Viser resultater 1 til 5 af 5
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Serbere angriber FN-kolonne

Kosovaserbere stormer FN-bygning

FN's retsbygning i den delte by Mitrovica i det nordlige Kosova er blevet stormet af omkring 300 etniske serbiske demonstranter, som pillede FN's blå flag ned og hejste det serbiske flag.

Mere....
    Det kan godt være, at dette drama udspiller sig langt væk fra os og at vi ellers har den opfattelse, at serbere er nogle stygge uromagere, der "bare" skulle affinde dem med hvad FN med USA i spidsen havde bestemt, da "man" havde "forundt" albanere en uafhængig stat. Ethvert folkefærd har jo ret til en selvstændig stat og på samme måde, som mange tager automatisk parti for de "undertrykte" - også her tror mange af os, at det er helt i orden.... at kosova-albanerne får deres egen stat.... eller hva`?

Problemet er blot dette, at FN (vi) havde nu sanktioneret, at det er i orden, at et etnisk mindretal bliver til et flertal ved f.eks. indvandring over tid gerne kombineret med en højere fødselsrate.... og så kommer den store fader FN (os selv) og erklærer området for en uafhængig stat, hvor der før har hersket et helt andet nationelt tilhørsforhold - i dette tilfælde - Serbien og før det - Jugoslavien.

Set i dette lys er der kun et lille skridt mod at Israel må pakke sammen og bliver erklæret for en selvstændig palæstinensisk stat eller - når vore egne muslimske medborgere.... måske om et hundrede eller to hundrede år udgør måske et flertal i en dansk landsdel - bliver Jylland, Fyn eller Sjælland erklæret for nordeuropas muslimske stat, hvor muslimerne har vundet hævd over "geografien" ved simpelt hen blive flere end etniske danskere.... som albanerne er blevet i Kosova.

Jo, jo... der er ikke nogen fanden jeg maler på væggen, men blot anskueliggør ved disse eksempler, at ved udnævnelse af Kosova til en selvstændig stat - er der dannet politisk og retslig præcedens - man vil faktisk kunne påberåbe sig i fremtiden, hvis et mindretal på et given geografisk område bliver mangfoldiggjort til at blive et flertal og dermed vinder retten til at gøre krav på området, som fremover værende en selvstændig stat.... for sig selv.

Derudover skal vi fra nu af stoppe milliarder efter milliarder af støtte til denne nye stat.... hovedsageligt europæiske skatteydere, da USA har nok at se til at skulle svare deres egen gæld de hver eneste dag stifter til financieringen af "krigen-for-demokrati-og-mod-terror" i Afghanistan og Irak.... Næ.... det bliver du og jeg, der skal punge ud i samme stil og samme mega-størrelser som vi allerede kender fra Palæstina, hvor så mange penge har været smidt ned i et bundløst hul siden 1945, at nærmest enhver anden nation på vore breddegrader sagtens kunne få landet og befolkninger til at blomstre og trives.... Bare ikke i Mellemøsten, hvor der er råd til våben men ikke til brød, hvilket jeg er beklagelsesvis overbevist om - vil også ske med den nye Kosova....

Men glemmer man lige vores omkostninger i forbindelse med denne ædle beslutning og studser lige over de stygge serberes ulyst til at fejre denne nye Kosova-statens tilblivelse... kunne man måske prøve at finde ud af, hvad får disse mennesker til at føle dem i den grad svigtet og overgivet af resten af verden, som følge af denne beslutning.... eller hvorfor er det sket?

Kunne det mon tænkes, at idet USA nu er ejet fortrinsvis af obligationsholdere fra Kina og petro-landene - at serbere er blevet solgt for at tækkes albanernes trosfæller ude i den store verden og dermed enten udsætte bankerot-erklæringen af USA eller endda måske tilføre USA nye midler til at financiere videreførelse af "krigen-for-demokrati-og-mod-terror" i Afghanistan og Irak.... Hmm... selv om FN ellers burde være en uafhængig organisation af uafhængige stater - tages jo de vitigste politiske beslutninger ikke længere i parlaments forsamlinger, men mest i lobbyisternes korridorer..... Så hvem ved hvem her sælge og hvem køber....

