Side 10 af 11 Første ... 567891011 Sidste
Viser resultater 91 til 100 af 104
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: Vinterbadning

Skrevet af Anne: Fre Feb 29, 2008 10:28

Hej Yvette!

Godt du er kommet i gang igen - jeg var begyndt at blive helt nervøs!

Her går det som det plejer - vi bader så godt som hver dag, men vinteren skal vi kigge længe efter.

Hos os er det luften, som er koldest. Vandtemperaturen ligger i øjeblikket på 5 grader, og det laveste i vinter har været 3 grader, Så vi kan næsten ikke være bekendt at kalde os vinterbadere. Helårsbadere er nok et mere korrekt ord.

Det er nok en god ide, at skynde dig ind i den varme bil, i stedet for at klæde om i kulden. Kan I tøser ikke aftale at mødes et eller andet sted for lidt "prat"?

Knus, Anne
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Yvette: Søn Mar 02, 2008 15:20

Hei jenter!

Takk for svar! Jeg er ikke så flink som deg Anne, men jeg VIL bade oftere. I går fikk jeg med meg en kamerat, som nå er hjemme hos sine foreldre på besøk. Jeg har nok fortalt om ham før, fordi jeg har lokket ham ut i vannet tidligere i vinter en gang.

Jeg var førstemann i går. Jeg teller til 60 når jeg er ute i vannet. Synes jeg må holde ut i 1 minutt, og det går akkurat! Noe mer greier jeg ikke. Et triks er å knytte hendene sammen. Da blir de ikke så kalde. Det er jo hendene og føttene som er mest utsatt for kulden. Jeg bruker ikke neoprensokkene lenger. SÅ vanskelig å få de av når jeg er så kald på hendene. Mye å lære....:idea:

Det var +1 grad i luften i går. I vannet vet jeg ikke helt. Orker ikke være ute lenge nok til å få målt. Min kamerat løpte uti, utstøtte et urskrik og kom seg på land i en fart. Vi tok bilder av hverandre.

Det er så gøy dette! Jeg skulle gjerne vært med å hugget hull i isen for så å senke meg ned, men denne vinteren har det vært lite med is på fjorden. Det er håp....til neste år....

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Anina: Søn Mar 02, 2008 16:03

Citer Oprindeligt indsendt af Yvette Se indlæg
    Jeg bruker ikke neoprensokkene lenger. SÅ vanskelig å få de av når jeg er så kald på hendene. Mye å lære....:idea:
    Æv... Yvette

Hvorfor ikke bruge også neopren-handsker i så fald? Hvis det er hænderne og fødderne, der er de mest udsatte - så beskyt dem mod kulde så du slipper for at knytte sammen og blive anspændt. Det kan der ikke gavne stort, forestiller jeg mig

F.eks. http://gbab.dk/fiskegrej/product_inf...roducts_id=431

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Anne: Søn Mar 02, 2008 16:03

Yvette, det er en rigtig god ide at bruge neoprenhandsker, hvis ikke du har mulighed for at holde hænderne over vandet.

Jeg prøver at undgå at få hænderne under vand, og jeg dukker heller ikke hovedet under.

I dag har vi badet i stormvejr. Det gjaldt om at holde godt fast i badebroens gelænder, for ellers ville man blive blæst af. Til gengæld føltes vandet helt lunt, fordi luften var så isnende.

Knus, Anne

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Yvette: Søn Mar 02, 2008 17:44

Heisann!

Jeg har tenkt på dette med neoprenhansker, men har glemt det igjen. Nå leser jeg at Anne skriver om å holde hendene over vannet...Gjør dere det Anne? Når det er kaldt? Den tanken har ikke streifet meg i det hele tatt. Føles litt som juks (hva heter ordet på dansk? Finner det ikke i ordboken), men altså: jeg føler jeg må dukke hele meg - ikke hodet da - for at det skal godkjennes som vinterbading.

Ellers takk for link Anina!

Registreringsdato
    Feb 2005

Skrevet af Anne: Søn Mar 02, 2008 19:17

Citer Oprindeligt indsendt af Yvette
    Nå leser jeg at Anne skriver om å holde hendene over vannet...Gjør dere det Anne? Når det er kaldt?
    Ja, det gør jeg - og jeg mener bestemt, at jeg er vinterbader alligevel! Vi har talt om det i klubben, og derfor ved jeg, at der er mange, der gør det. Mine hænder gør vanvittig ondt, når jeg holder dem under vandet. Jeg må være meget følsom på mine hænder, for jeg kan heller ikke holde ud at have dem i ret varmt vand.

Knus, Anne

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Jubiiii! - nu starter vi på sæson 3!

På mandag er det første september, og det er samtidig første dag i den nye badesæson. Saunaen blev allerede sat i gang i dag. Det var jo dejligt, og den skulle også afprøves, selv om vandet var næsten 19 grader!

Vi glæder os til den kommende sæson, hvor vi foruden en masse dejlige badedage, forhåbentlig får en masse gode oplevelser sammen med de andre i klubben.

Som sagt indvier vi sæsonen i morgen kl. 14.00 med "Store Legedag", og vejret er jo som bestilt til udendørs leg såsom dart, petanque, vikingespil og hvad vi ellers kan finde på skiftevis med en tur i bølgerne.

Om aftenen bliver den store grill tændt op, så vi kan stege vores medbragte kød. Vi er tre der slår os sammen om en gang spareribs med små marinerede kartofler, blandet salat og flutes! Det skal nok blive godt!

Næste søndag har vi officiel standerhejsning med efterfølgende kaffe og lagkage - også en fast tradition!

Allerede den 15. september har vi vores første fuldmånebadning. Den indledes med en gang biksemad med spejlæg lavet af resterne fra vildsvinet fra vores sommerfest! Spørg lige, om vi glæder os!

Hvad med dig, Yvette? Går du i gang med din næste sæson også?

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Held og lykke med det (endnu halvt-) kolde gys... brrrrr
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    63

Hei Anne!

Dere er så avanserte! Jeg blir mektig imponert. Delvis driver jeg mest alene nede i fjørestenene. Det er litt ensomt, men jeg gir meg aldri! Vinterbading er undervurdert...og deiiilig! Jeg skulle bare ønske flere oppdaget det her på stedet. Vi er noen, men det er vanskelig å treffes. Blir så sjelden, og derfor en ensom aktivitet. Vi trenger å drive hverandre, og vi trenger det sosiale ved det....om kjemien passer da...

Jeg tror jeg vil PRØVE å gjøre en innsats for noe felles her. Jeg grubler - spesielt etter å ha lest Annes innlegg.

Du inspirerer Anne. Lyyyyke til med dagen din! Den blir formidabel! DET er jeg helt sikker på!
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Citer Oprindeligt indsendt af Anne Se indlæg
    Jubiiii! - nu starter vi på sæson 3!

På mandag er det første september, og det er samtidig første dag i den nye badesæson. Saunaen blev allerede sat i gang i dag. Det var jo dejligt, og den skulle også afprøves, selv om vandet var næsten 19 grader!
    Vandet er nu nok lidt koldere end det var i september.... Jeg ved ikke om det er en gældende regel - at jo koldere vandet er, jo mere vinterbader man er.... Men nu kan jeg se (og forstå), at vandet kan også blive for koldt.

Se lige her..... Vinterbadning ser ud til at være så universel en oplevelse, at en oversættelse er, i høj grad - overflødig!

Anne? Yvette? Har I oplevet noget lignende, eller er det simpelthen umuligt på vore breddegrader?
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Side 10 af 11 Første ... 567891011 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg