Viser resultater 1 til 9 af 9
    Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Standard Konvertering af LP-plader

Vi har stadig gemt vores store LP-samling med en drøm om en gang at kunne konvertere dem til MP3-filer gennem computeren.

Det kan vi så nu!

ALDI havde for et stykke tid siden et tilbud på en grammofon, der kan sættes direkte til USB stikket. Prisen var - såvidt jeg husker - ca. 400 kr.

Endelig har vi fået os taget sammen til at få tingesten tilsluttet, og vi har fundet et godt lille program på Nettet, som sørger for, at indspilningen bliver korrekt - og det virker sørme!

Hold da op, hvor jeg glæder mig til at høre al "min" musik igen - det er næsten 20 år siden, jeg sidst har hørt mine plader!

Så nu har min bedre halvdel lidt at lave, mens jeg fra på tirsdag til næste søndag befinder mig på Djursland, for henholdsvis at passe det yngste skud på stammen et par dage samt hjælpe sønnen med at tapetsere deres nye tilbygning!

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Re: Konvertering af LP-plader

Nej, hvor dejligt, Anne.

Det drømmer jeg også om.

Ved du, om mærket er Medion?

Og kan du fortælle mere om, hvad programmet hedder, og hvor man kan finde det?

Det ville være en gammel drøm, der gik i opfyldelse for mig, hvis jeg kunne få spinket og sparet sammen til sådan en grammofon.

"Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
    "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
    "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Hej Zuzan

Uha, jeg har vist bildt dig noget ind - grammofonen er ikke købt hos Aldi, men det var Netto, der på et tidspunkt havde dem på tilbud. Min husbond har lige gjort mig opmærksom på fejlen, da jeg spurgte ham, hvilket mærke det var!

Programmet hedder Golden Record, og kan hentes gratis. Tryk på Download, så får du den gratis version, og det er meget nemt at bruge.

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Jun 2007

Tak, Anne...

Programmet er nu tilføjet mine favoritter.

Jeg vil være meget glad, hvis du også kan fortælle, hvilket mærke det er.

Det er ok, at det ikke er Aldi. Aldi sælger ofte mærket Medion. Men det gør Netto vist ikke.

"De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan Se indlæg
    Pladespiller m/USB DJP-104USB kr. 799,00
    Grammofon pladespiller adapter Phono - USB kr 595,00
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jun 2007

Tusind tak, Anina.

Jeg vil gemme de links til dagen, hvor der skal investeres.

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Citer Oprindeligt indsendt af Zuzan Se indlæg
    Tak, Anne...

Programmet er nu tilføjet mine favoritter.

Det er ok, at det ikke er Aldi. Aldi sælger ofte mærket Medion. Men det gør Netto vist ikke.

På grammofonen står der "Sound One", så det har garanteret været et tilfælde, at Netto lige havde sådan en.

Jeg kan intet finde om det mærke, når jeg "googler"! - men måske kan du bruge et af Aninas forslag i stedet for.

Anne

Guest avatar
    Ulla Gæst

Hej Zuzan.
    Jeg var fornyligt i "Harald Nyborg" og der har de også sådan en grammofon. Jeg mener at den koster ca. 500 kr. Se evt. i deres katalog på nettet.
    God fornøjelse

Registreringsdato
    Jun 2007

Tak, Anne.

Jeg har også prøvet at tjekke både Netto, Føtex og Bilka, men fandt ikke det mærke.

Så nu vil jeg da også prøve at tjekke Harald Nyborg.

Tak, piger.

Tags for this Thread

Bookmarks

Regler for indlæg