancer. Min mor havde cancer i æggestokke og døde da hun var 56 år. Min far døde nogle år tidligere, 63 år af cancer i bugspytskirtelen.

Jeg har besluttet mig for, at hvis jeg selv får en terminal cancerdiagnose engang.... vil jeg igen samle mange gode mennesker, bedste venner til en storfest for min søn.... så han evt. senere ikke står med en følelse af en total ensomhed, hvis jeg skulle gå bort "for tidligt" og før han har sin egen familie....

Det er måske lidt tungt at tænke på, men det er værre at frygte ens barn bliver evt. helt forladt hvis det værste sker.... så i den sidste ende, er det alligevel ikke så tungt.... som en evt. skjult angst inde i sjælen....
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: Min søns fylder 31 år i denne uge.

Skrevet af Anne: Lør Dec 09, 2006 0:54

Det må da have været lidt af en planlægningsopgave at finde alle de mennesker, din søn gennem hele sit liv har haft relationer til!

Det har helt sikkert været en oplevelse, han kan huske tilbage på med glæde resten af livet. Han er heldig at have dig til mor!

Jeg håber, I får en rigtig dejlig dag på søndag, når I skal fejre hans fødselsdag.

Knus, Anne

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Anina: Lør Dec 09, 2006 10:23

Ja.... jeg var travlt optaget af "efterforskningen" i samfulde 3 måneder, men har også fået en god hjælp af enkelte gamle venner (hans), der har forsket sammen med mig.

Det vidste sig også senere, at mange havde fundet hinanden igen i denne anlednig og efterfølgende faktisk holder kontakten

Jeg er i hvert fald selv meget heldig, for det er faktisk min søn der smilede (sikkert refleks) med sine endnu blinde øjne kun et par timer efter at han var født... og flyttede mig med et kvantespring væk fra den jeg var før til den jeg er i dag. Uden ham ville jeg helt sikkert ikke kunne holde stand mod fortidens spøgelser og i dag ville jeg sikkert være en sur og bitter gammel kone....

Det er også godt at have dig til at kommentere på sine ord - Anne . Dit lyse syn på andre svigter aldrig

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Biddi: Søn Dec 10, 2006 19:15

Kære Anina
    Hvor det ligner dig Din søn kan med rette kalde dig mor med et meget stort M.
    Pyha sikke dog også en skæbne du har haft, du kan da ikke have været ret gammel, da du mistede dine forældre jeg håber så inderligt, at du har søskende, så i sammen kunne støtte hinanden på så svært et tidspunkt
    Jeg havde selv fornylig en gammel nabo og skolekammerat, som indenfor 3 mdr. mistede sin faster, som hun betragtede som en søster, fordi der kun var 9 år imellem dem, og nu for en m¨ned siden døde hendes mor begge kvinder havde cancer.
    Hun er så ked af min veninde, hun har ingen søskende og som hun siger nu har jeg ingen jeg lige kan spørge om dit og dat. Der er vi andre rige, det skønnede vi ikke på dengang vi var små. Jeg var faktisk ret misundelig på hende fordi hun havde og fik alt, hvad vi anfre kun kunne drømme om :o
    Nu skal i rigtig nyde fødselsdagen idag og fra mig skal der lyde et stort tillykke med dagen, jeg er sikker på at i tænker tilbage på sidste år med stor fryd, jeg syntes det var en genial ide omg en smuk måde du gjorde dagen festlig på Anina
    Ha en dejlig søndag
    Knus Biddi

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Yvette: Søn Dec 10, 2006 23:48

Håper dere har hatt en fortreffelig og feiende flott feiring!

Hils til sønnen da Anina! Hilsen til ham fra Norge!

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Anne: Man Dec 11, 2006 15:49

Kære Anina

Jeg nåede slet ikke at logge på computeren i går aftes, så jeg vil her benytte lejligheden til at sende din søn et stort tillykke og de bedste ønsker for det næste år! Jeg håber, I har haft en dejlig dag - forhåbentlig var vejret lige så skønt hos jer, som det var her på Fyn!

Knus, Anne

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Anina: Man Dec 11, 2006 16:02

Tak piger

Det endte i en vild forvirring omkring målmandsudstyrret, en af de andre spillere på holdet (floorball) skulle bruge (min søn holdt fri fra kampen i anledning af dagen).... og så pludselig endte det med at han skulle afsted med djævlens vold og magt - midt i middagen, som så kom i varmeskabet imens...

Når han kom tilbage, fik vi så noget tørre snitzler og varm is, samt en sur fødselar til dessert

Det lettede dog altsammen igen da han så sin gave.... en ordentlig mobiltelefon med bluetooh til øret, så han ikke behøver at få hjernen ristet hver gang han skal bruge den....

Så alt i alt gik vi begge til ro trætte og glade.... mig selv i den grad, at jeg kom alt for sent op igen og fik en kæmpe fartbøde på vej til jobbet i morges

Og nu skal jeg afsted igen, denne gang i bedstemor-tempo..... har ikke råd til flere bidrag til statskassen, ud over hvad jeg allerede punger ud med hver måned....

Ha` alle en god aften.... jae....aften... det er sørme allerede mørkt udenfor, selv om klokken ikke er mere end 16

Gid det allerede var den 21. december (vintersolhverv [-o< )

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Biddi: Tirs Dec 12, 2006 9:45

Ups Anina
    Hvor hurtigt kørte du :
    Ærgelige penge under alle omstændigheder
    Knus Biddi

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Anina: Tirs Dec 12, 2006 10:51

157 (kører i 2-liters "taxa-Touran" turbo og dèn kan bare køøøøøøøøøre, en rigtig "fartfælde" man ikke kan mærke farten i, overhovedet)

Registreringsdato
    Jun 2007

Tillykke med sønnen, som vist bliver 33 i dag.

Håber dagen bliver rigtig god for jer begge... med nogle dejlige tilbageblik, som plejer at melde sig på mærkedage.

Giv ham et stort knus fra mig med ønsket om en rigtig god dag og ditto fremtid.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Side 1 af 2 12 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg