Viser resultater 1 til 9 af 9
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Uli Stegmaier

Et menneske har taget sit liv i protest?

Eller af afmagt?

Eller af frygten for fremtiden, da familiens indtægtskilde skrumpede som følge af rygeforbuddet?

Eller måske fordi det, der før var ens eget - nu ikke længere er det i samme grad, som man ellers var vant til at betragte i forhold til sin ejendom.....

Eller af kombinationen af alle disse gode grunde?

Hvorom alt er - skrev BT i forgårs en kort notits om "begivenheden" under overskrift: Begik selvmord i protest mod rygeforbud og Ekstra Bladet lige så, under noget mere sensationslysten overskrift: Hængte sig i protest mod rygeforbud.

Hvad jeg dog har bidt mærke i, mere end i selve overskriften og denne korte notits, hvori "man" ikke engang værdiger et menneske at anføre hans fulde navn... Uli Stegmaier ..... er læsernes kommentarer... og jeg skammer mig.... og jeg skammer mig i den grad over at trække samme luft som disse hyener....

Her er så dette menneske, der omtales så groft og så selvafslørende af disse menneskelige hyener - at jeg sådan skammer mig over at være en artsfælle med dem. Samtidigt er jeg alligevel lykkelig for, at i min egen kreds af venner og familie findes der overhovedet ikke repræsentanter for denne afart af menneskeheden - de værdiløse lokumsblade, som EB så lystigt tilbyder spalteplads til....

Her er ingen formildende omstændigheder! Ikke så det ligner! Ingen familiære bånd. Ingen venskabsbånd! Ingen arbejdsmæssige forhold eller lignende, der på nogen måde ville afholde mig fra at fjerne den slags menneskelige hyener så langt væk som muligt fra mit liv.... Og dette uden at fælde en tåre i processen. Ikke så det ligner.... Gå ind på EB og se selv hvad jeg mener...

Man kan læse mere om Uli Stegmaier Her... og HER..... På tysk. Men jeg vil se om jeg ikke kan genfortælle indholdet inden længe, så vi ikke behøver at nøjes med lokumbladenes sensationslystne forkortelser.

Og på min hoveddør findes nu et mærkat med teksten:

Adgang forbudt
    for indsamlere fra
    Kræftens Bekæmpelse
    der splitter det danske folk
    i stedet for
    at forske i kræftens gåde
    og støtte de kræftsyge!
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Standard Re: Uli Stegmaier

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Man kan læse mere om Uli Stegmaier Her... og HER..... På tysk. Men jeg vil se om jeg ikke kan genfortælle indholdet inden længe, så vi ikke behøver at nøjes med lokumbladenes sensationslystne forkortelser.
    Ejeren af Bären i Balingen Uli Stegmaier er død. Han døde på sygehuset i lørdags, efter han blev fundet om fredagen i sit hjem i Pfeffingen. Omstændighederne pegede på selvmord. Balingen har mistet et menneske, ejeren af Bären - et værtshus, der var blevet en institution i byen.

Den tresårige Uli var lærer, men åbnede for 30 år siden et musiksted, som hurtigt blev de unges mødested, hvilket det stadig er den dag i dag. På Bären spillede bl.a. Happy Cats fra England, Bogus Brothers, John Kirkbride og Reamon og det irske band The Reckless Pedestrian og mange andre. Mange musikere havde deres scenedebut i Bären eller spillede i deres gruppe foran et begejstret publikum. Koncerten i går blev aflyst.

I de senere måneder var Uli Stegmaier på avisernes forsider, da han protesterede mod rygeforbudet på værtshusene. Han var overbevist om, at rygeforbudet på gaderne (!!!) ville gribe ind og ødelægge byens livsstil, hvilket bl.a. var årsagen til, at han nægtede at indrette separate rygerum på sit værtshus.

Stegmaier veg heller ikke tilbage for truslen om retssag. Sammen med 80 andre restauratører indsendte han en klage mod rygeforbudet. Han forsynede endog sine gæster med såkaldt gule rygerbind. Uli Stegmaier efterllod sig kone og fem børn.

Uli Stegmaiers død vagte en opstandelse over det ganske land. Hele landet sørger over Uli Stegmaiers selvmord. Den tresårige har skrevet et afskedsbrev, i hvilket han voldsomt kritiserer den rigide rygeforbudspolitik.

I Balingen er sorgen stor over tabet af den afholdte værtshusejer. Mange stamgæster og musikere viser deres medfølelse. "Det er en dyb sorg over tabet af et godt medmenneske, en musikelsker og en fighter", skrev en læser.

