Jeg ved ikke, om det er det rigtige sted, jeg lægger dette indlæg, men ellers flytter du det bare, admin.

I netavisen 24 Timer kan man i dag læse følgende:

Ustabile familieforhold og et stort pres på børn i skolen gør børn deprimerede

Det er ikke længere et særsyn, at børn og unge bliver indlagt på landets psykiatriske afdelinger med depression.

Antallet af danskere mellem 0 og 24 år, der bliver ramt af en depression, er mere end fordoblet på syv år.

I 1999 kom 950 børn og unge under 24 år i ambulant behandling for depression, mens tallet i 2006 var steget til 1.929. Det viser en opgørelse fra Det psykiatriske Centralregister.
Det er en uhyggelig samfundsudvikling, at flere og flere - ofte ganske små børn - får depressioner.

Enhver med en smule forstand i tagetagen har da i årevis været klar over, at det måtte gå galt med den måde, samfundet udvikler sig på.

De små børn ser dårligt deres forældre, og når de endelig ser dem, er de stressede og forjagede, og overlader ofte børnene til tv, video og spillemaskiner! Eller også bliver forældrene skilt, og de stakkels unger bliver kastebold imellem dem.

Der bliver stillet større og større krav til de unge. Ikke nok med, at der kræves mere og mere af dem i skoler og senere uddannelse, så er de "tvunget" til at jobbe ved siden af for at få råd til det overforbrug, som modediktaturet, medierne, vennerne og tit og ofte forældrene har lært dem er nødvendigt for at være en del af "flokken".

Jeg bliver så harm på de stakkels børns vegne. Enhver idiot har da kunnet se i mange år, at det ville gå galt på et tidspunkt. Børn har da behov for stabilitet, ro og at der sættes grænser! Kun sådan kan børn, efter min mening, blive mentalt stabile og harmoniske unge og voksne, der er rustede til at klare sig og stå på egne ben.

http://24.dk/article.jsp?articleId=178

Sådan skriver 19-årige Anne fra Århus:

Jeg drømmer om at få det godt igen!

En jernbaneoverskæring løber igennem den lille by uden for Århus.

Nogle gange når 19-årige Anne er gået forbi, har hun ikke tænkt på tog, men på at hoppe ud på skinnerne og tage livet af sig.

For tre måneder siden fik hun stillet diagnosen depression. Men de negative tanker har været Annes følgesvend i mange år.

»Det startede i 5. klasse. Jeg syntes, at alt gik alt for stærkt til, at jeg kunne følge med,« fortæller hun.
http://24.dk/article.jsp?articleId=179

Anne