Hvorom alt er, er denne beslutning om den nye statsdannelse hos os i Europa - ikke en biting, men fuldt ud lovlig præcedens, som en skønne dag kan komme til at påvirke ethvert land i verden. Og det kan jeg bare ikke lide.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: Serbere angriber FN-kolonne

Uden at være ekspert i det juridiske grundlag for Kosovos selvstændighed, forekommer det mig alligevel selvmodsigende, at store dele af den vestlige verden accepterer et selvstændigt Kosovo, da denne handling på overfladen synes at være i direkte modstrid med FN resolution 1244.

I denne resolution står der at Kosovo skal have et selvstyre, men stadig høre under Jugoslavien - hvilket i dag vil sige Serbien. I Sverige var man lidt længere tid end Danmark om formelt at acceptere Kosovo - det gav ophav til en del polemik. Stockholm havde med andre ord betænkeligheder ved hele situationen.

Ifølge denne artikel:
    http://www.thelocal.se/10256/20080304/

Kan man læse at selvom svenskerne accepterer den nye stat, må man samtidig beklage at man ikke kunne finde en løsning i FN's sikkerhedsråd. Samtidigt har Carl Bildt offentligt ytret at vi her befinder os i en gråzone. Kort sagt, er der mere ved denne sag end der synes på overfladen.

I Serbien er man absolut afvisende over for et selvstændigt Kosovo, selvom pragmatiske intellektuelle siger at man på sigt nok må acceptere, da man ikke kan stå alene.

For at forstå Serbernes forhold til Kosovo, må man tilbage til slaget om solsortesletten, hvor Zar Lazar tabte mod de Osmanske styrker. Denne begivenhed har været meget traumatisk for den Serbiske selvbevisthed. De har i mange år ikke haft en stat og derfor sympatiserer de generelt meget med Israel, da de føler et vist sjælefælleskab. Historien om nederlaget på solsortesletten er ikke komplet uden en kujon. Og en sådan kujon skulle findes i Lazars svigersøn Vuk Branković, der ifølge legenden stak af fra slaget.

I dag er der ingen Serbisk politiker der formelt vil acceptere et selvstændigt Kosovo, ved at underskrive noget somhelst dokument - for at blive kendt for eftertiden som en moderne Vuk Branković.

Det Serbiske trauma er dybt og bundet i historien. Intet vi i vesten har kunne tilbyde i form af EU medlemskab, Nato eller lignende har kunne gøre bod på deres sårede stolthed. For mig at se, ser det også ud som om de har FN på deres side... Men hvad betyder det?

Registreringsdato
    Feb 2005

Jeg kom slet ikke ind på din grundbekymring, som jeg læser til at være en form for demografisk krigsførsel, hvor man med høje fødselsrater ændrer på befolkningssammensætningen.

Hvis man kigger på følgede link for fertilitetsraten rundt omkring
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...fertility_rate
    Så kan man læse at en tyrkisk og tunesisk kvinde føder i snit ca. 2 børn, mens palæstinensiske kvinder får 4. http://en.wikipedia.org/wiki/Demogra...an_territories.

Nogen har forklaret den forskel med at man i Tunesien må arbejde for at forsørge familien, mens man i de palæstinensiske områder er langt mere afhængig af nødhjælp , hvilket gør det muligt for kvinderne at få flere børn.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Hmmm... så er jeg faldet over omtalen af Carla Del Pontes nye bog “Hunt – Me and War Criminals” - jeg er i syv sind - om jeg vil have oversat.... Det er sgu den værste kost jeg længe har oplevet....

