Side 11 af 11 Første ... 67891011
Viser resultater 101 til 104 af 104
    Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    63

Standard Re: Vinterbadning

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Vandet er nu nok lidt koldere end det var i september.... Jeg ved ikke om det er en gældende regel - at jo koldere vandet er, jo mere vinterbader man er.... Men nu kan jeg se (og forstå), at vandet kan også blive for koldt.

Se lige her..... Vinterbadning ser ud til at være så universel en oplevelse, at en oversættelse er, i høj grad - overflødig!

Anne? Yvette? Har I oplevet noget lignende, eller er det simpelthen umuligt på vore breddegrader?
    Huff og huff! Det der ser skikkelig vondt ut! Stakkers mann. Jeg håper da inderlig at jeg aldri kommer ut for noe sånt. Jeg tør forresten ikke stupe lenger. Gjorde det i mine unge dager, men det holder lenge å løpe ut i sjøen og kaste seg i bølgene.

Det blir mørkt så tidlig nå at ofte blir det bading med hodelykt. Ser unektelig noe idiotisk ut, men er nødvendig. Hva med deg Anne? Rekker du lyset?
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    75

Herligt indslag! Nej, jeg tror ikke, det kan forekomme herhjemme - i hvert fald ikke i Storebælt!

Vi kunne heller aldrig drømme om at tage hovedspring. Vandet er slet ikke dybt nok til det her hos os, så det ville være alt for farligt. Når vandstanden er på det højeste, kommer dybden måske op på omkring 2 m, mens normalvandstanden ligger på omkring 1,20 m for enden af badebroen.

Yvette - vi har ingen problemer med mørket, da der er sat lys op hele vejen ud ad badebroen, og i et stort område omkring badebroen er vi "badet" projektørlys. I forhold til mange andre vinterbaderklubber er vi MEGET forvænte her i Nyborg! Vi har alle de faciliteter, vi overhovedet kan ønske os!

Anne, der ikke har været i vandet i flere dage nu, men håber på at kunne genoptage den daglige badning i morgen!!!
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    75

Så blev det endelig vinter!

For første gang har jeg badet i vand, der nærmede sig 0 grader - og det var FEDT!!!!

Kl. 17.15 var vi i vandet, og sådan så det ud, da jeg var på vej op af vandet igen - undskyld billedkvaliteten, men det var mørkt:

Sådan så badebroen ud oppefra - den var glat, skulle jeg hilse og sige - og gelænderet temmelig koldt!

Uhm - jeg glæder mig allerede til i morgen!

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

For hulen det ser koldt ud... godt nok er jeg vintermenneske, men ikke så meget.
    Jeg er nu slet ikke i tvivl om at det er sundt, meeeen... SÅ sund blir jeg vist aldrig
    Knus fra Helle

Side 11 af 11 Første ... 67891011

Bookmarks

Regler for indlæg