Side 2 af 2 Første 12
Viser resultater 11 til 13 af 13
    Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Standard Re: Teenagernes vrede skyldes biologi

Ja jeg har altså en kommentar til den her selv om jeg ikke er så hurtig i op trækket

Jeg syntes den er GOD ... he he he

Jeg har vist datteren den og sagt se hvordan det kan gå

Og hun syntes altså også den er god men vil godt have frabedt sig den samme form for konsekvens pædagogik ....

Men altså jeg har nu også min egen alternative straf metoder herhjemme og sjovt nok så går de pt mest ud over den voksne (18 år og moden til en flytning )

Da han fyldte 18 tog den del af hjernen der fortalte ham at han skulle høre efter hvad hans mor sagde , en tur ud i space (tror det er cyberspace) det er med det resultat at han`s motto er blevet ja ja ... det siger han HELE TIDEN...

og kors hvor er det irreterende prøver jeg at formidle noget til ham så siger han ja ja beder jeg ham om noget så siger han ja ja .. men på en måde så han lige så godt kunne have sagt .. rend mig .... eller var det mig du snakkede til ...

men prøv at skælde nogen ud for at give dig ret .. det kan man jo ikke , så det er da en luskede måde at gøre det på ....

måtte til sidste sætte ham ned og tale et par alvorsord med ham (det kom da hans lille søster tillagde sig samme taktik ) og han lovede at nu stoppede han og kunne godt se at man blev sur og forstå det.. dejlig dreng ikk....

goddag siger jeg bare nu siger ham hmm hmm ... :twisted:

Nogle af de ting der ikke lige rammer ind i hjerne barken hos ham er sådan noget som , selv om man er blevet 18 skal man stadig sætte sko på plads ,man skal stadig tømme og fylde opvaskemaskine når man kommer hjem hvis ikke det er gjort , man skal stadig slukke for strømmen til alle standby tingene , man skal stadig ikke svare igen eller snerre fordi man bliver bedt om noget og man skal stadig ikke vende ryggen til mig og gå sin vej når jeg snakker ... :twisted:

Men men jeg har da også fundet mine egne små hævn aktioner ...

her kommer der nogen af dem ...

når der bliver kaldt at maden er færdig og han siger lige et øjeblik (ved at det var 10-15 min fordi man skal sige farvel på msn osv ) jamen så er det mig der har kablet hernede... og så ryger nettet promte

når jeg beder ham om noget så glemmer han det altid ... så nu gør jeg det samme..mor gider du at købe sodavand med til mig, selvfølgelig min dreng når han så glad skal have sig en tår sodavand så uhhh jeg har "glemt" at købe det... øøøv

når han glemmer at sætte sine sko på plads så kan han ikke finde dem og jeg ved ikke hvor de er (har præsteret at rende så langt som ud i skuret og låse dem inde )

nu har jeg , jeg ved ikke hvor mange gange bedt ham om at støvsuge , og han glemmer det, han er jo ikke en robot ....

da han så fik løn sidste gang sagde jeg at der var ekstra udgifter (han får lige så meget udbetalt som jeg, men betaler ikke meget for at bo her han spare sammen) så han skulle betale 1000 kr ekstra .. det var han ikke glad for men han havde ikke meget valg (kan jo heller ikke lide at jeg sidder for hårdt i det) og så købte jeg fluks en robotstøvsuger he he

(jeg havde pengene til det og hans 1000 kr er på hans opsparing, det ved han bare ikke )

gider han ikke reagere på det jeg siger fordi han ser tv så ryger antennen...

det har altså fået ham til at reagere bedre end noget skæld ud eller pædagogisk tale ....

gad vide hvad i min biologi der får mig til at opføre mig på den måde

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Måske ikke "kun" biologi..... stakkels unger

"Snitsår og brandsår på arme og ben afslører, at et voksende antal børn og unge slås med psykiske problemer. (...) »Børn udsættes for et større pres i hverdagen, end der var for 20 år siden. De skal være dygtige i skolen, dygtige til fritidsaktiviteter og frem for alt have mange venner. Med det følger uundgåeligt et større pres og mere stress, og mange klarer det fint. Men slet ikke dem alle«, siger Bjørn Evald Holstein." Læse mere på Politiken.dk

Der er, simpelthen ingenting ved at være barn og teenager, hvis man ikke har gode forældre, der tænker med hjertet. Da var engang, hvor jeg troede fuldt og fast på, at alle andre forældre - undtagen mine egne - var både kærlige og medlevende. Jeg blev klogere.... Det er et ufatteligt helvede at være i, når man vokser op i en uopmærksom eller kold familie. Stakkels unger.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

Nu er jeg så heldig at Lea ikke regner med andre end mig, så hun har undgået en del skuffelser, at hun aldrig har kunne regne med sin far feks. lærte hun meget tidlig, jeg kan se at mange af hendes veninder meget heller vil være her end hos dem selv, Leas bedste veninde og Lea har aldrig sovet ved veninden, men sover sammen her flere gange om ugen.
    Jeg tror aldrig jeg har sagt til min unge at " du må lige vente " hvis hun kom med et eller andet, men alligevel har hun været igennem en del med sine føleser og jo ældre hun bliver jo mere har hun behov for at snakke, det tror jeg også er fordi hun tager sine veninders problemer på sig, og bliver ked hvis og når de ikke har det godt, mine søster har 2 døtre som var teenager for 15 år siden, og selvom at de også havde det svært ind i mellem så syntes jeg at det virker til at være svære at være teenager i dag end for bare 10-15 år siden.... de unge bliver mere påvirket af tilværelsen end jeg gjorde, men det skyldtes måske at mulighederne for at følge med er bedre, med mobil/pc læser og hører de mere om hvad der sker i verden og det påvirker dem på en anden måde.
    Jeg er glad for jeg ikke er teenager i dag !
    Knus fra Helle

Side 2 af 2 Første 12

Bookmarks

Regler for indlæg