Nyheden kom på forsiden af Bild-Zeitung med overskriften: "Værtshusejer hænger sig pga. rygeforbud." "Glorværdige politikere... så lykkedes det. Lev vel."

Også i radioen fortalte man om hans død. Årsagen til medieinteressen er et brev fundet i Stegmaiers hjem. Stegmaier skrev, at han hængte sig pga. rygeforbudet. "Der var 7-8 punkter i det håndskrevne brev", bekræftede Stegmaiers svoger Helmut Rathmann. Alle punkterne var om rygning. Alt var tydeligt og klart formuleret. "Glorværdige politikere, så lykkedes det. Lev vel... Lev videre med jeres forbud."

Svogeren mener, at det er hans pligt at videreformidle indholdet af brevet til offentligheden. "Han var som besat, når det drejede sig om rygning." Han ønskede at ruske op i offentligheden, at de skulle tænke efter og tænke sig om. De sidste måneder protesterede han vedholdende. Sammen med 80 andre gastronomer havde han forfattet og indsendt en klage mod rygeforbudet.

Han uddelte gule rygerbind til gæsterne. Som tiden gik blev Stegmaier deprimeret, skilt fra sin kone og boede hos sin søster og svoger i Bisingen.

Samme dag, som han døde, har han nægtet at indrette en separat rygeafdeling i sit spillested, fordi han mente, stemningen ville blive ødelagt af det. Der har ellers været stuvende fuldt i 30 år på Bären.

Selv om omsætningen var faldet med 20 procent som følge af rygeforbud, var han ikke økonomisk truet. Han ville sagtens have kunnet fortsætte. Men Stegmaier kunne ikke leve med at have sin frihed begrænset. Han fik simpelthen nok. Han må have glemt alt andet. Uli Stegmaier bliver begravet i stilhed på torsdag (10.04.2008?). Bären fortsætter efter samme koncept. Personale, bekendte og pårørende fortsætter driften.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Men Stegmaier kunne ikke leve med at have sin frihed begrænset. Han fik simpelthen nok. Han må have glemt alt andet.
    Ja da, for de fleste almindelige mennesker, med føderne plantet fast i jorden - vil en handling, som Uli Stegmaiers forekomme uforståelig. "Jamen, det er jo kun et rygeforbud.... Man kan der ikke begynde tage sig af dage hver gang myndigheder kommer med et forbud mod det ene og det andet, vel?"

Næ... det kan der være noget om. Specielt set i lyset af alle de pegefingre, tilløb til forbud, kampagner for at gøre adskilligt politisk korrekt samtidigt med at andet bliver søgt hængt ud som værende politisk u-korrekt... ja, så ville vi alle få mere end rigeligt at dø for og i anledning af - hvis vi alle reagerede som Uli Stegmaier....

Spørgsmål er blot om vi ikke allerede dør af samme afmagt, der var den egentlige årsag til Uli Stegmaiers død? På en måde og ved at affinde sig med alt det skidt, vendekåbende politikere byder os på - ja, bliver vores liv ikke ødelagt af det enorme tab af vores livsenergi? Den samme energi - vi i stedet for at leve af - skal nu bruge på at udholde og leve med hvad der behager indenrigspolitik at belaste os med.... ? Assisteret endda af så fine "institutioner" som Kræftens Bekæmpelse - Danmarks og Skandinaviens Rekordindehaver i Skrammel-videnskab - kendt i det ganske verden under betegnelsen: Junk Science, hvor "forskere" i overtal fordriver tiden med endeløse genanalyser af udenlandske statistikker og hvor adskillige skøre påstande beregnes matematisk i stedet for, som det hør sig og bør - blive konstateret som følge af de resultater man indsamler "i marken" dvs. der hvor syge mennesker findes - på hospitalernes forskningsenheder.... og på universiteter!

Tænk blot på alle disse kampagner, der udpeger rygere som roden til alt ondt i samfundet. De overvægtige, der ikke skal nyde samme "privilliegier" i sygdomsbehandlingen eller på arbejdspladserne. Tænk på organdonation, der nu afkræves af os, som vi blot var ulevende organbanker for sundhedsvæsen. Tænk på de kronisksyge, der nu skal lære at behandle sig selv i deres egne hjem.... Tænk på folk på overførselsindkomster, der nu skal tvangsmotionere for at opretholde retten til overlevelse. Tænk på TERM-modellen og tænk på alle de øvrige "livsstils-påbud" og regler vi helst skal tilpasse os for at blive rigtige borgere..... og den samme afmagt, der dræbte Uli Stegmaier vil indfinde sig i enhver der ryger, vejer for meget, rører sig "for lidt", spiser "forkert", er arbejdsløs eller langtidssyg.... eller bare sætter sin personlige frihed foran alt andet.