.... omtaler kosovaalbanernes bortførelser af serbiske piger til "jobbet" som sexslaver og bortførelser af unge serbiske mænd til slavearbejde... Organerne, der blev skåret ud af de serbiske mænds kroppe og solgt videre i den vide verden via Tiranas lufthavn ”Mother Theresa”.... mens både NATO og UNMIK (United Nation Mission In Kosovo) vidste besked... også før Kosova har "vundet" selvstændighed. Selvstændighed til hvad? Europas første stat udelukkende regeret af en kerne udenfor loven og denne "kerne" afgiver ikke sin magt bare fordi man beder dem om det.... Organgsalg fra levende donorslaver... Hvad mon bliver det næste og hvorfor belønner verdenssamfundet det, i stedet for at straffe....? Gennem rådne strategiske fiksfakserier idet på de albanske hjemmesider skrives om bl. a. "''Huge oil, gas reserves found in Albania (...) located along the NW-SE trending fold belt of northwestern Albania''... så med tanke på HVOR Kosova ligger... er det måske ikke så mærkeligt, at USA hellere vil olie-deale med en svag, nystartet stat (USA selv har "skabt" til formålet) end med den politisk og økonomisk stærkere og mere erfaren Serbien. "Tegnene" på himmel og jord var synlige allerede i nogle år... så USA` ønske om at kontrollere den Kaspiske olie er slet ikke så nyt endda....

Måske har vores demokratiske "konstruktion" overlevet sig selv og vi burde vende tilbage til den oprindelige form for demokrati, som Platon havde beskrevet i sin "Utopia" og hvor ingen udpegede til demokratiske hverv kunne hæve anden indtægt end lige leveomkostninger og (hvis jeg husker korrekt) ikke kunne beklæde posten mere en en eller to kadencer... og så var det ud og nye kræfter kom til på tilsvarende vilkår....

Det burde være hindret, at nogen burde kunne gå ind i politik med den hensigt at opnå en livslang "karriere"..... for netop den slags har en indbygget sårbarhed og tabet af integritet, hvilket fastholdt "på trods" netop ofte koster de "rene" politikere livet - og dermed skræmmer de øvrige til at makke ret stillet over for en kriminel eller industriel overmagt. Til skade for alle de små, "betydningsløse" vælgere, der ellers kun "respekteres" på valgdagene..... Resten af tiden snyltes de på....
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Jeg havde håbet at det var en usmagelig konspirationsteori. Det var det ikke....
    Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Hmmm... så er jeg faldet over omtalen af Carla Del Pontes nye bog “Hunt – Me and War Criminals” - jeg er i syv sind - om jeg vil have oversat.... Det er sgu den værste kost jeg længe har oplevet....

.... omtaler kosovaalbanernes bortførelser af serbiske piger til "jobbet" som sexslaver og bortførelser af unge serbiske mænd til slavearbejde... Organerne, der blev skåret ud af de serbiske mænds kroppe og solgt videre i den vide verden via Tiranas lufthavn ”Mother Theresa”.... mens både NATO og UNMIK (United Nation Mission In Kosovo) vidste besked... også før Kosova har "vundet" selvstændighed. Selvstændighed til hvad? Europas første stat udelukkende regeret af en kerne udenfor loven og denne "kerne" afgiver ikke sin magt bare fordi man beder dem om det.... Organgsalg fra levende donorslaver... Hvad mon bliver det næste og hvorfor belønner verdenssamfundet det, i stedet for at straffe....?
    Over 2000 unge serbere, sønner, fædre, brødre og nogens venner er sporløst forsvundet, splittet i organer og solgt til syge velhavere... Hvem er skyldigst? Dem som myrder og skaffer, eller dem som køber og betaler?

"Det fremgår af en rapport, som Europarådet offentliggør i morgen, men som den britiske avis The Guardian har fået fat i på forhånd.

Ifølge avisen udpeges Hashim Thaci og flere af hans nærmeste som ansvarlige for at have ført tilfangetagne serbere over grænsen til Albanien, hvor de efterfølgende er blevet myrdet, hvorefter deres nyrer, lever og andre organer er blevet skåret ud og solgt videre til højestbydende på det sorte marked.
    Kilde: Politiken.dk

Statsmand Hashim Thaci

Familiemenneske Hashim Thaci

Organhandler Hashim Thaci

Bookmarks

Regler for indlæg