Viser resultater 1 til 7 af 7
    Guest avatar
    Anne C Gæst

Standard Konfirmand-Gave.

Hjælp!
    Her er kaos i huset: min mands søn skal konfirmeres og her er diskussion om gaven. Min mand mener, at sønnen naturligvis skal have præcis hvad han ønsker sig (penge, penge og PC), så min mand vil købe en bærbar PC, eller give tilsvarende kontant pengegave. Jeg er i vildrede og ude af trit med hvad man giver af gaver her i 2008.
    Drengen bor hos sin Mor og skal holde festen der. Vi er ikke inviterede.
    Vi er ikke millionærer, men lever et liv i lejet lejlighed, på en chauffør-løn og en førtidspension.
    Er jeg den onde Sted-Mor, hvis jeg mener at knap så dyr en gave kan gøre det?
    :

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

Standard Re: Konfirmand-Gave.

Hej Anne C
    Og velkommen til hvis jeg ikke har fået sagt det
    Nej du er bestemt ikke den "onde" stedmor, jeg syntes også en gave til en 5-6000 er langt over hvad i skal give, man må jo formode at sønnen får en del gaver/penge fra dem der deltager i festen, havde jeg været i dine sko havde jeg holdt på at MAX 2500 ville være en flot gave, det er vel cirka ½ delen af hvad en bærbar koster.
    Skal i holde noget for drengen?
    Jeg skal selv holde konfirmation i efteråret 09, og jeg VED at min datters far ikke giver hverken 5 eller 6000.
    Jeg ved også at hendes mormor giver hende 2000, så jeg syntes mellem 2500 og 3000 er en meget FLOT gave, og mindre kan sagtens gøre det!
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Hej Anne C 5:

Så dyre gaver har vi aldrig givet, for det har vi simpelthen ikke råd til! Jeg synes, at gaver efterhånden har nået et niveau, som er helt ude af proportioner.

Har man flere børn og/eller børnebørn, er det helt umuligt at give så store gaver, for pengene skal jo være der, og er man ikke ligefrem højtlønnet, er det sørme svært at pille 5-6.000 kr. ud af budgettet.

Jeg kan godt forstå, du stritter imod. Jeg ville synes, at selv 2.000 kr. er en flot gave - især da I ikke skal med til festen!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Jun 2007

Hej Anne C... jeg vil da også lige sige velkommen, hvis jeg ikke fik gjort det.

Jeg synes også, det lyder som en meget "stor" gave.
    Det lyder også som en "kedelig" gave.

Jeg tænker på, at mange af de ting, de unge får, er "ting".
    Hvorfor ikke oplevelser?

Hvad med en gave til ham i form af en "oplevelse", han kan have med sig hele livet? En hyggetur for jer 3 til et dejligt sted, hvor han selvfølgelig er i centrum. (Det er jo hans dag, trods alt.)
    Jeg tænker ikke på en tur i Tivoli, men noget mere specielt, som ikke er for "hverdagsagtigt".

Hvis han kan lide racerløb, så nogle billetter til et weekendophold ved en racerbane. Noget, han interesserer sig for. (Vrøvler jeg, eller forstår nogen, hvad jeg mener.)

Nå, men måske jeg har sat nogle tanker i gang.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Guest avatar
    Bea Gæst

Hej Anna C

Først vil jeg byde dig velkommen til vore Forum.

Med hensyn til gave, så synes jeg også at en 5 - 6000 overstiger vores normer. Måske vil dun mand gerne give sin søn en stor gave, fordi han ved at moderen eller moderens familie giver store gaver. Nu er jeg jo inde på noget jeg ikke ved noget om, men der kan jo være flere grunde til, at man som far ønsker at give en stor gave. Forøvrigt synes jeg ikke, at du og din mand skal presses til noget.

Det er svært at give gode råd, men set ud fra vores normer er det en meget stor gave.

Jeg vil sige som Anne, at jeg også synes at gaveræset er ved at være for meget.

Håber i finder ud af noget fornuftigt.

Knus Bea

Guest avatar
    Anne C Gæst

Først og fremmest: mange gange undskyld fordi jeg ikke har fået takket alle for jeres glimrende svar.
    Her har været megen diskussion i familien, men på nuværende tidspunkt er konfirmationen vel overstået.
    Det endte, selvfølgelig havde jeg nær sagt, med at sønnike fik den bærbare. Som med alle andre gaver, synes han desværre hverken at den var stor nok, eller især dyr nok! Drengen er uhyre forkælet - efter min mening.
    Han fik kr. 20.000 !! af sin Mor for ikke at holde fest, selvom de alligevel havde fin middag for ca 50 gæster, der tilsammen gav 6.000 kr.
    Altså det er slet ikke i min ånd, men han er jo heller ikke min biologiske søn, så jeg holder bare min mening for mig selv - undtagen altså her.
    Men vi inviterede sønnen på middag på restaurant, med sin Farfar og os og havde en rimelig hyggelig aften. Til sommer skal Far og søn så på ferie sammen.
    Så, summa sumarum - konfirmationen har været en minderig dag for sønnen og det er jo det vigtigste.
    Mange tusinde knus og endnu en gang tak for modtagelsen og svar

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Sydsjælland
    Alder
    58

Kom lige lidt sent ind på dette emne kan jeg se Men jeg føler mig gammel når jeg læser dit indlæg. Jeg er helt enig i at det niveau er alt alt for højt.

Jeg tror kun det er vores egne børn der har fået konfirmationsgaver for beløb over 1000 kr. ( og det er jo nærmest ingen ting i forhold ) Ok jeg ved godt at de blev konfirmere i 1994 og 1996 så det er nogle år siden. Men selv den gang syntes jeg at gaveniveauet hos andre familier var for højt.

Generelt holder vi os mellem 300 - 500 alt efter hvad og hvem det er. Skal det være noget større, så slår vi os sammen med andre.

Men dejligt at i alligevel havde en god dag sammen med ham

Kærlig hilsen
    Carmen
    Husk, når du sender kærlighed ud, at ramme dig selv først.

Bookmarks

Regler for indlæg