Det er afmagten, der nedbryder helbredet og det er afmagten der tager liv.... ved at svække vores immunitet, ved at svække vores livsgnist og ved at svække vores tryghed, der ellers kun kan være funderet på en fælleskabsfølelse med andre mennesker! Der kan ikke eksistere en fælleskabsfølelse mellem mennesker, hvor der nu råder lutter fjendebilleder og samfundet udpeger sine egne syndebukke!

Den samme afmagt skader dog også alle de rigtige borgere, der gør hvad de får besked på - denne gang bliver afmagten forvandlet til angsten for at "falde i" eller på anden måde at "fejle" med at leve sit liv korrekt. Glemt bliver livskvalitet, glæder, oplevelser og andet, der skal leves for at opleves.... og stramme regimer for kost, motion og tankekontrol kommer ind i stedet, ledsaget af et vågent øje for det sidemanden foretager sig - for afvigere skal stigmatiseres, sultes ud, isoleres og udryddes.

Intet under, at flere og flere af os dør af samme sygdomsfremkaldende og psykenedbrydende form for afmagt, som har taget livet af Uli Stegmaier.

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Det er da helt sikkert en frygtelig historie, og det du skriver omkring afmagt, Anina, kan jeg kun være helt enig i!

MEN - når det er Bildzeitung, der bringer sådan en historie, vil jeg nu nok tage den med et gran salt. Det er ikke verdens mest seriøse avis, så mon ikke, der ud over den stakkels mands afmagt over for systemet, også ligger andre ting til grund for hans selvmord?

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Citer Oprindeligt indsendt af Anne Se indlæg
    Det er da helt sikkert en frygtelig historie, og det du skriver omkring afmagt, Anina, kan jeg kun være helt enig i!

MEN - når det er Bildzeitung, der bringer sådan en historie, vil jeg nu nok tage den med et gran salt. Det er ikke verdens mest seriøse avis, så mon ikke, der ud over den stakkels mands afmagt over for systemet, også ligger andre ting til grund for hans selvmord?
    Nej Anne... det er ikke Bildzeitung, der er min kilde.... min kilde er schwarzwaelder-bote.de du ser linkene til lige herunder.

...og referatet af disse to artikler finder du her i mit indlæg nr. 3

Nogle tusinder andre kilder findes her på Google.de : http://www.google.de/search?hl=de&q=...a=lr%3Dlang_de - så den holder altså vand... desværre

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Tak for linkene - dem vil jeg studere lidt nærmere! Jeg opfattede det læste, som om der var Bild-Zeitung, der var kilden - sorry!
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Jun 2007

Uli må have været meget afholdt. De kommentarer, der er i lokalavisen er så varme og medfølende.

Og når jeg har læst dit indlæg, Anina, så slår det mig, at med al denne politiske korrekthed om alt fra rygning til motion, skaber man en enorm grobund for MOBNING, som allerede ses for meget i vores samfund.

Der er kommet en hæslig "håneret", som jeg aldeles IKKE bryder mig om, og denne næres af alle disse forbud, formaninger osv.

I min verden strider det mod den personlige frihed, hvis man af angst for hån, mobning og latterliggørelse ikke kan gøre, som man vil.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Steder i København, man gerne må ryge... endnu

Nu fik jeg da lyst til at "provokere" i Ulis ånd med at "reklamere" for rygesteder, hvis man skulle få rygetrang i København.

I kommentarerne er også nogle steder.

Eiffel Bar

Yankie Bar og Balkonen, Vega

Vinstue 90

Märkbar

Osborne

McKluud

Baren Floss

Teatret PLAN-B's foyer

Natklubben Emmas tagterasse

Centralhjørnet

Can Can

Byens Kro

Café Mønten

Café Touché

Café Halvvejen

Jagtstuen

http://www.aok.dk/natteliv/guide/syv...tadig-maa-ryge

"De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Jun 2007

Det er åbenbart ikke slut endnu, da der åbenbart er rod i lovgivningen.

Tysk rygeforbud strider mod forfatningen
    30. jul. 2008 10.54 Udland
    Rygeloven i to tyske delstater diskriminerer de små værtshuse og er dermed forfatningsstridig. Det har landets forfatningsdomstol netop afgjort, skriver nyhedsbureauet AP.
    Ifølge afgørelsen er det diskrimination mod de små beværtninger, så enten må de have samme rettigheder som de store, eller også må der nedlægges et totalt rygeforbud.

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2008...9.htm?rss=true

Bookmarks

Regler for indlæg